Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 No need to be a dick. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Hva er storyen? Er du historieløs? Bare å krype tilbake i hulen din nå, niko.. 1 Lenke til kommentar
barezell Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Lov å være litt Dick når han tar seg tid til å fortelle også. Hadde det bare vært den frekke kommentaren så hadde det vært unødvendig ? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Haha, grei den. Ikke hørt den historien før, men godt nok for meg på søndagsmårran det der. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 (endret) Noen som ser Liverpool-matchen? DET er å pisse på motstanderen. Hvor ofte er Arsenal så gode? Sjeldent. Se bortifra poengene Arsenal har. De spiller ikke god fotball. De er ikke overlegene i kampene de vinner. I nesten alle kampene de har vunnet denne sesongen i ligaen har det vært flaksmål på overtid. Possession er ikke et mål på overlegenhet forøvrig. I alle fall ikke når man ikke vet hva man skal gjøre med ballen. Liverpool er overlegene og direkte i spillet sitt. Arsenal er omstendelige og spiller jevnt mot sine. Se forskjellen. Blir spennende å se Liverpool - Boro. Hvordan de løser den. Endret 6. november 2016 av Benbjo Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Noen som ser Liverpool-matchen? DET er å pisse på motstanderen. Hvor ofte er Arsenal så gode? Sjeldent. Når vi rundpulte Chelsea her for en stund siden, fks? Vi spiller vår beste fotball på 7-8-9 år og du klager mer enn noen gang. Blir du ikke lei? 3 Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 (endret) Gå å hyll Liverpool i tråden deres... Endret 6. november 2016 av ChopperReid Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Noen som ser Liverpool-matchen? DET er å pisse på motstanderen. Hvor ofte er Arsenal så gode? Sjeldent. Se bortifra poengene Arsenal har. De spiller ikke god fotball. De er ikke overlegene i kampene de vinner. I nesten alle kampene de har vunnet denne sesongen i ligaen har det vært flaksmål på overtid. Seierne mot Watford, Hull, Chelsea, Swansea og Sunderland er vunnet før fulltid. Seierne mot Southampton og Burnley er vunnet på overtid. Hvordan er det "nesten alle"? Hvorfor lyver du? Du har rett i at Liverpool spiller svært godt denne sesongen. Men de tapte mot Burnley, har sett shaky ut i forsvar og har ikke "pisset på" all motstand de har møtt, slik du hevder. Vi vet ikke alltid hvordan Arsenal presterer, men det vi vet er at du alltid kommer med siste nytt fra dødsskyggenes dal etter kampslutt. Gjerne før og gjennom kampen også. Noen ganger har du svært reflekterte og gode innlegg, uten at du nødvendigvis hyller Arsenal. Folk vil gjerne se mer av det. 2 Lenke til kommentar
polljen Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Noen som ser Liverpool-matchen? DET er å pisse på motstanderen. Hvor ofte er Arsenal så gode? Sjeldent. Når vi rundpulte Chelsea her for en stund siden, fks? Vi spiller vår beste fotball på 7-8-9 år og du klager mer enn noen gang. Blir du ikke lei? Det er godt mulig at Arsenal spiller sin beste fotball på 7-8-9 år, men det sier dessverre ikke at vi er SÅ gode nå, det sier egentlig bare at vi har slitt i flere sesonger. Nå er jeg ikke enig med deg i at vi spiller vår beste fotball på 7-8-9 år, siden vi har spilt god fotball i de fleste av de årene. Det største problemet til Arsenal i de årene har vært stabilitet og ikke kvaliteten på vårt spill når vi har vært på en "bølgetopp". I flere av sesongene så har vi gjerne hatt en sesonghalvdel som har vært fantastisk og en sesonghalvdel som har vært skuffende. I enkelte sesonger så har bølgedalene/toppene kommet oftere i løpet av sesongen. Ser vi på denne sesongen så er resultatene etter fadesen mot Liverpool svært så gode, men ser vi på flere av kampene der vi har tatt tre eller ett poeng så har banespillet variert mye, og det er mye å sette fingeren på både offensivt og defensivt. Variasjon av prestasjoner er ikke noe som bare gjelder Arsenal og flere av de "store" klubbene vil oppleve dette, men for oss som holder med Arsenal så er de store bølgesvingningene noe vi bare venter på. Benjobo kan nok være i meste laget pessimistisk av og til, men han har mange gode punkter når han vurderer laget vårt. For meg er det ikke noe bedre når jeg rundt om på nettet leser kommentarer/innlegg fra "den positive fansen" som synes totalt å mangle en viss grad av et kritisk blikk på manglene i laget. Joda, det er mye positivt i Arsenal og det bør vi alle være med på å fremheve, men det er ingen grunn til å skyve under teppet manglene som er i laget (det gjelder spillere, sportslig ledelse, admin og styret). Ensidig negativitet har ikke noe for seg, men det har heller ikke den overdrevne "positiveten" som kommer av noen (få) gode resultater (på tross av mindre godt spill) Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Noen som ser Liverpool-matchen? DET er å pisse på motstanderen. Hvor ofte er Arsenal så gode? Sjeldent. Når vi rundpulte Chelsea her for en stund siden, fks? Vi spiller vår beste fotball på 7-8-9 år og du klager mer enn noen gang. Blir du ikke lei? Akkurat den kampen så jeg dessverre ikke. Er vel den ene gangen vi faktisk spilte en hel god kamp denne sesongen? Etter kampen har vi i alle fall spilt svært dårlig fotball. I alle fall kampene setter under ett. Mot Sunderland var vi elendige i 70 min f.eks, helt til spillerne innså at her måtte man skru på tempoet. Virker som at de rett og slett ikke gidder før de må. Når vi sist vi knuste en motstander 6-1 i ligaen? Sist jeg husker var mot Soton den sesongen de rykket opp, men det kan godt hende vi har hatt noen storseieren etter det også. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Noen som ser Liverpool-matchen? DET er å pisse på motstanderen. Hvor ofte er Arsenal så gode? Sjeldent. Se bortifra poengene Arsenal har. De spiller ikke god fotball. De er ikke overlegene i kampene de vinner. I nesten alle kampene de har vunnet denne sesongen i ligaen har det vært flaksmål på overtid. Seierne mot Watford, Hull, Chelsea, Swansea og Sunderland er vunnet før fulltid. Seierne mot Southampton og Burnley er vunnet på overtid. Hvordan er det "nesten alle"? Hvorfor lyver du? Du har rett i at Liverpool spiller svært godt denne sesongen. Men de tapte mot Burnley, har sett shaky ut i forsvar og har ikke "pisset på" all motstand de har møtt, slik du hevder. Vi vet ikke alltid hvordan Arsenal presterer, men det vi vet er at du alltid kommer med siste nytt fra dødsskyggenes dal etter kampslutt. Gjerne før og gjennom kampen også. Noen ganger har du svært reflekterte og gode innlegg, uten at du nødvendigvis hyller Arsenal. Folk vil gjerne se mer av det. Jeg beklager, mente å huske vi scoret sent mot Hull og Swansea også. De hadde i alle fall et element av flaks i seg. Mot Watford var vi vel også heldige om jeg ikke tar feil. Vi ledet vel 3-0 til pause der og så skrudde man av og slapp Watford inn i kampen? De hadde vel mer enn nok sjanser til å ta poeng i den kampen mener jeg å huske. Akkurat slik Liverpool _IKKE_ gjorde. De fortsatte kjøret. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Jeg holder også Liverpool som favoritt til å vinne i år. Men vi har et ganske ulikt syn på fortjent og ufortjente seire. Selv om Arsenal ikke har spilt glitrende har laget vært godt i år. Ligger fortjent i toppen både i PL og CL-gruppen. Uten om det er det selvsagt mange kritikkverdige forhold i klubben enda. In other news; Zlatan med gult mot Swansea. Da er han vel ute når vi møter dem på OT? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Jeg holder også Liverpool som favoritt til å vinne i år. Men vi har et ganske ulikt syn på fortjent og ufortjente seire. Selv om Arsenal ikke har spilt glitrende har laget vært godt i år. Ligger fortjent i toppen både i PL og CL-gruppen. Uten om det er det selvsagt mange kritikkverdige forhold i klubben enda. In other news; Zlatan med gult mot Swansea. Da er han vel ute når vi møter dem på OT? Det er helt greit å ha et annet syn Vet ikke om de er favoritt enda, men de er sinnsykt gode nå. Så det allerede i første seriekamp egentlig. Tror det blir jevnt i år med City, Chelsea, Liverpool som favoritter. Fortsetter Spurs å ikke tape kan de også være der oppe, selv om jeg tror troppen deres er litt tynn til å gå hele veien når de også spiller i europaveier. De sliter jo med å putte uten Kane. Spurs, Arsenal og United skal vel konsentrere seg om 4. plassen mest sannsynlig. Om Zlatan må stå over er vel det kanskje en fordel for United slik at han fremstått i det siste? Hvis man stryker dagens kamp altså. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Jeg holder også Liverpool som favoritt til å vinne i år. Men vi har et ganske ulikt syn på fortjent og ufortjente seire. Selv om Arsenal ikke har spilt glitrende har laget vært godt i år. Ligger fortjent i toppen både i PL og CL-gruppen. Uten om det er det selvsagt mange kritikkverdige forhold i klubben enda. Det virker som Benbjo tror at man må vinne knuse alle lag 4-0 for å vinne fortjent, eller bli seriemester. Det er jo selvfølgelig bare bullshit. Årets sesong er vår beste på mange, mange år, men han klarer likevel å lire av seg at alt vi tar av poeng er "ufortjent". Trist fyr. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 (endret) Jeg holder også Liverpool som favoritt til å vinne i år. Men vi har et ganske ulikt syn på fortjent og ufortjente seire. Selv om Arsenal ikke har spilt glitrende har laget vært godt i år. Ligger fortjent i toppen både i PL og CL-gruppen. Uten om det er det selvsagt mange kritikkverdige forhold i klubben enda. Det virker som Benbjo tror at man må vinne knuse alle lag 4-0 for å vinne fortjent, eller bli seriemester. Det er jo selvfølgelig bare bullshit. Årets sesong er vår beste på mange, mange år, men han klarer likevel å lire av seg at alt vi tar av poeng er "ufortjent". Trist fyr. Det har jeg selvsagt aldri sagt. Kan godt vinne 1-0 eller 2-0 fortjent også selvsagt. Reading og Basel er vel eksempler på det denne sesongen. Det er ikke til å stikke under en stol at Arsenal har hatt en god porsjon flaks i ligaen denne sesongen. Mot Soton; tvilsom straffe på overtid. Mot Burnley: Offside, hands og på overtid av overtidden. Mot Swansea; Knepen seier. Swansea hadde flere eventyrlige muligheter til å ta poeng. Hull hadde vel også en del muligheter på 2-1, men den kampen vant vi vel forsåvidt greit til slutt. Skal moderere meg litt på den. Med litt mer marginer i mot i disse kampene hadde ting ser veldig annerledes ut. Poenget er bare at spillet ikke er godt nok. Man er ikke overbevisende nok. Spillerne slipper seg veldig ofte ned på nivået til antatt svakere motstand. Det skjer igjen og igjen. Vi har sett det mange ganger denne sesongen. Senest i midtuka. Mener du virkelig at denne utgaven av Arsenal er den som spiller ball de siste ti årene? Vel, det er mulig det, men det er i så fall marginalt. Jeg ser svært lite progresjon. Synes det er mye av det samme som vi har sett de siste årene. Sliter med å score mål og skaper nesten ingenting mot defensivt kompakte lag (Burnley, Middlesborough f.eks), ingen plan B mot disse lagene, sårbare for kontringer i mot, nonchalanthet (spillerne slipper seg ned etter 1-0, klarer ikke drepe kamper). Mulig Arsenal gjøre betrakningene mine til skamme utover sesongen, men så langt så er det mye same old same old. Den eneste progresjonen er muligens at vi unngår å tape kampene ala Burnley, Boro og Swansea, som vi fort kunne gjort tidligere. Det er en stund igjen av sesongen, så vi får se hva som skjer. Så langt er jeg i alle fall ikke overbevist. Ta i betrakning at vi ikke har møtt noen av topplagene borte enda også. Arsenal har egentlig hatt et greit program så langt. Vårprogrammet, fra februar og utover (+ desember) er langt hardere. Sånn sett burde Arsenal egentlig, sett på motstanden, hatt 5 poeng til (burde slått Leicester og Boro. U mot Pool). Bør kanskje stryke i alle fall 2 poeng mot Chelsea, så netto blir +3 poeng =) "Trist fyr" får stå på din regning. Endret 6. november 2016 av Benbjo Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Det er ikke til å stikke under en stol at Arsenal har hatt en god porsjon flaks i ligaen denne sesongen. Lag som vinner ligaen har sånne seiere. Leicester, Chelsea, City, United. Alle disse lagene fikk skryt fordi de vant kamper, selv om de ikke var all verden i hver eneste match. Poenget er bare at spillet ikke er godt nok. [...] Mener du virkelig at denne utgaven av Arsenal er den som spiller ball de siste ti årene? [...] Ja, det mener jeg. Vi spiller en mye bedre fotball i år enn vi har gjort de siste årene. Hva var det kommentatorene sa under kampen i dag, vi har 49-13 i målforskjell i alle kamper denne sesongen? Vi scorer mål, i all mass. Det har vi ikke gjort de siste årene. I tillegg forsvarer vi oss langt bedre enn vi har gjort de siste årene. Stor forbedring imo, 2 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Vinne kamper på dårlige dager. Selv med flaks. Det er det en seriemester gjør! Arsenal ser sterkere og bedre ut enn på 10 år. 6 Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 6. november 2016 Forfatter Del Skrevet 6. november 2016 Serge Gnabry er tatt ut på landslaget til Tyskland, mens Oxlade-Chamberlain ikke er tatt ut på England. At vi ga Gnabry bort mer eller mindre gratis er patetisk. Driter i om at han hadde ett år igjen av kontrakten. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 6. november 2016 Del Skrevet 6. november 2016 Serge Gnabry er tatt ut på landslaget til Tyskland, mens Oxlade-Chamberlain ikke er tatt ut på England. At vi ga Gnabry bort mer eller mindre gratis er patetisk. Driter i om at han hadde ett år igjen av kontrakten. Ga bort? Gnabry ville vekk. Wenger ville beholde han og forlenge kontrakten. Ja vi kunne beholdt han under tvang, men han hadde forsvunnet neste år uansett. 2 Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Utrolig synd at Gnabry ikke fikk tillit hos West Brom forrige sesong. Da kunne situasjonen vært veldig annerledes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå