OhEasy Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Mertesacker må benkes. Virker som AW skjønner det. Noen skjønner dessverre ikke at man må prestere kamp etter kamp selvom man er kaptein. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Mertesacker må benkes. Virker som AW skjønner det. Noen skjønner dessverre ikke at man må prestere kamp etter kamp selvom man er kaptein. Forhåpentligvis kan vi benke han i en annen klubb i sommer. Vært ubrukelig siden VM, med et par unntak. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 https://twitter.com/samuelJayC/status/571283428081045505/photo/1 Håper Mertesacker blir benket i lang lang tid. Det var ikke nøyaktig det Wenger sa. Slik Sam formulerer det så ser det ut som at Wenger slettes ikke er fornøyd med han, noe som kan godt hende. Men Wenger sa de kanskje måtte rotere siden de hadde kamp i midtuken også. Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Mertesacker må benkes. Virker som AW skjønner det. Noen skjønner dessverre ikke at man må prestere kamp etter kamp selvom man er kaptein. Forhåpentligvis kan vi benke han i en annen klubb i sommer. Vært ubrukelig siden VM, med et par unntak. Helt enig. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Jeg synes egentlig hele den bakre rekka virker å være langt fra toppformen med unntak av Bellerin. Bellerin kan ikke klandres for å være et nivå under, da han er ung, ble kastet inn i det, og gjør så godt han kan. Verre er det med det tyske fyrtårnet, som dere allerede har nevnt. Med unntak vært dårlig siden VM. Kos har vært endel skadet, men han også er langt fra toppformen. Trekker frem f. eks. en horribel pasning inn foran kassa som gikk rett til en Monacospiller. Kunne fort endt med mål i mot. Slikt gjør man bare ikke, spesielt som forsvarer veit man dette. Også Gibbs da. Henger ikke godt nok med, og klarer bare å stoppe en brøkdel av innleggene fra hans kant. Og det offensive? Alltid støttepasning tilbake, ALLTID. Stopper opp hvert eneste angrep. Til og med Monreal er bedre på å å sentre forover(Trodde aldri jeg skulle si det). Begge har dog noen få gode løp når de er veldig høyt i banen. Men om dere tenker litt over det, hvor mange innlegg har arsenal i løpet av en kamp?! Urovekkende lite med tanke på hvor god Giroud er både på hodet og tap-ins. Bellerin er flinkere enn begge venstrebackene på å få ballen inn foran kassa. Oppsummering: Per dags dato er forsvaret vårt meget dårlig, med formsvikt som det største problemet. Kjenner jeg vrenger meg innvendig når Gabriel høyst sannsynlig er dårligere enn vår spillende rekke mtp. at han enda er benkevarmer og saftblander og ikke får spille. Endret 27. februar 2015 av -Lasse 1 Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 27. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg synes egentlig hele den bakre rekka virker å være langt fra toppformen med unntak av Bellerin. Bellerin kan ikke klandres for å være et nivå under, da han er ung, ble kastet inn i det, og gjør så godt han kan. Verre er det med det tyske fyrtårnet, som dere allerede har nevnt. Med unntak vært dårlig siden VM. Kos har vært endel skadet, men han også er langt fra toppformen. Trekker frem f. eks. en horribel pasning inn foran kassa som gikk rett til en Monacospiller. Kunne fort endt med mål i mot. Slikt gjør man bare ikke, spesielt som forsvarer veit man dette. Også Gibbs da. Henger ikke godt nok med, og klarer bare å stoppe en brøkdel av innleggene fra hans kant. Og det offensive? Alltid støttepasning tilbake, ALLTID. Stopper opp hvert eneste angrep. Til og med Monreal er bedre på å å sentre forover(Trodde aldri jeg skulle si det). Begge har dog noen få gode løp når de er veldig høyt i banen. Men om dere tenker litt over det, hvor mange innlegg har arsenal i løpet av en kamp?! Urovekkende lite med tanke på hvor god Giroud er både på hodet og tap-ins. Bellerin er flinkere enn begge venstrebackene på å få ballen inn foran kassa. Oppsummering: Per dags dato er forsvaret vårt meget dårlig, med formsvikt som det største problemet. Kjenner jeg vrenger meg innvendig når Gabriel høyst sannsynlig er dårligere enn vår spillende rekke mtp. at han enda er benkevarmer og saftblander og ikke får spille. Koscielny var nesten like elendig som Mertesacker mot Monaco, men tror det bare var en dårlig dag på jobben, og at han vil være tilbake i sitt gamle jeg mot Everton. Som jeg sa i kamptråden: Monreal > Gibbs. Gibbs er bedre bakover enn Monreal og er raskere og sterkere, men Monreal er stabil og god til å posisjonere seg i tillegg til at han passer bedre inn i angrepsspillet vårt. Vil ikke gi noen dom på Gabriel enda, da jeg har sett svært lite av han, men tror han er veldig lik Koscielny både i spillestil og i utvikling. Koscielny var jo helt forferdelig når han kom til klubben, men har utviklet seg til å bli blant Premier Leagues beste midtstoppere. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg er enig med deg angående Gabriel. Det er altfor tidlig å utdele noen dom, men man danner seg noen førsteinntrykk. Får bare håpe at de viser seg å være feil. Angående Gibbs og Monreal. Tror det er ganske dødt løp mellom de om dagen. Før foretrakk Wenger Gibbs foran Monreal, men nå har Monreal holdt Gibbs ute fra første-11ern en god stund. Jeg veit at Gibbs var skadet, og at han trengte tid på å komme tilbake i god form, men før ville Wenger valgt å benytte han mye tidligere. Er litt spent på hva han velger til kampen mot Everton. Skal ikke se helt bort i fra at Monreal er tilbake. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 27. februar 2015 Del Skrevet 27. februar 2015 Det er helt feil å si at Monreal er bedre enn Gibbs offensivt. Om det er noen som elsker støttepassninger bakover istedet for å levere innlegg, så er det Monreal. Har sagt det hele tiden, han bør selges eller lånes ut. Han er for dårlig for Arsenal, både som midtstopper og venstreback. Bellerìn er den beste i forsvarsrekka vår om dagen, og det sier jo litt. Ta en titt på Jordi Alba når han spiller for Barcelona. Det er en venstreback som virkelig kan rollen sin. Det nevnes at Gabriel er mer lik Kos, men utifra den kampen han har spilt så er han mer lik Per. Han ligger dypere enn Kos, mens Kos er den som kan komme med lange passninger, finne rom og starte igang et angrep. For tidlig å si så mye om Gabriel, men han var svært passiv når han spilte, og det er sikkert pga. nervøsitet. Det var stort sett bare støttepassninger til Kos og Chambers hele kampen han spilte. Jeg har ikke lyst å bytte ut Kos, men han bør ta seg sammen snart. Synes han har levert ræv over lengre tid nå. Sannheten er at vi har et lag med masse middelmådighet, og vi kan ikke sammenlignes med et skikkelig topplag som Chelsea eller City, hvertfall når det gjelder forsvar. Så får det bli en annen diskusjon at midtbanen er totalt fraværende defensivt.. Forhåpentligvis får vi hentet inn noe kvalitet til sommeren, for Coquelin kan ikke være en permanent løsning uansett om han spiller OK for tiden. Det er forøvrig ganske hodeløst å bruke Cazorla som DM.. Har mistet telling på hvor mange ganger han mister ballen fordi han har null oversikt bak seg, og da blir han taklet enkelt og fratatt ballen hvor motstanderen kan sette igang angrep. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 (endret) https://www.facebook.com/video.php?v=810474139039621 Endret 28. februar 2015 av Adrax Lenke til kommentar
Jakobsen911 Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 https://www.facebook.com/video.php?v=810474139039621 Sjukt. Lenke til kommentar
fox Skrevet 28. februar 2015 Del Skrevet 28. februar 2015 Han er for teknisk, Wenger liker det nok ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Sluttet med kamptråder pga misnøye med United-campen? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Sluttet med kamptråder pga misnøye med United-campen? Har nok en del med at engasjementet ikke helt er der når det går dårlig Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Sluttet med kamptråder pga misnøye med United-campen? Sluttet med kamptråder pga misnøye med United-campen? Har nok en del med at engasjementet ikke helt er der når det går dårlig https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1653935 Prøvde, men. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 Sluttet med kamptråder pga misnøye med United-campen? Har nok en del med at engasjementet ikke helt er der når det går dårlig Mhmmmm.... Med seier mot everton er det 3 poeng opp til andre plass. DET er ganske dårlig. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) 56 - 51 = 3? Nå snakker jeg igjen som spillermessig og ikke resultatmessing. Resultatene har vært OK, men vi spiller som et middels fotballag. Heldige med 3 poeng mot Leicester og Palace. Begge de lagene fortjene minst 1 poeng. Vi ble til tider rundspilt mot de. Endret 1. mars 2015 av Benbjo Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 1. mars 2015 Del Skrevet 1. mars 2015 55-52, dersom dere vinner. Får skylde på VG, de sier city har 56 poeng. men man får fremdeles bare 3 poeng for seier Så 4 poeng bak evt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå