archongamer Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Chambers har vært god. Helt latterlig god egentlig. Men det at vi skal ha han som backup både på høyreback og midtstopper er jo helt utrolig. Hva skjer om Koscielny ikke er klar til neste CL kamp da? Da må vi stille med Gibbs/Monreal-Chambers-Mertesacker-Bellerín mot Dortmund. Jeg er kritisk til måten vi har lagt opp dette vinduet til. I fjor bydde vi på blant annet Higuaín og Suárez, da Wenger var ute etter en spiss. Da tilsier logikken at vi burde kjøpe en spiss i dette vinduet, og ja det gjorde vi, men på deadline day? Wenger sier vi trenger en stopper og en til om Vermaelen drar. Hva skjer? Ingenting. Trenger ikke engang å nevne DM. Det hjelper ikke å ha Özil, Sánchez, Walcott og Welbeck når vi er så utsatt i forsvar som vi er. Hvor mange skader har vi allerede hatt sålangt i år? 6-7?8? I tillegg til dette har spillet vårt så langt i sesongen vært begredelig. Kommer forhåpentligvis til å forbedre seg etter landslagspausen, men vi skal jobbe hardt for å i det hele tatt nå topp 4 i år... Flamini kan gå inn som midtstopper i kamper om det er helt krise og klare den jobben brukbart. Både Gibbs og Monreal kan gå over på høyre. Jeg er fullstendig enig med deg at det ikke er noen ideell løsning, og vi er begge enige om at en DM, og helst en forsvarer til burde vært hentet. Men ang.spiss ser jeg egentlig ingen grunn til å klage når vi ser hvem vi endte opp med å få. Wenger har nok visst tidligere enn oss hva som var i gjære i Manchester, og tålmodig ventet på at muligheten åpnet seg. Kan gjerne si at vi burde ha hentet Balotelli i steden, men i mitt hode er det en langt bedre deal å satse på en ung og lovende Welbeck enn en nomade som ikke har klart å oppføre seg i noen av klubbene han har spilt for. I hvertfall ikke slik at noen av de faktisk har ønsket å beholde han særlig lenge. Falcao og Cavani var helt urelistisk å tro vi kom til å hente, så at vi etter endt DLD sitter igjen med Welbeck som ny spiss vil jeg kalle godt arbeid av Wenger. Jeg tror vi har bedre muligheter på topp 4 nå enn før sesongen, og når laget finner flyten og form vil det være mange som skal slite når de møter oss. Jeg tror vi tar medalje i PL og går videre fra CL gruppespillet. Etter det kan det gå begge veier alt ettersom vi har litt flaks eller ei. Chelsea tror jeg blir for sterke i PL uansett hvem vi hadde kjøpt, da de ikke bare har handlet klokt i flere vinduer med en langsiktig plan. Men de har også samspillet og flyten ingen andre så langt har vært i nærheten av. Klarer vi å kjempe om medaljene bak skal ikke jeg klage for mye på det. Jeg synes i hvertfall ikke det er så stor grunn til å dømme dette laget nord og ned etter et par kamper av sesongen, der det er åpenbart at det største problemet er at laget og sentrale spillere ikke helt har funnet formen enda. Endret 2. september 2014 av archongamer 2 Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 Chambers har vært god. Helt latterlig god egentlig. Men det at vi skal ha han som backup både på høyreback og midtstopper er jo helt utrolig. Hva skjer om Koscielny ikke er klar til neste CL kamp da? Da må vi stille med Gibbs/Monreal-Chambers-Mertesacker-Bellerín mot Dortmund. Jeg er kritisk til måten vi har lagt opp dette vinduet til. I fjor bydde vi på blant annet Higuaín og Suárez, da Wenger var ute etter en spiss. Da tilsier logikken at vi burde kjøpe en spiss i dette vinduet, og ja det gjorde vi, men på deadline day? Wenger sier vi trenger en stopper og en til om Vermaelen drar. Hva skjer? Ingenting. Trenger ikke engang å nevne DM. Det hjelper ikke å ha Özil, Sánchez, Walcott og Welbeck når vi er så utsatt i forsvar som vi er. Hvor mange skader har vi allerede hatt sålangt i år? 6-7?8? I tillegg til dette har spillet vårt så langt i sesongen vært begredelig. Kommer forhåpentligvis til å forbedre seg etter landslagspausen, men vi skal jobbe hardt for å i det hele tatt nå topp 4 i år... Flamini kan gå inn som midtstopper i kamper om det er helt krise og klare den jobben brukbart. Både Gibbs og Monreal kan gå over på høyre. Jeg er fullstendig enig med deg at det ikke er noen ideell løsning, og vi er begge enige om at en