Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratulerer med trofeet gutter og jenter! Det er helt fortjent og dere har hatt en utrolig sterk avslutning på sesongen i år.

Jeg håper at neste år blir minst like spennende og at vi kan kjempe sammen med dere om gull! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer alle sammen, og tusen takk for denne sesongen :)

Det ble jo egentlig nok en sesong hvor vi ikke vant premier league og røk ut av champions league i 8. delsfinalen, men triumfen i dag er så uendelig mye mer en bare et plaster på såret, og kroner verket på en utrolig sterk vårsesong, og gjør at det hele alt i alt ble en god sesong. Så får vi håpe at vi kan kjempe om enda større trofeer neste sesong, PL og CL.

God sommer og silly season.

Lenke til kommentar

Gratulerer! Velfortjent!

Betyr 2 FAC-seiere på rad at kravene fansen blir høyere til neste sesong? Er nok ikke mange som klarer å vente i flere år til for et PL-trofé. Jeg tror nok at kvaliteten på spissen dere henter (hvis dere henter, noe jeg mener dere burde) vil avgjøre hvor nære dere kommer til å komme et PL-gull. 

Lenke til kommentar

Gratulerer alle mann med herlig seier i dag, og en absolutt godkjent sesong alt sett under ett.

Dette laget er alt gode nok til å ta ligaen om de klarer å holde seg skadefrie og har den turen man også trenger underveis i sesongen.

Med en eller to signeringer av riktige typer ser det veldig veldig bra ut!

Må bare ta av meg hatten for Cazorla og Ôzil i dag og hvordan de lekte med et tamt AV. Kunst!

Lenke til kommentar

Håper vi klarer å lokke oss til en storsignering á la Sánchez i fjor. Vært jævla rått om Real hadde solgt oss Bale! 

Lol, det kommer aldri til å skje. Men det hadde vært helt vanvittig deilig og sett trynet på Spudsa! ^^

Aldri si aldri. Til tross for at han er tidligere spud hadde det vært vilt med

Bale-Özil-Sánchez  :O

Lenke til kommentar

En sesong med mange opp og nedturer er over. Fasit er tredjeplassi PL, FA cup trofé og røk i 8-delsfinalen i CL. De to første prestasjonene er godkjent, mens den siste er for dårlig. Om noe så bør vi neste år klare å komme oss til kvartfinalen. 

Når det gjelder ligaen; hvor langt unna var vi gull i år? Rent spillemessig, langt. Poengmessig var det 12 poeng. La oss se på hjemmekampene først hvor mange flere poeng vi nok burde tatt:

20 mai Sunderland 0-0. For dårlig. Dette er en kamp man skal vinne. 2 poeng tapt

11 mai Swansea 0-1. Alt for dårlig. Her skal man i alle fall ta 1 poeng, om ikke vinne. 3 poeng tapt.

22 november Manchester United 1-2. Her burde vi nok i alle fall klare 1 poeng. 1 poeng tapt

18 oktober Hull City 2-2. Man bør klare 3 poeng mot lag som rykker ned. 2 poeng tapt. 

8 poeng tapt på hjemmebane altså. Kan kanskje argumentere for at vi bør kunne slå Tottenham på hjemmebane også. Da er vi oppe i 10 poeng tapt. Et mål for neste sesong bør være å ikke tape på hjemmebane. Et tap mot f.eks Chelsea eller City er akseptabelt, men U slik som i år er selvsagt å foretrekke. 

Hvor kan vi klare å finne 4 poeng på bortebane? 

7 februar Tottenham 1-2. Her synes jeg vi bør klare 1 poeng. 

1 januar Southampton 0-2 Bør også her klare 1 poeng. 

6 desember Stoke 2-3. Her også bør 1 poeng være oppnåelig. 

9 November Swansea 1-2. Også her bør man kunne få mer ut av kampen. 1 pong minimum, 3 på en god dag. 

31 August Leicester 1-1. Tidlig i sesongen mot et nytt lag er det ikke overraskende å gå på en liten smell, men neste sesong bør vi ta alle 3 poengene her. 

I hvert fall 6 poeng å gå på altså. Totalt 14 poeng av de 12 vi "trengte" for å ta PL. På papiret ikke en umulig oppgave altså. 

Når det er sagt så tror jeg ikke vi tar PL neste år, men jeg håper vi kan få en bedre start på sesongen og henge med litt lenger. For å vinne PL må vi bli mer stabile. Denne sesongen har vi variert til det fantastiske til det begredelige. 

Mine topp 3 kamper denne sesongen var seieren mot City på Etihad, Seieren mot Liverpool på Emirates og så klart å slå Villa i finalen i går. I tillegg kan vi ta med maltrakteringen av Villa på Emirates da det er lenge siden vi har vunnet med så mange mål i en tellende konkurranse. 

I del 2 av sesongoppsummeringen skal jeg ta for meg sesongen spiller for spiller, samt hvis jeg gidder finne frem topp 5 Arsenal-mål denne sesongen (blir kanskje evt del 3)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...