Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igjen en deal som var avhengig av at Falcao gikk igjennom, akkurat som med Ozil og Bale ifjor på deadline day..

Jeg tror aldri Wenger hadde gått inn for en ny spiss hadde det ikke vært for alt presset fra fansen og media etter den kampen mot Leicester. Vi skal være glad det ble uavgjort, for ellers tror jeg ikke vi hadde hentet noen. Nå har han blidgjort fansen og den ultimate drømmen hans om et hel-engelsk lag kommer nærmere og nærmere..

Ufattelig at han ikke hentet ny DM og/eller midtstopper. Det er faktisk helt utrolig hvis han ikke ser problemet selv. :blink:

.. Når det er sagt. Welbeck kommer til å score mål for oss, selv om Campbell kanskje kunne utfylt samme rollen antageligvis like bra. Men men.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Klarer nesten ikke vente til kampen mot City :p

Mest for å se Welbeck i aksjon. Han er jo en link-up spiller som burde passe Arsenals spillestil bra.

Så får vi be til høyere makter om at Wenger ikke finner på noe tull som å bruke han på venstre-kanten og Sanogo på topp. Da blir jeg å skrike..

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva jeg skal si, men en ting er sikker. Vi trenger noe mer enn kun plan A og mer bevegelse uten ball. Trist at vi ikke har fått inn en DM, men det er ihvertfall noe som er viktigere. Nemlig vår formasjon, det er FOR LATTERLIG! 4-1-4-1 funker rett og slett ikke, og noe må gjøres.

Lenke til kommentar

Hvilken formasjon vi du ha da? 4-3-3 eller 4-2-3-1?

Er vel 4-2-3-1 som er mest aktuell mtp midtbanen deres, og da får dere 10errolle.

4-4-2 hadde nok heller ikke vert så dumt, men da skulle dere nok hatt en ekstra spiss. eller Sanchez og Welback på topp? De er nok farlige

Lenke til kommentar

Szczesny

Debuchy - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Ramsey

Walcott - Özil - Alexis/Cazorla

Welbeck

...Arteta ødelegger den elleveren her så jævlig. Vi kommer til å bli pissa på av City, United, Chelsea og de andre lagene med trøkk fremover.

Nja.. har troen på at det blir litt bedre hvis vi har spillere som Alexis, Welbeck og Walcott/Chamberlain på banen. Mot Liverpool og Chelsea så hadde vi absolutt ingen spillere på topp med fart som kunne utgjøre en trussel. Med både Alexis og Welbeck inn i sommer (+ Campbell) og en skadefri Walcott + Chamberlain så har vi ekstremt mye fart i det øverste offensive leddet. Noe som medfører at det å presse oss langt bakover i banen potensielt vil være meget dødelig.

Dette var noe jeg påpekte forrige sesong også når Wenger ofte tok av Walcott tidlig i andreomgang når vi ledet med et mål og inviterte press fra motstanderen.

Med Alexis og Welbeck på topp så vil vi også ha 2 spillere som jobber ræva av seg. Noe som igjen vil medføre at vi som enhet trolig vil være med solide.

Skulle dog selvfølelig helst hatt inn en ny midtbanespiller da jeg føler at Arteta og Flamini er spillere vi kan og burde oppgradere, men det å få inn en spillertype som Welbeck kan fort vise seg å utgjøre en massiv forskjell.

Lenke til kommentar

Hvem skal i så fall spille på venstresiden av midtbanen vår og hvor skal Ozil spille?

4-4-2 er nok uaktuelt. Vi har heller ikke partneren til Ramsey for å få til det.

4-3-3 er nok det mest aktuelle. Eller en slags 4-1-1-3-1 der Ramsey og Arteta er i midten, med Ramsey mer fremskutt. Ozil foran de med Walcott og Sanchez på kantene bak Welbeck.

Tror det kan bli bra.

Det fungerer bare ikke med Cazorla og Ozil på samme bane. De tar opp hverandres plass. Så får vi heller ha bra backup med Cazorla/Ozil, Ox og Wilshere på benken. Så får Giroud/Welbeck dele på spissplassen.

Ser egentlig ikke så galt ut. Skulle bare hatt en skikkelig partner til Ramsey. Så får vi håpe på at vi unngår mange skader i forsvar.

Lenke til kommentar

Tror vi bør prøve å spille med to spisser igjen. Husker når vi prøvde det forrige sesong og det funket faktisk ganske bra. Giroud er for treg til å være spiss alene, mens Alexis har fått prøvd seg og det fungerte ikke (hittil hvertfall).

Jeg tror også Welbeck + Alexis hadde vært dødelig på topp sammen.

4-1-2-1-2 hadde kanskje vært noe. Men synes helt ærlig vi burde spille med 4-3-3. Vi har så mye fart i laget nå at det burde vi utnytte med en angrepsrettet formasjon.

Lenke til kommentar

Hvilken formasjon vi du ha da? 4-3-3 eller 4-2-3-1?

Er vel 4-2-3-1 som er mest aktuell mtp midtbanen deres, og da får dere 10errolle.

4-4-2 hadde nok heller ikke vert så dumt, men da skulle dere nok hatt en ekstra spiss. eller Sanchez og Welback på topp? De er nok farlige

Vet ikke, det er ikke så enkelt. Men en ting er sikker, at 4-1-4-1 har fungert veldig dårlig så langt (etter tre siste kampene). Og spillerne beveger seg altfor lite, alle vil i midten og alle skal flere touch før de spiller videre ballen. Og ikke minst de må stå 1-2 meter fra hverandre og spille til hverandre. Hvor er logikk her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...