Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Skjønner fortsatt ikke hvorfor klubben vil vurdere å bruke 35 mill på å hente hjem Cesc nå. Spesielt om det vil gå på bekostning av en skikkelig DM som Martinez fks. Hvor i helvete skal vi egentlig spille Fabregas, og samtidig forsvare den overgangssummen?

 

Dilemmaet her er at han kan ende opp i f.eks United. Det tror og håper jeg Wenger ikke vil tillatte. Skader ikke med dybde, men hvem skal benkes liksom?

 

Ser ikke helt for meg at Cesc - Ramsey utgir en særlig god midtbane sammen.

 

Ser at folk spekulerer i en slags diamantformasjon:

Bakre 5

Arteta/ny

Cesc - Ramsey

Ozil

Giroud/ny - Walcott

 

Ser jo at det kan funke da vi uansett spiller veldig mot midten og utnytter kantene svært dårlig.

 

Da vil vi også ha folk som Cazorla, Podolski osv på benken. Problemet er at folk som Ox, Gnabry osv blir overflødige/må omskoleres. Ox kan jo rotere med Cesc/Ramsey. Gnabry med Ozil?

 

Artig tanke, men tviler som sagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dilemmaet her er at han kan ende opp i f.eks United. Det tror og håper jeg Wenger ikke vil tillatte. Skader ikke med dybde, men hvem skal benkes liksom?

 

Ser ikke helt for meg at Cesc - Ramsey utgir en særlig god midtbane sammen.

 

Ser at folk spekulerer i en slags diamantformasjon:

Bakre 5

Arteta/ny

Cesc - Ramsey

Ozil

Giroud/ny - Walcott

 

Ser jo at det kan funke da vi uansett spiller veldig mot midten og utnytter kantene svært dårlig.

 

Da vil vi også ha folk som Cazorla, Podolski osv på benken. Problemet er at folk som Ox, Gnabry osv blir overflødige/må omskoleres. Ox kan jo rotere med Cesc/Ramsey. Gnabry med Ozil?

 

Artig tanke, men tviler som sagt.

Er ikke så redd for at han skal havne i United, ihvertfall ikke i sommer... Barca har jo ingen spesiell grunn til å selge han nå. Såklart, om Wenger vil hente Cesc for å ikke la han dra til United eller andre klubber, så sier jeg kjør på. Men om Cesc kommer istedenfor en skikkelig DM, så vil jeg definitivt ha DMen, og ikke Fabregas.

 

Cesc - Ramsey hadde vært en vandrende katastrofe. Ingen av de er skikkelig gode bakover, og da vil vi oftere bli voldtatt ala Chelsea og Liverpool-matchene denne sesongen, tror jeg.

 

Er uenig i at vi ikke utnytter kantene godt nok. Med Walcott tilbake på kant, så vil vi få en ny dimensjon i spillet vårt, noe vi hadde store deler av høsten forrige sesong. Özil kan strø ballen rundt seg, så hvis vi får inn en Vela eller en annen vingtype som kan bekle rollen på venstreving, så tror jeg det er optimalt. Både Vela og Walcott kan gå opp å spille sammen med Giroud (eller en ny spiss) om vi trenger det.

Lenke til kommentar

 

Dilemmaet her er at han kan ende opp i f.eks United. Det tror og håper jeg Wenger ikke vil tillatte. Skader ikke med dybde, men hvem skal benkes liksom?

 

Ser ikke helt for meg at Cesc - Ramsey utgir en særlig god midtbane sammen.

 

Ser at folk spekulerer i en slags diamantformasjon:

Bakre 5

Arteta/ny

Cesc - Ramsey

Ozil

Giroud/ny - Walcott

 

Ser jo at det kan funke da vi uansett spiller veldig mot midten og utnytter kantene svært dårlig.

 

Da vil vi også ha folk som Cazorla, Podolski osv på benken. Problemet er at folk som Ox, Gnabry osv blir overflødige/må omskoleres. Ox kan jo rotere med Cesc/Ramsey. Gnabry med Ozil?

 

Artig tanke, men tviler som sagt.

Er ikke så redd for at han skal havne i United, ihvertfall ikke i sommer... Barca har jo ingen spesiell grunn til å selge han nå. Såklart, om Wenger vil hente Cesc for å ikke la han dra til United eller andre klubber, så sier jeg kjør på. Men om Cesc kommer istedenfor en skikkelig DM, så vil jeg definitivt ha DMen, og ikke Fabregas.

 

Cesc - Ramsey hadde vært en vandrende katastrofe. Ingen av de er skikkelig gode bakover, og da vil vi oftere bli voldtatt ala Chelsea og Liverpool-matchene denne sesongen, tror jeg.

 

Er uenig i at vi ikke utnytter kantene godt nok. Med Walcott tilbake på kant, så vil vi få en ny dimensjon i spillet vårt, noe vi hadde store deler av høsten forrige sesong. Özil kan strø ballen rundt seg, så hvis vi får inn en Vela eller en annen vingtype som kan bekle rollen på venstreving, så tror jeg det er optimalt. Både Vela og Walcott kan gå opp å spille sammen med Giroud (eller en ny spiss) om vi trenger det.

 

 

Nå mente jeg i hovedsak denne sesongen. Walcott har vel vært ute i rundt 75% av kampene. Sier seg selv at man ikke kan basere seg på at han er frisk. Vi vet jo heller ikke hvordan han er når han kommer tilbake. Sies at han mister starten av neste sesong også.

 

Både Podolski og Cazorla trekker innover og vi har svært sjeldent utnyttet kantene når de to spiller sammen. Det er vel kun Walcott som er skikkelig "ving" i troppen. Ox kan også spille der, men er som Walcott mye skadet.

Lenke til kommentar

Har selv også tenkt mye på denne formasjonen 4-1-2-1-2 (foreslo den akkurat på et annet forum før jeg så den poppe opp her via Benbjo). Den minner vel ganske mye om hvordan Liverpool spiller? Og selv om den på papiret kanskje ser veldig annerledes ut enn den formasjonen vi spiller i dag så er den ute på banen ikke så altfor langt unna.

 

Men, for at den skal være skikkelig effektiv så er man avhengig av å ha en høyreback som er adskillig bedre offensivt enn Sagna (Aurier) samt at venstrebacken må kunne bidra litt mer offensivt. Man må også ha et anker som elsker å forsvare og som ikke tar turen ut av posisjonen støtt og stadig, samtidig må han også være mobil nok til å dekke mesteparten av det defensive alene + være god nok teknisk til å kunne spille på dette nivået (Gonalons ville vært ypperlig her).

 

Med Cesc inn så er det selvsagt han som ville spilt ved siden av Ramsey og Özil foran disse to igjen. På topp så vil det da være behov for en spiss til (som det hele tiden har vært). Vela kunne fungert ypperlig i tandem på topp. Enten med en større spiller (Giroud) eller en mindre fyr (Walcott) alt utifra hva slags motstander vi møter.

 

Som nevnt ovenfor også så er det ikke noe problem for Wilshere, Gnabry, Chamberlain, Rosicky, Diaby etc. å hoppe inn i denne formasjonen da den egentlig er rimelig skreddersydd for de også.

 

Hadde vært ekstremt gøy å se oss i denne formasjonen tror jeg. Hvertfall hvis vi hadde hentet inn Aurier, Cesc og en spiss på topp. Slik sett ville man også ha "sluppet unna" å hente inn en ny kantspiller også mtp. at backene skal bidra såpass offensivt. Særlig Monreal tror jeg ville ha hevet seg et hakk med mer offensiv frihet enn det han har hatt pdd.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal Cesc koste 300 millioner?

 

Pga klasulen med Barca får vi han vel for 150?

Hvor i all verden får du det fra? Vi kommer ikke til å få Cesc for halvparten av det vi solgte han for...?

 

Klausulen er noe difus, men sånn jeg har skjønt det, så har Arsenal krav på beskjed når det kommer et konkret bud på Fabregas og vi kan avslå budet og hoppe inn foran med et bud. Om vi ikke velger å bruke den, vil vi motta 25% av en evt. overgangssum.

 

Vi må derfor ut med rundt £30-35 millioner for at Barca vil selge. Men så har vel ikke Barca gjort opp for seg for sin overgang enda, så det kan ta noe av overgangssummen.

Lenke til kommentar

"With that in mind, the lists contain information correct as of those dates, and a players status may have since changed.

 

Please note that players signified as a "free transfer" or released by a club could remain there next season and so this list should not be seen as definitive for players leaving their club."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...