Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

.

 

 

Du sier at Arteta ikke er den dekningen vi trenger, hvem mener du passer bedre? Og har det skjedd noe nytt ang. Flamini de siste ukene ettersom folk fortsatt anser han som en del av laget? Flamini er jeg helt enig i at vi ikke har bruk for lenger.

 

Det Arteta gjorde i 14/15-sesongen er irrelevant da han slet med skader gjennom hele sesongen og fikk rundt 6-7 kamper. At du tar alt Wenger sier angående Diaby bokstavelig kaster jo også et lite lys over hvorfor du tenker som du gjør.

 

Arteta er virkelig en dårlig DM. Han er er ut av posisjon bestanding på kontringer f.eks.

 

Hvem som er bedre? Sammenligne Arteta/CoQ/Flamini og hvem de andre top 4 har som DMer, dette er vår målestokk. Skal vi gi disse lagene konkurranse må vi kjøpe deretter. 

 

Det handler om hva Wenger har gjort og hvilke signaler han sender ut, ikke hva han nødvendigvis sier. F.eks, ved å ha Diaby i troppen og si at han er som en ny signering i X antall år...latterlig...

Lenke til kommentar
 

Arteta er virkelig en dårlig DM. Han er er ut av posisjon bestanding på kontringer f.eks.

 

Ok, her er vi av forskjellig oppfatning da jeg alltid har tenkt at Arteta har tilpasset seg rollen overraskende bra i form av posisjonering. Mener han mangler mer på fysikken da han ikke er en "klassisk" DM. 

 

Hvem som er bedre? Sammenligne Arteta/CoQ/Flamini og hvem de andre top 4 har som DMer, dette er vår målestokk. Skal vi gi disse lagene konkurranse må vi kjøpe deretter. 

 

United: Blind/Carrick. 

City: Fernando. 

Chelsea: Matic/Mikel (+ Zouma som virket lovende i denne posisjonen). 

Liverpool: Leiva/Can. 

 

Hvis man antar at Coquelin holder nivået fra vårsesongen, så vil jeg si at kun Chelsea er bedre dekket i denne posisjonen, men de mister sannsynligvis Mikel (?). Hadde ikke Coquelin hatt sitt gjennombrudd forrige sesong hadde jeg vært helt enig i at en DM til er nødvendig, men mtp. det nivået han viste burde han være vårt soleklare førstevalg. Hadde dere ment at vi trengte en til DM hvis Coquelin hadde blitt hentet i januar for £25m? Arsenalsupportere har etterspurt en DM i mange sesonger nå, og Coquelin har vært en åpenbaring som har dekket dette behovet perfekt. Før dette klarte vi oss med Arteta, som i mine øyne er en mer enn god nok backup, har vært i klubben lenge og sannsynligvis er forberedt på å sitte på benken. 

 

I tillegg har vi Chambers. På HB har vi Debuchy og Bellerin, så det er muligheter for at Chambers er tiltenkt en DM-rolle (evt. å kunne spille DM og CB). Da har vi Coquelin/Arteta/Chambers i denne posisjonen, og forutsatt at Coquelin fortsetter i samme spor er dette i mine øyne meget bra. Digg miks av høyt nivå idag, rutine, fremtid og spillere som godtar benken.

 

Endret av Hest
Lenke til kommentar

Okei, først må du oppdatere deg på hvem de andre lagene faktisk bruker som DM. Du har absolutt ikke peiling... gadd liksom ikke å lese resten heller...

Hjernedødt svar. Kom med navnene du mener mangler. Fernandinho for City burde vært med, men ellers? 

Endret av Hest
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Arteta er virkelig en dårlig DM. Han er er ut av posisjon bestanding på kontringer f.eks.

 

Ok, her er vi av forskjellig oppfatning da jeg alltid har tenkt at Arteta har tilpasset seg rollen overraskende bra i form av posisjonering. Mener han mangler mer på fysikken da han ikke er en "klassisk" DM. 

