Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er vel at vi må nesten kvitte oss med litt folk om vi skal få plass til nye. Filosofien til Wenger er jo cohesion. Et samspilt lag uten forstyrrelser ved å kjøpe mange nye spillere. El Nenny ble nok kjøpt som en erstatter for Flamini/Arteta. Vi er i teorien stocked på midtbane. Spørs om ikke det er fornuftig å lage Cazorla få sine siste år i Spania og kjøpe en yngre spiller. 

Det samme gjelder egentlig kant. Alexis, Ox, Welbeck, Walcott, Campbell, Wilshere (?) og Ramsey har jo spilt der jevnlig. Så der må man også ta en avgjørelse om hvem man skal satse på. I tillegg har man Gnabry og Iwobi som ser lovende ut. Sistnevnte kanskje mer i rollen til Ozil? 

Så er spørsmålet, kan man stole på at Wilshere og Welbeck holder seg skadefrie? Har jo vært mer på sykestua enn på banen i sine respektive Arsenal-karrierer. Dog er de engelske. Wilshere ser jo mer og mer ut som Diaby egentlig. Fantastisk talent ødelagt av skader. 

Så har man Ox da. What to do? Det viktigste er å finne ut hvor han skal rendyrkes. Vel å bra å kunne spille i flere posisjoner, men da blir man aldri best på noe. Han har vært helt krise hele denne sesongen. Er vel skyld i nesten tosifret antall poeng pga hjerneblødninger på banen. Vi har jo sett at han har kvaliteter i form og med selvtillit. Et lite lån tror jeg kunne gjort ham godt. En slags siste sjanse. Vi kan jo ikke drive å spare på spillere bare fordi de er engelske.

Stopper er jeg enig. Der er det tynt. Per begynner å dra på åra, Gabriel er OK, men tviler på at han vil bli god nok til å være førstevalget til et lag som skal kjempe om de gjeveste trofeer. Her kan jeg selvsagt ta feil, men per i dag så er han ikke mer enn grei. Så har vi Kos da. Fantastisk på sitt beste, men har tapt seg enormt siste tiden. Kan være form så klart og at han kommer tilbake. Chambers er bare rett og slett ikke god nok. Sliter også litt med samme som Ox. Hvor skal han spille? Back, stopper, DM? Det er nok på tide å finne erstatteren til Per. Hummels hadde vært drømmen, men urealistisk. 

Spiss, tja. Hadde jo selvsagt vært en drøm med Lewandowski eller Benzema, men igjen totalt urealistisk. Giroud har jo gjort en god jobb denne sesongen. Er nok ikke så veldig mange i verden som kunne levert bedre og som vi realistisk kan få inn. Det er mulig å vinne ligaen med Giroud, men da må kantene supplere med flere mål enn de har gjort denne sesongen. En spiller <25 år som er på vei oppover i karrieren tror jeg kunne vært fornuftig. En litt annen type enn Giroud, så de kan rotere. Morata? Icardi? Å kaste penger etter en fyr som f.eks Cavani tror jeg ikke er løsningen. For gammel og imo hypet. Vi burde nok kjøpt Higuain da vi hadde muligheten. Det er for sent nå. Blitt for gammel. 

my 2 cents

Bra post Benbjo, enig i mye av det du sier:

Dette er litt av problemet vi har idag. Wenger er alt for loyal mot enkelte spillere. Flamini og Arteta burde ikke ha vært i klubben de to siste sesongene. Arteta hadde en bra sesong og etter farta forsvant har han ikke vært spilleren han en gang i tiden var. Flamini burde aldri ha fått en 3 årskontrakt. Jeg er riktignok en jævla stor fan av Flamini, men han er ikke god nok for Arsenal, tror faktisk han ikke er god nok for de fleste PL-klubbene. Har ikke noe imot at Cazorla blir i klubben, personlig mener jeg han er bedre enn Ramsey, men det er nok fornuftig at Ramsey får spille i midten om man tenker langsiktig. Skulle ønske at han fikk mindre frihet. Har ikke helt forstått sin rolle i laget enda, fungerer bra når alt han rører går inn som i 13/14 sesongen, men når han bommer så mye som han gjør fungerer det rett og slett ikke. Dette er nok Wenger sin feil da han lar Ramsey springe rundt som en tulling og ikke få han til å være mer disiplinert. 

Vi har alt for mange av de samme kantene. Oxlade-Chamberlain, Walcott og Campbell er alle relativ like i og med at de ikke har allverden til end product, til tross for at Walcott scorer mye når han først scorer. Vært alt for dårlig i år, har vel 3 mål og 2 assist eller noe sånt i ligaen i år. Campbell jobber bra, men han er jo litt clueless, typisk Swansea/Southampton spiller. Passer fint i et kollektivlag som kommer rundt 6-8. plass på tabellen. Kommer tilbake til Ox senere. Det skal sies at vi har alt for mange allsidige spillere. Ox, Welbeck, Walcott, Campbell er jo alle spillere som spiller brukbart i flere posisjoner, men ikke verdensklassespillere i noen posisjoner. Det er greit med at par av disse, men kan ikke ha en hel gjeng som kan spille overalt, enkelte spillere må ha definerte roller. Gnabry må nok ut igjen på utlån, ikke realistisk per dags dato at han får spille, kan ikke ha han på benken og spille u21. Iwobi er mest egnet til kant, synes forsåvidt han er en ganske kul spiller, men igjen som flere av de jeg har nevnt, tror ikke han kommer til å bli all that. Tror nok han blir en middels PL-spiller at best og det er dessverre ikke godt nok om vi skal kjempe om ligagull.

Welbeck er en rar sak i og med at han aldri har hatt store skadeproblemer før han kom til Arsenal(go figure). På den ene siden kan vi ikke ha for mange av disse spillerne som bor på sykestua, men på den andre siden er han en ganske fin spiller å ha i troppen. Synes ikke vi skal regne med Wilshere, men han bør få den siste plassen i 25-mannstroppen. Han var jo faktisk jævla god sist han var skadefri, og jeg takler ikke å se han lykkes en annen plass. Men vil understreke at vi ikke skal regne med han som en av 4-5-6 midtbanespillere og heller være en bonusspiller. 

Personlig er jeg ferdig med Ox. Send han gjerne på lån for å booste stokken hans, men jeg er jævla lei av Ox. Virker som en fin fyr, men man må tro han er litt useriøs og ikke like fokusert som han bør være? Er mye med på ting utenfor banen, har ikke utviklet seg mye siden han kom... Veldig enig at vi ikke kan ha han bare for at han er engelsk, men dette er jo Wenger i et nøtteskall. Alt for glad i sine spillere til å la de gå. 

Helt enig med din vurdering av stopperplassen. Det er ikke mangel på stoppere på markedet, så det er sagt, de er bare så jævla dyre at Wenger ikke vil legge inn de 5-10 ekstra millionene. Legg pengene på bordet for Laporte eller lignende. Ny stopper, Koscielny, Mertesacker/Gabriel er en fin stoppertrio. Spørs om Gabriel ønsker å være lenge i Arsenal om han sitter på benken igjen tho. Chambers er samme som Oxlade-Chamberlain ikke god nok/stagnert. Gi han et to-årig utlån som Jenkinson og se om han er god nok etter det. Flere klubber i PL som er villig til å låne han. 

Synd at vi ikke gikk for Dybala ass. Verdens beste spiss innen 3 år. Helt enig angående at vi trenger en annen spisstype enn Giroud. Trenger ikke å være Benzema, men en spiller på samme nivå som Giroud. Er sunt med spisskonkurranse. Det kan føre til at vi kan stille med en litt annen taktikk også, veldig forutsigbart de siste 7-8 årene med 4-3-3/4-2-3-1 taktikken til Wenger. Higuaín ble en prinsippsak for Wenger dessverre. 

Personlig ønsker jeg denne 25 mannstroppen neste sesong, realistisk eller ei:

Čech/Szczęsny
Bellerín/Jenkinson, Ny stopper/Mertesacker, Koscielny/Gabriel(Chambers), Monreal/Gibbs
Le Coq/El Nenny, Ramsey/Cazorla
Ny kant/Walcott, Özil/Jeff, Alexis/Welbeck
Giroud/Ny spiss
Dette er da 22 spillere, så kan vi suplementere disse med Wilshere, Iwobi/Gnabry/Campbell og Akpom feks. 

Det skal også sies at jeg ønsker større rotasjon enn det vi har nå. Nå spiller Özil og Alexis etc. alt fordi de vi har bak ikke er gode nok til å komme inn å gjøre en jobb. Midtbaneleddet er nok en smule svak på dette potensielle laget, men det kan vi fikse over tid. Gi Cazorla en siste sesong og jobb med en signering av en som kan utfordre Ramsey til sommeren 2017. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ser bra ut på papiret det der, så får vi se hva som skjer til sommeren. Ser ikke helt for meg at vi kvitter oss med Ox dog.

Ospina, Arteta, Flamini og Debuchy forsvinner nok helt sikkert. Alle disse erstattes vel innenfra. Synes det er litt tynt på midtbanen. Vi har jo i flere sesonger på rad slitt med skader der. Bør nok ha en spiller til i tillegg til de 4 du nevner. Vi har vel ingen på reservene som kan ta steget opp akkurat nå? For tidlig for Crowley i alle fall. Er Jeff god nok til å rotere med Özil? Tvilsomt.

Ellers enig, men jeg tror rett og slett det blir en stille sommer med mindre noen eksepsjonelle blir tilgjengelig eller vi mister viktige spillere.

Lenke til kommentar

Ja, Wenger gir nok ikke opp Ox enda. Får håpe at han blir en ny Coquelin... Skulle gjerne hatt en ekstra midtbanespiller, men tror ikke Wenger ønsker mer konkurranse på midten dessverre. Jeff har jeg klokketro på, så ønsker gjerne at han får mye spilletid neste sesong.

Tror også det blir en stille sommer, blir nok det ene kjøpet. Får håpe det blir en Gareth Bale eller lignende. 

EDIT: Se her da: Dat Guy Welbz er tilbake i full trening! 

CZo4Ss9WAAAIaeg.jpg

Endret av Corporal Jenkinson
Lenke til kommentar

Tror ikke det er lov i England at spillere som er lånt ut har lov til å spille mot klubben de er utleid fra.

Korrekt. Jenkinson kan heller ikke spille mot oss f. Eks

Ikke for å være vanskelig, men Jenkinson er tilbake i Arsenal, siden skaden han fikk gjør at han er ute resten av sesongen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...