Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sære grupper. Dortmund, PSG og City er jo bedre enn dere. Eller?

Korrupt system!

Tja, vil si Dortmund er ca samme nivå.

PSG og City er uten tvil bedre. Men nå er det jo slik at seedingen er basert på hvordan man gjør det i europa og hjemlig serie over en periode. Tror det er 5 år. Man får noen poeng basert på det.

Her ser du poengene til de ulike lagene:

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/seedcl2014.html

Synes Atletico har veldig mye, men det ble vel en del i fjor med seier i hjemlig liga og finale i CL.

Edit: Her er oversikt over antall poeng per år:

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/trank2014.html

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Korrupt system!

Haha, følger du fotball i hele tatt?

City har ikke klart å komme seg videre fra gruppen sin, kun én gang har de klart det.

PSG er en nyrike klubb som har nylig blitt med i CL, og Dortmund er en spennende klubb som var ingenting og slet med økonomi for noen år tilbake.

I motsetning til dem har Arsenal deltatt sluttspill i CL (uten å komme særlig langt) i de siste årene, eller kan vi jo egentlig si alle årene. Og vi har deltatt i CL 16 ganger på rad.

Ikke si at det er sært, sjekk Portos ranking! De er også toppseedet. De har spilt godt i CL, uten å være bedre enn Arsenal. Men de har vært mer stabil enn City, PSG og Dortmund f.eks.

Endret av Fox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Korrupt system!

PSG og City er uten tvil bedre. Men nå er det jo slik at seedingen er basert på hvordan man gjør det i europa og hjemlig serie over en periode. Tror det er 5 år. Man får noen poeng basert på det.

Synes Atletico har veldig mye, men det ble vel en del i fjor med seier i hjemlig liga og finale i CL.

Okei, enig ang. Dortmund.

Jada, jeg vet det, men er det fornuftig? Kanskje? Jeg vet ikke...

Regelen er jo fin for foreks Man Utd når de plutselig flopper helt et år eller to.

Lenke til kommentar

Korrupt system!

Regelen er jo fin for foreks Man Utd når de plutselig flopper helt et år eller to.

Det er jo likt for alle.

Skal alle klubber som en gang var gode alltid være seedet i første gruppe? Det gir jo i hvertfall lite mening. Å ta det over et intervall på 5 år er jo fair for alle. Hadde det vært bare hvordan man gjorde det sist år ville det jo hardt straffet lag som hadde en dårlig sesong

Lenke til kommentar

Korrupt system!

Haha, følger du fotball i hele tatt?

City har ikke klart å komme seg videre fra gruppen sin, kun én gang har de klart det.

PSG er en nyrike klubb som har nylig blitt med i CL, og Dortmund er en spennende klubb som var ingenting og slet med økonomi for noen år tilbake.

I motsetning til dem har Arsenal deltatt sluttspill i CL (uten å komme særlig langt) i de siste årene, eller kan vi jo egentlig si alle årene. Og vi har deltatt i CL 16 ganger på rad.

Ikke si at det er sært, sjekk Portos ranking! De er også toppseedet. De har spilt godt i CL, uten å være bedre enn Arsenal. Men de har vært mer stabil enn City, PSG og Dortmund f.eks.

jada, men jeg har ikke følgt fotball i så veldig mange år.

Det jeg setter spørsmålstegn ved er at selv om Arsenal er med i CL hvert år, så kommer de jo ikke så veldig langt så ofte. Fortjener de da den øverste gruppen? Wenger har jo vert utrolig stabil, men ikke en absolutt toppklubb, de har ligget rett under i årevis.

Har uansett troa på at de kommer til å gjøre det bedre i fremtiden, siden de har mer penger, og derfor ikke trenger å selge alle de beste spillerne lenger.

Lenke til kommentar

Korrupt system!

Det er jo likt for alle.

Skal alle klubber som en gang var gode alltid være seedet i første gruppe? Det gir jo i hvertfall lite mening. Å ta det over et intervall på 5 år er jo fair for alle. Hadde det vært bare hvordan man gjorde det sist år ville det jo hardt straffet lag som hadde en dårlig sesong

Nei, selvfølgelig ikke! Jada, det er jo self likt for alle.

Lenke til kommentar

Det er jo litt av poenget med seeding at man får betalt for innsatsen senere uten å nødvendigvis måtte vinne alt..... Så United feks får seg en trøkk nå hvis de er ute noen sesonger,men vil allikevel ha litt gevinst for en evt god innsats andre sesonger.

Men det må jo settes en grense, man kan ikke akkumulere poeng for ever. Da blir det fordel kun for de store og enda vanskeligere å være en av de nye.

Lenke til kommentar

Det jeg setter spørsmålstegn ved er at selv om Arsenal er med i CL hvert år, så kommer de jo ikke så veldig langt så ofte. Fortjener de da den øverste gruppen? Wenger har jo vert utrolig stabil, men ikke en absolutt toppklubb, de har ligget rett under i årevis.

Har uansett troa på at de kommer til å gjøre det bedre i fremtiden, siden de har mer penger, og derfor ikke trenger å selge alle de beste spillerne lenger.

Ikke et topplag? Kom ikke langt så ofte? Vi har alltid gått videre fra gruppespill, i motsetning til PSG, ManCity osv. Ingen i andreseeding er bedre enn oss, seriøst.

Vi slo B-M i dems hjemmebane ifjor og året før det, selv om vi ble slått ut. Og vi var eneste som klarte det.

Lenke til kommentar

Ikke et topplag? Kom ikke langt så ofte? Vi har alltid gått videre fra gruppespill, i motsetning til PSG, ManCity osv. Ingen i andreseeding er bedre enn oss, seriøst.

Vi slo B-M i dems hjemmebane ifjor og året før det, selv om vi ble slått ut. Og vi var eneste som klarte det.

Okei, okei.

Jeg gir meg. Bøyer meg i støvet for Fox

I-am-wrong.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Håper vi trekker Basel, Sporting Lisboa og Malmø

Men det mest sannsynlige er at vi trekker Dortmund, Bilbao og Monaco, fordi vi er aldri heldige med trekninger.

Det kommer an på øyet som ser. Har en kompis som mener at vi alltid får enkel gruppe. Unntaket var i fjor.

Forøvrig var vi ganske heldige med trekningen i FA cupen i fjor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...