 

Hvem som er bedre? Sammenligne Arteta/CoQ/Flamini og hvem de andre top 4 har som DMer, dette er vår målestokk. Skal vi gi disse lagene konkurranse må vi kjøpe deretter. 

 

United: Blind/Carrick/Herrera/Rojo

City: Fernando/Fernandinho

Chelsea: Matic/Mikel (+ Zouma som virket lovende i denne posisjonen). 

Liverpool: Leiva/Can

 

Hvis man antar at Coquelin holder nivået fra vårsesongen, så vil jeg si at kun Chelsea, shitty og united er bedre dekket i denne posisjonen., men De mister sannsynligvis Mikel (?) relevant not?. Hadde ikke Coquelin hatt sitt gjennombrudd forrige sesong hadde jeg vært helt enig i at en DM til er nødvendig, men mtp. det nivået han viste burde han være vårt soleklare førstevalg. Hadde dere ment at vi trengte en til DM hvis Coquelin hadde blitt hentet i januar for £25m? (ja, fordi CoQ er ikke problemet. Jeg inkludert andre her klarer ikke å akseptere å ha Arteta og Flamini som backup) Arsenalsupportere har etterspurt en DM i mange sesonger nå, og Coquelin har vært en åpenbaring som har dekket dette behovet perfekt. Før dette klarte vi oss med Arteta (det var akkurat det som var problemet - han var ikke god nok. Ta å se sesong 13/14 i reprise!), som i mine øyne er en mer enn god nok backup, har vært i klubben lenge og sannsynligvis er forberedt på å sitte på benken. 

 

I tillegg har vi Chambers. På HB har vi Debuchy og Bellerin, så det er muligheter for at Chambers er tiltenkt en DM-rolle (evt. å kunne spille DM og CB). Da har vi Coquelin/Arteta/Chambers i denne posisjonen, og forutsatt at Coquelin fortsetter i samme spor er dette i mine øyne meget bra. Digg miks av høyt nivå idag (Kontinuitet  på høyt nivå er en fin faktor, dette har ikke noen av de visst pr i dag), rutine, fremtid og spillere som godtar benken.

 

 

Ufin kommentar fra min side. Men, følte den var innenfor :) 

 

Er du Ty fra Arsenal TV?

Lenke til kommentar

Jeg må oppdatere meg på hvem de andre lagene bruker som DM, og jeg har absolutt ikke peiling. Da jeg ber deg komme med hvilke navn jeg har glemt, hoster du opp Rojo og Herrera. Seriøst? Rojo har ikke spilt en eneste kamp for United som defensiv midtbanespiller. Du skal også strekke deg ekstremt langt for å kalle Herrera en DM. Hvis vi skal følge din logikk her kan vi altså ramse opp Coquelin, Arteta, Chambers, Wilshere, Ramsey, Gabriel og Cazorla som våre alternativer. 

 

Godt å se at du caller ut andre på å "ikke ha peiling".

 

Chelsea, shitty og united

Helt greit at du mener Blind/Carrick og Fernandinho/Fernando er bedre enn Coquelin/Arteta. Da er vi bare uenig.
 

relevant not?

Det selvsagt relevant for Chelseas dekning i denne posisjonen om de mister backup nr. 1, Mikel. 

 

ja, fordi CoQ er ikke problemet. Jeg inkludert andre her klarer ikke å akseptere å ha Arteta og Flamini som backup

Poenget mitt med å påpeke dette er at det tidligere har blitt ropt på en DM, noe vi har fått i Coq. Hvis "alle" hadde ment at Arteta og Flamini ikke engang egner seg som backup, burde det blitt etterspurt to DMer.

 

Ellers er jeg helt enig i det du sier om kontinuitet, men jeg kan forsikre deg om at kontinuitet ikke er en garanti om vi henter en ny defensiv midtbanespiller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blind er en svært middelmådig spiller, tregere enn 10 år eldre Arteta.

Den som sa han var posisjoneringsvak er virkelig ute å sykler, han er ekstremt intelligent i plasseringen, ingen som husker hvor vanvittig vital han var de første sesongene?

 

Han er ikke verdens største nei, men kompakt og veldig sleip. Da vi utrolig nok tapte hjemme mot United i år var han eksepsjonell og bøllet med van judas og rooney hele kampen.

 

Da Arteta har slitt er nån han har spilt med aleneansvar defensivt mot svært hurtige midtbanespillere, med Coq ved siden av seg så tror jeg han kan bli meget nyttig mot gode offensive lag.

 

Carrick som unitedfansen mener er så uunnværlig er langt mer temposvak og duellsvak, god å slå støttepasninger.

 

Dessuten er Arteta den store lederen ifølge mange spillere, han og mertesacker er de som snakker og kjefter i garderoben, selv når han er skadet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Pre-season squad in full:
  • Chubo Akpom
  • Mikel Arteta
  • Hector Bellerin
  • Santi Cazorla
  • Petr Cech
  • Calum Chambers
  • Francis Coquelin
  • Daniel Crowley
  • Mathieu Debuchy
  • Mathieu Flamini
  • Gabriel
  • Kieran Gibbs
  • Olivier Giroud
  • Alex Iwobi
  • Laurent Koscielny
  • Emiliano Martinez
  • Per Mertesacker
  • Nacho Monreal
  • Alex Oxlade-Chamberlain
  • Mesut Ozil
  • Aaron Ramsey
  • Jeff Reine-Adelaide
  • Wojcech Szczesny
  • Theo Walcott
  • Chris Willock
  • Jack Wilshere
  • Gedion Zelalem

 

Spennende med Crowley og Willock, og ikke minst denne nye unggutten Reine-Adelaide. 

 

Ellers kan vi merke oss at Welbeck mangler (skade), Gnabry (ekstra ferie tror jeg), Sanogo (skade?), Ospina(ferie), Alexis(ferie).

 

Litt overraskende er det at Jon Toral ikke har fått plass. Det kan vel fort bety at hans tid i klubben nærmer seg slutten kanskje? 

Samme med Wellington Silva. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Pre-season squad in full:
  • Chubo Akpom
  • Mikel Arteta
  • Hector Bellerin
  • Santi Cazorla
  • Petr Cech
  • Calum Chambers
  • Francis Coquelin
  • Daniel Crowley
  • Mathieu Debuchy
  • Mathieu Flamini
  • Gabriel
  • Kieran Gibbs
  • Olivier Giroud
  • Alex Iwobi
  • Laurent Koscielny
  • Emiliano Martinez
  • Per Mertesacker
  • Nacho Monreal
  • Alex Oxlade-Chamberlain
  • Mesut Ozil
  • Aaron Ramsey
  • Jeff Reine-Adelaide
  • Wojcech Szczesny
  • Theo Walcott
  • Chris Willock
  • Jack Wilshere
  • Gedion Zelalem

 

Spennende med Crowley og Willock, og ikke minst denne nye unggutten Reine-Adelaide. 

 

Ellers kan vi merke oss at Welbeck mangler (skade), Gnabry (ekstra ferie tror jeg), Sanogo (skade?), Ospina(ferie), Alexis(ferie).

 

Litt overraskende er det at Jon Toral ikke har fått plass. Det kan vel fort bety at hans tid i klubben nærmer seg slutten kanskje? 

Samme med Wellington Silva. 

 

Kjeksen du etterlyste her om dagen for å ta over etter Diaby kan fort være Welbeck. Fikk en ny setback og er ute i minst 4 uker til. Blir nok en hard kamp mellom han og Oxlade-Chamberlain om å vinne den rollen for øvrig.

 

At Jenkinson ikke er på listen bekrefter jo for øvrig at han er på vei bort på lån. Sanogo er ikke skadet, så er nok sikkert snakk om lån.  Rosický er skadet, mens sør-amerikanerne er på ferie enda. 

 

Ellers herlig at stammen i a-laget er med, og er vel kun Alexis som mangler i forhold til hvem som er førstevalg. Flere spillere som kommer til å være skjerpet og må jobbe hardt for å bli førstevalg igjen. Debuchy, Szczesný, Gibbs og Ramsey(på Cazorla-plassen).

Lenke til kommentar

Gleder meg overhodet ikke til seriestart. Vi er 2-3-4 spillere unna å ha noe som helst sjanse til å kjempe om tittelen.

Skjer ikke. Fokus i sommer blir å slanke stallen.

 

Har egentlig ingen tro på at vi henter noen som styrker førstelaget. Det er slett ikke sikkert vi henter noen overhodet. Ryktes jo at vi må selge for å kjøpe.

 

Blir nok en mellomsesong der vi venter ut folk som Arteta, Flamini og Rosicky. Så ser vi om spillere som Ox, Welbeck og Wilshere tar steg.

Lenke til kommentar

Jau. Har ikke tro på at det blir så mange flere store signeringer egentlig.

Wenger har helt siden i vår sagt på pressekonferanser og intervjuer at han vil holde gruppen samlet og jobbe med de han har.

Han sier jo at sålenge alle holder seg skadefri så har vi en god tropp.

Ramsey har også nettopp vært ute og sagt at han tror Cech blir nøkkelspilleren neste sesong, noe som hørtes ut som han ikke tror det kommer inn flere.

 

For å være ærlig så tror jeg vi kan greie oss fint med de vi har, problemet forrige sesong var ikke nødvendigvis skadene, men det faktum at både Ramsey, Cazorla, Giroud og flere var totalt ute av form. Spesielt Cazorla spilte helt ræva i starten men likevel ble han prioritert foran Campbell, Rosicky og Podolski. Arteta har blitt utkalt som en syndebukk helt siden stortapene mot Chelsea, City osv. i 13/14-sesongen. Når han er i form er han slettes ingen dårlig spiller. Det er selvfølgelig foretrukket å få inn verdensklasse der på DM-plassen, men jeg tror forlengelsen av kontrakten til Arteta betyr at Wenger vil satse på han neste sesong.

 

Klarer hele laget og finne formen fra start og ikke halveis ut i sesongen, så har vi et meget solid lag. Man trenger ikke bestandig en muskelbunt som takler alt og alle på midtbanen, det har både Barcelona og Real Madrid bevist. Ballbesittelse er key.

Lenke til kommentar

Nøkkelen for denne sesongen er definitivt Le Coq. Eneste måten vi skal vinne ligaen(tror ikke vi pdd. er sterk nok selv men) å¨er om han fortsetter sitt spill fra forrige sesong, i tillegg til å holde seg skadefri. At Arteta har fått en ny kontrakt er nok fordi Wenger anser han som en verdifull backup og mentor for Le Coq, som forsåvidt er greit nok. Arteta skal ikke spille mange kamper i utgangspunktet. Det vil da si at Wenger gambler på at Le Coq holder seg skadefri slik at Arteta kun spiller en gang i blant for rotasjonen sin del. Her ligger en del av problemene jeg personlig har med Wenger. Jeg skrek etter forsterkninger i forsvaret i fjor sommer fordi jeg viste at vi kom til å få skader slik at vi kunne putte inn en backup når det oppsto skader. Wenger nekter å se mulige problemer på forhånd. Hadde vi kjøpt Gabriel eller en annen stopper i sommer hadde vi sluppet å bruke Monreal og Chambers som stoppere deler av høstsesongen og vi ville muligens hadd større sjanser til å vinne ligaen. 

 

I utgangspunktet er Le Coq, Arteta og Flamini brukbar dekning, så lenge Le Coq spiller de aller fleste kampene, men vi kommer nok til å slite når, som alltid, skader oppstår. 

 

Drømmer dog om Le Coq, Krychowiak og Arteta til å dekke DM-plassen. Muligens kan vi lure til oss Javi Martínez fra Bayern. 

Endret av Corporal Jenkinson
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...