Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

I fjor så skrek laget etter et par raske kantspillere og en bevegelig spiss som hadde fart nok til å stikke i bakrom slik at vår offensive midtbanespiller kunne briljere.

Sommeren 2014 kommer og vi får samtlige spillere vi trenger for å få denne offensive midtbanespilleren til å skinne. Hva gjør da Wenger? Jo han skifter formasjon og dytter spilleren ut på kanten.

Hva faen Wenger holder på med vet virkelig ikke jeg, men denne nye formasjonen er rett og slett krise. Vi har en mer isolert defensiv midtbanespiller i denne formasjonen enn vi noen gang har hatt som jeg kan huske. Vi har en boks-til-boks midtbanespiller som sammen med Touré var ligaens beste midtbanespiller i fjor, men som denne sesongen blir tvunget til å spille adskillig mye høyere i banen og vi har et forsvar og midtbane som rett og slett ikke virker å være på samme bølgelengde i det hele tatt.

Godt jobba Wenger!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den formasjonen må faen bort. Areta/Flamini er ikke gode nok til å kunne håndtere en så isolert rolle.

Aye. Skjønner seriøst ikke hva Wenger tenkte på når han bestemte seg for å prøve ut denne formasjonen.

Med 4-2-3-1 så oppnådde vi stort sett strålende resultater i hele 2013 og 2014 når vi fant formen igjen etter å ha manglet blant annet Ramsey og Özil, men i de større oppgjørene så var det enkelte ting som manglet. Så hvorfor gå vekk fra en formasjon som tydelig fungerte og som kun trengte noen justeringer til en helt ny formasjon som til og med på papiret ikke virker å være optimal for Arsenal?

Håper virkelig at Wenger har baller nok til å innrømme at dette ikke fungerer, men dessverre tror jeg at denne staheten hans vil gjøre at han fortsetter med denne formasjonen til sesongen er omme.

Lenke til kommentar

Veldig deprimerende hvordan vi har fremstått så langt i år. Formasjonen bør byttes snarlig. Om ikke 4-2-3-1, bør den byttes til 4-4-2 med Poldi og Welbeck på topp.

Özil bør droppes når han spiller så dårlig som han gjør. Helt merkelig at vi bruker en spiller som ikke er i form.

Håper vi stiller slikt mot Aston Villa(ja vet, vi kommer ikke til å gjøre det... :()

Szczesny

Bellerín-Mertesacker-Koscielny-Gibbs

Flamini-Wilshere

Sánchez-Rosický-Campbell

Welbeck

• Liker 2
Lenke til kommentar

Diverse Arsenal-forum har kokt over etter tapet igår. Men det alle ser ut til å være enig om, er at Wenger er på bærtur og må gå.

Jeg tror nok frustrasjonen bunner i at fansen visste på forhånd hvor våre svakeste ledd var og hvor vi måtte forsterke i overgangsvinduet. At det deretter viser seg at fansen hele tiden hadde rett; Arteta er en vits og forsvaret holder ikke mål, noe alle visste, gjør folk forbanna og oppgitte. Med god grunn. Alt var så åpenbart, og Wenger gjorde ingenting med saken. I mine øyne vitner det hele om dårlig management.

Tafatt overgangsvindu og signering av Uniteds 3-4. valg av spiss når vi trengte å styrke oss bakover, mangel på rotasjon, Ozil som venstrekant, bruk av spillere som ikke er i form, dårlig formasjon.. The list goes on. Spillerne skal selvfølgelig ha sin del av skylden også da det har vært en god del individuelle feil. Også var det skadene da..

Gruer meg til kampen mot Villa på lørdag. Sjansen for skuffelse er stor, spesielt når de foreløbig ligger på 2. plass på tabellen og slo Liverpool borte forrige helg. La oss håpe Welbeck har øvd seg på avslutninger foran den kampen. :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

La oss håpe Welbeck har øvd seg på avslutninger foran den kampen. -> :p<-

Ikke noen spøk dette her, har ikke rom for sånne morsomme fjes som det der.

Neida, men du har helt rett. Skal bli spennende og se hva som skjer mot Villa. Frykter det verste, men håper på det beste.

Endret av Tkse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...