Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ospina > Čech

Som shot-stopper? Ja. I alle andre aspekter er Cech bedre i mine øyne. Bedre i feltet, bedre til å organisere, bedre utspill etc. Dessuten har han langt større rekkevidde. Ser ofte Ospina slippe inn mål som ser utagbare ut, men som Cech enkelt kunne tatt siden han er 15 cm høyere og har vingespenn som en havørn. 

Lenke til kommentar

Cech viste tegn denne sesongen at han kanskje er på vei nedover, da han hadde i overkant mange tvilsomme baklengs. Men som en leder der bak, og som en som har erfaringen i vanskelige kamper til å spre trygghet er han i en klasse for seg selv i forhold til Ospina. Vi har uansett to veldig gode keepere i klubben for øyeblikket, så gjenstår det å se hvor lenge Ospina finner seg i å spille andrefiolin.

Endret av archongamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ospina > Čech

Som shot-stopper? Ja. I alle andre aspekter er Cech bedre i mine øyne. Bedre i feltet, bedre til å organisere, bedre utspill etc. Dessuten har han langt større rekkevidde. Ser ofte Ospina slippe inn mål som ser utagbare ut, men som Cech enkelt kunne tatt siden han er 15 cm høyere og har vingespenn som en havørn. 

Eneste jeg synes Čech er bedre på er innlegg og feltet. Ellers så synes jeg at Ospina er bedre. Skal sies at Ospina ikke er perfekt heller, men Čech er voldsomt overvurdert. Utspillene til Ospina er jo langt bedre enn Čech sine spør du meg! 

Ospina passer også mye bedre inn i laget enn Čech i og med at Ospina passer bedre i et lag som står høyt med forsvarsfireren, mens Čech er best når han har et etablert forsvar og nærmest en mur foran seg.  

Lenke til kommentar

Enig i at Cech er på vei ned. Ikke enig i at Ospina passer oss bedre. En toppklubb trenger en stor og autoritær keeper med riktig mentalitet. En type som Ospina passer i mine øyne bedre i en klubb lavere ned på tabellen som blir bombadert med skudd. Da får han brukt shot-stopper-kvalitetene sine til det fulle. Litt som Shay Given. Strålende i Newcastle, ble litt avslørt i City. Ospina er absolutt en kvalitetskeeper, men han er ikke god nok til å være vår nummer 1 etter min mening.

Virker for øvrig som om Szczesny har tatt store steg i Roma denne sesongen. Håper han er villig til å ta enda en sesong på utlån, eventuelt være cupkeeper for oss og lære noen triks av Cech. Han har utvilsomt potensialet til å bli en stor keeper, og han nærmer seg peak-alderen for en keeper.

Lenke til kommentar

Ikke glad i slurvete pasninger han nysigneringen deres :p

Svært lite imponert over Xhaka i dag. Slurvete pasninger, balltap og ikke særlig villig defensivt. Jogger stort sett bare lett etter. Vil ha ballen mye, men den går veldig mye bakover og på tverrs. Var direkte involvert i to store sjanser som Albania fikk. En der han ikke fulgte løpet til broren sin og en der han ikke engang gjorde et forsøk på å blokkere en glimrende pasning der Sadiko kom alene med keeper. 

Skal selvsagt ikke dømme enda, men sliter litt med å forstå hvilken rolle han skal ha i Arsenal. Ersattte Coq eller Cazorla? Faller uansett mellom 2 stoler der. Veikere og svakere defensivt enn Coq, dog bedre fot. Har ikke samme drivet til Cazorla. Kanskje mer en kontringsspiller. Jeg vet ikke. 

Involvert i nok en enorm Albania-sjanse...

Blir spennende å se ham mot mer spillende lag der det kanskje er mer rom. 

Endret av Benbjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...