DM, og helst en forsvarer til burde vært hentet. Men ang.spiss ser jeg egentlig ingen grunn til å klage når vi ser hvem vi endte opp med å få. Wenger har nok visst tidligere enn oss hva som var i gjære i Manchester, og tålmodig ventet på at muligheten åpnet seg. Kan gjerne si at vi burde ha hentet Balotelli i steden, men i mitt hode er det en langt bedre deal å satse på en ung og lovende Welbeck enn en nomade som ikke har klart å oppføre seg i noen av klubbene han har spilt for. I hvertfall ikke slik at noen av de faktisk har ønsket å beholde han særlig lenge. Falcao og Cavani var helt urelistisk å tro vi kom til å hente, så at vi etter endt DLD sitter igjen med Welbeck som ny spiss vil jeg kalle godt arbeid av Wenger. Jeg tror vi har bedre muligheter på topp 4 nå enn før sesongen, og når laget finner flyten og form vil det være mange som skal slite når de møter oss. Jeg tror vi tar medalje i PL og går videre fra CL gruppespillet. Etter det kan det gå begge veier alt ettersom vi har litt flaks eller ei. Chelsea tror jeg blir for sterke i PL uansett hvem vi hadde kjøpt, da de ikke bare har handlet klokt i flere vinduer med en langsiktig plan. Men de har også samspillet og flyten ingen andre så langt har vært i nærheten av. Klarer vi å kjempe om medaljene bak skal ikke jeg klage for mye på det. Jeg synes i hvertfall ikke det er så stor grunn til å dømme dette laget nord og ned etter et par kamper av sesongen, der det er åpenbart at det største problemet er at laget og sentrale spillere ikke helt har funnet formen enda. Håper for all del vi ikke må spille med Flamini/Monreal som stopper. Jeg klager ikke på at det ble Welbeck. For all del en som kan bli god. Jeg klager over tidspunktet det ble gjort på, for jeg nekter å tro at vi ikke kunne ha kjøpt for mange uker siden eventuelt. rett etter Giroud ble skadet. Har selv spådd at vi tar 4.plassen, og er enig i at vi går videre til CL-gruppespillet(vi bør gjøre alt vi kan for å ta 1.plassen slik at vi slipper å møte Barcelona igjen). Det er jo dette som er så frustrerende, da vi er kun én forsterkning i ellveren fra å være på høyde med Chelsea og Man City. Hadde vi fått inn f.eks. William Carvalho og en stopper så hadde vi vært helt der oppe, men av en eller annen grunn vil ikke Wenger kjøpe en DM. Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Flott innlegg på reddit: Quick rational assessment of our summer. To see what really happened to Arsenal's transfer window, you simply have to read between the lines. What is immediately obvious is Wenger's summer budget was 40M just like last summer. We spent 28M on our targeted signings whom acted as replacements for those who jumped ship. Then opportunistically signed a marquee attacking talent in Alexis 35M to nullify our pace problems everyone was complaining so persistently about which totals 63M outgoings. This equated to about 30M net as Carlos Vela recouped 10M, Cesc 4M, Verms 15M Djourou (undisclosed but low sum) Eisfeld (Undisclosed) and a few paltry loan fees. Arsene then tried to bide his time and try to recruit a defensive talent who could cover both cb/cdm ergo William Carvaliho. What Wenger couldn't account for was a broken leg to Giroud, a guy who is rarely injured especially not for long spells. To make matters worse this happened when most striking talent had already moved and we were now on a limited budget. He was forced to recruit a striker and in the end did a fantastic job in recruiting a young, homegrown striker from our rivals for a paltry 16M. The fact he is homegrown shouldn't be understated as we only have room for one more foreign addition to our squad by the FA's quota rules. This leaves us with room for Carvaliho, hopefully Rabiot or Khedira who both leave for free next summer. Btw if Welbeck was any other nationality people would be pretty chuffed with his addition as strikers don't usually kick on until after 23 anyway, ask Drogba, Falcoa and Costa. As for our defense, Chelsea also only have 6 defenders. 3 FB's in Luiz, Azpilicueta and Ivanovic to our Gibbs, Debuchy and Monreal. Then 3 CB's in Terry, Cahill and 19 year old Zouma to our Mertesacker, koscielny and oh 19 year old Chambers. The only difference here is that Chelsea look way more imposing due to Matic whom is the type of player Wenger was looking to recruit before the aforementioned events. On a budget of £40M the players we have recruited are nothing short of outstanding and although I would have liked an addition in midfield it was either that or 4 months of Sanogo upfront. Although we say we have paid off the stadium, the payments are made up of two long term loans the largest of which is paid off next year as tedious as sounds. This can be looked up on the Arsenal website in financial accounts. No one has really spent 40M net this summer bar Manchester united. Remember 50M for David Luiz and 70M for Suarez. So quit Wenger bashing guys. Anyway fingers crossed our boys come back from international duty fit and healthy. Have a good day Gooners. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Welbeck er jo et interessant kjøp og forsåvidt en spiller som jeg tror kan passe inn slik Arsenal spiller. Men å forvente at han tar en Sturridge og putter mer enn 0,5 mål pr kamp i snitt har jeg vondt for å se. Ingen forventet de av Studge heller. Men kanskje han og Sanchez kan passe godt i lag? Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Mye fart i laget ihvertfall det skal dere ha.. Ox Sanchez Welbeck Walcott. Ser at han fyren over nevner Chelsea ang midtstopperplassen, vi har jo tilnøds Mikel som midtstopper Ramires som kan brukes som HB. Pluss Ake på VB plassen. Tillegg håper jeg Christensen og Zouma får spille i de engelske cupene.. Endret 2. september 2014 av PrettyBoy Lenke til kommentar
Espp Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Jaa, regner med at Arsenal blir enda et hakk artigere på FIFA framover - selv om jeg tror United blir enda råere Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Månedens spiller skal kåres på Arsenal.com. For meg er det ingen tvil: Håper han spiller mot Norge imorgen. Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Chambers har vært god. Helt latterlig god egentlig. Men det at vi skal ha han som backup både på høyreback og midtstopper er jo helt utrolig. Hva skjer om Koscielny ikke er klar til neste CL kamp da? Da må vi stille med Gibbs/Monreal-Chambers-Mertesacker-Bellerín mot Dortmund. Jeg er kritisk til måten vi har lagt opp dette vinduet til. I fjor bydde vi på blant annet Higuaín og Suárez, da Wenger var ute etter en spiss. Da tilsier logikken at vi burde kjøpe en spiss i dette vinduet, og ja det gjorde vi, men på deadline day? Wenger sier vi trenger en stopper og en til om Vermaelen drar. Hva skjer? Ingenting. Trenger ikke engang å nevne DM. Det hjelper ikke å ha Özil, Sánchez, Walcott og Welbeck når vi er så utsatt i forsvar som vi er. Hvor mange skader har vi allerede hatt sålangt i år? 6-7?8? I tillegg til dette har spillet vårt så langt i sesongen vært begredelig. Kommer forhåpentligvis til å forbedre seg etter landslagspausen, men vi skal jobbe hardt for å i det hele tatt nå topp 4 i år... Flamini kan gå inn som midtstopper i kamper om det er helt krise og klare den jobben brukbart. Både Gibbs og Monreal kan gå over på høyre. Jeg er fullstendig enig med deg at det ikke er noen ideell løsning, og vi er begge enige om at en DM, og helst en forsvarer til burde vært hentet. Men ang.spiss ser jeg egentlig ingen grunn til å klage når vi ser hvem vi endte opp med å få. Wenger har nok visst tidligere enn oss hva som var i gjære i Manchester, og tålmodig ventet på at muligheten åpnet seg. Kan gjerne si at vi burde ha hentet Balotelli i steden, men i mitt hode er det en langt bedre deal å satse på en ung og lovende Welbeck enn en nomade som ikke har klart å oppføre seg i noen av klubbene han har spilt for. I hvertfall ikke slik at noen av de faktisk har ønsket å beholde han særlig lenge. Falcao og Cavani var helt urelistisk å tro vi kom til å hente, så at vi etter endt DLD sitter igjen med Welbeck som ny spiss vil jeg kalle godt arbeid av Wenger. Jeg tror vi har bedre muligheter på topp 4 nå enn før sesongen, og når laget finner flyten og form vil det være mange som skal slite når de møter oss. Jeg tror vi tar medalje i PL og går videre fra CL gruppespillet. Etter det kan det gå