Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

På papirets ser det greit ut, men ser for meg at vi fort kan ryke på smeller borte mot Bournemouth, Swansea og hjemme mot Burnley. Typisk 0-0 kamp den siste der. Bournemouth slet vi veldig med på Emirates og Swansea har vi alltid problemer mot.

Burnley har ett poeng borte denne sesongen, med 2.5 baklengsmål i snitt per bortekamp. Vi har samme tall som scoringssnitt på hjemmebane. Ser ikke hvordan du får det til å bli en typisk 0-0-kamp. Bournemouth slo vi vel ganske komfortabelt 3-1 hvor de scoret på en billig straffe og ellers skapte lite. Dessuten slo vi dem 2-0 i begge kampene forrige sesong. Swansea er helt katastrofalt dårlige i år, så alt annet enn tre poeng der er utilgivelig.

Burnley kommer til å parkere bussen totalt, og vi vet vel hvor Arsenal er flinke til å bryte ned slike lag. Ikke veldig. Det blir nok en sjansefattig kamp der Arsenal har ballen mye, men skaper lite. Er selvsagt muligheter for seier der, men neppe med mer enn 1 mål. Sliteseier som mot de i høst.

 

Swansea har vært dårlige ja, men vi hadde problemer med de tidligere i sesongen. Spesielt mot farten til Barrow. Historie betyr også overraskende mye i disse kampene. Skulle ikke tro det, men det har faktisk en del å si.

 

Bournemouth spilte Arsenal ut av Emirates ved flere anledninger den kampen. Herjet med midtbanen blant annet. Var overhodet ikke komfortabelt. De er ikke til å ta lett på. De er kapable til å ta oss ut av kampen slik Everton og City gjorde med høyt og aggressivt press.

 

Se litt bak resultatene til de kampene. Vi var overhodet ikke overlegene.

 

Sier ikke at det blir poengtap i alle de kampene, men man skal ikke ta for lett på motstanderen og bli nonchalant.

Lenke til kommentar

Folk har kanskje glemt hvordan Chelsea spilte for bare kort tid tilbake? Ting snur fort i fotball, så litt tidlig å male fanden på veggen helt enda for sesongen

Vi har kanskje glemt? Eller er det DU som har glemt?

Motsetning til Wenger endrer Conte faktisk på ting til det fungerer. Gjør Wenger det? Nei, INGENTING! Null plan B.

Jeg er drittforbannet på meg selv, for at jeg i hele tatt gadd å bruke tid og penger på reise til Manchester for å se en kamp hvor der kun et lag møtte opp.

Lenke til kommentar

Vi har kanskje glemt? Eller er det DU som har glemt?

Motsetning til Wenger endrer Conte faktisk på ting til det fungerer. Gjør Wenger det? Nei, INGENTING! Null plan B.

Jeg er drittforbannet på meg selv, for at jeg i hele tatt gadd å bruke tid og penger på reise til Manchester for å se en kamp hvor der kun et lag møtte opp.

 

 

Conte har da ikke gjort noen drastiske endringer, annet enn få satt forsvaret og viktigs av alt. Fått spillere i form.

Tror du f.eks Wenger ba gutta gå ut i andre omgang mot City og ba de om å traske rundt hjelpeløse, eller kan noen av feilen faktisk også skyldes på spillerne selv som ikke gjør som de har blitt fortalt? Newsflash, det kommer til å skje i en kamp eller to med Chelsea også at spillerne ikke klarer eller gjør hva de har avtalt før kampen. Sånne kamper har alle lag. Kjedelig for deg at du valgte å reise på akkurat en av de kampene, men du kommer nok over det skal du se.

 

Lenke til kommentar

Det kan du ikke mene? Ny strategi både i angrep, forsvar, nye posisjoner for spillere og ikke minst: ny formasjon.

 

Nytt treningsregime og ikke minst, annet fokus på mat / drikke. Conte har endret alt.

 

Så alt dette har Conte endret på fra hvordan han lagde det da han tok over klubben mener du?

Ganske naturlig å endre på mye når du tar over etter en annen manager, men det var ikke saken her nå.

Conte sitt Chelsea startet sesongen svakt. Mest skyldes det at de fumlet litt etter forsvarsformasjon, samt at spillere ikke var i formen de er i i dag.

Lenke til kommentar

 

Det kan du ikke mene? Ny strategi både i angrep, forsvar, nye posisjoner for spillere og ikke minst: ny formasjon.

 

Nytt treningsregime og ikke minst, annet fokus på mat / drikke. Conte har endret alt.

 

Så alt dette har Conte endret på fra hvordan han lagde det da han tok over klubben mener du?

 

 

 

Ja. Det er ganske naturlig at managere endrer på ting når de kommer inn i klubben. Ganske lett å glemme dette nå som vi har hatt en manager som har holdt fast på 1996-filosofien sin nå i 20+ år...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det kan du ikke mene? Ny strategi både i angrep, forsvar, nye posisjoner for spillere og ikke minst: ny formasjon.

 

Nytt treningsregime og ikke minst, annet fokus på mat / drikke. Conte har endret alt.

 

Så alt dette har Conte endret på fra hvordan han lagde det da han tok over klubben mener du?

 

 

 

Ja. Det er ganske naturlig at managere endrer på ting når de kommer inn i klubben. Ganske lett å glemme dette nå som vi har hatt en manager som har holdt fast på 1996-filosofien sin nå i 20+ år...

 

 

Men hvor mye har han endret deretter igjen fra da vi møtte Chelsea og frem til i dag f.eks? Det er i all hovedsak små detaljer, samt at spillerne er i form.

 

Jeg er ganske sikker på at kampplanen mot City i forkant var ganske god, og hadde vi gjort det vi skulle så hadde vi ikke sett så dårlige ut som vi gjorde utover i andre omgangen. Det er noe av det verre hva instilling gjelder jeg har sett. Så jeg velger mer å være sur på spillerne for den, enn at Wenger kunne få gjort så veldig mye annerledes den kampen. Vi møtte ikke opp. Det avgjørende nå er hvordan Wenger tar tak i problemene, og får endret på dette raskt. Kanskje en av hans svakeste egenskaper, så jeg er heller ikke optimistisk akkurat. Men å bære seg over om at sesongen er over allerede, og alt er bare dritt og elendighet ser jeg ingen grunn til... enda.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Hvis spillerne ikke lenger gjør det Wenger forteller dem, er det ikke akkurat et argument for at han gjør en god jobb. Jeg har tviholdt på min Wenger-tro i alle år, og jeg mener fremdeles at han har gjort en fantastisk jobb selv (kanskje til og med spesielt) i Emirates-æraen, men vi vinner ikke ligaen om vi ikke presterer mot topplagene. Enkelt og greit. Kontrakten hans løper ut ved sesongslutt, og tiden er i mine øyne inne for at han tar hatten sin og går, og det tror jeg også han gjør dersom vi ikke vinner PL eller CL.

 

Sier ikke dermed at alt er dritt og at sesongen er over. Det går an å støtte både Wenger og laget, og samtidig ønske et managerskifte ved sesongslutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...