Jotun Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Bluss og lignende er jo arsenal sitt ansvar. Men ødelagte stoler får nok gala gutta regning får eg håpe. Og ikke minst at UEFA tar noen grep mot klubben. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Ting tar tid. Tok et halvt år før PSG fikk straff for at supporterne deres kom med dødstrusler og kastet glassflasker mot handikappede Chelsea fans. Så det blir nok ikke tomme tribuner i bortekampen. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Arsenal kan sende regningen for stolene til Gala. Blussene er vår egen feil. Lenke til kommentar
fox Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Hvor er egentlig logikk når det er bortesupportere som ødelegger og kaster bluss, dermed får hjemmelaget bøter for det??? Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Hvor er egentlig logikk når det er bortesupportere som ødelegger og kaster bluss, dermed får hjemmelaget bøter for det???Fordi sikkerhet og rutiner må skjerpes om det skal være preventivt. Der sikkerhet kan bli bedre, skal det også slåes ned på. Supportere som dette vil alltid prøve å finne smutthull. 1 Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Hvor er egentlig logikk når det er bortesupportere som ødelegger og kaster bluss, dermed får hjemmelaget bøter for det???Fordi sikkerhet og rutiner må skjerpes om det skal være preventivt. Der sikkerhet kan bli bedre, skal det også slåes ned på. Supportere som dette vil alltid prøve å finne smutthull. Nettopp den siste setningen din viser med forsterket effekt hvor bak mål det er. Helt enig med Fox, eneste som hjelper er å straffe de apene som ikke kan oppføre seg. 2 Lenke til kommentar
fox Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Nettopp den siste setningen din viser med forsterket effekt hvor bak mål det er. Helt enig med Fox, eneste som hjelper er å straffe de apene som ikke kan oppføre seg. Det er poenget mitt, man klarer helt fint å smugle hva som helst hvis man vil. En gammel kompis av meg er dealer og kan lett smugle kniv og dop gjennom sikkerhetskontroll i Gardermoen flyplass når han gidder. Jeg har sett at han gikk gjennom med en pose hasj og kniv. Aldri tatt, aldri noen problemer. Så jeg tviler at det er strengere i en fotballstadion. Så det er helt teit at hjemmelaget må bøte for bortelagets dumme supportere. Endret 3. oktober 2014 av Fox Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Well, that escalated quickly... 6 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Nettopp den siste setningen din viser med forsterket effekt hvor bak mål det er. Helt enig med Fox, eneste som hjelper er å straffe de apene som ikke kan oppføre seg. Det er poenget mitt, man klarer helt fint å smugle hva som helst hvis man vil. En gammel kompis av meg er dealer og kan lett smugle kniv og dop gjennom sikkerhetskontroll i Gardermoen flyplass når han gidder. Jeg har sett at han gikk gjennom med en pose hasj og kniv. Aldri tatt, aldri noen problemer. Så jeg tviler at det er strengere i en fotballstadion. Så det er helt teit at hjemmelaget må bøte for bortelagets dumme supportere. "en kompis" 1 Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Hvor er egentlig logikk når det er bortesupportere som ødelegger og kaster bluss, dermed får hjemmelaget bøter for det???Fordi sikkerhet og rutiner må skjerpes om det skal være preventivt. Der sikkerhet kan bli bedre, skal det også slåes ned på. Supportere som dette vil alltid prøve å finne smutthull. Nettopp den siste setningen din viser med forsterket effekt hvor bak mål det er. Helt enig med Fox, eneste som hjelper er å straffe de apene som ikke kan oppføre seg. Interessant at du mener at straff av supportere vil gi langvarig virkning, mens straff mot sikkerhet og rutiner er helt bak mål. Ultras-miljøene er ikke særlig sårbare for økonomisk straff eller utsestengelse, spesielt ikke i de etablerte miljøene i europa. Hvertfall ikke over tid. Interessen strekker langt forbi fotball og selv om dyrkingen av klubben er stor handler det i stor grad om samholdet rundt kjernen. UEFA kan godt straffe alle supportere som ikke følger reglementet, men uten innskjerping og press mot de faktiske rammene vil du ikke få langvarige resultater, heller ikke progressjon. Ved å flytte problemet over på supporterne løser du ikke problemet, du forskyver det. Når det er sagt mener jeg også at klubb og supportere må bøtelegges for sin del av saken. Men i dette tilfellet vil Galatasaray bøtelegges for skadene som ikke kan skyldes på sikkerhetsrutinene, som hærverket mot tribunen. Det ble i tillegg utført flere arrestasjoner. Men for at dette skal forhindres må det gjøres preventivt arbeid og det starter i første ledd hos klubbene. Jeg synes UEFA har gjort det helt riktig ved å straffe begge klubben etter forholdene. @Fox Her belyser du jo bare hvor viktig det er med skjerping ved sikkerhet og å ta problemet ved roten. Hvis eksempelet ditt er fra nyere tid (ser at du skriver "når han vil") er jeg svært overrasket, ettersom det ikke finnes unnskyldning for så banale, men alvorlige regelbrudd. Kniv gjennom sikkerhetskontrollen? Det er kritisk. 