OhEasy Skrevet 7. oktober 2016 Del Skrevet 7. oktober 2016 (endret) Aldri hørt om fyren, men velger å tro på han inntil jeg hører noe fra klubben eller landslaget. Monreal har blitt kalt opp til landslaget for å erstatte Jordi Alba. Endret 7. oktober 2016 av OhEasy Lenke til kommentar
polljen Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Det som irriterer meg her inne er den vanvittige negativiteten som har vokst frem blant en del av brukerne. det er ikke skepsis, det er nærmere hat og det blir utrolig slitsomt å lese den samme møkka om og om igjen. Mye av det er sant og det er knapt noe som blir kranglet på, men likevel kommer det kvalme oppgulp uke ut og uke inn. Du har fullstendig rett. Det er enkelte deler at fansen som er så negative at selv en skeptiker som meg blir "dårlig" av å lese det. På samme måte så finnes det enkelte i motsatt leir som ikke evner å finne den minste lille feil hos Wenger og hans måte å drive klubben sportslig. Dette betyr ikke at jeg ser noen grunn til å henge ut alle som er "pro-Wenger", for jeg har en stor respekt for mange av de. Det største problemet når det blir argumentert for eller i mot Wenger er når innlegg blir skrevet i en slik tone at man MÅ oppfatte argumentasjonen slik at "hvis du ikke er med meg er du mot meg" aka " hvis du er uenig er du min fiende". Brorparten av de som skriver innlegg på de forum jeg er inne om har en relativ edruelig oppfatning uansett hvilken side der er på når det gjelder oppfatningen av Wenger, men dessverre så er det noen råtne epler i begge leirer som ødelegger mye. Men for å gå tilbake til min opprinnelige kommentar tidligere i tråden så gjelder denne ødeleggelsen muligheten til å diskutere saklig, den har intet å gjøre med lagets prestasjon på banen!!! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) Når publikum (i hvertfall en del) på tribunen buer, har plakater med negative beskjeder osv så vil dette påvirke spillere, uansett hvor lite skyld som kan rettes den ene eller andre veien. Alle som har sett Arsenal gjennom de siste årene i dårlige perioder har sett at spillerne spiller med høye skuldre, og nervøsiteten godt utapå drakta. De er selvsagt ikke immune mot alt som skjer rundt klubben de heller. Om de ville prestert bedre med en samlet stadion som stod bak dem også i motgang er ikke godt å si, men noe verre ville det ikke blitt i hvertfall. Så er det vel her inne i hvertfall svært få av disse pro Wenger som ikke ser noe feil i noe han gjør. De få som kanskje har vært innom har enten blitt nærmest blitt jaget bort med skitkasting fra den andre siden, eller gått lei og funnet andre steder å diskutere. Selv i leiren der ikke alt er håpløst, tragisk og negativt, men som fortsatt ser problemer med klubben har det forsvunnet mange her inne gjennom de siste årene. Og med de mange som hadde noe fornuftig å komme med, og gode innlegg. Igjen har du en gjeng på et ganske fåtall faste som skriver, og hvor flere virker å ha som mål å gjøre dette forumet til sin egen plass å tømme eder og galle. Derfor er det også bra denne diskusjonen kommer opp så vi kanskje får litt mer substans i tiden fremover enn at Wenger er en senil hore, som man ønsker død osv. De fleste her inne virker å være over den alderen der en skulle tro at det kommer mye konstruktivt ut av å skrive dette til det kjedsommelige. Endret 8. oktober 2016 av archongamer Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 Buingen og plakatene har klubben og spillerne skyld i selv. På sin plass når det virker som at enkelte spillere er fornøyd med å heve millionlønninger. Har ikke noe problemer med det. Man må få lov til å lufte sin missnøye. Såklart, ikke fra første minutt, men utover en kamp, spesielt etter en periode med dårlige resultater må det være lov. Det er den enkelte måten fansen kan få sin mening hørt, på stadion. Tross alt, uten fansen er en fotballklubb svært lite. Det er vel ingen som ønsker Wenger død eller sier han er senil i fullt alvor. Hvorfor skal alltid meninger som ikke er uforbeholdent positive dras ut til de ytterste ytterpungter? Det må være lov til å mene at tiden har løpt fra Wenger de siste årene. På sitt beste spiller Arsenal veldig bra fotball, men det er ofte langt mellom høydepunktene. Mellom hver Chelsea er det fire eller fem ganger så mange Burnley. Jeg er av den mening at Arsenal trenger en ny manager for å drive klubben videre. Blir det en umiddelbar suksess? Tvilsomt, men under Wenger så er man på stedet hvil. Problemet dog er at akkurat nå er det ingen åpenbar kandidat til å ta over. Så får vi se da om dette blir Wengers siste år. Tror det kommer veldig an på hvordan klubben gjør det denne sesongen. Veldig synd om hans siste sesong skal bli den svakeste på 20 år. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 (endret) Buingen og plakatene har klubben og spillerne skyld i selv. Meget mulig. Men man bør som fans da ikke forvente at ting blir bedre utpå banen av det. Det er vel ingen som ønsker Wenger død eller sier han er senil i fullt alvor. Hvorfor skal alltid meninger som ikke er uforbeholdent positive dras ut til de ytterste ytterpungter? Ytterpunktene du snakker om ser jeg ikke, og om det er i alvor eller ei har vel ikke mye med poenget mitt å gjøre. Synes du forumet her blir bedre, og diskusjonene mer spennende av slike prebubertale oppgulp? Det må være lov til å mene at tiden har løpt fra Wenger de siste årene. På sitt beste spiller Arsenal veldig bra fotball, men det er ofte langt mellom høydepunktene. Mellom hver Chelsea er det fire eller fem ganger så mange Burnley Det er ganske vanlig at klubber varierer i prestasjon. Du har noen få eksepsjonelle unntak rundt i Europa.Til syvende og sist er det 3 poeng som gjelder. Ikke hvor fantastisk spillet som skaffet de var. Selv om det selvsagt er mye artigere når alt går rette veien. Jeg er av den mening at Arsenal trenger en ny manager for å drive klubben videre. Blir det en umiddelbar suksess? Tvilsomt, men under Wenger så er man på stedet hvil. Problemet dog er at akkurat nå er det ingen åpenbar kandidat til å ta over. Så får vi se da om dette blir Wengers siste år. Tror det kommer veldig an på hvordan klubben gjør det denne sesongen. Veldig synd om hans siste sesong skal bli den svakeste på 20 år. Det er jeg helt enig i. Og jeg tror de fleste Arsenal supportere etterhvert har komemt til et punkt der de ser slutten på Wenger æraen. Det viktigste er at det blir gjort på riktig måte. Samtidig bør Wenger få en avskjed som har fokus på det han har gitt, ikke hva han ikke har klart å gi når dagen kommer. Endret 8. oktober 2016 av archongamer 1 Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 8. oktober 2016 Del Skrevet 8. oktober 2016 100% enig med benbjo Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Tv2 prioriterer Spurs fremfor Gunners på lørdag.... flott Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Tv2 prioriterer Spurs fremfor Gunners på lørdag.... flott Ja, det synes jeg ikke er så rart i grunn. Men rart at de ikke viser City - Everton. 1 Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Jeg vil nå synes det er litt rart. Gunners har større fanskare i Norge. I tillegg er vell dette første kampen til Bob Bradley, og det i seg selv er interessant. 1 Lenke til kommentar
eiks Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Tv2 prioriterer Spurs fremfor Gunners på lørdag.... flott Ja, det synes jeg ikke er så rart i grunn. Men rart at de ikke viser City - Everton. Fy f*en å mye drit du(og mange andre) lirer av deg i denne tråden! Selv om dere er uenig i Wenger, så støtt klubben, ikke piss på den! Det er bare flaut!! 2 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Tv2 prioriterer Spurs fremfor Gunners på lørdag.... flott Ja, det synes jeg ikke er så rart i grunn. Men rart at de ikke viser City - Everton.Fy f*en å mye drit du(og mange andre) lirer av deg i denne tråden! Selv om dere er uenig i Wenger, så støtt klubben, ikke piss på den! Det er bare flaut!! Hvordan støtter jeg ikke klubben fordi jeg ikke synes det er rart at Arsenal-kampen ikke vises på tv i lille Norge? Husk at det er flere Spurs-tilhengere i studio. Spurs er også en større outsider enn Arsenal til tittelen. Samme som at Liverpool og United er det. Det er min mening. Pisser ikke på klubben for det. Ikke ta alt i verste mening. 2 Lenke til kommentar
barezell Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 hvorfor i alle dager viser de ikke city - everton :O Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 At folk i det hele tatt bryr seg om hva TV2 sender er beyond me. Skaff dere andre tjenester, som både er billigere, mer stabile og viser alle kampene... 1 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Det er ikke opp til TV 2 lenger. De må vise det samme som de viser i England. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Enda verre. Og folk betaler flere hundre kroner i mnd for dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Vurderte Sumo oppimot pub hver helg foran sesongstart, glad jeg endte på sistnevnte. Lenke til kommentar
polljen Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 Det er ikke opp til TV 2 lenger. De må vise det samme som de viser i England. Du har vel både rett og litt feil i den kommentaren. Slik jeg har oppfattet det så har du rett i at det ikke er TV2 selv som velger kampen som vises kl 16 (kl 15 britisk tid). Det er Sky Sports som velger kampen som skal vises klokken 16 (norsk tid), men det er ikke tillatt å vise kamper direkte på dette tidspunktet i England, det er gamle tradisjoner med at kamper ikke vises direkte på "hovedtidspunktet for kamper i Engelsk PL, Championship og league 1&2). Sky Sports viser dog kampen direkte på sine "nett" i Irland. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 14. oktober 2016 Del Skrevet 14. oktober 2016 (endret) Så hvordan ellers skal folk i England kunne se på de kampene direkte hjemme i stua på lovlig måte? Endret 14. oktober 2016 av Mr. President™ Lenke til kommentar
polljen Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 (endret) Så hvordan ellers skal folk i England kunne se på de kampene direkte hjemme i stua på lovlig måte? Svaret er enkelt, de kan det ikke når det gjelder de kampene som har avspark kl 15 britisk lokal tid (16 norsk). Dette er ikke noe nytt, akkurat som her i Norge så vil slike kamper måtte vises i opptak. Faktisk så tror jeg det ikke har vært mulig å se kamper live i England på dette tidspunktet helt tilbake til før kabel/parabol ble utbredt. Når vi her hjemme så tippekampen lørdag kl 16 (da vi kun hadde NRK) så ble den heller ikke da vist live i England. Dette er ikke en særbritisk ordning, det er flere land som "freder" hovedtidspunktet for serierunden slik at det ikke er tillatt å vise kamper direkte på det tidspunktet. Hovedårsaken er at tv-viste kamper ikke skal "stjele" publikum fra de forskjellige arenaene. Dette er selvsagt ikke et problem for de største klubbene som gjerne har utsolgte kamper uansett tidspunkt, men det gir mindre klubber en mulighet til å få flere på kamp når ikke TV-sendt fotball holder folk hjemme. For noen år tilbake så var det faktisk snakk om å forby visning av utenlandsk fotball på norske skjermer på det tidspunktet de fleste kampene i de høyeste norske divisjonenen gikk her i landet. EDIT: VI tror kanskje at det engelske tv-publikumet får se så mange kamper, men så enkelt er det ikke. Hvis vi ser på hva som vises av PL-fotball i dag (live og opptak) på de to distributørene som har rettigheter til PL så er det følgende: Jeg bruker britisk tid (norsk er + 1 time): 12:30 Sky Sports 1 Chelsea v Leicester 18:00 BT Sport 1 Crystal Palace v West Ham. Det er verdt merke seg at denne kampen bare går "halveis direkte" i England. Det er avspark 17:30 lokal tid og vi her i Norge kan se den direkte, men i England så er den "forskutt". Sky sports viser ingen kamper i opptak i kveld og Arsenal v Swansea vises først i opptak på Sky Sports kl 1 (natt til søndag). Så uansett hvordan vi klager så har vi bedre muligheter til å se PL på TV her i Norge enn de ha i England. Endret 15. oktober 2016 av polljen 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 15. oktober 2016 Del Skrevet 15. oktober 2016 Mulig disse innleggene bør flyttes til en annen tråd ettersom vi er litt på siden av diskusjonen her. Men er jo i tillegg til utilgjengeligheten som polljen nevner også dyrere å se engelsk fotball i England enn i Norge. Man må ha både Sky og BT for å få sett Premier League, og det går enda færre kamper live enn her i Norge. I forhold til inntektsnivået her i landet er det faktisk ikke så sjukt dyrt å se Premier League på TV2. Det store ankepunktet er da selvfølgelig mangelen på FA-cupen, ligacup og Championship, men det har vi jo gratis på Eurosport nå. Det største ranet gjøres av Viasat på CL-rettighetene som er helt latterlig dyre i forhold til produktet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå