Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes reaksjonene og meningene rundt Arsenal de siste dagene er et perfekt eksempel på hvor mye marginer har å si i fotball. Hadde dommeren sett riktig hadde vi nå stått med seier mot et av "topplagene" og 6 poeng etter tre kamper. Ingen hadde hatt panikk. I stedet blir vi avfeid som sjanseløse...

Endret av Hest
Lenke til kommentar

Synes reaksjonene og meningene rundt Arsenal de siste dagene er et perfekt eksempel på hvor mye marginer har å si i fotball. Hadde dommeren sett riktig hadde vi nå stått med seier mot et av "topplagene" og 7 poeng etter tre kamper. Ingen hadde hatt panikk.

Det er ikke gitt at hvis vi hadde scoret så hadde vi vunnet. Sikkert er at vi har fått en hel annen kamp. jeg ville ikke ha kritisert mtp en kamp. Jeg tar opp merkelige valg og avgjørelser basert på flere kamper. Ergo, vår spillestil er veldig kontringsvak. Ser ikke ut som vi har gjort noe for å utbedre dette fra de kampene jeg har sett (alle). Derfor er det også lett å kritisere og adressere problemet, uavhengig om at vi vinner kampen er problemet fortsatt til stede (vs. Crystal palace) Skjønner?

Lenke til kommentar

Synes reaksjonene og meningene rundt Arsenal de siste dagene er et perfekt eksempel på hvor mye marginer har å si i fotball. Hadde dommeren sett riktig hadde vi nå stått med seier mot et av "topplagene" og 6 poeng etter tre kamper. Ingen hadde hatt panikk. I stedet blir vi avfeid som sjanseløse...

 

Problemet til Arsenal, og som har vært i en god stund nå, er at vi svært sjelden vinner overbevisende. Vi klarer kanskje å lirke inn 2 mål, og så går Wenger i defensiv modus fra 60. minuttet hvor han gjør idiotiske bytter som ofte koster oss poeng. Det fins flere eksempler på det forrige sesong.

 

Hadde vært mye mer tilfredstillende om vi hadde vært et godt offensivt orientert lag som City men samtidig passningssikker. Når vi begynner å vinner kamper 4-0, 4-1, 3-0 osv, da er det _kanskje_ håp om å vinne gullet. Men uten forsterkninger inn i sommer, så er det lite som tyder på gull. Jeg tror fremdeles vi bør greie topp 4 og som oftest reiser vi oss når resultatene begynner å bli dårlige over tid.

Lenke til kommentar

Problemet til Arsenal, og som har vært i en god stund nå, er at vi svært sjelden vinner overbevisende. Vi klarer kanskje å lirke inn 2 mål, og så går Wenger i defensiv modus fra 60. minuttet hvor han gjør idiotiske bytter som ofte koster oss poeng. Det fins flere eksempler på det forrige sesong.

 

Hadde vært mye mer tilfredstillende om vi hadde vært et godt offensivt orientert lag som City men samtidig passningssikker. Når vi begynner å vinner kamper 4-0, 4-1, 3-0 osv, da er det _kanskje_ håp om å vinne gullet. Men uten forsterkninger inn i sommer, så er det lite som tyder på gull. Jeg tror fremdeles vi bør greie topp 4 og som oftest reiser vi oss når resultatene begynner å bli dårlige over tid.

 

Har du eksempler der vi har ledet med 2 mål, for deretter å tape poeng etter å ha lagt om til en mer defensiv spillestil? 

 

Er helt uenig med deg på dette punktet. Synes tvert imot at dette er noe vi har blitt markant bedre på de siste årene. Laget hadde en naivitet i seg, og selvom vi hadde scoret nok fortsatte vi og angripe hodeløst og blottlegge oss bakover. Jeg synes også det er mye bedre å vinne 2-0 enn 4-1. 

Lenke til kommentar

På hvilken måte er det bedre å vinne 2-0 istedenfor 4-1?

 

Jeg sier bare at jeg foretrekker 2-0 fremfor 4-1. Burde kanskje sagt at jeg foretrekker 2-0 fremfor 4-2 mtp målforskjellen, men poenget er at jeg mener clean sheets er et kvalitetsstempel og at det bygger trygghet og selvtillit bakfra i laget. Altså at dette er viktigere for laget i løpet av en sesong enn å score mange mål, men samtidig lekke bakover.

Endret av Hest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...