Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Straffen er klar den.

Sykt billig. Skal være tosifret antall straffer per kamp hvis man skal dømme på det der
Ja, for dommere tør ikke dømme straffer på sånt, så da fortsetter spillere å gjøre sånt. Det er straffe. Ferdig snakka.

Problemet er at når det ikke dømmes 99% av gangene så er det problematisk å dømme den ene %en. Enten så må man alltid dømme eller aldri. Kan jo ikke være sånn at det er tilfeldig. Du hadde blitt forbanna om Arsenal fikk en slik straffe mot seg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, for de skal jo ta straffer for Arsenal. Jeez.

Har noe med mentalitet og selvsikkerhet å gjøre. Man kan tydelig se på Özil at han er usikker foran mål. At han bommer på straffe i et mesterskap hjelper ikke saken. Han vil bare vegre seg enda mer for å avslutte.

Lenke til kommentar

Ja, for de skal jo ta straffer for Arsenal. Jeez.

Har noe med mentalitet og selvsikkerhet å gjøre. Man kan tydelig se på Özil at han er usikker foran mål. At han bommer på straffe i et mesterskap hjelper ikke saken. Han vil bare vegre seg enda mer for å avslutte.

Han scorte på en i mars, og bomma på en nå. Ser ikke hvorfor det skal gå så hardt utover selvtilliten og mentaliteten hans da straffer som regel ikke er hans jobb. Spesielt ikke for Arsenal. Storm i vannglass det her.

Lenke til kommentar

Jo. Dommene skal blåse når spillerne bryter reglene. To hender i ryggen og dra i draktene til motstander er en uting og må slås mer ned på. Om spillerne ikke slutter, ja da blir det flere straffer. Det er ikke dommerne sin feil. De gjør jobben sin.

Lenke til kommentar

Straffen er klar den.

Sykt billig. Skal være tosifret antall straffer per kamp hvis man skal dømme på det der
Ja, for dommere tør ikke dømme straffer på sånt, så da fortsetter spillere å gjøre sånt. Det er straffe. Ferdig snakka.
Problemet er at når det ikke dømmes 99% av gangene så er det problematisk å dømme den ene %en. Enten så må man alltid dømme eller aldri. Kan jo ikke være sånn at det er tilfeldig. Du hadde blitt forbanna om Arsenal fikk en slik straffe mot seg
Ser poenget, men dommeren gjør fortsatt rett i situasjonen. Han skylder ikke Slovakia eller Skrtel goodwill fordi de selv er vant med dommere som ikke følger reglementet.

Men dommere bør helt klart bli langt mer konsekvente på reglementene.

Lenke til kommentar

Jo. Dommene skal blåse når spillerne bryter reglene. To hender i ryggen og dra i draktene til motstander er en uting og må slås mer ned på. Om spillerne ikke slutter, ja da blir det flere straffer. Det er ikke dommerne sin feil. De gjør jobben sin.

Javel, men da må de jo dømme konsekvent og ikke tilfeldigvis nå og da.

Giroud får slike dytter minst 1 gang per match men får aldri noe for det.

Så lenge det ikke dømmes konsekvent er det billig når det dømmes.

Lenke til kommentar

"Det må dømmes mer konsekvent, men sånne straffer er billig."

Javel, ja...

Nå bruker du altså ditt argument sammen med min mening for å stille meg i et dårlig lys? Artig...

Jeg har ikke sagt at det må dømmes konsekvent. Det jeg sier er at skal det dømmes så må det dømmes konsekvent. Så lenge det dømmes på 1% av situasjonene, ja da er det billig.

Dersom dommerne endrer på lista og det dømmes i straffe i 99% av tilfellene i stedet, ja da blir det jo ikke billig lenger når det blåses! Da vet man jo at slike forseelser fører til straffe. Det er ikke situasjonen i dag.

Av og til lurer jeg på om folk slår seg vrange med vilje hver gang jeg mener noe, uansett hva det er. Meningen min her er knapt kontroversiell...

Disse situasjonene kan på mange måter sammenlignes med baller som blir slått opp i hånda på en spiller i feltet. Det dømmes nesten aldri på det.

Likevel, eksakt samme situasjoner dømmes det svært ofte frispark for utenfor feltet.

Jeg forstår jo at det ikke ønskes 10-15 straffer per kamp og det er derfor det sjeldent dømmes på hands, holding i feltet, små dytter osv.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Det gidder jeg ikke. Jeg støtter deg og er enig med deg når det gjeldt Arsenal og Wenger.

Men når det gjelder spillerne som spiller for Arsenal, du klarer ikke se det positive hos dem? Ozil har vært fantastisk for oss og Tyskland. Ikke hans feil at vi har Wenger og elendige offensive spillere

Lenke til kommentar

Det gidder jeg ikke. Jeg støtter deg og er enig med deg når det gjeldt Arsenal og Wenger.

Men når det gjelder spillerne som spiller for Arsenal, du klarer ikke se det positive hos dem? Ozil har vært fantastisk for oss og Tyskland. Ikke hans feil at vi har Wenger og elendige offensive spillere

Synes ingen av Arsenals deltakere i EM har imponert nevneverdig, nei. Özil har i alle fall på ingen måte vært fantastisk.

Når det er sagt synes jeg andre "stjerner" har vært dårligere. Pogba f. Eks er jo megaoppskrytt. Müller har også skuffet stort. Hele det engelske landslaget også forsåvidt, gitt hvor gode de var i kvalifiseringen. Jeg er faktisk ikke sikker på at de slår Island i morgen. England har vært veldig svake offensivt.

Lurer på hvor lang tid det hadde tatt før jeg ble kastet ut av forumet dersom jeg ikke hadde giddet å argumentert mot folk jeg var uenig med og bare slang dritt i stedet. Ganske fort vil jeg tro.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Synes ingen av Arsenals deltakere i EM har imponert nevneverdig, nei. Özil har i alle fall på ingen måte vært fantastisk.

Sjokk det. Du som ville selge han etter to uker  som Arsenalspiller. Özil har vært strålende, igjen, som 

han var i 2010 når du også mente han var "helt average" eller noe sånt piss.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Synes Özil, Ramsey og Xhaka alle har vært strålende så langt. Vi er heldige som har dem. Kan bli litt av en trio neste sesong.

Lurer på om Draxler kan omskoleres til spiss, for øvrig? Fantastisk i dag, og vi vet at Wenger er fan. Ryktes også at han ønsker seg bort.

Endret av Classy Crab
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjokk det. Du som ville selge han etter to uker som Arsenalspiller. Özil har vært strålende, igjen, som

2014 VM? Da var han jo direkte usynlig i nesten alle kampene. Kroos og Müller herjet for Tyskland dengang.

Leste forresten noe ganske artig her om dagen. Tror det var 13 av 19 assists i PL forrige sesong kom på frispark eller innlegg. Mener at kun 3 eller noe slikt kom via gjennombruddspasninger.

Lenke til kommentar

2014 VM? Da var han jo direkte usynlig i nesten alle kampene. Kroos og Müller herjet for Tyskland dengang.

Det sa du den gangen og. Du skrek at Löw måtte benke Özil fordi han var så dårlig. Han startet samtlige kamper for Tyskland, og du irriterte deg like mye hver gang. Du har aldri gitt Özil en sjanse. Hvorfor i helvete skal noen bry seg om hva du skriver om han? Han er en usynlig magiker, og alle ser det, minus deg.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Sjokk det. Du som ville selge han etter to uker som Arsenalspiller. Özil har vært strålende, igjen, som

Leste forresten noe ganske artig her om dagen. Tror det var 13 av 19 assists i PL forrige sesong kom på frispark eller innlegg. Mener at kun 3 eller noe slikt kom via gjennombruddspasninger.

Mye takket være et ekstremt sjansesløseri. Hadde vi hatt f. eks Agüero på topp, hadde selvsagt statistikken sett helt annerledes ut.

Du kan prøve å tolke statistikkene, men tallene Özil leverer til stadighet gir ikke mye rom for tolkning. De ER fantastiske. Det er ikke en mening, det er et faktum.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...