Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Er bare alle pessimistene som sier at vi er ute av topp 4 før 2016.

Og alle realistene sier at vi er ute av topp 4 før sesongen er omme ;)

Spøk? Skjønner ikke hvorfor akkurat Arsenal har så mange pessimister (Kanskje noe NASA kan ta en skikk på?). Jeg personlig er veldig imponert over hva Wenger har fått til denne sesongen spesielt med tanke på at han ikke signerte noen utespillere. Det var kanskje ikke så dumt av ham. Viser viktigheten av kontinuitet hos spillerne. 

Er nok ikke mange sesonger til Wenger gir seg, unner ham minst ett PL-trofé innen den tid.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spøk? Skjønner ikke hvorfor akkurat Arsenal har så mange pessimister (Kanskje noe NASA kan ta en skikk på?). Jeg personlig er veldig imponert over hva Wenger har fått til denne sesongen spesielt med tanke på at han ikke signerte noen utespillere. Det var kanskje ikke så dumt av ham. Viser viktigheten av kontinuitet hos spillerne. 

Er nok ikke mange sesonger til Wenger gir seg, unner ham minst ett PL-trofé innen den tid.

Endelig en fyr med peiling.

Lenke til kommentar

Endelig en fyr med peiling.

De fleste Arsenal-supportere vil nok være enige med meg. Er bare et fåtall som er pessimister, men jeg synes det er ganske snodig med tanke på at dere spiller bra og leder ligaen.

Lenke til kommentar

Men det er jo det som er greia. Vi har ikke spilt bra... Vi har vært veldig average denne sesongen. I hvilken som helst annen sesong hadde vi nå vært 3-4-5 på tabellen. Jeg har ikke sett noe særlig forbedring på dette laget fra de siste par sesongene. Özil har tatt spillet sitt til enda et høyere nivå, men det er liksom det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste lag som vinner PL spiller ganske average i en del matcher, men likheten er at de drar med seg 3 poeng selv på dårlige dager.

Er mange Arsenal fans som rett og slett bare er mer pessimistiske enn andre fans. 5-2 borte mot Leicester hevet nesten ikke et øyenbryn.

EDIT: Case in point...

Endret av Maefteda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke noe rart vi er pessimistiske. Har ikke vunnet CL ever, eller PL på 11 år.

For å sammenligne oss med Liverpool, Manchester, chelsea fans så er de jo like pessimistiske som oss.

Samtlige topplag har ikke akkurat spilt etter forventingene denne sesongen. Særlig vi som er Arsenal fans vet at alle andre henter forsterkninger i Januar og derfor ryker vår squad med tiden. Hvert år siden vi kjøpte stadion, årets mest forutsigbare happening..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå tenker jeg mest på forventninger til denne sesongen. Dere leder ligaen og vinner på dårlige dager mens konkurrentene ikke akkurat er særlige gode selv. Hvordan enkelte kan tro at dere vil måtte kjempe om topp 4 til slutt synes jeg er rart. Er det mulig? Selvfølgelig, alt er mulig denne sesongen, men akkurat nå så ser det ut til at dere har rimelig gode utsikter til ligagull. Hadde det vært et hvilket som helst annet lag som ledet ligaen så hadde det garantert vært mer fornøyelse og nytelse hos fansen selv om man ikke hadde trodd at det skulle vare.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skal man ikke ta alle arsenal fans som det du finner her inne. De gode innleggene og de som klarte å se flere sider av klubben ble borte herfra og ga opp, og igjen sitter det et hylekor av negativitet igjen. Du vet stort sett hva du får når du går innom arsenal delen av forumet nå om dagen..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nå tenker jeg mest på forventninger til denne sesongen. Dere leder ligaen og vinner på dårlige dager mens konkurrentene ikke akkurat er særlige gode selv. Hvordan enkelte kan tro at dere vil måtte kjempe om topp 4 til slutt synes jeg er rart. Er det mulig? Selvfølgelig, alt er mulig denne sesongen, men akkurat nå så ser det ut til at dere har rimelig gode utsikter til ligagull. Hadde det vært et hvilket som helst annet lag som ledet ligaen så hadde det garantert vært mer fornøyelse og nytelse hos fansen selv om man ikke hadde trodd at det skulle vare.

Ta en titt på programmet vårt i januar, februar og mars. Når man i tillegg tar med de idiotiske poengtapene vi har hatt i høst så er det ikke langt derfra til å trekke konklusjon om at seriegull blir svært vanskelig. Bunnnivået til Arsenal er for dårlig og de er på det nivået for ofte. For ikke å snakke om alle skadene. Det er mer eller mindre Özil som har holdt oss flytende. Det er for mange passasjerer i laget; Ramsey og Ox de største synderene. Langt unna nivået som trengs. Ikke har vi noe backup heller. Se på benken i dag. Forsvarsspillere og tenåringer.

Topp 4? Tja, det er mulig. Kommer an på hvordan Pool og United klarer seg ut sesongen. Godt vi har litt forsprang, det kommer vi til å trenge.

Lenke til kommentar

Nå skal man ikke ta alle arsenal fans som det du finner her inne. De gode innleggene og de som klarte å se flere sider av klubben ble borte herfra og ga opp, og igjen sitter det et hylekor av negativitet igjen. Du vet stort sett hva du får når du går innom arsenal delen av forumet nå om dagen..

Vi kunne ha vunnet ifjor, vi kunne ha vunnet for tre år siden og flere ganger før det. Men nei, vi lot det å glippe. Si meg hvorfor skal vi vinne denne gangen? Vi sliter fortsatt med de samme problemer, Wenger har aldri vært strengt mot overbetalte, unge spillere og ikke minst Wenger har aldri straffet spillere som har spilt dårlig gjennom flere kamper.

Rettere sagt spillerne hos Arsenal kan egentlig gjøre hva de vil uten det blir konsekvenser. Ox har droppet å løpe hjem flere ganger gjennom denne sesongen og har skylda for flere tap, likevel har han fått mye spilletid uten det har blitt forbedring. Hvordan i huleste er det mulig???

Også Wenger vil aldri hente spillere som vi trenger, spesielt de kyniske spillere som trengs for å vinne. Med annet ord vinneskallere som Viera, Adams osv. Hvis du har lest Fergusons bok, har han faktisk nevnt noe om det. Han sa i indirekte at Wenger vant tidligere kun pga de gamle spillere som var igjen da han ble trener. Og det har han nok et poeng i.

Lenke til kommentar

.

100% enig

Brukte 15(!) overgangsvinduer før han hentet en målvakt som kan måle seg med Lehmann

and the list goes on..

Posisjoner vi ofte ikke bruker penger er spiss og dm. Det irriterer meg fordi de er ganske kritiske. En spiss som Suarez som kan gjøre alt selv eller Matic som tar full kommando på midtbanen.

Spille  spillere utav posisjoner eller forvente for mye av de pga tynn stall.

Forutsigbar taktikk og strategi, bytter samme spillerne til samme tid. Lar de som underpresterer få spille uansett.

Alle de spillerne vi kunne hatt hvis vi ikke har vært så jævlig gjerrige, snakk om småbeløp før vi fikk Hazard. Eller når vi kjøper Sanogo fordi han skal være bedre enn Martial..

Kunne sikkert brukt 24 timer å remset opp alle blundere, men budskapet er at det ermmange årsaker her for å være pessimistiske!

Endret av #Wengerout
  • Liker 1
Lenke til kommentar

.

100% enig

Brukte 15(!) overgangsvinduer før han hentet en målvakt som kan måle seg med Lehmann

and the list goes on..

Posisjoner vi ofte ikke bruker penger er spiss og dm. Det irriterer meg fordi de er ganske kritiske. En spiss som Suarez som kan gjøre alt selv eller Matic som tar full kommando på midtbanen.

Spille  spillere utav posisjoner eller forvente for mye av de pga tynn stall.

Forutsigbar taktikk og strategi, bytter samme spillerne til samme tid. Lar de som underpresterer få spille uansett.

Alle de spillerne vi kunne hatt hvis vi ikke har vært så jævlig gjerrige, snakk om småbeløp før vi fikk Hazard. Eller når vi kjøper Sanogo fordi han skal være bedre enn Martial..

Kunne sikkert brukt 24 timer å remset opp alle blundere, men budskapet er at det ermmange årsaker her for å være pessimistiske!

1+ til deg

Jeg var Pro-Wenger for 3 sesonger siden, bare sjekk tilbake i tråden. Men for to sesonger siden ahr jeg mistet tro på Wenger, jeg venter bare at han skal legge opp før jeg vil begynne igjen å håpe noe.

Lenke til kommentar

Vi er på toppen av tabellen, boys. Spar sorgene til det begynner å gå nedover. Det har vært en veldig jevn og rar liga så langt, og mange lag har kanskje underprestert, men det betyr ikke at vi ikke kan være fornøyde med hvordan vi ligger an etter halvspilt sesong. I likhet med samtlige andre lag har vi hatt dårlige dager, og droppet poeng mot lag vi på papiret burde vinne mot, men det kommer i alle fall ikke til å hindre meg i å heie laget fram videre i sesongen. Morsommere det enn å klage på alt, og krysse fingrene for at det skal gå til helvette så man kan si "hva var det jeg sa?" til sommeren.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Er ikke noe rart vi er pessimistiske. Har ikke vunnet CL ever, eller PL på 11 år.

For å sammenligne oss med Liverpool, Manchester, chelsea fans så er de jo like pessimistiske som oss.

Samtlige topplag har ikke akkurat spilt etter forventingene denne sesongen. Særlig vi som er Arsenal fans vet at alle andre henter forsterkninger i Januar og derfor ryker vår squad med tiden. Hvert år siden vi kjøpte stadion, årets mest forutsigbare happening..

Jeg klarer ikke å se bort fra at det er en veldig reell mulighet for at vi vinner ligaen, derfor støtter jeg delvis Mr. Presidents syn på saken. City har vært ustabile trass gode prestasjoner og tidvis godt spill, og ikke F*** om leicester er i topp 2 i april-ish. AFC har to konkurrenter om tittelen denne sesongen, kun to, og dét er færre enn tidligere. = fordel for oss.

Men jeg forstår også ditt perspektiv, Wengerout.  Btw; Selv om jeg ikke er en som vil ha AW ut klubben så ser jeg helt klart de mange taktiske ulempene med å ha han som trener. Bottom line i denne diskusjonen for meg: AFC-supportere bør se realistisk på et fjortende ligagull - ikke nødvendig pessimistisk (som mange her er) eller engang optimistisk. Ikke optimistisk fordi som vi alle vet er laget ikke godt/bredt nok, skadepotensiale, etc etc..

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...