Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi vinner neppe mot WBA. Bli nok 0-0.

Forsåvidt et OK resultat, men hva faen er det Le Coq tenker med? Tenk om Flamini hadde gjort det samme. Idiot som kaster bort 2 poeng for oss.

Dette laget er ikke friskmeldt.

På ingen måte friskmeldt, men det er i alle fall et steg i riktig retning.

Lenke til kommentar

Laget er på ingen måte friskmeldt, men de er helt nødt å ta med seg at de utlignet mot Tottenham med 10 mann. Det er faktisk svært imponerende.

Å unngå tap når alt ser som mørkest ut er et større lysglimt enn mange av de siste kampene. Sanchez viser hvorfor han er nødt til å finne formen igjen. Gjør han det tror jeg resten vil komme sigende.

Lenke til kommentar

Håper så inderlig at Coquelin tar lære av dette, slik at det ikke gjentar seg.

Før kampen ville jeg ha sagt at dette var en must win i forhold til Wengers tillit fra fansen, men siden det i all hovedsakt var en enkelt hendelse som kostet oss de tre poengene så tror jeg det vil roe seg noen lunde nå. Uten dette kan det tenkes at et tap i dag ville igangsatt en lang kjede av dårlige kamper og fansen forhold til Wenger ville hengt i en tynn tynn tråd.

Vi kan vell på ingen måte si oss fornøyd med 1 poeng? (sett bort fra hendelsen med Coquelin)

Lenke til kommentar

Føler det kanskje bare er Leicester og kanskje Tottenham som har spilt seg verdig ett trofé. Resten har ikke vært i nærheten av hvor de burde ha vært. Synd at PL har tapt seg så mye og man kan undres om vi ikke er noe bedre. Vi har et stort steg å gå opp mot resten av Europa.

Samtidig må de sies at det er mye mer underholdende å se på, da man på ingen måte kan forutse utfallet, men synd engelske lag ikke kan utfordre i Europa lenger.

Faktisk utrolig spennende og se en underdog som Leicester er med på å lage fotballhistorie.

Endret av Prodigy8
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelper ikke at ett poeng på WHL er bra. Det er ikke bra nok nå, om vi skal ha noe sjanse på tittelen...

Men laget er jo ikke godt nok. Forventningene er høyere enn kvaliteten.

You’re damn right jeg har høye forventninger. Wenger har aldri havnet utenfor topp fire, alle topplagene de siste ti årene er "borte"/nede for telling, serielederen holdt på å rykke ned i fjor, og andreplassen er vår lillebror. Selvfølgelig har jeg høyre forventninger. Ihvertfall når vi får det servert på et sølvfat.

Lenke til kommentar

Det er vel heller ingen som tror Arsenal kan vinne PL,realistisk sett. Målet nå er topp 4

Målet mitt er å kjempe om seriegull, men jeg er enig i at jeg ikke trodde vi skulle ha sjans i år (heller). Når ting ble som det ble, så fikk vi muligheten. Den tok vi ikke.

Lenke til kommentar

Jeg tror fortsatt at vi vinner ligaen.

Leicester nyter dette så lenge det varer, men jo nærmere vi kommer slutten av sesongen så blir de å merke presset. Jeg tror Leicester kommer til å være med till the bitter end, men at de tilslutt må bite i det sure eplet.

Tottenham har vært kanongod i år, men tror heller ikke at de har det som skal til for å gå helt til topps.

Tror kampen idag ga en liten boost til gutta. De så at de fikk med seg poeng mot Tottenham selv med en mann mindre i 30 minutter. Troa kommer sakte men sikkert tilbake. Tror vi blir å få en lang seiersrekke etter denne kampen.

Lenke til kommentar

Største problemet jeg har med Wenger som Arsenal manager er at jeg mener at han har et veldig godt lag, men at han underpresterer med de spillerene vi har.

Altfor lite disiplin og fokus på det defensive. Han lar spillere som ikke presterer spille kamp på kamp og de gangene noen nye kommer inn i laget og faktisk viser noe så har det null å si.

Det er null reaksjoner fra Wenger på at Ramsey gir faen i å spille rollen han er på banen for å gjøre. Mourinho f.eks. (selv om jeg hater fyren) hadde tatt han av banen hvis han ikke gjorde det han fikk beskjed om. Wenger derimot lar han spille 90 minutter.

Konkurranse innenfor laget er dessverre noe Wenger har satt en stopper for. Presterer en spiller dårlig og erstatteren hans viser gode takter så vet man at den spilleren i dårlig form fortsatt starter neste kamp. F.eks. Ramsey/Walcott/Chamberlain over Campbell.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke at ett poeng på WHL er bra. Det er ikke bra nok nå, om vi skal ha noe sjanse på tittelen...

Men laget er jo ikke godt nok. Forventningene er høyere enn kvaliteten.

You’re damn right jeg har høye forventninger. Wenger har aldri havnet utenfor topp fire, alle topplagene de siste ti årene er "borte"/nede for telling, serielederen holdt på å rykke ned i fjor, og andreplassen er vår lillebror. Selvfølgelig har jeg høyre forventninger. Ihvertfall når vi får det servert på et sølvfat.

Jeg er også ekstremt skuffet over det du nevner der, men 10 år med choking og klovnerier sier meg at det ikke ligger kvalitet nok i bunnen til å spille 38 kamper godt nok.

Ligaen i seg selv er Arsenal sin verste nemesis om den skal fortsette slik den gjør. Spiller ingen rolle hvem som ligger over. Skadelistene, ekstremt ukonsistente perioder og spillere med uforklarlig berg og dalbane med egen form gjør at vi aldri vinner ligaen med de kampene vi spiller. Men det gjør at Arsenal kan toppe "best i kalenderåret", "hadde ligaen vært spilt fra x til x så ville vi vunnet"-statistikker.

Jeg forventer ikke mer enn topp 4, men jeg forlanger at det gjøres noe med akkurat det. Det må starte i styret og med helt andre valg hos manageren. Når det skjer skal jeg begynne å snakke om forventninger.

Lenke til kommentar

Det er null reaksjoner fra Wenger på at Ramsey gir faen i å spille rollen han er på banen for å gjøre. Mourinho f.eks. (selv om jeg hater fyren) hadde tatt han av banen hvis han ikke gjorde det han fikk beskjed om. Wenger derimot lar han spille 90 minutter.

Hvordan vet du hvilke instruksjoner Ramsey fikk før kampen? Han er ikke en naturlig kantspiller, og jeg fikk inntrykket av at han spilte akkurat den rollen han var tiltenkt. På kanten kan han gjøre det han er best til (ta større risiko og gå på flere løp inn i boksen (som resulterte i 0-1-målet)) uten at det skaper gigantiske tomrom på midtbanen, som vi har sett i det siste.

Ramsey-Coquelin-partnerskapet funker åpenbart ikke, da ingen av dem er naturlige pasningsmetronomer som kan styre tempoet og holde ballen i laget. Dette har nok Wenger identifisert, og valgte derfor å sette pasningssikre Elneny inn på midtbanen, noe som i mine øyne funket veldig bra helt til Coquelin fikk hjerneblødning.

En tilleggsbonus med å ha en ekstra sentral midtbanespiller på kant, er at det åpner ekstra rom for Bellerin offensivt, noe han viste i dag med sine to assists.

Håper vi får se samme strukturen ut sesongen, inkludert Welbeck på topp. Banens beste i dag, imo.

Endret av Classy Crab
Lenke til kommentar

Hvordan vet du hvilke instruksjoner Ramsey fikk før kampen? Han er ikke en naturlig kantspiller, og jeg fikk inntrykket av at han spilte akkurat den rollen han var tiltenkt. På kanten kan han gjøre det han er best til (ta større risiko og gå på flere løp inn i boksen (som resulterte i 0-1-målet)) uten at det skaper gigantiske tomrom på midtbanen, som vi har sett i det siste.

Ramsey-Coquelin-partnerskapet funker åpenbart ikke, da ingen av dem er naturlige pasningsmetronomer som kan styre tempoet og holde ballen i laget. Dette har nok Wenger identifisert, og valgte derfor å sette pasningssikre Elneny inn på midtbanen, noe som i mine øyne funket veldig bra helt til Coquelin fikk hjerneblødning.

En tilleggsbonus med å ha en ekstra sentral midtbanespiller på kant, er at det åpner ekstra rom for Bellerin offensivt, noe han viste i dag med sine to assists.

Håper vi får se samme strukturen ut sesongen, inkludert Welbeck på topp. Banens beste i dag, imo.

Og hvor får du det fra at jeg snakker om kun i dag?

Ramsey har spilt akkurat som han gjorde i dag i nesten samtlige kamper denne sesongen på tross av at han skal spille sentral midtbane sammen med Coquelin (eller Flamini).

Han bomber fremover og etterlater all den defensive jobbingen til partneren og forsvaret. Dette gjorde han aldri før, men etter den perioden hvor han scorte helt sykt med mål har han blitt en helt annen spiller. Han er kun interessert i å vise seg frem offensivt. Og det han før gjorde hvor han var involvert i alle faser av spillet er nesten borte. 

Husker før så løp han mest (gjør dette dog mye nå også), men var også den spilleren med helt latterlig mange taklinger hver kamp. Han var en spiller som minnet veldig mye om Arturo Vidal rett og slett.

Nå derimot så virker han mer som Cesc gjorde den siste sesongen han var i Arsenal. 

Lenke til kommentar

Og hvor får du det fra at jeg snakker om kun i dag?

Ramsey har spilt akkurat som han gjorde i dag i nesten samtlige kamper denne sesongen på tross av at han skal spille sentral midtbane sammen med Coquelin (eller Flamini).

Han bomber fremover og etterlater all den defensive jobbingen til partneren og forsvaret. Dette gjorde han aldri før, men etter den perioden hvor han scorte helt sykt med mål har han blitt en helt annen spiller. Han er kun interessert i å vise seg frem offensivt. Og det han før gjorde hvor han var involvert i alle faser av spillet er nesten borte. 

Husker før så løp han mest (gjør dette dog mye nå også), men var også den spilleren med helt latterlig mange taklinger hver kamp. Han var en spiller som minnet veldig mye om Arturo Vidal rett og slett.

Nå derimot så virker han mer som Cesc gjorde den siste sesongen han var i Arsenal. 

I mine øyne er det to store forskjeller på Ramsey nå og Ramsey da han var på sitt beste: selvtillit og Arteta. Som sagt er han en spiller som tar stor risiko, og det lykkes naturlig nok mye oftere når han har høy selvtillit. Akkurat det samme kan sies om Alexis. Forhåpentligvis får begge en liten oppsving etter å ha puttet et mål hver i dag.

Arteta var en perfekt partner for Ramsey da han var på sitt beste. Hans intelligens, posisjoneringsevne og playmakeregenskaper ga Ramsey en god plattform til å gjøre det han er best til. Jeg liker Coquelin, men han er dessverre ikke i nærheten av Arteta når det kommer til alt annet enn å løpe rundt og sparke folk.

Er ikke helt enig i at Ramsey kun er interessert i å vise seg frem offensivt. Derimot kan han beskyldes for å "prøve for hardt" til tider, noe som kan være frustrerende når ting ikke funker for ham, men langt bedre enn eksempelvis Walott som gjemmer seg bort så fort ting ikke går hans vei. Ramsey hadde blant annet fire taklinger og to interceptions i dag, og tre taklinger og en interception mot Swansea.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...