Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tviler jeg på at er hele sannheten. Da hadde de blitt straffet. Suarez fikk vel til og med advokathjelp og de mente at det ikke var en direkte utkjøpsklausul.

 

Min teori er at hvis klausulen faktisk var gyldig og i kontrakten så brukte Suarez Arsenal for å få en vanvittig kontrakt med Liverpool. Enten så fikk han det han ønsket eller så ville han gått til sak med det for å få overgangen sin hvis han ikke fikk en gigakontrakt.

 

Uansett: Jeg har liten tro på at Wenger handler inn det som er nødvendig i sommer. Jeg håper at han ser svakhetene i det laget her og henter en klassespiss, en skikkelig midtbanepartner til Ramsey, en "wideforward" (som Reus eller Griezmann) og erstatter Sagna, Fabianski og Vermaelen når de forsvinner i sommer. Samt at han henter inn et ungt stoppertalent som kan være fjerdevalg, men hvor realistisk er dette?

 

Edit:

 

Bare det å se Wenger hente spennende spillere med fart og teknikk som f.eks. Drmic og Vela/Griezmann ville gitt meg et løft. Det samme med en midtbanespiller som f.eks. Bender eller Kondogbia (selv om han har falt ut av radaren etter overgangen til Monaco).

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Martin, hva får deg til å tro at Diego Costa ville dra noe sted i januar? Atletico har hatt en av klubbhistoriens beste sesonger. Selv om han har en utkjøpsklausul, er det hans valg om han vil dra eller ei. Hvis ikke er det nok flere klubber som hadde prøvd seg.

 

Og du sier at Wenger aldri kommer til å endre på egen praksis. Hva er Wengers praksis? Å nekte å hente klassespillere? Hvordan har vi da endt opp med Mesut Özil? Wenger kan ikke bruke penger han ikke har, og det har jo kommet ganske klart frem i det siste at vi har hatt 0 i overgangsbudsjett stort sett hver sommer siden 2005.

 

Folk overreagerer på uttalelsene hans. Les sitatene direkte fra Arsenal.com, i stedet for de kreative tolkningene til The Mirror og andre britiske tabloider, så ser dere nok at han ikke sier noe spesielt oppsiktsvekkende.

 

Det er selvfølgelig et poeng, men han hadde en klausul, og det var ingen tegn på at vi prøvde engang. Nå går han til Chelsea og de vil cruise igjennom ligaen neste sesong, sammen med City.

 

Hva endret seg med Özil? Han hentet _kun_ Özil, og det sent på deadline day, selv om vi hadde flere andre hull i laget. Özil fikk vi også kun fordi Spurs solgte Bale til Real. Samme i januar, gjør INGENTING før sent på deadline day når han låner en skadet svenske som ikke holder mål for en klubb som skal kjempe om seriegull.

 

Jeg leser alltid sitater fra Arsenal.com og de er tydelige. Han sier at han ikke forventer et travelt vindu (altså handle det vi trenger) og han _kan ikke_ handle før etter VM...

Lenke til kommentar

Helt enig med Le Prof, men jeg gidder ikke bruke mer tid på å diskutere med ignorante fans som ikke ser hva Wenger har gjort for klubben og hva han kommer til å gjøre for den. De som roper "Wenger out!" med det samme det går dårlig er en del av saueflokken av den moderne fotballen som tror at alt av hvordan laget presterer kan legges på manageren, enten det er bra eller dårlig.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det skal være så vankselig å få inn i knotten at vi har hatt begrenset økonomiske ressurser de siste 8 årene, og da er det bare en bragd i seg selv å kapre CL fotball hvert eneste år når man konkurerrer mot alle pengesterke lagene. Hva har han i tillegg gjort på denne tiden? Jo han har dannet et ny infastruktur for fremtiden, med ny stadion, akademi og treningsfasiliteter som fremtidige managere kan dra stor nytte av. At vi sprengte overgangsrekorden våres med å hente Ozil til 42,5 m er et tydelig tegn på at vi nå har bedre økonomi, og kommer til å ha en lysere fremtid. Vi kommer ikke til å miste noen spillere denne sommeren utenom de som er ute av kontrakt, og Wenger sier at klubben har store ambisjoner for fremtiden. Han sier at han vil hente forsterkninger i de områdene som trengs, og det er en fuckings bekreftelse for at vi kommer til å handle i sommer, så slutt å overtolke hver jævla ting han sier. Utaknemlige facebook-fans.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva endret seg med Özil? Han hentet _kun_ Özil, og det sent på deadline day, selv om vi hadde flere andre hull i laget. Özil fikk vi også kun fordi Spurs solgte Bale til Real. Samme i januar, gjør INGENTING før sent på deadline day når han låner en skadet svenske som ikke holder mål for en klubb som skal kjempe om seriegull.

 

Jeg leser alltid sitater fra Arsenal.com og de er tydelige. Han sier at han ikke forventer et travelt vindu (altså handle det vi trenger) og han _kan ikke_ handle før etter VM...

 

 

Det som endret seg var at vi sprengte overgangsrekorden i fillebiter ved å hente en som kostet mer enn dobbelt så mye som nestemann på lista. Vi trengte flere spillere, og jeg er helt enig i at vinduet totalt sett ikke var optimalt, men vi viste i det minste ambisjoner ved å hente en av verdens aller beste i sin posisjon.

 

Og angående sitatene:

“It will be busy but the main thing for us will be to keep the stability because we feel we are close,” he said. “We want to add something that makes us even stronger."

 

 

 

 

Så jo, han forventer et travelt vindu. Det eneste sier er at vi kommer til å satse på kvalitet foran kvantitet, noe som høres fornuftig ut i mine ører. Vi trenger en DM og en spiss av ypperste klasse, pluss erstattere for de som drar. Da er i hvert fall jeg fornøyd.

 

“After that, from my experience, the World Cup years have always been very quiet until the end of the World Cup, with no players reachable. Everybody is focused in the country on their national team and there’s not a lot happening. People are away.

“I believe this year again you will have to wait until July 15 to start going.”

 

Altså sier han at det, etter hans erfaring, er vanskelig å hente spillere før og under VM. Det er ikke dermed sagt at han ikke vil prøve.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Meget vanskelig å si hvordan ting hadde gått uten Wenger. Kanskje hadde vi vunnet ligaen i år. Kanskje hadde vi gjort det enda verre. Strengt tatt er det ingen som vet. Forstår de som vil at Wenger skal bli, da jeg føler det er den "trygge" løsningen mtp at vi alltid ligger blant topp fire.

 

Tror mye ligger i at det er så lenge siden vi har tatt ett trofe. Spilleren vet at det er 8 år siden sist. De vet at vi røk ut mot Birmingham i finalen. De vet hvor mange ganger vi har blitt avkledd i de store oppgjørene.

 

Tar vi FA.cupen i år håper jeg Wenger fortsetter. Viss ikke bør Wenger gi seg.

Lenke til kommentar

Helt enig med Le Prof, men jeg gidder ikke bruke mer tid på å diskutere med ignorante fans som ikke ser hva Wenger har gjort for klubben og hva han kommer til å gjøre for den. De som roper "Wenger out!" med det samme det går dårlig er en del av saueflokken av den moderne fotballen som tror at alt av hvordan laget presterer kan legges på manageren, enten det er bra eller dårlig.

 

Du slutter aldri å overraske, Mr. Bullshit. Du er forøvrig den siste brukeren her inne som bør komme med en skjennepreken, du som skrur av så fort noen scorer på oss. Hykler.

 

Dette har ingenting med å ikke se hva Wenger har gjort for klubben. Wenger er den beste manageren i Arsenals historie, hands down. En av de beste managerene balløya har sett, en revolusjonerende sådan. Men Wenger kan neppe ta oss lengre enn dit vi er kommet i dag, og det er ni år med trofètørke et klart bevis på. At vi har bygget en stadion og fikset på økonomien, mens andre klubber har havnet i dypere og dypere gjeld er en del av grunnen til det, men det er ikke alt. Wenger har også et sportslig ansvar her.

 

Jeg vil gjerne se Wenger lykkes igjen jeg, men jeg er redd det ikke vil skje. Derfor mener jeg Wenger burde gi seg på topp med FA Cup-gull og la en yngre manager med andre ideer få ta klubben videre. Det er klare mangler i laget, og det ingenting som tyder på at Wenger ser de problemene. Wenger er sta, og alt skal skje på hans måte. Jeg er lei den staheten hans som stadig går utover det sportslige. Jeg er lei av at han er fornøyd med fjerdeplasser, og jeg er lei av at han ikke henter spillere fra øverste hylle når det trengs. (Özil var en kjempesignering, men en sentral offensiv midtbane var ikke det vi trengte mest foran denne sesongen, selv om det har vist seg å være viktig.)

