Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel det er ikke mye å juble for nå. For en ekstremt skuffende uke det har vært. Samtlige lag i topp 6 har levert sett bort i fra Arsenal.

 

Kan kun se fremover. Det er 8 dager til ny kamp, noe som må sies å være svært velkommen etter et tett og vanskelig borteprogram. Det starter igjen hjemme mot WBA den 26. Desember.

 

Kampprogrammet er som følger utover (kun PL):

 

WBA [H]

Crystal Palace [H]

Bournemouth

Swansea

Burnley [H]

Watford [H]

Chelsea

 

Det bør på papiret hentes en god del poeng i denne perioden, og i alle kampene sett bort i fra Chelsea er Arsenal favoritter. Håper også vi får sett mer av Lucas Perez fremover. Har spilt kun fem minutter etter at han dominerte mot Basel borte. Nå er OX skadet også.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Altså om man halvgarderer på tap-uavgjort gjennom en hel sesong så vil man selvsagt treffe noen ganger. Dette sier seg selv

Til tross for en imponerende rekke kamper uten tap så har vi absolutt ikke vært gode denne sesongen. Desverre kun glimt av laget vi bør være.

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Hadde vi bare tapt disse to kampene med stil kunne jeg akseptert det. Men full kollaps med overtak/ledelse er uaktuelt. Trøsten er at vi har ganske greit kamprogram frem til vi møter Chelsea i tidlig februar

 

 På papirets ser det greit ut, men ser for meg at vi fort kan ryke på smeller borte mot Bournemouth, Swansea og hjemme mot Burnley. Typisk 0-0 kamp den siste der. Bournemouth slet vi veldig med på Emirates og Swansea har vi alltid problemer mot. Watford, WBA og Crystal Palace, alle hjemme, bør være 3 poeng. Likevel, med den formen vi har vist i det siste er jeg slett ikke sikker. Skal ikke kimse av Tony Polis. Han har gjort det sterkt i år og ser mok frem mot å sparke et dyr som ligger nede for telling. 

Lenke til kommentar

På papirets ser det greit ut, men ser for meg at vi fort kan ryke på smeller borte mot Bournemouth, Swansea og hjemme mot Burnley. Typisk 0-0 kamp den siste der. Bournemouth slet vi veldig med på Emirates og Swansea har vi alltid problemer mot.

 

Burnley har ett poeng borte denne sesongen, med 2.5 baklengsmål i snitt per bortekamp. Vi har samme tall som scoringssnitt på hjemmebane. Ser ikke hvordan du får det til å bli en typisk 0-0-kamp. Bournemouth slo vi vel ganske komfortabelt 3-1 hvor de scoret på en billig straffe og ellers skapte lite. Dessuten slo vi dem 2-0 i begge kampene forrige sesong. Swansea er helt katastrofalt dårlige i år, så alt annet enn tre poeng der er utilgivelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Føler meg mer og mer klar for livet etter Wenger. Håper han kan avslutte karrièren sin med enda et FA-cup-trofé, men jeg kan ikke se for meg at vi klarer å utfordre i hverken PL eller CL når vi ikke er i stand til å prestere mot topplagene. Wenger er kanskje den største legenden vi har i klubben, og jeg mener bestemt at han gjort en helt fantastisk jobb til og med 14/15-sesongen, men nå er tiden moden for et skifte.

 

Jeg har lenge sagt at jeg vil beholde Wenger frem til et bedre alternativ dukker opp, men nå ser jeg på Pep, Conte, Klopp og Pochettino og tenker at vi lett kunne hatt en av dem hvis vi hadde prøvd oss. Med ny stadion, London-faktoren, spillere som Alexis, Özil, Koscielny, Cazorla etc.,talenter som Iwobi, Bellerin, Holding, Jeff, samt masse penger i banken bør vi være en ekstremt attraktiv klubb å ta over.

 

Wenger får ikke lenger det beste ut av stallen vår, og vi er alt for avhengige av enkeltspillere. Forsvaret vårt er helt katastrofalt uten Mustafi, midtbanen vår er blottet for kreativitet uten Cazorla (mens Chelsea utspiller all motstand med Matic og Kante sentralt), og jeg grøsser av tanken på hva som vil skje dersom Alexis blir skadet.

 

Tror og håper på et managerskifte ved sesongslutt. Simeone er drømmen, men et navn som Ralph Hasenhüttl hadde også vært spennende. Kanskje vi vil risikere å droppe ut av topp 4, men takket være Wenger er vi i en stabil nok situasjon til å håndtere det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til tross mye uroligheter hos andre klubber, klarte vi ikke vinne kampene og serien. Det sier mye om Wenger, han duger rett og slett ikke som manager lenger.

 

Og jeg synes han er egoistisk som fortsetter jobben sin. Hva med å være ydmyk og si "ja, nå begynner jeg bli utdatert. Jeg skal ta hatten og gå nå"

Lenke til kommentar

To dårlige kamper, og folk hadde fått nok å ta av til at den samme diskusjonen er tilbake igjen. jaja..

Folk har kanskje glemt hvordan Chelsea spilte for bare kort tid tilbake? Ting snur fort i fotball, så litt tidlig å male fanden på veggen helt enda for sesongen, selv om jeg forstår det er godt og trygt å være tilbake i negativgjørma man har hatt det så godt i lenge.

 

At tiden for forandringen nærmer seg er alle enige om, uavhengig av årets sesong. Og klubben jobber da tydeligvis også med å kartlegge kandidtater. Så den endringen kommer nok snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...