Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Fatter og forstår ikke at ikke Wenger henter inn en spiss. Arsenal har et grisedeilig lag med verdensklasse i de fleste ledd! Synd og bra (for oss andre) ar Wenger nekter å forsterke, for Arsenal kunne lett vunnet ligaen om og om igjen hvis de hadde hatt en skikkelig god spiss.

Ozil og en spiss av rang kan gjøre det enda bedre enn Mahrez og Vardy.

Kan ha noe med de latterlige prisene man finner på spisser nå som kunne tenke seg bort da. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke greia. Klubbene omsetter for mer enn noen gang, spillere har blitt dyrere og dyrere i mange år nå.

Ja det hadde nok vært litt mer sjarm med å ha 11 på banen som alle blør for klubben som for 15 år siden, men når alle andre klubber bruker inntektene sine på å investere i laget så kan man ikke sitte på sidelinjen og klage på det. Sporten har blitt mer populær og det gir mer penger i kassa. De kan man enten bruke på fasiliteter og spillere eller så kan man gi de til eierne alt. bare la de ligge og støve.

Hvis man virkelig vil gjøre noe med problemet så kan man starte med å senke prisene for billetter. Da tjener man mindre, men flere får råd til å dra på kamp. Men prisene blir bestemt av tilbud og etterspørsel så da blir de nok der de er. Arsenal vil jo heller ikke vise til dårlige økonomiske resultater, men de (Wenger) vil heller ikke investere i spillere.

Spillermarkedet bestemmes også av tilbud og etterspørsel. Hvis Wenger ikke vil bruke pengene Arsenal har for å konkurrere med andre lag så er det hans feil. Da blir det i realiteten billigere for andre lag. Så takk for det :p

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke greia. Klubbene omsetter for mer enn noen gang, spillere har blitt dyrere og dyrere i mange år nå.

Ja det hadde nok vært litt mer sjarm med å ha 11 på banen som alle blør for klubben som for 15 år siden, men når alle andre klubber bruker inntektene sine på å investere i laget så kan man ikke sitte på sidelinjen og klage på det. Sporten har blitt mer populær og det gir mer penger i kassa. De kan man enten bruke på fasiliteter og spillere eller så kan man gi de til eierne alt. bare la de ligge og støve.

Hvis man virkelig vil gjøre noe med problemet så kan man starte med å senke prisene for billetter. Da tjener man mindre, men flere får råd til å dra på kamp. Men prisene blir bestemt av tilbud og etterspørsel så da blir de nok der de er. Arsenal vil jo heller ikke vise til dårlige økonomiske resultater, men de (Wenger) vil heller ikke investere i spillere.

Spillermarkedet bestemmes også av tilbud og etterspørsel. Hvis Wenger ikke vil bruke pengene Arsenal har for å konkurrere med andre lag så er det hans feil. Da blir det i realiteten billigere for andre lag. Så takk for det :p

Det er vel feil. For de fleste "alle andre" ville de gå konk om de brukte alle inntekter på å investere i spillere. Med en dårlig sesong ville inntektene falt katastrofalt. Bare det å kvalifisere seg til CL utgjør en stor del sum penger. Det er ikke mange sesonger man tåler før man ikke har råd til å svi av det man ønsker på spillere. United kan vel i stor grad kjøpe veldig mye siden de har en så jævlig høy inntekt, uavhengig av sportslige resultater. Dette gjelder ikke for alle klubber. Slik jeg kan se det er det kun United, Real Madrid og Barcelona som har en sånn frihet, resten må prestere over år (iallfall etter FFP) før de kan kjøpe spillere til summer opp mot milliarden eller så må de selge. 

Jeg aner ikke hvorfor Arsenal ikke sprenger banken, men jeg tror allikevel det ikke er så enkelte som at "de ikke vil". 

Lenke til kommentar

Wenger kommer ikke til å bruke 30+mill på en spiller med mindre han vet at han er god nok (Alexis, Özil, Xhaka). Ikke fordi han er gjerrig, sta eller feig, men fordi han bryr seg om klubben og har brukt enormt lang tid på å sikre en solid økonomisk fremtid for oss.

Dette kan fort være Wengers siste sesong. Om han henter Higuain for 90 mill og han ikke blir en suksess, har han ødelagt mye for neste manager som tar over.

Når det er sagt, så er det en måned til vinduet stenger, og lite tyder på at vi er ferdige på markedet.

Lenke til kommentar

Det er vel feil. For de fleste "alle andre" ville de gå konk om de brukte alle inntekter på å investere i spillere. Med en dårlig sesong ville inntektene falt katastrofalt. Bare det å kvalifisere seg til CL utgjør en stor del sum penger. Det er ikke mange sesonger man tåler før man ikke har råd til å svi av det man ønsker på spillere. United kan vel i stor grad kjøpe veldig mye siden de har en så jævlig høy inntekt, uavhengig av sportslige resultater. Dette gjelder ikke for alle klubber. Slik jeg kan se det er det kun United, Real Madrid og Barcelona som har en sånn frihet, resten må prestere over år (iallfall etter FFP) før de kan kjøpe spillere til summer opp mot milliarden eller så må de selge.

Jeg aner ikke hvorfor Arsenal ikke sprenger banken, men jeg tror allikevel det ikke er så enkelte som at "de ikke vil".

Jaja, alle får bruke det dem har råd til. Arsenal har definitivt god nok råd til å bruke noen hundre millioner.

Prisen United betaler for Pogba skal visstnok ligge på rundt 10% av inntektene. United har brukt mer 2 ganger tidligere, Veron og Ferdinand.

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva Arsenal kan bruke av penger, men det er lett å se at det å være så arrogant som Wenger til tider koster dem langt mer enn hva de tjener på det. Eks. Suarez.

Marseille bekreftet også at de har mottatt bud på Lacazette. Vanskelig å si nå om han ville gjøre Arsenal bedre. Da jeg mener Giroud egentlig er en verdensklasse spiss, men han verdsettes noe mindre pga. mål-raten ikke står i stil med innsatsen hans.

Frankrike var et langt bedre lag i EM når Giroud var på banen. Med en gang han ble byttet av kollapset hele samholdet offensivt. Det skjedde i alle matchene hvor Giroud ble byttet ut. Det er ikke tilfeldig. Så hvorfor i all verden spissene får skylden for at Arsenal står uten tittel vet ikke jeg, men jeg føler mer ustabiliteten i forsvaret og skader på midten gjør Arsenal mer sårbare enn å spille med Giroud. 

Mr. Pres. Du må huske på at dere har skinnsyke verdier når det kommer til supportbase, omdømme og salg av supporterartikler + stadion som tar opp mot 80 000. Dere vil ha høyere inntekter enn noen annen PL klubb, uansett tid på året. FFP har uten tvil gjort dere en gigantisk tjeneste ved å bremse midlene Chelsea og City kan bruke. I tillegg til muligheten for å få konkurranse fra flere klubber. Dere sitter også på potensielt 60% av jorden som supportere i form av Asia. £££

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Giroud og Griezmann var en fantastisk duo i EM, da de utfyller hverandre perfekt i en 4-4-2. Giroud funker ikke som enslig spiss i vårt system. Vi trenger en som kan utrette mer på egenhånd, og som kan spilles igjennom i bakrom av Özil, Alexis, Xhaka og forhåpentligvis Mahrez. En Vardy/Lacazette/Bacca hadde gjort oss mye vanskeligere å forsvare seg mot, selv om ingen av dem nødvendigvis er bedre enn Giroud.

Det er dog enormt viktig at vi beholder Giroud, da han kan bli et livsfarlig våpen fra benken, og en solid rotasjonsspiller.

Endret av Classy Crab
Lenke til kommentar
Vardy: – "Det var lett å avslå Arsenal"

"Leicester-stjernen Jamie Vardy kunne ha gått til storlaget Arsenal denne sommeren, men spissen valgte heller å bli hos Claudio Ranieri og co.

– Det var ikke en så stor avgjørelse, når jeg tenker på det. Den var ganske lett. Det er her jeg ønsker å være. Jeg er ikke ferdig med Leicester. «Brorskapet» her betyr utrolig mye for meg, sier han videre, sier Vardy til Sky Sports."

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Benbjo called it!

"Wissam Ben Yedder turned down the chance to join Arsenal in order to move to Sevilla, according to Toulouse boss Pascal Dupraz."

Btw Wilshere er skadet. and so it begins! Bare små greier i kneet, reiser visst med laget.

Setter litt i perspektiv hvor uatraktive Arsenal er om dagen. 3 spillere bekreftet valgt oss bort til fordel for Leicester, Monaco og Sevilla. Reality check for mange.

Små greier i kneet blir fort alvorlig. Ser nok ikke Wilshere så mye denne sesongen heller.

Lenke til kommentar

Mr. Pres. Du må huske på at dere har skinnsyke verdier når det kommer til supportbase, omdømme og salg av supporterartikler + stadion som tar opp mot 80 000. Dere vil ha høyere inntekter enn noen annen PL klubb, uansett tid på året. FFP har uten tvil gjort dere en gigantisk tjeneste ved å bremse midlene Chelsea og City kan bruke. I tillegg til muligheten for å få konkurranse fra flere klubber. Dere sitter også på potensielt 60% av jorden som supportere i form av Asia. £££

Tar poenget ditt. Litt lettere for oss + Real og Barca med tanke på gode økonomiske resultater over tid. Tror dog ikke FFP vil være en brems for Chelsea (eller City som arbeider hardt på PR-fronten) i mange år til. Dere har bygget dere opp sportslig og blitt mye mindre avhengige av Abramovich opp gjennom årene.

That being said, 60% av supporterne er nok en ekstrem overdrivelse. Både Real og Barca har en god del. Liverpool har vel ikke så veldig få de heller.

Lenke til kommentar

Synd med Carzola.  Har veldig sansen for han.  

Edit.

Tredjedrakta tilgjengelig på Gunners, da blir det drakt i år også :)

Edit 2.

Satser på å se Gunners mot Southampton 10. september.  Hva er lurest måte å skaffe seg billetter?  er det å kjøpe Red medlemskap og sitte parat når dem legges ut. Er ute etter 4stk

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...