6 Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Liquidkey, du har skrevet flere bra poeng. Men jeg mener at sikkerhetsrutinene ligger innenfor f.eks. unngå få supportere til å løpe ut på banen, ikke på hva man smugler inn. For det er jævlig vanskelig å sette stopp for smugling, du kan bare legge tingene mellom rumpa og skrittet. Hvem vil da sjekke der? Er det lov i en fotballstadion? Poenget mitt med eksempelet mitt er at «kriminelle ligger alltid et hestehode foran politiet», selv om den er litt brutal den. Forresten imorra blir en forjævlig dag, vi kan bare håpe et avgjort resultat. Mourinho har nemlig aldri tapt mot Wenger. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Liquidkey, du har skrevet flere bra poeng. Men jeg mener at sikkerhetsrutinene ligger innenfor f.eks. unngå få supportere til å løpe ut på banen, ikke på hva man smugler inn. For det er jævlig vanskelig å sette stopp for smugling, du kan bare legge tingene mellom rumpa og skrittet. Hvem vil da sjekke der? Er det lov i en fotballstadion? Poenget mitt med eksempelet mitt er at «kriminelle ligger alltid et hestehode foran politiet», selv om den er litt brutal den. Forresten imorra blir en forjævlig dag, vi kan bare håpe et avgjort resultat. Mourinho har nemlig aldri tapt mot Wenger. Jeg vil påstå at det er lettere å holde bråkmakere unna kamper enn det er å stoppe folk fra å springe ut på banen. 1) Lag et felles europeisk hvor alle som skal på kamp er registrert i. Når man skal på kamp må man sjekke ID opp mot registeret. Effektiv måte å stoppe bråkmakere på. Overtramp har fastsatt straff av UEFA/FIFA, og resulterer i utestengelse fra alle fotball på toppnivå til straffen er over. 2) Gjerde rundt hele banen sånn at folk ikke kan ta seg ned på den. Mange plasser det er slikt. Dette er noe jeg ikke ønsker selv, da får jeg heller le av alle de som springer naken over fotballbanen. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Jeg (Henrik Oppen) søkte nettop om å få bli i fb-gruppen deres (hvis den er aktiv da). Så vet dere at jeg faktisk leser denne tråden. Lenke til kommentar
fox Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 http://www.bbc.com/sport/0/football/29485408 Enig eller uenig? Jeg har alltid ment at vi mangler en lederskikkelse i laget, hvem har vi nå? Arteta? Neppe. Wilshere? Neppe. I det minste har vi Per som kjefter når det trengs i forsvarsrekka, men vi mangler en i midtbane som styrer hele laget. Noe ala Yaya Toure/Viera. Hva tror dere? Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Fy faen hvor mye jeg savner Vieira. Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Jeg har alltid ment at vi mangler en lederskikkelse i laget, hvem har vi nå? Arteta? Neppe. Arteta er definitivt en ledertype. Kanskje ikke en leder med spillet sitt, men taktisk så vet han definitivt whats up og tør å kjefte på laget. Snakker over 7 språk også. Kommer til å bli en god manager en dag. Endret 4. oktober 2014 av Dapper Chap 1 Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Jeg har alltid ment at vi mangler en lederskikkelse i laget, hvem har vi nå? Arteta? Neppe. Arteta er definitivt en ledertype. Kanskje ikke en leder med spillet sitt, men taktisk så vet han definitivt whats up og tør å kjefte på laget. Snakker over 7 språk også. Kommer til å bli en god manager en dag. så hvis du snakker 7 språk så er du en leder? hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha Hvor går grensa isåfall? flere i klubben som kan 2-3 språk. hahahahahahahahaha du slutter aldri å si dumme ting du mr bs Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Jeg har alltid ment at vi mangler en lederskikkelse i laget, hvem har vi nå? Arteta? Neppe. Arteta er definitivt en ledertype. Kanskje ikke en leder med spillet sitt, men taktisk så vet han definitivt whats up og tør å kjefte på laget. Snakker over 7 språk også. Kommer til å bli en god manager en dag. Kommer til å bli en god manager fordi han snakker over 7 språk Økseskaft Endret 4. oktober 2014 av noctua_nh-d14 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå