Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

For å tolke det til manglende alder tyder på at du enten er lite utviklet eller lite gammel selv.

Hilsen 30 åring som stolt omtaler klubben sin for "vi", og mener det er helt naturlig.

Vel, Arsenal har vært laget jeg har holdt med siden 1973, så aldersmessig har jeg vel litt å gå på. Mulig jeg har en forkvaklet innstilling til det å være supporter, men for meg blir det meningsløst å kalle Arsenal "vi". Kanskje har min generasjon et annet utgangspunkt og en annen slags respekt for laget, hva vet jeg. Hva andre finner naturlig er ikke opp til meg å argumentere mot, men jeg liker det ikke, og det må det da være rom for å si.

La oss bare være enige om at vi holder med Arsenal, skal vi?

(finner det forøvrig en smule søkt at jeg enten må være lite utviklet eller lite gammel, men deg om det)

Vi slo Chelsea :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er det rom for å si at du ikke liker det.

Du ble fan i 1973. Jeg vet ikke hvor gammel du var da, men så vidt jeg vet hadde NRK vist tippekamper i nesten fire år da du ble fan. Regner med at du, som de fleste nordmenn ble fan pga tippekamper eller familie?

Selv ble jeg fan siden ca. 1986. Jeg kan trygt si at det ikke er noen annen "ting" i mitt liv som har vært viktigere enn denne klubben over tid.

Jeg vet at det fundamentale grunnlaget for Arsenal, og andre klubber i PL, baserer seg på supportere som ikke bor i Islington\ London eller England som kan se klubben spille hver eneste gang.

For meg er det følelser og tilhørighet (uansett lokasjon) som spiller inn, og det er grunnen til at jeg ser det som naturlig å si "vi" og ikke "de".

Lenke til kommentar
For å tolke det til manglende alder tyder på at du enten er lite utviklet eller lite gammel selv.

Hilsen 30 åring som stolt omtaler klubben sin for "vi", og mener det er helt naturlig.

Vel, Arsenal har vært laget jeg har holdt med siden 1973, så aldersmessig har jeg vel litt å gå på. Mulig jeg har en forkvaklet innstilling til det å være supporter, men for meg blir det meningsløst å kalle Arsenal "vi". Kanskje har min generasjon et annet utgangspunkt og en annen slags respekt for laget, hva vet jeg. Hva andre finner naturlig er ikke opp til meg å argumentere mot, men jeg liker det ikke, og det må det da være rom for å si.

La oss bare være enige om at vi holder med Arsenal, skal vi?

(finner det forøvrig en smule søkt at jeg enten må være lite utviklet eller lite gammel, men deg om det)

Når du tar det å kalle laget sitt for vi til å handle om en aldersting, tyder jo på en ganske merkelig tankegang rundt emnet.

Har vel ingenting med alder eller å ha misforstått noe som helst.

Bare for det at du ikke liker noe vil det ikke si at "de andre" har misforstått eller er unger av den grunn, så dermed mente jeg du ikke kunne være veldig gammel selv.

En på alderen som du sier burde ha lært seg til at forksjellige meninger sjelden har mye med alder å gjøre.

Lenke til kommentar

Jepp, tippekampene var avgjørende. På den tiden var jeg en liten guttunge som kranglet med kompisene om hvilket lag som var best. Og da var det alltid snakk om "de" og "dem". Skal ikke lage noen stor diskusjon om dette, men vi smågutta hadde en enorm respekt for laget vi holdt med; først og fremst spillerne og senere også trenere og apparatet i sin helhet. Det var på mange måter noe opphøyd og andektig over stemninga foran tv'en når tippekampen gikk. Avstanden og beundringen for de 11 der ute var så stor at det aldri falt oss inn å inkludere oss selv i det store som foregikk der ute på banen i et land vi ikke var naboer til. Det er nok det som henger i.

Lenke til kommentar
Når du tar det å kalle laget sitt for vi til å handle om en aldersting, tyder jo på en ganske merkelig tankegang rundt emnet.

Har vel ingenting med alder eller å ha misforstått noe som helst.

Det er ikke sant, mener jeg.

Det var som Tumbleweed sier en helt annen tilnærming\ respekt for engelske lag for noen år siden. Du skal ikke så veldig mange år tilbake før norske spillere som var så heldige å få spille mot engelske lag spurte om autografen til motspillere etter kampen. Det sier sitt.

Så jo, som Tumbleweed sier, alderen har sitt å si.

Lenke til kommentar

Fortsatt mener jeg det er feil å mene det er misforstått og burde ha noe med alder å gjøre.

Å kalle klubben i sitt hjerte for vi er jo ganske naturlig når man følger liga og laget så tett man gjør i dag.

For meg er det helt naturlig selv om jeg kun har sett tippekampene fra tidlig åttitall, mens norske spillere fortsatt ba om atografer og alt det der.

Lenke til kommentar
Fortsatt mener jeg det er feil å mene det er misforstått og burde ha noe med alder å gjøre.

Å kalle klubben i sitt hjerte for vi er jo ganske naturlig når man følger liga og laget så tett man gjør i dag.

For meg er det helt naturlig selv om jeg kun har sett tippekampene fra tidlig åttitall, mens norske spillere fortsatt ba om atografer og alt det der.

Det er det jeg mener også. Men at noen som begynte 10-15 år før oss, er det muligens ikke feil å ha en annen oppfatning.

Lenke til kommentar

Ser den, og han legger ballen død også så da lar jeg det være med det.

Var vel egentlig misforstått supporter jeg reagerte mest på, men det var nok dårlig ordvalg.

Jeg er stolt av å si vi, men har kamerater som synes det er merkelig også.

Har inntrykk at det varierer veldig fra person til person hva man sier, og kanskje de som er enda noen år eldre har et annet forhold enn oss.

Vi ender det med å si at vi kaller oss det vi vil uten at det har noe å si for hva slags fan man er.

Glad i Arsenal er vi jo alle i bunn og grunn :)

Lenke til kommentar

I guess I opened a can of worms....

Karer! La oss holde med Arsenal, og glede(?) oss over det! (vi er tross alt ikke så mange på dette forumet)

Var ikke meningen å gjøre dette til noen stor sak uansett, og jeg klarer utmerket godt å forholde meg til at noen sier "vi" uten å gjøre noe poeng av det i tiden fremover.

En Arsenalsupporter er en Arsenalsupporter uansett alder, og i disse dager kan ihvertfall ingen beskylde oss for å være medgangssupportere!

(som ett par andre klubber i PL nok har en betydelig andel av.....)

Edit: Good man, archongamer!

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar

Flott at vi har med noen fra den "eldre" garde her med litt mer perspektiv på sakene enn oss nyere tilkomne. Har holdt med Arsenal siden midten av nittitallet, og revolusjonen som kom med Wenger hadde nok en del å si. Bergkamp, Overmars, Vieira, Parlour, Dixon, Adams, Keown, Anelka og Seaman var heltene i tidlig tid.

Jeg ville forøvrig bli svært så forundret om Gallas skulle bestemme seg for å gå til Tottenham i januar. Satser heller på at han slår til mer nå som han ikke er like tynget av kapteinsansvaret, og at vi får en mer naturlig leder i troppen snart, eller at Cesc viser seg som en som takler ansvaret som følger med å være kaptein bedre enn de to siste han etterfølger i embedet.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Jeg vil bare si at jeg sier "vi" og jeg er stolt av det. Jeg støtter Arsenal økonomisk, jeg støtter dem i kamper, jeg støtter dem i tykt og tynnt. Uten oss (fans) hadde det ikke vært noe Arsenal.

Selvom vi ikke har vært heldige med skader osv så er det ikke derfor vi ikke ligger på toppen av tabellen. Se på et lag som liverpool. I mine øyne har de kun 2 spillere i verdens klasse og den ene (Torres) har vært ute mesteparten av sesongen så langt. De ligger fortsatt helt oppi toppen. Vi mangler rett og slett Flamini, altså en som kunne gjøre den jobben og vi har hatt for mange personlige tabber i år. Om vi skal ha sjangs i år tror jeg at vi må kjøpe inn en defangsiv midtbane spiller i toppklasse, ellers så må Song bli jævlig god - jævlig fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...