Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beste box to box? Tror du må roe ned på det stoffet du tar. Ingen i Arsenal når Yaya til knærne engang.

 

Tror du burde sjekke statistikken og generelt sett hvordan Arsenal fremstår når Ramsey spiller og når han ikke spiller.

Ramsey tar ikke straffer og frispark for Arsenal. Løper mer enn Touré har adskillig flere taklinger og interceptions enn Touré og en betydelig høyere mål/assist ratio enn ivorianeren.

 

Jeg syntes ikke Ramsey er like dominerende som det Touré ofte kan være, men i motsetning til Ramsey så har også Touré hatt ekstremt bedre bistand på midten enn det Ramsey har hatt (samt bedre støttespillere offensivt).

 

I mine øyne er hvertfall Ramsey og Touré de soleklart beste B2B spillerene i ligaen hvis de ligger på nivået de lå på sesongen som var.

 

Kan forsåvidt også si at jeg heller ville hatt Silva enn Ozil, men det får bli en smakssak.

 

Syntes Özil er betraktelig bedre enn Silva og at det er en no contest personlig. Syntes Silva ligger på nivået som Cazorla lå på i 12/13 sesongen når han ankom Arsenal.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har du sett City med og uten Silva? Han er motoren deres. Hans påvirkning på spillestil og sjanser skapt er vanvittig.

 

Kan godt være enig i at Ramsey er blant topp 3 box to box, men Yaya troner spør du meg.

 

Det har jeg. Selvsagt er han ekstremt viktig for City når han er i form da veldig mye går gjennom han, men han har samtidig som regel alltid 2-3 måneder i løpet av en sesong hvor han ikke er annet enn tilstede. Siden han har kommet til England har han alltid hatt en lang formdupp hver eneste sesong.

Lenke til kommentar

Blant topp 3? Hvem er ifølge deg, konkurrenten hans om en andreplass?

En andreplass er blant topp 3, er det ikke? Jeg sier meg enig i at han hadde en vanvittig bra sesong i fjor, så få vi se om han klarer å følge den opp. Nani hadde en utrolig bra sesong etter at Ronaldo dro, du kan se hvor bra det gikk... Stabilitet er ekstremt viktig i fotball og en veldig god sesong gjør ikke Ramsey til Englands beste B2B spiller. Potensialet til å bli den beste er der, bare tiden vil vise.

Lenke til kommentar

 

Har du sett City med og uten Silva? Han er motoren deres. Hans påvirkning på spillestil og sjanser skapt er vanvittig.

 

Kan godt være enig i at Ramsey er blant topp 3 box to box, men Yaya troner spør du meg.

 

Det har jeg. Selvsagt er han ekstremt viktig for City når han er i form da veldig mye går gjennom han, men han har samtidig som regel alltid 2-3 måneder i løpet av en sesong hvor han ikke er annet enn tilstede. Siden han har kommet til England har han alltid hatt en lang formdupp hver eneste sesong.

 

Som Özil altså? Hvis du drar fram skader som skylden, sier jeg akkurat det samme om Silva. Begge er topp, topp spillere - men jeg ville heller hatt Silva enn Özil hvis jeg hadde måtte velge. En grunn som ikke har noe med prestasjonene å gjøre er at jeg liker å se spillere kose seg på banen, gjerne smile litt også.

Endret av ESPP
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har du sett City med og uten Silva? Han er motoren deres. Hans påvirkning på spillestil og sjanser skapt er vanvittig.

 

Kan godt være enig i at Ramsey er blant topp 3 box to box, men Yaya troner spør du meg.

 

Det har jeg. Selvsagt er han ekstremt viktig for City når han er i form da veldig mye går gjennom han, men han har samtidig som regel alltid 2-3 måneder i løpet av en sesong hvor han ikke er annet enn tilstede. Siden han har kommet til England har han alltid hatt en lang formdupp hver eneste sesong.

 

Som Özil altså? Hvis du drar fram skader som skylden, sier jeg akkurat det samme om Silva. Begge er topp, topp spillere - men jeg ville heller hatt Silva enn Özil hvis jeg hadde måtte velge. En grunn som ikke har noe med prestasjonene å gjøre er at jeg liker å se spillere kose seg på banen, gjerne smile litt også.

 

Özil har da ikke pleid å droppe ut i 2-3 måneder for Real Madrid eller for Bremen. At han har gjort det for Arsenal i debutsesongen er ikke det samme som for Silva som har spilt her i nå 4 sesonger og fortsatt gjør det hver sesong. Samtidig så har også Özil i motsetning til Silva hatt et helt annet nivå på spillerene rundt seg da vi har hatt skader på vår beste offensive spillere i perioden hvor Özil slet mest. Og allikevel på tross av ræva form skapte Özil sjanse på sjanse for lagkameratene sine.

 

Silva i ræva form gjør ikke det samme som Özil på sjanseskapningen.

 

At du foretrekker spillere som smiler er noe du må få lov til, men Özil smiler også han når han er i godform, men er vel kanskje derfor han ikke har smilt så mye i 2014 nettopp fordi han selv syntes han er et stykke unna og ikke er fornøyd?

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

 

 

Hvis Shaw legger en 6-7 år eldre Sanchez i lomma skal jeg le. Når Shaw er på alderen til Sanchez så blir jeg ikke overrasket om han da er en bedre fotballspiller enn det Sanchez er nå.

Føler at Sanchez er kraftig hypet opp. Han er en veldig god spiller, men før ryktene så fikk han knapt noe oppmerksomhet i media og på sosiale medier. Nå skulle man nesten tro at han er verdens beste spiller.

 

Han fortjener all hypen han kan få. Han var Barca sin beste spiller forrige sesong etter Messi og er verdens beste i sin posisjon sammen med Reus. Arbeidskraften hans er helt fantastisk. De er ikke mange som gir like my som han. Rask, enormt gode ballferdigheter, dribling, skuddfot. Akkurat det vi trenger på venstrekanten.

 

Han var også Chile's beste spiller i VM:

 

https://www.youtube.com/watch?v=3YSXDnxz6QU

I hvilken posisjon spiller Sanchez primært? Er han kant må du nevne Hazard også.

 

Ang. hvem som er mest hypet av Shaw og Sanchez så føler jeg ingen av dem har vært særlig hypet. Derimot etter at United signerte Shaw blir han omtalt som verdens beste på alt. Så per dags dato er Shaw hypet opp 10x Neymar

Lenke til kommentar

At dere gidder å diskutere med alle andre supporterne som invaderer tråden. Forventer ikke at de skal skjønne Arsenal spillernes egentlige kvaliteter da hver og enkelt er ekstremt undervurdert, i tillegg vet ikke de andre supporterne hvor de skal gjøre av seg og er ekstremt ukomfortabel med at vi endelig har penger til å hente verdensklasse og at vi gjør det. Det er jo bare gøy at de er så bitter. Men ærlig talt, "Ramsey når ikke Yaya til knærne en gang" og "jeg hadde foretrekket Silva over Ozil". Prrrftth! Haha, dette forumet svikter aldri med å underprestere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden dere har så ekstremt bra lag, må dere jo ha en elendig manager som klarte å lede laget laget til såpass mange store nederlag i serien forrige sesong? At topplag taper 5-1 og 6-1 er litt uvanlig.

 

Er det virkelig så enkelt i din verden, eller er du kun ute etter å erte på deg Arsenal fansen?

De fleste som har fulgt Arsenal tett over mange år vet at det er mer enn kun spillerne og manageren som har skyld i varierende prestasjoner.

Skal ikke mer til enn å f.eks ta en titt på skadestatistikken for å langt på vei få svar på ditt spørsmål, sånn om du var seriøs i at du lurte på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...