MartinF Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Hvem ønsker folk at skal erstatte Wenger? Selv håper jeg han blir i klubben en stund til. Tor-Kristian Karlsen har sett på mulige erstattere; http://www.tv2.no/a/8265471/ Av disse er det Tüchel og De Boer som jeg kunne tenkt meg. Löw eller Simeone. Wenger må gå asap. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 1. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2016 Nei fuck Simeone. Gir faen i hvem som kommer inn, er ikke min jobb å bestemme det. Stoler på at de som velger dette klarer å finne rett person. Ønsker en manager som, i motsetning til Wenger, spiller flytende fotball, en hybrid mellom kontring og tika taka og har ordentlig struktur defensivt. Ikke minst må manageren klare å ha et offensivt mønster (i motsetning til Wengz) og ikke lar spillerne gjøre hva de vil. Det skal være et moderne treningsopplegg og det skal være et moderne før-kamp program. Det jeg mener med moderne før-kamp program(i mangel på bedre ord) er at det skal være mye mer bruk av film. Spillerne skal kjenne hver jævla motstander 100 % og det skal være en bevisst plan i hvordan man skal stoppe motstanderen. Kan ikke si at jeg kjenner 100% til hva Arsenal gjør i forberedelser(der fant jeg ordet) i uken før kamp, men rapporter fra journalister og enkelte spillere sier at de ble overrasket over hvor lite Arsenal brukte film av andre lags kamper i forberedelsene. Tror muligens det var Alexis som sa Wenger så og si ikke evaluerte motstandere med film og ikke måtte presse det ned i kjeften på spillerne som Guardiola gjorde i Barcelona. Mulig det var noen andre, men poenget er at den nye manageren skal være kompetent på å visualisere hva spillerne må kunne før kamp og at man har en bevisst plan på hvordan man angriper andre lag i kamp. Per dags dato stiller vi med det samme hver jævla kamp, og gjør svært få taktiske grep. Vi kjører på med det vi kjenner til og har ingen variasjon i det vi driver med. Sist med ikke minst må vi ha en manager som kan å evaluere talentet i klubben. Manageren skal si til Dick Law og Gazidis at spiller X ikke er god nok til å være i klubben, så skal et team av kompetente prøve å selge denne spilleren. Manageren skal si til speiderteamet: hei jeg ønsker meg en ny spiss, han må kunne x, q, v, z og y og må være sånn og sånn og sånn, så må SPEIDERTEAMET være de som velger ut spillerne. Det skal ikke være manageren som bestemmer hvem vi skal hente. De aller fleste manageren(e) i alle klubber har ikke god nok kunnskap og tid til å vite hvem man bør hente. Manageren skal selvsagt ha et ord i spillet og må godkjenne at denne spilleren passer profilen. At Wenger har mer eller mindre enerett på hvem vi skal hente er grunnen til at blant annet Lloris ikke signerte for oss til tross for at (husker ikke hvem det var, en av speiderne tror jeg) mente at vi MÅTTE signere han, men Wenger sa nei. Om den nye manageren anerkjenner at vi trenger en ny spiller, skal ikke han få velge og vrake hvem som signerer. Sier speideteamet at spilleren er god nok og en oppgraddering må vi stole på at vi har god nok kunnskap i speiderteamet til å stole på de. Er selvsagt ikke 100 % slikt at Wenger er den eneste som bestemmer i dag, men han bestemmer det alle meste når det kommer til overganger. Hvem dette er, lykke til styre. Dere bestemmer. Han må i alle fall tikke disse boksene for meg. 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Mange gode tanker der. Wenger har nok opparbeidet seg for mye makt i klubben. Uansett, jeg tror ikke manageren du ønsker deg eksisterer. I alle fall ikke tilgjengelig. Klopp hadde vært perfekt. Digger den mannen. Ellers leser jeg noen rykter om Mancini. Han kjenner i alle fall PL. Ellers vet jeg ikke. Har ikke tenkt så mye på det da Wenger uansett sitter trygt ut neste sesong. Det som er sikkert er at det blir viktig å ha en erstatter klar til sommeren 2017 dersom Wenger ikke tilbys eller underskriver ny kontrakt, så man ikke bruker hele overgangsvinduet på å finne en manager. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 1. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2016 Sant. Et par av poengene jeg nevnte er vel viktigere enn meg for enn hvem som kommer inn. Er vel urealistisk å håpe at den nye manageren er villig til å ha et så kontrollert oppsett. Synes selv at Wenger er på høyde med SAF som trener, men at SAF var en mye bedre manager. Det han gjorde de senere årene av hans trenerkarriere er jævla imponerende. Måten han delegerte oppgaver på innad i klubben er det ingen i verden som har eller kommer til å være i nærheten av. Hjelper lite å ha mye kunnskap og peiling, som Wenger, når man ikke klarer å la andre med ekspertise på enkelte ting få gjøre de oppgavene. Var jo lenge rapportert at Wenger nektet Steve Bould å ta over døballtreningene og døballmetodene feks. Ting som det der er noe den neste manageren må (i mine øyne) gjøre. La andre ta seg av enkelte ting som treningsmetode, døballmetoder, overganger etc. Klare å balansere makten manageren har og gir fra seg. Må ikke ha for mye, og ikke gi for mange viktige roller. Er vel totalt urrealistisk, men så er det jævla urrealistisk å tro at Wenger får sparken. Sorry til dere som tror det, men det er det kommer aldri til å skje. De som passer til denne typen profil av managere er unge managere. De som er moderne. Litt som Wenger når han kom hit. Skal prøve å se på managere jeg mener passer bra til klubben. Ingen av navnene som er nevnt er noen jeg vil ha til klubben. Vil ha Arteta som manager jeg... Lenke til kommentar
Calippus Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Men har ikke Wenger kontrakt til sommeren 2017?? Hvorfor virker'n da så komfortabel i disse dager (i intervjuer feks)? Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 2. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2016 Ja? Fordi han har et år til på kontrakten sin? Antar at han tenker å fullføre kontrakten sin før han legger opp. Om han ikke legger opp signerer han ny kontrakt med Arsenal. Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 (endret) Kan ikke si at jeg kjenner 100% til hva Arsenal gjør i forberedelser(der fant jeg ordet) i uken før kamp, men rapporter fra journalister og enkelte spillere sier at de ble overrasket over hvor lite Arsenal brukte film av andre lags kamper i forberedelsene. Wenger bruker nada tid på å analysere motstanderen og bruker heller tid på at vi selv må spille vårt beste. Dette har vært veldig omdiskutert i det siste, og kan ikke si at jeg er overrasket. Er jo den eldste metoden i boka. Endret 2. mai 2016 av #Wengerout Lenke til kommentar
Calippus Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 (endret) Ja? Fordi han har et år til på kontrakten sin? Antar at han tenker å fullføre kontrakten sin før han legger opp. Om han ikke legger opp signerer han ny kontrakt med Arsenal. Beklager, , mente derfor så han virker så komfortabel i intervjuer m.mer... Jobbsikkerhet og sånt vettu. Endret 2. mai 2016 av Calippus Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 2. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2016 Åja, beklager. Sent på kvelden så jeg skylder på det. Trodde du mente det motsatte... Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Gazidis sier at Wenger har hatt £250mill tilgjengelig i hver av de siste FIRE sesongene. Fy faen... Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Gazidis sier at Wenger har hatt £250mill tilgjengelig i hver av de siste FIRE sesongene. Fy faen... WHAT????? Igjen så sier det litt om styret også som tillater seg at dette skjer selv med tilgjengelige midler. Endret 3. mai 2016 av #Wengerout Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Wenger har all kontroll i Arsenal. Styret vil aldri gi han sparken, og derfor forblir vi i status quo. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 Som sagt, det er ikke KUN (imo) Wenger som skal få bestemme hvem som skal komme inn. Wenger har for mye makt. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Selvfølgelig har han for mye makt, men lykke til med å ta fra en mann som har hatt økende mer makt i klubben de siste 20 årene. Det skjer ikke. Endret 3. mai 2016 av MartinF Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 Så ikke innlegget ditt før jeg skrev mitt... Som sagt tidligere, SAF er i en klasse over Wenger når det kommer til å delegere makt. Wenger har dessverre ikke innsett at han ikke vet alt. Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Han dauer da en eller annen gang. Patience.... 3 Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Wenger, her har du noe å lære..1) Bak tallene...Ballbesittelsen til Leicester (nummer 18 i Premier League) og antall fullførte pasninger (nummer 20) har snudd fotballens kritikerroste tiki-taka-æra på hodet. 2) Seier gir hvile...Vi spiller på lørdager. Søndag er det fri. Mandag har vi en lett treningsøkt. Tirsdager kjører vi hardt. Onsdag er hviledag. Torsdager har vi en ny tøff trening, fredager er «rifinitura» (når Leicester samles for å gå gjennom deres detaljerte kampplan) og lørdag er kampdag. 3) Vardy om Ranieri...Han kommer inn til hvert lagmøte etter å ha vært våken hele natta og gjennomgått 50-60 klipp av bare én av motstanderlagets spillere. Så forteller han nøyaktig hva han har gjort i 49 av dem og hva han gjorde i de andre 11. Det er bare helt sykt hvor detaljert han er, men det er for å hjelpe oss og forhåpentligvis gi oss et forsprang på kampdagen. http://www.dagbladet.no/2016/05/02/sport/fourfourtwo/fotball/claudio_ranieri/premier_league/44083320/ Lenke til kommentar
Calippus Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 (endret) Med andre ord, mannen er en diktator og Arsenal er et diktatur. Goonere - vi må til revv'lusjon!!!.... som raddisene sier. Men serr, noe må skje. Fra fansens side spesielt. Endret 4. mai 2016 av Calippus Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 6. mai 2016 Del Skrevet 6. mai 2016 http://www.tv2.no/sport/8287541/ Sjokk. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 6. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2016 (endret) Faen. Håper ikke dette betyr at vi ikke får solgt han til sommeren... Endret 6. mai 2016 av Corporal Jenkinson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå