Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Enig angående Oxlade-Chamberlain. Han har store muligheter til å vinne en plass i startoppstillingen mot Chelsea i Community Shield og i de første ligakampene til Sánchez er fit. Det han leverte i dag var dog grusomt. 

 

Angående Giroud: http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/11748771/Olivier-Giroud-tells-Arsene-Wenger-to-sign-a-striker.html

 

 

 

Giroud said: "I am going to focus on my preparation. We are doing well together with a good cohesion. The most important thing for me is that the team is always improving. I give my best every game. If there is another striker it will be nice for all the team because competition is good for everyone."

 

 

 

Håper Wenger hører. For min del trenger det ikke å være en soleklart forsterkning, men en som gir oss noe annet enn Giroud og er ca. jevngod. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mundo Deportivo(avis basert i Barcelona) melder at Wenger og Arsenal er interessert i Sergi Samper som har en utkjøpsklausul på 12 millioner euro. Wenger har vært en beundrer av han lenge(prøvde angivelig å signere han sammen med Toral og Bellerín). 

 

For de som aldri har sett Sergi Samper før er han veldig lik Busquets i spillestilen med sine styrker i taklinger og i pasninger. Hadde vært en strålende signering imo. Blir jo den 6 La Masia signeringen til Wenger for øvrig.

 

Flamini ryktes til Galatasaray så det gir jo mening om vi kjøper en ny DM. 

Lenke til kommentar

Tja, for summen det snakkes om er det vel verdt et forsøk. Snodig at klausulen hans er så lav. Har de ikke tro på ham i Barca?

 

Leser forøvrig også at Szczesny er på vei til Roma. Snakkes om lån med opsjon på kjøp for 5m euro. Ambivalent til det. Home Grown, lav pris, tror han kunne vokst av å lære av Cech.

Lenke til kommentar

Tja, for summen det snakkes om er det vel verdt et forsøk. Snodig at klausulen hans er så lav. Har de ikke tro på ham i Barca?

 

Leser forøvrig også at Szczesny er på vei til Roma. Snakkes om lån med opsjon på kjøp for 5m euro. Ambivalent til det. Home Grown, lav pris, tror han kunne vokst av å lære av Cech.

Spillere på Barca har høy klausul, men den går ned kolosalt om de ikke spiller et visst antall kamper. Derfor Thiago ble så billig i fjor.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe hull i laget i laget nå? Problemet er dybden. Den er milevis unna å være god nok for seriegull.

Toppnivået er ikke godt nok og bredden er for dårlig. Kvaliteten faller enormt så fort vi har et par skader.

 

Vi trenger en spiss som er bedre enn Giroud og en som kan konkurrere med Coq. Helst en høyrekant også. Ox og Welbeck er ikke gode nok til å starte. Til nøds backup

Lenke til kommentar

 

Det er ikke noe hull i laget i laget nå? Problemet er dybden. Den er milevis unna å være god nok for seriegull.

Toppnivået er ikke godt nok og bredden er for dårlig. Kvaliteten faller enormt så fort vi har et par skader.

 

Vi trenger en spiss som er bedre enn Giroud og en som kan konkurrere med Coq. Helst en høyrekant også. Ox og Welbeck er ikke gode nok til å starte. Til nøds backup

 

 

 

Uenig. Toppnivået vårt er utrolig høyt, det så vi forrige sesong. Problemet er som sagt bredden. Får vi en skade på Coquelin, så er det ingen erstattere der. Er Giroud ute, er ikke alternativene gode nok. Vår nest beste midtstopper synger på siste verset, og ingen andre er klare til å ta over.

 

Ikke enig i at vi trenger en høyrekant. Walcott, Ox og forhåpentligvis Gnabry holder i massevis. Bruk pengene der vi virkelig trenger forsterkninger; Spiss og DM.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 Gabriel er en helt OK innbytter

Høyrekant er et dilemma pga Walcott ønsker å spille spiss. Derfor setter jeg Ox der. 

Walcott og Giroud er alternativene våre på topp. Ingen av de vil score mer enn 17 mål denne sesongen i PL (håper jeg tar feil).

Hvis Cazorla fortsetter som han gjorde på sentral midt, blir liksom Ramsey og Wilshere innbyttere. Ramsey skal iallefall ikke spille høyrekant.

Monreal får fortsette på venstre kant og spille med Alexis framfor seg. 

Bellering får fortsette på høyre.

Özil har vel klippekort fortsatt.

Cech i mål.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir kraftig irritert. 

Arsenal sier først at de har tilgang til de mest attraktive spillerne på markedet og midler til å gjennomføre handler. Det betyr forsåvidt ikke at de har tenkt å bruke de på disse spillerne, men heller bruke våre unge talenter (som egentlig begynner å blir gamle). Dette er for meg helt fair og jeg tolker det som at vi kjøper smart og lar guttene blomstre. 

Disse er for meg:

                   Ox, Chambers, Bellerin, Wilshere, Coquelin og Gibbs. 

 

Wilshere - Første uttak når han var 16 år og  begynte å spille regelmessig som 18 åring

Coquelin - Første uttak når han var 17 år og  begynte å spille regelmessig som 19 åring

Gibbs - Første uttak når han var 17 år og  begynte å spille regelmessig som 20 åring

 

 

Samtidig for å ikke skape en dominoeffekt trenger vi ikke å kjøpe så mange nye spillere, slik at også disse får muligheten til å spille. Ikke om fast plass i 11ern, men prøve seg på nivået. 

Noen som kan ta steget opp denne sesongen er: 

                   Hayden (20), Gnabry (20), Campbell (23), Akpom (19), Eisfeld (22) eller Zelalem (18)

Likevel for å følge med klubber som United, Chelsea, City, I tillegg til de som ligger på hjul; Tottenham, Liverpool og Southampton blir vi tvunget til å kjøpe klasse spillere. 

Når jeg våknet i dag så jeg at vi eller en idiot reporter fra media som synser seg til hva beløpet vi har i banken. Dette skjer egentlig hvert år med Arsenal, og særlig fra Ivan Gazidis. Kjempe smart overgangpolitikk...

Hvis vi da har tilgang til de mest attraktive spillerne og blir ned ringt hver eneste dag av de som Wenger sier. Hvorfor fikk vi ikke Schneiderlin, Vidal og vi får sikkert ikke Benzema heller.

Derfor må man lære seg å ta alt med en klype salt og lære seg at det er bare et spill for galleriet... 

Jeg forøvrig håper at så mange unge spillere får prøvd seg i stedet for å ha spillere ute av posisjoner i år. I tillegg, satser jeg på en sesong med så lite skader som mulig. Cheers  :dremel: 



 

Endret av #Wengerout
Lenke til kommentar

Eisfeld er solgt. Han er i Fulham nå.

 

Campbell forsvinner nok ganske sikkert.

 

Antar at et par av de andre sendes på lån. Gnabry f.eks.

 

Zelalem er overhodet ikke god nok.

 

Hayden mye skadet. Kontraktssituasjon? Får kanskje spille litt i CoC.

 

Akpom er vel den eneste jeg ser for meg at kan få litt spilletid. Da mot mindre lag i cuper. Et utlån er heller ikke usannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...