Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Adrax har jo egentlig rett. Giroud er ingen verdensklassespiss. Hvis Arsenal skal vinne PL så går det ikke med Giroud med fast plass i startelleveren. Hvis det skulle skje så tror jeg neppe det er pga. Giroud.

Ingen som sier at Giroud er "verdenklassespiss", men med riktige spillere rundt seg, så kan vi fint fungere med Giroud på topp. Han scorte flere enn Lukaku som mange mener er milevis bedre enn Giroud. Han er ingen dårlig spiss. Kunne vært litt mer klinisk foran mål, ja, men med Özil bak og Walcott og Alexis på vingene så har jeg ingen betenkninger med å bruke Giroud.

Og uansett om vi hadde fått inn en ny spiss (noe som ikke vil skje, og ikke er en prioritet) så ville Giroud vært en strålende backup. Akkurat som Dzeko i City.

Poenget er vel mer at Adrax bommer totalt. Han tar ikke utgangspunkt i at i vårsesongen i fjor så var vi uten Walcott, vår soleklart beste målscorer, Poldi og Cazorla på vingen presterte ikke, Özil var sakdet, og Giroud ble trukket veldig lavt i banen. Samtidig trekker han inn at Giroud ikke har prestert i pre-season, men så hadde han en decent kamp på søndag mot City...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Adrax har jo egentlig rett. Giroud er ingen verdensklassespiss. Hvis Arsenal skal vinne PL så går det ikke med Giroud med fast plass i startelleveren. Hvis det skulle skje så tror jeg neppe det er pga. Giroud.

Ser du på hva slags spillere Giroud har rundt seg og styrken han besitter i å binde opp forsvarere så ser vel du også at han kan bli en særdeles viktig brikke i laget. Noe av problemet med Giroud har jo også vært at vi ikke har hatt kanter som evner å slå innlegg, men håper og tror dette er blitt bedre foran denne sesongen. Spill Giroud riktig så får du mange mål fra han, og vi kan vinne ligaen selv med han på laget. Har mer tro på en sterk spiss som binder opp og skaper rom, enn en bevegelig, men svakere spiss. Blir for litt for veikt der fremme med spillertypene vi har rundt.

Lenke til kommentar

Har ikke stor peil på Arsenal-fotball, men ja han er nok avhengig av spillerne rundt seg. Mye fart på sidene hos Arsenal, tipper han scorer de aller fleste målene sine etter innlegg.

Kan jo sikkert fungere i PL med god taktikk, men hvis Arsenal skal sikte høyt i CL så må det noen andre inn, eventuelt omskolere Sanchez til spissplassen.

Lenke til kommentar

Helt greit om Arteta forsvinner.

Du er litt av en type. Først var det helt greit om Giroud dro og nå er det helt greit om Arteta dro. Selv om de ideelt sett ikke hadde vært startere, så er det veldig greit å ha de på laget. Arteta er en vanvittig smart spiller som er utrolig bra å ha for lagmoralen; ledertype, og han kan 7 forskjellige språk tror jeg det var, så han kan hjelpe nye spillere finne seg til rette. I tillegg er han fortsatt god nok til å gjøre en jobb for laget. Giroud er toppscoreren våres så det ville vært helt idiotisk å kvitte seg med han.

Hadde ikke forventet noe annet av deg. Igjen, beklager så meget at jeg har en annen mening enn det du har.

Lenke til kommentar

Det er ikke vits å ha Giroud på laget lengre hvis han fortsetter den forferdelige formen. Nå har det gått et halvt år og han var elendig i preseason i tillegg. Hvis han ikke har skjerpet seg til Januar så kan han gledelig få forlate Arsenal, uansett hvor mange mål og assist han kom med i første halvdel av sesongen ifjor. Vi kan ikke ha en spiss som er så treg og elendig på avslutninger, det går bare ikke ann om vi skal konkurrere i toppen. Giroud er sikkert en grei fyr han, men vi kan ikke sitte å tviholde på en spiss som ikke er god nok til startelleveren og som VAR god før. Forventer ikke at du skal forstå hvordan profesjonell fotball fungerer, du går jo på ungdomsskolen enda.

Ah, kjære Adrax. Det er veldig vanskelig å vite om du troller, eller bare har så lite peiling på fotball som du prøver å vise. Jeg velger å tro og håper for din skyld at du bare troller. Giroud var toppscoreren våres forrige sesong. Da skal man være passe dum om man lar han gå frivilig. Du sier at han "gledelig" kan forlate Arsenal i januar. Skal vi da fullføre sesongen med Sanogo som den eneste rene spissen i førstelaget? Jeg grøsser av tanken. Vil du det som er best eller det som er verst for laget? Jeg anser Giroud som ypperste kvalitet når det gjelder å holde ballen og få med midtbanen, i tillegg er han ekstremt lite skadeutsatt (noe som er svært sjelden for Arsenal spillere) og han scorte over 20 mål forrige sesong, og statistikken hans viser at han bare scorer fler og fler mål for hver sesong han spiller i en liga. Vi kunne helt klart oppgradert på spissplassen og Giroud ville vært en utrolig god spiller å komme på fra benken. Men nå har det seg ikke slik, og Giroud er den beste vi kan stille med i den posisjonen. Men ut av frustrasjon over hvordan han spiller ønsker du å bli kvitt han? For en kortisiktig og utrolig dum løsning.

Lenke til kommentar

Giroud er grei, men spillet vårt blir til tider hemmet og stillestående med ham. Dessuten er han utrolig klønete og sutrete. Det at han ikke klarer å score utenfor London er jo ikke akkurat et pluss.

Men han har egenskaper andre i stallen ikke har. Ok på hodet og er flink til å skape rom for andre og holde på ballen. Se vinnermålet mot Hull 17 mai for eksempel.

Kan vi vinne PL eller CL med ham? Skeptisk

Lenke til kommentar

Giroud er grei, men spillet vårt blir til tider hemmet og stillestående med ham.

Syns du angrepet vårt i fjor høst ble hemmet og var stillestående med Giroud? Når Giroud har folk rundt seg med fart, og en Özil bak med overblikk, så blir angrepet vårt det helt motsatte. I fjor hadde vi nesten ikke en venstreside, og når Walcott ble skadet i tillegg, sammen med Ox, så var det ingenting igjen der oppe. Jeg syns vi skal se hvordan Walcott - Özil - Alexis - Giroud-samarbeidet fungerer først.

Lenke til kommentar

“Why has Arsène Wenger not done what José Mourinho has done? Why has he not bought a top goalkeeper?”, said Carragher. “I wish Wenger would go out and buy a big goalkeeper, a strong centre-back, a big midfielder and a decent striker and go for it.”

For en vits Jamie Carragher er! For det første så har ikke Mourinho kjøpt en "top goalkeeper" han har fått tilbake en spiller som har vært på lån i en årrekke. Og Arsenal har ikke en stor keeper? Vi har denne fyren, også har vi nettopp hentet en av de som imponerte mest under VM...

IzUM32g.jpg

Source: Reddit

Lenke til kommentar

Det er nettopp det de er, kun ekspertkommentatorer og ikke managere. Dersom de er gode til å styre en klubb, da ville de ha gjort det. Men det gjør de ikke.

Jeg er enig med ham når det gjelder en toppspiss og en sterk midtbanespiller som Vidal eller noe sånt.

Men keeper? Vi har allerede Szczesny og Ospina? Ospina som har vært en god keeper under VM. Hva mer kan vi kreve? Jeg ville ha skjønt det dersom vi hadde Almunia, men takk gud at vi er ferdig med ham!

Lenke til kommentar

Det er nettopp det de er, kun ekspertkommentatorer og ikke managere. Dersom de er gode til å styre en klubb, da ville de ha gjort det. Men det gjør de ikke.

Jeg er enig med ham når det gjelder en toppspiss og en sterk midtbanespiller som Vidal eller noe sånt.

Men keeper? Vi har allerede Szczesny og Ospina? Ospina som har vært en god keeper under VM. Hva mer kan vi kreve? Jeg ville ha skjønt det dersom vi hadde Almunia, men takk gud at vi er ferdig med ham!

Gud finnes ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...