Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det mener alle.

Hvor sannsynlig er det at Wenger benker kapteinen sin en hel sesong? Blir sikkert Arteta og Coquelin som DM neste sesong.

Med tanke på dèt så tviler jeg for at vi signerer en av disse klassespillerne som Vidal, Schneiderlin osv. som vi er linket til. De vil nok ha fast plass på laget og masse spilletid. Og det blir merkelig om Wenger skroter Coquelin etter hva han presterte siste halvdelen av sesongen.

Lenke til kommentar

Om Wenger først skal handle tror jeg ikke han henter inn en DM som soleklart forsterker laget, men en unproven DM som kan sloss med Le Coq om plassen. Greg Krychowiak fra Sevilla er min favoritt, og han hadde passet ypperlig inn i Arsenal. Med han og Le Coq har vi forhåpentligvis(om ikke Le Coq viser at forrige sesong bare var en season wonder) så har vi to unge gode DMer med veteraner i Arteta og Flamini i bakhånd. Fantastisk bredde om det skjer. Men men, man kan drømme. 

Lenke til kommentar

Kvalitet foran kvantitet. Å ha 6 Flamini'er eller 8 Arteta'er hadde ikke vunnet oss noe mer.

Forsåvidt enig Wengerout.. Flamini er ikke en fyr jeg vil se spille for Arsenal igjen. Han er karatekid uten noe som helst god ballkontroll og teknikk. Uheldigvis blir han nok i Arsenal helt til kontrakten hans går ut neste sommer. Så går han til en annen klubb på free transfer.

Lenke til kommentar

Tror nok både Wenger og Arteta ville gledet seg over at det kom en ung spiller som faktisk var god nok til å ta plassen. Så ser ikke helt han stå i veien for noe. Tror ikke du skal undervurdere hvorfor han fikk kapteinsbindet og hva han har å si for garderoben. Ser ikke mye galt i at han får 1 års kontrakt, og større overraskelser har skjedd en at deres ord blir gjort til skamme i løpet av sesongen og han faktisk viser seg å bli en viktig spiller i noen kamper.

Lenke til kommentar

Arteta hadde Aldri vært her om han ikke var kaptein. Overhodet ikke god nok for Arsenal. Står også i veien for yngre og bedre spillere. Stryk til Wenger!

Arteta er kaptein fordi han har et sett kvaliteter som gjør at han egner seg til å være det. Selvfølgelig er det mindre sjanse for at han hadde vært i klubben om han ikke hadde hatt disse kvalitetene. Det er som å si at Walcott ikke hadde vært i klubben hvis det ikke hadde vært for farten hans, og at vi derfor burde kvitte oss med han. 

Når dette er sagt mener jeg det er fantastisk å kunne ha en Arteta som kan steppe inn i laget i de delene av sesongen vi har mye skader eller har behov for ekstra rullering. Skjønner meg ikke på supportere som ønsker å ribbe klubben for rutine og som ikke ser verdien av å beholde spillere i overgangsfasen til en ny generasjon. 

Lenke til kommentar

Folk, inkl meg, er vel redde for at Artetas status som kaptein betyr at han har klippekort og dermed "gimper" laget. Hvem vet hvordan det står til med ham fotballmessig nå. Haugammal, skadet 1 år. Vi så allerede før skaden at han hadde mistet det. 

Dersom han ikke er til hinder for friskt blod og generelt er en squadplayer er det greit for meg, men frykter han blir fast inventar. Hvor lenge spilte ikke Denilson fast selv lenge etter at det var tydelig at han var alt for dårlig?

Lenke til kommentar

Folk, inkl meg, er vel redde for at Artetas status som kaptein betyr at han har klippekort og dermed "gimper" laget. Hvem vet hvordan det står til med ham fotballmessig nå. Haugammal, skadet 1 år. Vi så allerede før skaden at han hadde mistet det. 

Dersom han ikke er til hinder for friskt blod og generelt er en squadplayer er det greit for meg, men frykter han blir fast inventar. Hvor lenge spilte ikke Denilson fast selv lenge etter at det var tydelig at han var alt for dårlig?

Enig i dette, men med tanke på den balansen vi oppnådde i laget med Coquelin ser jeg ikke for meg at Arteta blir prioritert. Hvis tanken bak fornyet kontrakt er at han skal fungere som førstevalg er jeg helt enig i at det er negativt.

Lenke til kommentar

Når dette er sagt mener jeg det er fantastisk å kunne ha en Arteta som kan steppe inn i laget i de delene av sesongen vi har mye skader eller har behov for ekstra rullering.

Uenig, fyren er ikke god nok som backup. Han viste denne sesongen, og andre del av sesongen før at han ikke duger lenger på det nivået vi vil være. Nå med å gi han ny kontrakt, så tror Wenger at han har tre DMer tilgjengelig, men realiteten er at hverken Arteta eller Flamini er god nok for et lag som skal kjempe om gull.

Skjønner meg ikke på supportere som ønsker å ribbe klubben for rutine og som ikke ser verdien av å beholde spillere i overgangsfasen til en ny generasjon.

For vi kjenner Wenger. Fyren som mente Diaby har vært en viktig del av A-stallen nå de siste fem sesongene, men var skadet så og si hele tiden. Når Wenger ser at han har Arteta i stallen, så vil han ikke handle noe bedre, fordi han ikke trenger... Det har ingenting med å kvitte seg med rutine, men å ha dekning på en kritisk posisjon. Arteta er IKKE den dekningen vi trenger på den plassen om vi skal kjempe om gull.

Lenke til kommentar

Når dette er sagt mener jeg det er fantastisk å kunne ha en Arteta som kan steppe inn i laget i de delene av sesongen vi har mye skader eller har behov for ekstra rullering.

Uenig, fyren er ikke god nok som backup. Han viste denne sesongen, og andre del av sesongen før at han ikke duger lenger på det nivået vi vil være. Nå med å gi han ny kontrakt, så tror Wenger at han har tre DMer tilgjengelig, men realiteten er at hverken Arteta eller Flamini er god nok for et lag som skal kjempe om gull.

Skjønner meg ikke på supportere som ønsker å ribbe klubben for rutine og som ikke ser verdien av å beholde spillere i overgangsfasen til en ny generasjon.

For vi kjenner Wenger. Fyren som mente Diaby har vært en viktig del av A-stallen nå de siste fem sesongene, men var skadet så og si hele tiden. Når Wenger ser at han har Arteta i stallen, så vil han ikke handle noe bedre, fordi han ikke trenger... Det har ingenting med å kvitte seg med rutine, men å ha dekning på en kritisk posisjon. Arteta er IKKE den dekningen vi trenger på den plassen om vi skal kjempe om gull.

Du sier at Arteta ikke er den dekningen vi trenger, hvem mener du passer bedre? Og har det skjedd noe nytt ang. Flamini de siste ukene ettersom folk fortsatt anser han som en del av laget? Flamini er jeg helt enig i at vi ikke har bruk for lenger.

Det Arteta gjorde i 14/15-sesongen er irrelevant da han slet med skader gjennom hele sesongen og fikk rundt 6-7 kamper. At du tar alt Wenger sier angående Diaby bokstavelig kaster jo også et lite lys over hvorfor du tenker som du gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...