 

Det er vel rimelig klart at Wenger vil skrive under kontrakten og fortsette, men du kan banne på at jeg kommer til å skrive det samme i september om vi fortsatt mangler spillere, eller neste mai om det fortsatt er status quo. Ingenting vil gjøre meg mer happy enn om han faktisk skulle lykkes neste sesong, men jeg har null tro på at det skjer. Neste sesong vil Chelsea og City sprenge banken for enda bedre spillere, United kan bruke £150-200m, Liverpool vil forsterke, Everton og Spuds det samme. Om Arsenal ikke gjør noe drastisk så kommer vi til å henge etter. Den fjerdeplassen som Wenger er så stolt av kom i siste serierunde i fjor, og den kommer ikke til å være sikret før siste serierunde i år.

 

/rotete rant.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er en fyr av samme "mould" som han inne på Gunners.no også. Alt Wenger gjør er fantastisk og han driter gull og spyr solstråler. Forsvinner så fort laget møter motgang og det sekundet vi vinner et par kamper på rad så er han inne for å peke finger og si "I told you so!". Han har spådd sølvtøy de siste 6 sesongene på rad eller noe slikt, men han mener at vi alle andre ikke har innsikt og at Wenger er kongen på haugen.

 

Wenger er og blir et "safe" valg fordi vi vet hva vi har. For all del så er ikke det dårlig, men det blir liksom aldri noe mer. Hverken på godt eller vondt. For alt vi vet så kan en ny manager ta dette laget inn i en ny æra hvor vi vinner sølvtøy jevnlig de neste 10 årene eller så kan vi få inn en ny manager som ikke holder nivået og ender opp med å bytte manager like ofte som det Tottenham gjør.

 

Det jeg stusser på er når folk mener at Wenger ikke har hatt penger å rutte med. Ja det stemmer at han fra 2005 og til 2009/2010 ikke hadde så mye penger, men de siste 4 årene har vi hatt nok penger til å forsterke laget betraktelig, men Wenger har fortsatt ikke prestert og holdt laget konkurransedyktig til annet enn topp 4. Og de topp 4 plasseringene de siste sesongene har hengt i en tynn tråd mer enn de har gjort på lenge.

 

Lag rundt oss fortsetter å bli sterkere og sterkere, men vi står omtrent på stedet hvil. Til slutt så blir vi forbigått hvis vi ikke hever nivået vårt. Jeg mener Wenger ikke evner å føre oss til et nytt nivå. Özil var virkelig et drømmekjøp, men som jeg har påpekt ørten ganger i etterkant: Det virker rett og slett som om Wenger ikke har en plan for laget og spillestilen sin. Kjøpet av Özil virker nesten som om han kjøpte i ren panikkmodus for mtp. hva slags type spillere vi har i laget vårt så er det særdeles få av de som faktisk passer til den type fotball Özil er lagd for å spille.

 

2 år til med Wenger blir sikkert akkurat det samme som de siste 2 årene hvis ikke verre. Han har vært på nære nippet av å ikke klare CL spill og det er bare et spørsmål om tid før "topp 4 troféet" ryker også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sagt en stund nå at Wenger en dag må erstattes, og at vi bør gripe muligheten om det dukker opp et alternativ som virkelig kan løfte oss, men det skjer neppe med det aller første.

 

Dessuten ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal kunne kjempe om gullet neste sesong. Vi er bare syv poeng bak ligalederne, til tross for skadehelvetet vårt, og et FA-cup-trofé vil gi oss en vanvittig boost. DM og ST er to posisjoner hvor vi er desperate etter forsterkninger. Får vi inn klassespillere her, vil det virkelig heve oss betraktelig. En beinhard og bunnsolid DM vil gi Ramsey enda mer kreativ frihet, og også gjøre oss mindre sårbare på kontringer (som kanskje er vår største defensive svakhet pdd). En ny spiss vil gjøre at vi får enda større utbytte av alle sjansene Özil skaper, og vil sannsynligvis også være i stand til å skape sjanser på egenhånd i motsetning til Giroud.

 

Dette blir sannsynligvis vår beste sesong siden 2005. Forhåpentligvis klarer vi å bli enda bedre neste sesong.

Endret av Le Professeur
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har sagt en stund nå at Wenger en dag må erstattes, og at vi bør gripe muligheten om det dukker opp et alternativ som virkelig kan løfte oss, men det skjer neppe med det aller første.

 

Dessuten ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal kunne kjempe om gullet neste sesong. Vi er bare syv poeng bak ligalederne, til tross for skadehelvetet vårt, og et FA-cup-trofé vil gi oss en vanvittig boost. DM og ST er to posisjoner hvor vi er desperate etter forsterkninger. Får vi inn klassespillere her, vil det virkelig heve oss betraktelig. En beinhard og bunnsolid DM vil gi Ramsey enda mer kreativ frihet, og også gjøre oss mindre sårbare på kontringer (som kanskje er vår største defensive svakhet pdd). En ny spiss vil gjøre at vi får enda større utbytte av alle sjansene Özil skaper, og vil sannsynligvis også være i stand til å skape sjanser på egenhånd i motsetning til Giroud.

 

Dette blir sannsynligvis vår beste sesong siden 2005. Forhåpentligvis klarer vi å bli enda bedre neste sesong.

 

Spørsmålet er bare om vi får inn forsterkninger Le Prof?

 

Vi har sett Wenger ignorere åpenbare svakheter i dette Arsenal laget tidligere. Hvorfor skal han ikke gjøre det igjen? I 09/10 så var vi nære å vinne hele dritten, men manglet litt ekstra kvalitet. Hva gjorde Wenger så påfølgende sesong hvor vi tydelig manglet en spiss? Ingenting.. hva skjedde så? Jo laget startet veldig bra. Ledet ligaen en periode før van Persie ble skadet og vi hadde null alternativer på topp. Både Carlos Vela og Arshavin ble tvungne valg på spissplass uten at det fungerte og før vi kom til februar/mars var vi ute av alle konkurranser og ute av tittelkampen.

 

Ser man på hvordan Wenger har håndert disse problemområdene (midtstopperplass, keeperplassen, defensiv midtbane, spiss etc.) så er sannsynligheten for at disse blir ignorert en sesong eller to større enn det sannsynligheten er for at Wenger faktisk tar grep allerede i sommer.

Lenke til kommentar

Jepp, det er spørsmålet, men det er ganske håpløst å diskutere hvorvidt han kommer til å gjøre det eller ei. Vi får bare håpe på det beste. Personlig tror jeg at han vil vinne PL igjen før han tar hatten sin og går, og da vet han at han trenger en sterkere stall.

Lenke til kommentar

Jepp, det er spørsmålet, men det er ganske håpløst å diskutere hvorvidt han kommer til å gjøre det eller ei. Vi får bare håpe på det beste. Personlig tror jeg at han vil vinne PL igjen før han tar hatten sin og går, og da vet han at han trenger en sterkere stall.

 

Som sagt: Tar man de siste sesongene som grunnlag for hva Wenger vil gjøre så lover det ikke godt hvertfall. Penger har vært tilgjengelig og han har likevel sagt seg fornøyd med det han har hatt som regel. Det er derfor jeg er så ekstremt skeptisk.

 

Jeg tror også han vil vinne ligaen, men utifra hva han sier og handlingene hans så virker det som om det skal gjøres på "han sin måte" og da lover det ikke godt.

 

Håper virkelig vi vinner FA cupen hvertfall. Kanskje Wenger får tilbake smaken av sølvtøy hvis vi vinner? Taper vi den (som ligacupen) så sier det seg selv at Wenger og laget hans har feilet totalt hvertfall.

Lenke til kommentar

Wenger har ledet oss til toppet før, ser absolutt ingen grunn whatsoever til hvorfor han ikke skal klare det igjen. Wenger har absolutt det som skal til. Det som ødelegger for oss støtt og stadig er skader. Det er det jeg vil at vi skal ha aller størst fokus på i sommer i tillegg til forsterkninger. Om vi klarer å holde oss på skadenivå som f.eks. Liverpool og Chelsea, pluss at vi henter en ny DM og spiss i sommer, og hvis vi vinner FA cupen i år, så ser jeg så absolutt på oss som tittelutfordrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...