Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi de har forskjellige roller? Cesc er en komplett angripende midtbanespiller. Ramsey er på god vei til å bli en komplett boks til boks spiller - det er to forskjellige roller og er ikke sammenlignbar sånn sett.

Edit: det finnes ingen som er best i alt. En boks til boks spiller vil alltid være dårligere å forsvare seg enn de beste defensive midtbanespillerne og dårligere i angrep enn de beste angripende midtbanespillerne. Poenget med en boks til boks er å ha en ekstra spiller på banen i alle faser og det er gull (bokstavelig talt) verd..

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Cesc er en komplett spiller, mye mer komplett enn Ramsey. Hvis Ramsey presterer som han har gjort i ett år nå vil han kjapt være blant de beste boks til boks spillerne der ute. Han kan ikke sammenlignes med Cesc som er en komplett (angripende) midtbanespiller.

Det der er så feil at jeg har ikke ord. Cesc har ikke i nærheten av de samme defensive kvalitetene eller arbeidskraften til Ramsey. Når man sier "komplett" så mener man at han har alt, og det har Ramsey.

Ramsey hadde flest taklinger av alle i Arsenal forrige sesong, når han var ute med skade i over tre måneder. Det forklarer litt.

Endret av Mr. Brightside
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Cesc er en komplett spiller, mye mer komplett enn Ramsey. Hvis Ramsey presterer som han har gjort i ett år nå vil han kjapt være blant de beste boks til boks spillerne der ute. Han kan ikke sammenlignes med Cesc som er en komplett (angripende) midtbanespiller.

Hahaha, nå er du ute å kjører... Ramsey er da en mye mer komplett spiller enn Cesc, men synes som du at Cesc er bedre pdd.

Når det er sagt ville jeg ikke byttet bort Ramsey mot Cesc uavhengig om at vi har Özil eller ikke. Fantastisk spiller som har sine beste år foran seg. Husk at Cesc hadde en voldsom til formdupp etter jul for Barcelona(hadde vel ingen mål og nesten ingen assist etter hans siste mål i starten på februar?)

Lenke til kommentar

Dere har nok rett ja. Måtte sjekke opp litt rundt definisjonen, og jeg sier feil.

Etter definisjonen komplett er kanskje Ramsey et hakk framfor Cesc, men jeg mener at han er langt bak når det kommer til angrep og playmaker :)

@Cfthompson: Det stemmer bra det. Han var mye brukt som innbytter etter februar.

Lenke til kommentar

Langt bak er han ikke, i det minste om man skal se på stats. Slår flere pasninger enn Cesc per kamp, dribler mer(vellykket i det minste), tar flere skudd mens Cesc har 1.6 key passes per game så har Ramsey 1.4. Dette forteller ikke alt, langt i fra alt og Cesc er selvsagt en bedre playmaker enn Ramsey, men avstanden deres basert på stats er langt ifra stor, og det til tross for at Ramsey spilte mindre kamper grunnet skade og startet dypere i banen på et dårligere lag enn Cesc.

Lenke til kommentar

Chelsea har ikke sjel, alle sammen der er horer. Sånt kan du ikke bli overrasket over.

Rolig nå...

Ikke si rolig, du... Chelsea gjør aldri noe annet enn å kuke rundt Arsenal, med sine rubler og dems rop «HAHA, Arsenal er elendig». Som om vi har like mye doping-penger som dem.

Bare bla tilbake sidene og se hvem som har tatt tur innom her. Nemlig Chelsea supportere. Som klubb, så supportere.

Endret av Fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Chelsea har ikke sjel, alle sammen der er horer. Sånt kan du ikke bli overrasket over.

Rolig nå...

Ikke si rolig, du... Chelsea gjør aldri noe annet enn å kuke rundt Arsenal, med sine rubler og dems rop «HAHA, Arsenal er elendig». Som om vi har like mye doping-penger som dem.

Bare bla tilbake sidene og se hvem som har tatt tur innom her. Nemlig Chelsea supportere. Som klubb, så supportere.

Kanskje vel så greit du ikke er Chelseasupporter om du ikke tåler noe som helst kritikk mot laget du heier på. Tror du hadde brytt sammen på 3 minutter på f.eks. r/soccer hvis dine to siste poster er representative.

Lenke til kommentar

Derfor jeg ønsket meg spillere som Draxler, Gonalons/Carvalho/Khedira og Balotelli blant annet for å dra opp snittet litt. :p

Kan også nevne at Arsenal var laget som slapp inn minst mål på dødballer forrige sesong, til tross for høyden.

Mye takket være Koscielny, Mertesacker og Giroud det. Det eneste Giroud i mine øyne gjør fantastisk godt. Noe som er ironisk mtp. at han er spiss.

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Derfor jeg ønsket meg spillere som Draxler, Gonalons/Carvalho/Khedira og Balotelli blant annet for å dra opp snittet litt. :p

Kan også nevne at Arsenal var laget som slapp inn minst mål på dødballer forrige sesong, til tross for høyden.

Mye takket være Koscielny, Mertesacker og Giroud det. Det eneste Giroud i mine øyne gjør fantastisk godt. Noe som er ironisk mtp. at han er spiss.

Giroud er ganske grei og ha i slike situasjoner, ja. Sagna var også ganske hendig i slike situasjoner. Mener Debuchy er litt veikere i luften.

Uansett er det litt artig at vi slapp inn minst på dødballer, når vi var minst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...