Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Et par dager til seriestart nå. Hva tenker folk her inne? Vet det er vanskelig å spå plassering og prestasjoner nå, spesielt uten de(n) ny(e) signeringen(e) som kommer (forhåpentligvis...). Trolig Wenger sin siste sesong. 

Forventer store sesonger av Alexis Sánchez, Aaron Ramsey og Hector Bellerín. Ramsey må stabilisere seg og vise at han er god nok til å starte for oss. Har uten tvil nivået, men alt for varierende. Bellerín håper jeg fortsetter utviklingen sin. Får vi inn en ny midtstopper så synes jeg den bakre 7'eren ser meget bra ut. Čech, Bellerín, Koscielny, Mustafi(?), Monreal, Xhaka og Ramsey er imo blant Premier Leagues beste 7er. Alexis, Özil og en gjennombruddsesong for Iwobi utgjør en meget bra trio i den siste tredelen av banen. Store spørsmålstegnet, som alltid er spissplassen. Giroud ender fort opp med 12-17 mål i ligaen med en måltørke på en 7-8 kamper der vi roter bort mulighetene til seriegull. En ny spiss hadde jo vært drømmen, men kommer nok neppe til å skje... Laget på papiret, og bredden er i mine øyne mer enn god nok til å kjempe om topp 4. Stabiliteten Arsenal har kontra Man Utd, Chelsea og Man City med nye managere er en stor fordel og kan hjelpe oss veldig. Chelsea har jo 4 forsvarsspillere, der Ivanović og Terry starter. Tottenham, Leicester, Liverpool, Everton, West Ham og Stoke er gode lag som kommer til å gjøre livet surt for oss. 

Min spådom er at Arsenal ender topp 3, trolig et stykke unna serievinnerne. Hva med dere andre? Uansett hvordan det går håper jeg at Arsenal-delen av forumet fortsetter med de (til tider) gode diskusjonene. Alltid flott å diskutere med enige og uenige Gooners! Må vel ønske alle en god sesong! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper vi ender på rundt 4-5. plass. Ryker som vanlig i 16-delsfinalen i CL, roter oss ut i Mikke Mus-cupen, men gjør et ok run i FA Cupen, med tap mot Chelsea eller noe i semi-finalen. Presset blir for stort på Wenger, og han velger å ikke skrive ny kontrakt. Tror egentlig aldri jeg har hatt lavere forventninger til en ny sesong, enn det jeg har nå.

Jeg hater å være negativ, men fjorårssesongen var begredelig. På en eller annen måte roter vi oss til en andreplass bak Leicester, men vi imponerte ingen forrige sesong. Skader, spillestil og middelmådige prestasjoner av flere nøkkelspillere gjorde at vi ikke presterte på det nivået som man forventer av Arsenal. Du vet spillestilen vår er utgått på dato, når miniputtlag fra nedre halvdel av tabellen ser rett igjennom fingrene på oss, og vet akkurat hvordan man skal bryte oss ned. Ingenting hadde gjort meg mer happy enn at vi igjen skal gå til topps, men Wenger og klubben har gjort NADA denne sesongen som tilsier at ambisjonsnivået deres er endret, men jeg er redd vi må vente til Wenger har dratt sin vei, før vi vil se klubben vår på vei opp og frem igjen.

Lenke til kommentar

Latterlig med Tv2 sitt tabelltips. 6. plass.  Bak L'pool og Spurs.  Uansett hvor hullete lag vi har så havner vi ikke utenfor topp 4.

Spot on det tipset der. Per i dag har vi et vanvittig tannløst angrep. Mye pga spillermateriale og mye pga taktikk. Liverpool, Spurs, Leicester, United, City og Chelsea er alle bedre fremover. Uten tvil. Så da er det det defensive det står på. Conte står som vi vet for glimrende forsvarsspill. Mourinho er jo også kjent i PL for å parkere bussen. Lite spørsmålstegn rundt Leicester og Liverpool. De eneste av nevnte lag jeg tror vi har mulighet til å komme foran. Tror dog Liverpool er så gode fremover at det ikke har noe å si om de slipper inn 1.5 mål i snitt per kamp. Litt som den sesongen der de nesten vant gullet. 

Ikke er vi stabiliteten selv defensivt heller. Kan bli bra med Mustafi (hvis han kommer) og Kos dog. Ikke så galt den konstellasjonen. Ellers er backupen alt, alt for dårlig. Blir Debuchy? Var jo en vandrene katastrofe i fjor. Hvem andre skal spille om Bellerin blir skadet? Jenks har ikke spilt fotball på veldig lang tid. Chambers er for dårlig. Midtstopperplassen er jo katastrofe. Kun Kos som holder mål per i dag. Monreal er god, mens Gibbs er helt grei på sitt beste. 

Denne sesongen blir antagelig den siste der Arsenal nevnes i toppen på lang tid. Vi har sett de tidlige tegnene allerede i sommer, spiller etter spiller går offentlig ut og sier de valgte oss bort. Etter sigene er vi nede på 6-7 valget på spissplasslisten da de øvrige enten har valgt oss bort eller klubben de er i ikke vil selge. Bare rykter selvsagt, men med det vi vet allerede så sjokkerer det meg ikke om det faktisk stemmer. 

Stygt redd for at det blir spillerflukt neste sesong. Wenger forsvinner, Ozil og Alexis selges da vi er nødt til å få noen penger for de. Koscielny sin kontrakt utløper også. Ingen tegn enda på at han forlenger. Samme med Monreal? Per er gammel og alvorlig skadet, Cazorla er gammel og sliter med småskader. Fare for at man må bygge en helt ny kjerne med en helt ny manager. Det vil ta tid. Se på United. Se på Liverpool etter salget av Suarez. 

At Wenger ikke har gått all inn er for meg en gåte. Har hatt så jævlig god tid på seg, men velger å vente til de to siste ukene som vanlig. Galskap etter den ekstremt vanskelige starten vi har på sesongen spør du meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men vi må heller ikke se oss blendet store signeringer og managere med flott navn. Chelsea ifjor er jo et prakteksempel på et lag proppet med stjernespillere nødvendigvis ikke er nok. Så klart vil jeg ha den ekstra store signeringen. Den lille X-faktoren.  Men likevel tror jeg vi i bunn og grunn har et godt nok lag til å være med å spille om ligagullet. Rutinen til Sanchez og Øzil, og ikke minst Carzola om vi får beholde han skadefri i sammenheng med spillesugne spillere som Iwobi, Campbell, Ramsey og Wilshere tror jeg kan være en vinneroppskrift. Det at ingen er selvskrevne på spissplassen tror jeg heller ikke er en uting. Det at Giroud som faktisk scoret sjette mest mål i ligaen ifjor må kjempe om plassen kan være positivt. Vi slo tross alt City for ei uke siden, og hamlet greit opp med Aguerro. City er spådd som vinnere, men synes ikke forsvarsrekka deres er særlig imponerende.

Lenke til kommentar

Latterlig med Tv2 sitt tabelltips. 6. plass.  Bak L'pool og Spurs.  Uansett hvor hullete lag vi har så havner vi ikke utenfor topp 4.

Jeg beklager å si det, men tipset er på ingen måte latterlig.

Sist sesong så var vi særdeles nær ved å havne bak Tottene. Det er absolutt realistisk at vi skal slite med både City, United og Chelsea denne sesongen. Jeg ser det heller ikke som usannsynlig at Liverpool vil gjøre en merkbart bedre sesong enn den foregående. Jeg tror på ingen måte at Leicester klarer å gjennomføre en sesong lik den foregående, men de har ikke noe dårlig lag. Det er heller ikke umulig at det kommer en ny "underdog" denne sesongen som kan være med å kjempe rundt posisjon fire til seks.

Arsenal er styrket på midtbanen, men laget er svekket både fremover og bakover. Det er ingen tvil om at vi var heldige som klarte en andreplass sist sesong, og hvis ikke Wenger kommer opp med noen jokere nå i slutten av vinduet så kan vi komme til å slite.

Tror jeg at vi havner på en sjetteplass? Egentlig ikke! Men er det utenkelig, men spillerstallen pr 12. august? Nei, det er det ikke!

Pr dato, uten forsterkninger, så er vi tilbake til å kjempe om den beryktede fjerdeplassen. Noe bedre enn det er usannsynlig, men selvsagt ikke umulig.

Selv om jeg er noe negativ, og ikke forventer så mye inn før vinduet stenger så legger jeg mitt håp til at det er noen av unggutta og de som underpresterte sist sesong som "slår igjennom" denne sesongen.

Håpet er at Holding slår igjennom og allerede nå viser at vi har fått en ny solid forsvarer. Håpet er at Walcott endelig skal vise hva som "bodde" i han og vise det gjennom en hel sesong og ikke bare glimtvis. Håpet er at OX også skal vise sine kvaliteter mye mer konsekvent, Håpet er at Giroud ikke bare skal ha en god periode, men vise mer kvalitet gjennom en hel sesong. Og ikke minst så er håpet at Wenger denne sesongen skal vise det han viste i sine første år i klubben. Håpet er at han i år skal ha en plan B når ting ikke fungerer og ikke som i for mange kamper sist sesong, da han totalt manglet alternativ taktikk når vi slet mot middelmådige motstandere.

Håpet er at vi skal være med å kjempe i toppen, men realisten i meg er også helt klar på at det på ingen måte er latterlig å spå Arsenal på en sjetteplass

Lenke til kommentar

Heia Gunners! Vi er såå jævlig gode på vårt beste. Spiller langt nydeligere fotball enn resten av ligaen. Vi er en klasse for oss selv.

Som andre vil jeg også se signings. Jeg vil/ville ha Wenger ut mot slutten av sist sesong, men i all frustrasjonen må vi ikke glemme det positive og vi må ikke glemme å støtte laget!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Heia Gunners! Vi er såå jævlig gode på vårt beste. Spiller langt nydeligere fotball enn resten av ligaen. Vi er en klasse for oss selv.

Hvor og når står din DeLorean parkert?
Lenke til kommentar

Som andre vil jeg også se signings. Jeg vil/ville ha Wenger ut mot slutten av sist sesong, men i all frustrasjonen må vi ikke glemme det positive og vi må ikke glemme å støtte laget!

Begynner å bli veldig, veldig mange år siden Arsenal spilte bra fotball. Nå er det stort sett bare kosing med ball rundt 16 meteren.

Lenke til kommentar

Veldig mange er å ta i. Første halvdel av sist sesong var helt innafor, men 2016 var helt krise. 

Er helt enig i kosing rundt 16m, kanskje noe av det viktigste å jobbe med. Men det er ikke noe gøy å sitte her å grine i 8-9 måneder, da kan man like så godt slutte å følge med. :p

​

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe garanti at Wenger forsvinner etter sesongen vel?

Ikke så veldig mye positivt å hente fra denne kampen. Synes målene vi scorer er mer flaks og tøv enn spill.

Jeg synes absolutt Cazorla burde startet. Det syns hele kampen at vi trenger en spiss. Sanchez er verdensklasse og da desto mer idiotisk å sette han i en rolle hvor han blir nærmest usynelig.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe garanti at Wenger forsvinner etter sesongen vel?

Ikke så veldig mye positivt å hente fra denne kampen. Synes målene vi scorer er mer flaks og tøv enn spill.

Jeg synes absolutt Cazorla burde startet. Det syns hele kampen at vi trenger en spiss. Sanchez er verdensklasse og da desto mer idiotisk å sette han i en rolle hvor han blir nærmest usynelig.

Kan ikke tenke meg at Wenger skriver under en ny kontrakt om denne sesongen går til helvette. Da blir det opprør blant fansen. Dette kan bare ikke foregå noe mer. Ingen garanti for at Arsenal gjør det bedre under en ny manager, men da får vi i alle fall noe annet. En manager som i alle fall forsøker å fikse feilene i stallen. Enhver idiot kunne se at Arsenal trengte i alle fall en spiss i sommer og sannsynligvis en stopper. Nå som 2/3 senior stoppere er uten lenge så er det helt nødvendig med en stopper i alle fall. Vi får håpe at det kommer en...

Han hadde den gyldne muligheten i fjor der alle de andre storlagene sviktet, og feilet totalt. Denne sommeren hadde han muligheten til å tette hullene i stallen, men gjør altså fuck all. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...