Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Arteta har fotballforståelse? Hvorfor klarer han ikke å vise det til tider på banen da? Han blir jo utklassert av u21 spillere.

Det jeg tror om Arteta er at han er sikkert en motivator av rang. Har hode til å lære seg mye, som for eksempel mange språk. Smart i hvordan han ordlegger seg og derfor har han også høy social engineering. Tror han kan bli noe ala Martinez, men ikke stort lengre enn det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sammenligne han og Pirlo for eksempel. Pirlo trenger ikke fart for å pisse på motstanderen. 

Arteta har alltid vært en begrenset fotballspiller. Trenger ikke være god fotballspiller for å bli god trener dog. 

Time will show..

Endret av #Wengerout
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Arteta var svært god de første par sesongene for oss. Den desidert viktigste spilleren vår, raknet totalt de få kampene han ikke spilte.

At han nå ikke har fysikk lenger har ingenting med lederegenskapene hans å gjøre. I mange intervju av spillerne våre blir han nevnt som den store lederen alle vender seg til, selv før han ble kaptein.

Jeg er ikke i tvil om at han kan bli en bra manager.

Kan sammenlignes med martinez på en måte. Men jeg tror han kan nå lenger pga han er hardere og mer kynisk

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen på han og Pirlo er at Pirlo ikke må gjøre en dritt defensiv. Arteta spilte en regista - defensiv midt hybrid og spilte som holdende midtbane spiller og playmaker på en og samme gang. Det er jævla vanskelig. Bare se hvor forskjellig rollen har blitt fra Arteta og nå til Le Coq. 

Strengt å kalle Arteta en begrenset fotballspiller. Var på sin tid en veldig respektabel spiller, riktig nok ikke av øverste hylle, men det er ingen skam å være av kvaliteten hans. Det han manglet var det fysisiske, men det er noe som lønner seg for en som ikke er et naturlig talent for en som ønsker å bli manager. De beste managerne er de som ikke var ekstrematleter og i stedet måtte bruke fotballforståelsen og IQen sin til å lese spillet. 

Skal sies at de fleste trenere er av spillere som ikke var de beste spillerne. Det er ikke rart at spillere som aldri har opplevd motgang blir middelmådige managere 

For øvrig at du sammenligner han med Martinez, der er jeg faktisk helt enig. Nå er jeg jævla fan av Martinez, og til tross for at han ikke er av de beste managerene i verden (enda i alle fall, kan bli bedre med alder) så vil det være en suksé for Arteta og bli en like god manager som han.

Er ikke uten grunn at Pep Guardiola ønsker seg Arteta til Man City. Blir jævla deprimert om han drar til Man City...

EDIT: Nå kom Chopper før meg, men er enig i det han sier. Blir uansett spennende å se han utvikle seg. Uansett så håper jeg han får en rolle i støtteapparatet hos Arsenal, måtte det være en assistentrolle for et av u-lagene eller som manager for u15/18/21. Viktig at vi utvikler gode trenere i klubben. Kan faen ikke ha Boro Primorac til å gjøre all jobben for Arsenal. Tar livet av meg snart om jeg ser de elendige oppvarmingsøvelsene hans før kamp mye lengre nå. 

Endret av Corporal Jenkinson
Lenke til kommentar

Sterke rykter om dagen at Alexis er missfornøyd i klubben og ikke ønsker å signere ny kontrakt. Er visst pga manglende ambisjoner. Hvor har vi hørt dette før?

Ønsker seg visstnok til Pep's City til neste sesong.

Troverdig? Tja, ikke usannsynlig. Var i alle fall forbanna da han ble byttet ut nylig.

Ser ikke helt for meg at Wenger selger til City. Det hadde vært den definitive spikeren i kista.

Lenke til kommentar

Sanchez har lite å sutre over. Hans manglende form over en lang periode denne sesongen er absolutt delaktig at vi ikke gjorde det bedre, og hans fokus bør være på å holde seg mer stabil gjennom neste sesong. Han er under kontrakt, og det er ingen grunn til at vi skal la han gå.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sanchez har lite å sutre over. Hans manglende form over en lang periode denne sesongen er absolutt delaktig at vi ikke gjorde det bedre, og hans fokus bør være på å holde seg mer stabil gjennom neste sesong. Han er under kontrakt, og det er ingen grunn til at vi skal la han gå.

Synes du er litt streng med Alexis. Er ikke rart han har en formdupp når han spiller 100 kamper på typ 2 sesonger uten å få hvile om sommeren. Wenger skadet praktisk talt Alexis i høst når han nektet å la han hvile. 

Sterke rykter om Granit Xhaka nå btw. Greit at vi forsterker midtbanen, men håper det ikke er på bekostning av spiss eller høyrekant. Vil ha Spiss > Høyrekant > Stopper > Midtbane i den rekkefølgen. Kjenner vi Wenger rett kjøper han ikke mer enn én eller to spillere, men Xhaka er en god spiller han. Håper det ikke betyr at Cazorla forsvinner. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...