Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Har du glemt at vi tapte serieåpningen i fjor? Denne sesongen har vi egentlig null bredde i troppen. Mest sannsynlig forsvinner Vermaelen før sesongstart, og det er ikke umulig at også Cazorla forsvinner. I samme periode skal vi spille CL-kvalikk og etterhvert gruppespill og ligacup. Det er DER vi kommer til å slite om vi ikke har nok spillere, og ikke minst gode nok spillere til å rotere slik at alle får nok hvile i mellom alle kampene.

 

Det er mye som kan skje enda, men om 45 dager (begynnelsen av August) bør vi ha spillere på plass, så de rekker å bli kjent med laget og komme i kampform. Jeg tilter om vi går inn i Community Shield og første seriematch uten en komplett tropp og bredde i laget. Blir ikke overrasket om det skjer, men velger å tro at Wenger umulig kan være så dum, igjen.

 

DM er det klart viktigste, spesielt siden vi har lag som City, Spurs og Chelsea tidlig. Vi ble mot City og Chelsea spesielt utspilt etter alle kunstens regler på midten og der trenger vi en skikkelig Vieira-type.

 

 

Nei, men du skal være bra negativt fokusert om det er denne kampen du sitter igjen med etter de første mnd av sesongen i fjor. Arbeidsuhell skjer de beste, og det var vel mye takket være en spiller som kom inn sent som snudde hele mentaliteten og formen til laget, uten at jeg sier det er noe som bør gjentas.

 

Poenget er at det er egentlig liten grunn til å male fanden på veggen med dagens første 11'er og få det til å virke som vi er sjanseløse. Ja vi har tynt med backup i visse posisjoner, og disse velger jeg å tro Wenger adresserer, Erstatning for Vermalen blir nok et andrevalg fra start i sesongen da Kos/Mert er de som satses på fra start denne sesongen også vil jeg tro. Får vi inn en type som Aurier med en presis innleggsfot kan fort Giroud kjempe seg til å beholde spissplassen. Som boksspiller er han meget habil, og det har vel i mange sesonger skortet på gode innleggsføtter fra kantene våres. Men en DM må inn tidlig da dette er en posisjon det er viktig at spilleren som kommer inn kjenner til lagets måte å spille på, og som er svært sentral både i den defensive og det offensive delen av spillet. Det er også den posisjonen jeg er mest nervøs for om Wenger kommer til å handle i sommer da jeg synes det har vært veldig stille rundt spillere som kunne kommet inn å styrket oss der.

 

 

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, men du skal være bra negativt fokusert om det er denne kampen du sitter igjen med etter de første mnd av sesongen i fjor. Arbeidsuhell skjer de beste, og det var vel mye takket være en spiller som kom inn sent som snudde hele mentaliteten og formen til laget, uten at jeg sier det er noe som bør gjentas.

 

Poenget er at det er egentlig liten grunn til å male fanden på veggen med dagens første 11'er og få det til å virke som vi er sjanseløse. Ja vi har tynt med backup i visse posisjoner, og disse velger jeg å tro Wenger adresserer, Erstatning for Vermalen blir nok et andrevalg fra start i sesongen da Kos/Mert er de som satses på fra start denne sesongen også vil jeg tro.

 

Bingo, du sier det selv; Spiller som kom inn og endret alt. Hva om vi for en gangs skyld gjør oss ferdig før spillere går ut på matta for den første offisielle matchen, som er City den 10. august? Tenk om vi i likhet med andre topplag handler det vi trenger, og viser til de andre at vi er klar for å ta steget videre fra FA Cup-trofeet vi tok forrige sesong...

 

Vi er definitivt ikke sjanseløse mot Palace med dagens ellever, men kampene kommer på løpende bånd og vi har som nevnt ikke noe spesielt stor bredde i stallen. Uansett, det viktigste er å handle det vi absolutt trenger, også hente rotasjonsspillere etterpå. Vi trenger DM, høyreback, spiss og venstreving. Reservekeeper og midtstopper kommer i neste rekke.

 

1021769_Arsenal.jpg

 

Dette laget kan fort kjempe om seriegull, med en benk/rotasjonsspillere som Monreal, Jenko, Wilshere, Flamini, Rosicky, Chambo, Podolski og Giroud. I tillegg til at vi kan gi ungguttene i Gnabry og Zelalem spesielt, sjansen på laget. Anser Vermaelen som gone, og jeg er usikker på hva som skjer med Cazorla.

