Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wenger i et nøtteskall det...

Uansett var 1 poeng mer enn vi fortjente. Seier hadde vært et ran.

Ok, hvor mange poeng har vi blitt frastjålet av Chelsea og ManU i de ti årene? Irrelevant at man må eie kampen for å fortjene 3poeng.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva var det som var så ille med byttene i går egentlig? Wenger bytter aldri til pause, eller jeg kan vel ikke huske sist det skjedde uten at det var en skade.

Foruten målet var vi farligere før byttene i 2 omgang enn etter de, og vi var mer rufsete bakover etter byttene. Så det blir jo en avveining også. Hadde vi byttet til pause og vi tapte på en kontring ville alle kritisert dette også. Lett å ha fasiten i etterpåklokskapen lys.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva var det som var så ille med byttene i går egentlig? Wenger bytter aldri til pause, eller jeg kan vel ikke huske sist det skjedde uten at det var en skade.

Foruten målet var vi farligere før byttene i 2 omgang enn etter de, og vi var mer rufsete bakover etter byttene. Så det blir jo en avveining også. Hadde vi byttet til pause og vi tapte på en kontring ville alle kritisert dette også. Lett å ha fasiten i etterpåklokskapen lys.

Ikke bruk det faktum at Wenger aldri bytter til pause som et argument for at ha ikke burde. Da kan du ihvertfall ta med at han vanligvis bytter rundt 60, men valgte å vente til over 70 igår. Vet heller ikke hva du baserer påstanden om at vi var farligere før byttene på, vi hadde vel to sjanser før og to etter byttene. Ta med i beregningen at de fleste bruker litt tid på å komme inn i matchen.

Byttene i seg selv ga mening. Cazorla var svak, og hadde vært alt for risky å spille med Bellerin og Walcott på høyresiden. Derfor Coq ned på backen, Ramsey inn i midten og Walcott ut på kanten. Wilshere inn ga også mening da vi trengte et mål og Flamini ville vært alternativet. Kunne også valgt Rosicky fremfor Wilshere da han har en evne til å endre kampbildet, men Wilshere har vært fresh i det siste så skal ikke klage på det. Problemet var at byttene kom etter 72 minutter, i en kamp vi ikke hadde et eneste skudd før 50+ min, og med den samme 11eren som ikke klarte å score mot Swansea på Emirates. 

Selvsagt kunne det slått feil ut, men når laget ikke fungerer overhodet i 45 minutter forventer jeg bytter tidlig i 2. Hvertfall når vi har gode alternativer på benken. Du nevner etterpåklokskap, men jeg regner med at de fleste håpet på Walcott/Wilshere/Rosicky inn tildig i 2. omgang. 

Endret av jlf
Lenke til kommentar

snip

Jeg er enig i det du sier, jeg bare ser ikke at vi hadde vunnet kampen om vi hadde byttet tidligere nødvendigvis

For vi ble ikke bedre fremover av byttene, og vi ble mer usikre bakover. Og noe av grunnen til at vi har tatt poeng i storkampene i år er jo på grunn av at fokus ligger på å tette igjen bakover, og ta de mulighetene som byr seg fremover. I går ble vi dog alt for baktunge i store deler av kampen, og spesielt i 1 omgangen, mens vi hevet oss betraktelig i 2. Så alt i alt ser jeg ikke noe galt med at byttene kom når de gjorde, selv om jeg fint kan se argumentene mot Cazorla da han hadde en uvanlig svak dag på jobb.

Når vi tar med oss poeng fra OT, og samtidig sørger for å sende Utd ut i kvallik (mest sannsynlig) så ser jeg ingen stor grunn til å klage. Og slik andre omgangen ble syntes jeg egentlig det var en god match fra Wengers side selv om noe kan diskuteres om man absolutt vil pirke på noe negativt.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Bra vi ikke brukte godt over 25 mill pund på Depay. Alltid skeptisk til overprisede spillere fra Nederland og Portugal. Uansett ikke god nok for førsteelleveren.

Bony har jo gjort det brukbart i PL. Depay er åpenbart bedre enn alternativene våre. Spent å se hva Wenger tenker. Tror nok ikke vi får inn noe sårt trengt angrepskraft

Lenke til kommentar

Bra vi ikke brukte godt over 25 mill pund på Depay. Alltid skeptisk til overprisede spillere fra Nederland og Portugal. Uansett ikke god nok for førsteelleveren. 

Du ville vel valgt Welbeck til £17m enn Depay til £25m any day...

Endret av Adrax
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du ville vel valgt Welbeck til £17m enn Depay til £25m any day...

Hvordan vet du det? 

Lol, Ramsey eller Depay på kant?

Depay er bedre enn Ramsey på kant, men Ramsey er bedre i vår spillestil enn Depay. Mener uansett at Walcott > Depay så det er sagt. 

Bony har jo gjort det brukbart i PL. Depay er åpenbart bedre enn alternativene våre. Spent å se hva Wenger tenker. Tror nok ikke vi får inn noe sårt trengt angrepskraft

Bony har ikke gjort en dritt for Man City. Han var særdeles varierende hos Swansea, flirer enda av dere som mente han var bedre enn Giroud i januar. Ser gjerne at vi kjøper spillere som er veletablerte stjerner som vi gjorde sist med Sánchez. Uansett ville nok en ny kant inn bety enda flere luksusproblemer som Wenger ikke liker. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...