Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Lucas fikk seg også en heftig smell, men så frisk ut mot slutten selv om han haltet ganske lenge før. 

 

Elendig kamp av Arsenal, men ble litt bedre i andreomgang. Masse feilpasninger hele tiden spesielt fra midtforsvaret og høyrebacken. Tror det er like greit å ikke se denne kampen i reprise for dere Arsenal-fans :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lucas fikk seg også en heftig smell, men så frisk ut mot slutten selv om han haltet ganske lenge før.

 

Elendig kamp av Arsenal, men ble litt bedre i andreomgang. Masse feilpasninger hele tiden spesielt fra midtforsvaret og høyrebacken. Tror det er like greit å ikke se denne kampen i reprise for dere Arsenal-fans :)

Så høydepunktene i dag tidlig. Utrolig at Preston ikke ledet 4-0 til pause. Feilaktig annullert mål, redning på strek og vanvittig miss på åpent mål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var vel noen her inne som hevdet at Wenger ikke lenger var i stand til å trekke store navn, til tross for at stort sett alle vi har hentet har trukket frem Wenger som en av de største grunnene til at de signerte. Det blir vanskelig å finne en ny manager som er like attraktiv for store spillere som det Wenger er. Dermed blir Özil meget vanskelig å erstatte om både han og Wenger går ut dørene i sommer.

 

Når det er sagt er jeg mer enn klar for et managerskifte. Savner så inderlig et tydelig definert system og spillestil som vi kan lene oss på når stjernene ikke presterer, evt er ute med skade. Tror Özil blir uansett dersom vi klarer å finne en manager han ønsker å spille for. Ikke Eddie Howe, med andre ord.

Endret av Classy Crab
Lenke til kommentar

Når spurs klarer å tiltrekke seg gode spillere med kjente navn, og det med middelmådige trenere. I tillegg til ikke vunnet cup eller turnering på kjempe lenge, bør faen meg vi klare det samme. 


Driter i hvem vi får etter Wenger bare vi får noen, ender sikkert opp en habil trener til slutt. Prosessen kommer til å ta tid, men det har det faen meg gjort med Wenger også, kommer til å bli grå i håret før det skjer noe i denne klubben.. 

Lenke til kommentar

Når spurs klarer å tiltrekke seg gode spillere med kjente navn, og det med middelmådige trenere. I tillegg til ikke vunnet cup eller turnering på kjempe lenge, bør faen meg vi klare det samme. 

 

Hvem? Jeg fryktet at de kom til å trekke store navn i sommer med CL sikret, men de endte opp med Janssen, Sissoko og N'Koudou. Pochettino har rikitig nok gjort noen solid kjøp, som for eksempel Alderweireld og Son, men disse er ikke spillere med samme status som Alexis, Özil, Xhaka og Cech.

Lenke til kommentar

Vil ikke si at Xhaka er en god spiller med et kjent navn. Ikke på lik linje med Alexis og Özil i alle fall.

 

Vi må nok i fremtiden også se til ukjente spillere på veg oppover i karrieren. Finnes gode spillere der også. Se på Liverpool. De har ikke hentet noen stjernespillere, men hentet folk som har gjort det bra i mindre klubber.

 

Jeg synes ikke Wenger har fått til det så godt de siste årene. Gabriel, Elneny og Lucas har jo ikke akkurat vært noe fyrverkeri så langt. Varierende prestasjoner fra samtlige.

 

Så får vi se da med denne nye venstrebacken.

Lenke til kommentar

Xhaka er hakket under Alexis og Özil, men hakket over det Tottenham har hentet de siste årene (i mine øyne), som også var poenget mitt.

 

Gabriel har jeg null tro på, og det smerter meg hver gang jeg ser han i lagoppstillingen foran Rob Holding. Er derimot ikke enig i din vurdering av Elneny og Lucas. Til £5m er Elneny i mine øyne et vanvittig kupp på dagens marked. Ikke glem at han er 24. Kan knapt huske at han har hatt en eneste dårlig kamp. Lucas har nest best minutt/mål-ratio i engelsk fotball denne sesongen, kun slått av Giroud (!). Totalt 6 mål og 2 assists på 7 starter og 6 innhopp. Tipper han blir fast inventar på høyrekanten etter hvert.

Lenke til kommentar

Gabriel har jeg null tro på, og det smerter meg hver gang jeg ser han i lagoppstillingen foran Rob Holding. Er derimot ikke enig i din vurdering av Elneny og Lucas. Til £5m er Elneny i mine øyne et vanvittig kupp på dagens marked. Ikke glem at han er 24.

Ja han er 24 år, ikke akkurat en up and comming talent lengre. Det talentet gutten har har vel landet for lengst, men i det minste kan han finjusteres. Han blir en middelmådig spiller i mine øyne, vi kunne fått mange som er bedre...

Lenke til kommentar

 

Gabriel har jeg null tro på, og det smerter meg hver gang jeg ser han i lagoppstillingen foran Rob Holding. Er derimot ikke enig i din vurdering av Elneny og Lucas. Til £5m er Elneny i mine øyne et vanvittig kupp på dagens marked. Ikke glem at han er 24.

Ja han er 24 år, ikke akkurat en up and comming talent lengre. Det talentet gutten har har vel landet for lengst, men i det minste kan han finjusteres. Han blir en middelmådig spiller i mine øyne, vi kunne fått mange som er bedre...
Alle spillere kan ikke være superstjerner. Noen må være backup også. Til det fungerer Elneny fint. Vil heller ha ham enn Citys Fernando.

 

Er keeper egentlig dekket forresten? Cech er gammel og kommer til å tape seg mer og mer. Synes han pt generelt ikke er topp 5, kanskje ikke topp 10 i PL. Han kan dog finne frem noen superredninger innimellom, men også slippe inn unødvendige mål.

 

Keeperene vi har er greie, men ikke der oppe med Chelsea, United, Spurs osv. Bedre enn City og Liverpool sine alternativer dog.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Spurs har for eksempel kjøpt Victor Wanyama som kompletterer det kanskje mest solide forsvaret i PL? De er også mye flinkere til å erstatte områder de svake på. Det synes mange her Wenger ikke klarer. For eksempel hvor lenge har ikke vi ventet på spiss og dm? Og keeper som nå er dekket forøvrig. 

 

Tottenham har et strålende forsvar, men hvis man ser på enkeltspillere, er det ingen av dem som var særlig store stjerner da de ble hentet. Det inkluderer Wanyama. Diskusjonen her handler om hvorvidt man trenger en stor manager for å hente store navn, ikke hvem som er mest solide bakover. Jeg prøver heller ikke å forsvare Wenger. Personellmessig har vi kanskje det sterkeste forsvaret i ligaen, men de er ikke godt nok organiserte til å kunne måle seg med for eksempel Tottenham og Chelsea.

 

 

Ja han er 24 år, ikke akkurat en up and comming talent lengre. Det talentet gutten har har vel landet for lengst, men i det minste kan han finjusteres. Han blir en middelmådig spiller i mine øyne, vi kunne fått mange som er bedre...

 

Er da mange spillere som ikke har nådd sitt fulle potensial i en alder av 24. Spesielt i den posisjonen Elneny spiller. Vet ikke om han noen gang blir fast inventar, men som backup er han strålende, og det er det han ble hentet som. Som sagt, et kupp for £5m.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...