Lenke til kommentar

Jeg tror alle er enige om at det beste og ønskelige er at spillerne kommer inn tidligst mulig. Men jeg tror at med laget du setter opp bør du også være forberedt på at noen vil forsvinne. Podolski er nok gone om han ikke får en plass på laget. Samme med Cazorla. Ingen av disse er egentlig typer jeg har lyst å miste, og som begge kan bekle ventreving på en kurant måte om resten av laget fungerer som det skal. Balotelli blir man nok ikke enige om er rett fyr, og jeg er vel på andre siden enn deg i den debatten selv om jeg ser hvorfor noen ønsker han til klubben også. Jeg ser på han som en kortsiktig og risikabel løsning som ikke er verdt å ta med alle alternativene som finnes i samme prisklasse som han sikkert vil ligge på.

 

Jeg mener at en høyreback og DM er de to stedene vi mest kritisk må erstatte eller styrke. Spiss tar jeg for gitt at kommer ettersom både klubb og Giroud har gitt utrykk for at dette vil skje så den plassen stresser jeg ikke så mye med. Får vi inn gode innleggsføtter tror jeg som sagt at Giroud kan få en knallsesong i kamper der vi må spille bredt og komme til innlegg fra kant. Men det forutsetter som sagt at vi får inn spillere som evner å treffe en medspiller på enkle upressede innlegg.

 

Jeg skjønner hvorfor de fleste klubbene også nå venter til etter VM. Klubber vil helst ikke selge spillere som deltar da et godt VM kan heve prisen på de, og alle sitter litt på gjerdet og sonderer terrenget mens VM pågår. Mye skjer nok likevel i kulissene som vi ikke får vite om, og jeg tror og håper klubben og Wenger har en grei formening om hvem de vil ha, og hvordan de skal gå frem for å få de. Så blir jo da spørsmålet om avtalene kommer i havn fort nok, eller om vi skal trekke oss fra dealene som evt kan skje og se andre steder om dette drøyer i tid. Jeg håper vi heller går for rette spilleren når enn den kommer, enn å ta forhastede valg fordi vi må ha de inn tidligst mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ønsker at vi beholder flest mulige spillere denne sommeren, men anser egentlig Vermaelen som solgt, og muligens Cazorla, men håper virkelig han blir!

Ellers så kunne jeg gjerne tenkt meg Greizmann, men min første prioritering ville vært Aurier og en spiss!

Hvilken spiss er vanskelig å si, virker som det står mellom Martinez, Drmic, Mandzukic, Sanchez og Balotelli - Hvem ønsker folk seg mest egentlig? For min del er det Sanchez eller Mandzukic!

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på folk som ønsker seg Mandzukic... Han og Giroud er så godt som identiske i spillestilen, og da er vi like langt. Vi trenger en som har bedre fart og kan løpe i bakrom, ala Balotelli, Benzema, Cavani og Jackson M.

 

Drmic er forøvrig solgt til Leverkusen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skeptisk til sistnevnte der. Begynner å bli gammel og bare vært god i portugisisk liga.

 

Balotelli eller Benzema, Ja takk! Müller hadde også vært spennende. Tror dog bare Balotelli er halveis realistisk.

 

Sanchez hadde vært rått, men Barca mister veldig mange denne sommeren og tror ikke Sanchez forsvinner nå.

 

Får vi Griezmann og Balotelli har vi en del strenger å spille på.

 

De to, Khedira, Aurier og random keeper og stopper er vi godt stilt. Tviler dog på at Wenger henter 6 spillere.

Endret av Benbjo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes også Aurier har vært svært god. Slår flere gode innlegg i løpet av en kamp enn Sagna gjør i løpet av en hel sesong.

 

Hadde jo vært morro om det var han som viste fram den nye puma drakta 1 . juli, men det er nok lite sannsynlig. Prisen kommer til å doble seg om han fortsetter slik utover mesterskapet.

Lenke til kommentar

 

Han kunne aldri vite den økonomiske situasjonen klubben ville være i i fremtiden. Dessuten solgte han aldri sine beste spillere for profitt. Det var alltid en kombinasjon av at de ville dra og vi trengte penger for å betale gjelden.

Joda jeg vet dette veldig godt. Det var ikke ment som kritikk mot ham, men det viser hvor raskt slike ting endres.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...