begge veier alt ettersom vi har litt flaks eller ei. Chelsea tror jeg blir for sterke i PL uansett hvem vi hadde kjøpt, da de ikke bare har handlet klokt i flere vinduer med en langsiktig plan. Men de har også samspillet og flyten ingen andre så langt har vært i nærheten av. Klarer vi å kjempe om medaljene bak skal ikke jeg klage for mye på det. Jeg synes i hvertfall ikke det er så stor grunn til å dømme dette laget nord og ned etter et par kamper av sesongen, der det er åpenbart at det største problemet er at laget og sentrale spillere ikke helt har funnet formen enda. Håper for all del vi ikke må spille med Flamini/Monreal som stopper. Jeg klager ikke på at det ble Welbeck. For all del en som kan bli god. Jeg klager over tidspunktet det ble gjort på, for jeg nekter å tro at vi ikke kunne ha kjøpt for mange uker siden eventuelt. rett etter Giroud ble skadet. Har selv spådd at vi tar 4.plassen, og er enig i at vi går videre til CL-gruppespillet(vi bør gjøre alt vi kan for å ta 1.plassen slik at vi slipper å møte Barcelona igjen). Det er jo dette som er så frustrerende, da vi er kun én forsterkning i ellveren fra å være på høyde med Chelsea og Man City. Hadde vi fått inn f.eks. William Carvalho og en stopper så hadde vi vært helt der oppe, men av en eller annen grunn vil ikke Wenger kjøpe en DM. Det som sannynligvis har skjedd er at Wenger har forhørt seg om en rekke spillere (deriblant Welbeck), men ingen har vist seg å være tilgjengelig av forskjellige grunner: for/lav pris, selgevilje, osv. Når LVG endelig så Falcao avtalen gå gjennom, har han trolig kontaktet Wenger og en rekke andre om Welbeck... For alt vi vet så har kanskje Wenger forhørt seg om Falcao og! Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Bullshit. Indeed. I always fail to account for just how delusional this sub can get at times. Wenger is a genius because of a highly dubious assumption about our budget plus the fact that our weaknesses aren't exactly weaknesses because we're just going to wish them away. Keep sipping the Kool-Aid guys, can't wait for the same people upvoting crap like this to be complaining of how unlucky we are when Flamini, Hayden, and Bellerin are starting against City, Chelsea, Liverpool, or United sometime this season. http://www.reddit.com/r/Gunners/comments/2f8y6m/wengers_a_genius/ Tror egentlig dere bare må lese selv. Herregud for en gjeng de er der på /r/gunners. Skjønner oppførselen til BS om det er der han tar kunnskapen fra. Endret 2. september 2014 av Dysfunctional 1 Lenke til kommentar
Prodigy8 Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Månedens spiller skal kåres på Arsenal.com. For meg er det ingen tvil: Håper han spiller mot Norge imorgen. Ja, enig med deg der! Vil nok ha stor innvirkning på mentaliteten hans også! Kanskje han fortsetter å prestere så bra! Kan forøvrig bli Sanchez også. Han har spilt greit de siste kampene og målet som tok oss videre i CL kan spille inn. Personlig syns jeg ikke han ikke vært konsekvent nok. Kommer helt inn på hvilke faktorer de tar med... Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Tror egentlig dere bare må lese selv. Herregud for en gjeng de er der på /r/gunners. Skjønner oppførselen til BS om det er der han tar kunnskapen fra. Hah! r/gunners > Highbury-tråden på diskusjon.no Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Bullshit. Indeed. I always fail to account for just how delusional this sub can get at times. Wenger is a genius because of a highly dubious assumption about our budget plus the fact that our weaknesses aren't exactly weaknesses because we're just going to wish them away. Keep sipping the Kool-Aid guys, can't wait for the same people upvoting crap like this to be complaining of how unlucky we are when Flamini, Hayden, and Bellerin are starting against City, Chelsea, Liverpool, or United sometime this season. http://www.reddit.com/r/Gunners/comments/2f8y6m/wengers_a_genius/ Tror egentlig dere bare må lese selv. Herregud for en gjeng de er der på /r/gunners. Skjønner oppførselen til BS om det er der han tar kunnskapen fra. Enig i at de mange inne på r/gunners er latterlige, men de finnes i alle leirene. For eksempel alle de jævla irriterende Chelsea-fans som skryter om at de for en gangs skyld går i pluss i et overgangsvindu. Endret 2. september 2014 av cfthompson Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Hah! r/gunners > Highbury-tråden på diskusjon.no Useriøst. Enig i at de mange inne på r/gunners er latterlige, men de finnes i alle leirene. For eksempel alle de jævla irriterende Chelsea-fans som skryter om at de for en gangs skyld går i pluss i et overgangsvindu. Tror det blir lenge til vi går i pluss i et overgangsvindu igjen. Et salg på Luiz sin størrelse er once in a lifetime. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 2. september 2014 Forfatter Del Skrevet 2. september 2014 Arsenal-effekten. Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Hah! r/gunners > Highbury-tråden på diskusjon.no Useriøst. Nei, seriøst. Mye mer interessant å lese der. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Nei, seriøst. Mye mer interessant å lese der. Derav mitt svar. Hvis det er der du får dine argumentasjoner og ideologier fra, er det ikke rart at du oppfører deg som du gjør. Det er ikke uten grunn at gunners-siden er forumets store laughing stock. (Reddit, ikke diskusjon.no) 5 Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Reddits store laughing stock? Ifølge hvem? r/chelsea? r/gunners er den mest fulgte klubbsiden på reddit og da er det selvfølgelig noen tullinger her og der, og modereringen er ikke noe særlig, men det som er så fint med reddit er at folk ofte tar seg tid til å skrive innleggene sine og tenke gjennom de. Det leder til mye mer interessante diskusjoner. Upvote systemet på reddit gjør at man også bare trenger å lese det folk stemmer opp og liker. I denne tråden derimot kommer folk med håpløse kommentarer, gidder ikke tenke over hva de skriver, stort sett lite peiling på hva de i det hele tatt snakker om og bryr seg mer om å de grønne poengene sine enn å bidra saklig til diskusjoner. Jeg vet hva jeg foretrekker. Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 Reddits store laughing stock? Ifølge hvem? r/chelsea? r/gunners er den mest fulgte klubbsiden på reddit og da er det selvfølgelig noen tullinger her og der, og modereringen er ikke noe særlig, men det som er så fint med reddit er at folk ofte tar seg tid til å skrive innleggene sine og tenke gjennom de. Det leder til mye mer interessante diskusjoner. Upvote systemet på reddit gjør at man også bare trenger å lese det folk stemmer opp og liker. I denne tråden derimot kommer folk med håpløse kommentarer, gidder ikke tenke over hva de skriver, stort sett lite peiling på hva de i det hele tatt snakker om og bryr seg mer om å de grønne poengene sine enn å bidra saklig til diskusjoner. Jeg vet hva jeg foretrekker. Hva gjør du her da? 3 Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. september 2014 Del Skrevet 2. september 2014 (endret) Reddits store laughing stock? Ifølge hvem? r/chelsea? r/gunners er den mest fulgte klubbsiden på reddit og da er det selvfølgelig noen tullinger her og der, og modereringen er ikke noe særlig, men det som er så fint med reddit er at folk ofte tar seg tid til å skrive innleggene sine og tenke gjennom de. Det leder til mye mer interessante diskusjoner. Upvote systemet på reddit gjør at man også bare trenger å lese det folk stemmer opp og liker.Av gunners-forumet sine egne brukere, på grunn av tråder som jeg linket lengre opp. Ja - det er alltids noen tullinger i blant når du har så mange medlemmer, men gunnersa har flest. Upvote-løsninga gjør at en del heller prøver å tilfredsstille den allmenne meninga enn å tåle å skrive sin egen. Da ender du ofte opp med minuspoeng. I denne tråden derimot kommer folk med håpløse kommentarer, gidder ikke tenke over hva de skriver, stort sett lite peiling på hva de i det hele tatt snakker om og bryr seg mer om å de grønne poengene sine enn å bidra saklig til diskusjoner. Jeg vet hva jeg foretrekker. Ironien. Jeg er bare genuint nysgjerrig på om du er så blottet for sosiale antenner og selvbilde at du skriver slikt? Det er jo nøyaktig det du gjør. Minus poeng-sankingen, selvsagt. Endret 2. september 2014 av Dysfunctional 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå