Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt oppsummert.

Blir evig irritert når vi alltid legger oss høyt opp på banen med forsvarslinja vår, spesielt når vi møter en så farlig forsvars-trio som MSN. Det skaper ofte farlige situasjoner som ender i mål eller straffespark.

Forøvrig så er utfallet av kampen som forventet. Er uenig med deg når du påpeker Wenger som syndebukk. Han leverte en grei kamp med unntak av bytte. Den defensive stabiliteten man mistet med Coquelin kan ha kostet oss andre målet om man ser bort i fra selve straffe-situasjonen som var veldig uheldig. 

Føler vi trenger en annen type spiss en Giroud; en som kan utfordre i mann mot mann situasjoner og gå forbi spillere. Welbeck viser tendenser, men har ennå ikke bevist noe. Håper han får mye spilletid frem mot somemren, slik at han får vist seg. 

Endret av Prodigy8
Lenke til kommentar

CL for engelske (topp-)lag er jo bare piss, i år hvertfall, det medfører skader (referer til f.eks Mascherano-Ox i går) og de kommer ingen vei konkurransemessig. Arsenal og andre har nok ikke et enormt behov for pengene CL-kampene gir og if.t markedsføring av laget/lagene så tror jeg ytterligere brølere (typ Monaco og Dinamo Zagreb) samt tap mot klart sterke lag (BM, FCB) klart vil svekke kredibiliteten til engelske lag, inkl Arsenal.

Wenger og Co burde fokusere på ligaen og cupen, de er for langt unna sportslig til å konkurrere om noe gjevt i CL. Kommer de til kvartfinalen er de bra heldige. En annen ting - og dette har jeg nevnt før og gnåler om igjen - PL er underholdende men ikke F*** Europas beste liga.

Det ble forøvrig diskutert tidligere lenger bak i tråden av folk som henger mye i tråden her, og jeg vil helt klart slutte meg til de som mener at Arsenal ikke har hatt stor progressivitet mt.p nivået sitt. På spillet og spillestil ja, men ikke nivået. Afc har tidligere vunnet mot Barca når vi ikke var tipptopp som lag, vi greier ikke engang uavgjort nå nå som Barca spilte på kun 80% av nivået sitt. De mestrer perfekt begge deler, tikitaka samt kontring, og så er de jammen meg sterke fysisk også. Og kyniske.

Anbefaler denne av Thore Haugstad (NRK)

og denne - http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/arsenal-arent-even-barcelona-lite-7418851

(..) Barcelona Lite / mini-Barca. Har hørt denne før, nå er vi ikke dét engang.

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

Jeg tror nok ikke at dere skal fordømme Arsenal mot dette Barcelona-laget. De er så gode på såpass mange fronter nå at de kommer til å vinne mye noen år til. Det er ikke så mange lag som er i stand til å ta ut den offensive trioen til Barcelona og de er knallgode på å jobbe når de ikke har ballen.

Til og med Atletico Madrid har ikke slått Barcelona i serien år om jeg ikke husker feil og AM er gode og kyniske defensivt.

Lenke til kommentar

Still, det betyr ikke at Barca og Mascherano spes skal ha klippekort på klippe ned spillere, og itillegg spille alvorlig skada når andre såvidt toucher borti dem -- alt uten konsekvens - slik det *igjen* viste seg sist tirsdag.

En annen ting, Barca er *ikke* fysisk dårligere enn andre lag. Sandbagging deluxe, det at de faller nonstop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...