Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

http://www.offthepost.info/blog/2014/04/arsenal-offer-contract-to-leicesters-kasper-schmeichel/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+offthepost%2FTLAa+%28Off+The+Post%29

 

Artig om sant. Har ikke sett ham spille så mye, men vi trenger en keeper i sommer da Viviano og Fabianski nok forsvinner. God nok til å være andrekeeper? Om han har halvparten av talentet til faren tror jeg det. Leicester vant jo Championship overlegent, men slapp fremdeles inn noen del mål. 43, som er 4. best i ligaen. Vanskelig å si hvor bra dette er dog.

 

Uansett, sier vel i utgangspunktet ja,takk til en slik overgang. Kommer gratis og er fremdeles ung og lovende.

 

Edit: Oops, han var mye eldre enn jeg trodde. 27 år gammel. Da spørs det vel om han vil komme og være 2.valg.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"The new stadium project provoked a lot of discussions and debate at board level. We spoke about how far we could go, how unpredictable it would be, how risky it was for the club. Can we put the club in danger for this? So when it finally happened, it was a bit of a dream turning into a reality. You couldn’t really believe it. When we look back one day, maybe these are not the seasons that will remain most in the memories, but for me this will be the challenge, viewed from a distance, that I’ll be the proudest of completing



"The disadvantage was that you didn’t really feel at home. After coming from Highbury, where you felt so much at home, you think you are playing on a neutral ground. I went into this challenge and I knew that, OK, I had won things with Arsenal, but now we would go into a period that would be more difficult. To go to a new stadium brought restricted finances at the time and the uncertainty of paying the debt back. The absolute compulsory thing was that we had to stay in the top four. The pressure suddenly became much bigger. I went for this challenge and I must say, thinking back now, it was a massive risk. After some seasons I thanked God that we had managed again to be in the Champions League – but it was only just on a couple of occasions.



"The work was really hard and you think that you are not allowed to make any mistake because any point can be costly, which was not so much the case before. These years were - for me certainly as a manager - the most difficult.



“When we look back one day, maybe these are not the seasons that will remain most in the memories, but for me this will be the challenge, viewed from a distance, that I’ll be the proudest of completing. Because I managed to keep the club at the level that we could survive financially. Now, I think we are on the other side of it and the club can compete again with everyone, financially. Hopefully this will be a period where the club can compete with anybody else again.



"I’m not a guy who looks back too much. You have to survive and deal with the challenge you have taken. You know that in the history of the club, that will be an important moment where the club moves forward. Some clubs that still have to do it will suffer later. For us it was vital. The landscape of English football has changed in the last 10 years. Today, we could not survive being at Highbury anymore."


Endret av Mr. Brightside
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper vi får se mer av Zelalem neste sesong. Virker som en fin fyr:

Håper vi får se han mot Norwich hvis den kampen blir meningsløs.

Hadde vært gøy om vi fikk se Zelalem, Gnabry og Akpom fra start der, ja. Dan Crowley hadde det også vært ekstremt artig å se i aksjon, men vi må nok vente til pre-season.

 

Zelalem er altfor dårlig til PL spill ennå. Han er veldig god med ballen i beina (men, som Benbjo påpeker ganske veik), men når han ikke har ballen er han virkelig ræva. Det taktiske er han milevis unna rett og slett. Der er han i mine øyne den aller svakeste av alle midtbanespillerene våre.

 

Gnabry, Akpom + Hayden, Bellerin og Zelalem hadde det vært morsomt å se om vi ikke har sjangs på 3. plassen.

 

Lenke til kommentar

Enig. Dessuten er jeg ikke enig i at han er veik. Han har fått mye skryt for sin overkroppsstyrke og evne til å skjerme ballen under press. Og at han er rævva uten ball synes jeg er en voldsom påstand med tanke på hvor lite han har spilt for førstelaget. Og ut i fra det jeg har sett av ham på lavere nivå, virker han i hvert fall et par hakk mer moden enn de andre på banen.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Dersom Norwich kampen her helt meningsløs så håper jeg vi stiller en del unge spillere. Jeg driter i om vi taper da, det som er viktig er at spillerne får matcherfaring fra øverste nivå. Det er som de to over her sier den beste måten å utvikle seg. I tillegg får vi da hvilt spillere til finalen og kan unngå skader.

Lenke til kommentar

De blir ikke bedre uten matching på øverste nivå. Klassespillerne kommer ikke ferdig utviklet ut fra akademiet...

 

Grunnen til at man har reservelag o.l. er jo nettopp fordi at de unge spillerene kan lære av feilene sine der og utvikle seg i motsetning til hvor førstelaget hvor alt er basert på resultater. Når Zelalem sliter med posisjonering o.l. i reserveligaen så sier det seg selv at det på høyere nivå blir enda tøffere.

 

Enig. Dessuten er jeg ikke enig i at han er veik. Han har fått mye skryt for sin overkroppsstyrke og evne til å skjerme ballen under press. Og at han er rævva uten ball synes jeg er en voldsom påstand med tanke på hvor lite han har spilt for førstelaget. Ut i fra det jeg har sett av ham på lavere nivå, virker han i hvert fall et par hakk mer moden enn de andre på banen.

 

Han er flink til å skjerme ballen under press, men det kommer mer fra hans meget gode teknikk i mine øyne. I duellspillet er han veik.

 

Du kan jo se debuten hans mot Coventry blant annet. Der ble han ofte liggende feil i forhold til den rollen han kom innpå for å få. Det samme gjør han for reservelaget hvor Olsson ofte må jobbe ekstra hardt defensivt på midten fordi Zelalem ikke bidrar nok. Dette er hans klart største svakhet som spiller. Har ikke den taktiske tilnærmingen til det defensive som det offensive rett og slett.

 

Han er fortsatt ekstremt ung selvfølgelig, men mtp. at han er adskillig mye verre enn Wilshere defensivt så vil det være en bratt lærekurve, men vet jo aldri om gutten hever seg før han har prøvd seg på nivået selvsagt, men pdd. så er det store svakheter i det defensive spillet til unge Zelalem.

Lenke til kommentar

https://twitter.com/AFCPressWatch/status/462315186725322752

 

Sign him up, Wenger! 14 mål og 11 assists i La Liga denne sesongen. Totalt 40 mål og 27 assists i ligaen de siste tre årene. Hadde vært en helt fantastisk spiller å ha i troppen med tanke på at han kan spille i omtrent alle offensive posisjoner. Har knapt rukket å fylle 25. 4 millioner euro er et røverkjøp-

 

Edit: AFCPressWatch er ikke den mest pålitelige kilden, men sitatet er visstnok fra et intervju med Radio Marca. Er all over twitter.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Skjønner enda ikke, den dag i dag, at vi ga slipp på ham.

 

Rett og slett fordi han ikke presterte på en jevnlig basis. Verken hos oss eller på utlånet sitt i West Brom. Likevel er det åpenbart at Wenger hadde troen på ham på sikt, med tanke på at han insisterte på å få en tilbakekjøpsklausul.på €4M. Har alltid hatt sansen for meksikaneren. Hadde vært en perfekt erstatter for Podolski, om han blir solgt.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Skjønner enda ikke, den dag i dag, at vi ga slipp på ham.

 

Neither do I.

 

Ufattelig rart at Wenger droppet han i 09/10 sesongen når han fikk sjansen fra start i et par kamper. Svarte med 2 målgivende på de to kampene, men etter det så fikk han aldri tillit fra Wenger igjen. På tross av at Arshavin tydeligvis ikke var Wenger's favoritt heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...