Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jau, nå var Arsenal lenge med i tittelkampen frem til Wenger viste ambisjoner i Januar og valgte heller å gå for topp 4.

 

For å ikke snakke om at han har trengt 2 år og 6 overgangsvinduer på å erstatte van Persie hvis han i det hele tatt gjør det i sommer engang.

 

Wenger har virkelig en stor jobb foran seg i sommer som diskutert tidligere. Er ganske mange områder hvor vi trenger forsterkninger og erstattere for spillere som forsvinner i sommer.

Lenke til kommentar

 

Jau, nå var Arsenal lenge med i tittelkampen frem til Wenger viste ambisjoner i Januar og valgte heller å gå for topp 4.

 

Folk sier det der hele tiden, men hvem var tilgjengelig i januar som kunne hjelpet oss i kampen om gullet?

 

Berbatov som tilskudd på spissplass? Scoret 5 mål og har 3 målgivende på 10 ligakamper for Monaco.

 

Ville vært adskillig bedre alternativ på topp enn hva Sanogo har tilført oss. Sa dette i januar når han ble linket til oss også.

 

Wenger hadde alternativer forrige sommer og i januar, men faktum er at han er ubesluttsom på overgangsmarkedet. Det har han vært helt tilbake fra han kom til klubben, men før så hadde han en viss mr. Dein som overstyrte han når han begynte å nøle. Nå derimot er det han selv som bestemmer alt og da går ikke ting på skinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at dere henter Benzema i sommer. En spiss som kan passe inn i klubben deres, forutsatt at Real Madrid snapper opp Suarez. Uansett så burde Wenger, som Mourinho må, vise ambisjoner ved å kjøpe inn en spiss. Tabellen preges av at to av London klubbene ikke har spisser som er på nivået klubben skal ligge på.

 

Når det gjelder hva Arsenal kunne hentet er det vel mer hvor mye han kunne betalt. Wenger vil ikke gi en pund ekstra (bokstavelig talt) og når man ikke vil betale en sum som ønskes, hvorfor skal man da selge i Januar? Giroud har vel vist at han er langt i fra god nok til Arsenal. Han passer bedre inn i en klubb som Newcastle e.l.

Lenke til kommentar

 

 

Jau, nå var Arsenal lenge med i tittelkampen frem til Wenger viste ambisjoner i Januar og valgte heller å gå for topp 4.

 

Folk sier det der hele tiden, men hvem var tilgjengelig i januar som kunne hjelpet oss i kampen om gullet?

 

Berbatov som tilskudd på spissplass? Scoret 5 mål og har 3 målgivende på 10 ligakamper for Monaco.

 

Ville vært adskillig bedre alternativ på topp enn hva Sanogo har tilført oss. Sa dette i januar når han ble linket til oss også.

 

Wenger hadde alternativer forrige sommer og i januar, men faktum er at han er ubesluttsom på overgangsmarkedet. Det har han vært helt tilbake fra han kom til klubben, men før så hadde han en viss mr. Dein som overstyrte han når han begynte å nøle. Nå derimot er det han selv som bestemmer alt og da går ikke ting på skinner.

 

 

Anser ikke Berbatov som bedre enn Giroud. Han er gammel og lat. Kunne vært en grei backup, ja, men jeg ser ikke hvordan det hadde vært ambisiøst eller hjulpet oss til ligagull. Dessuten er det smartere å gå for en bedre spiss til sommeren enn det som er tilgjengelig i januarvinduet.

 

Du må også huske at det er mye som skjer bak kulissene. Det har jo blitt bekreftet at vi fikk et bud på Draxler avslått i januar mener jeg å huske, i tillegg er jo det rapportert at vi bydde på både Suarez og Higuain i sommer. Wenger er kanskje en smule sta, men han er ihvertfall aktiv. Nå har Wenger bekreftet at han har tenkt til å bli, og det tolker jeg som at han har planer om å bruke mye penger i sommer. Hvis han ikke har noen større amibsjoner en der klubben er for øyeblikket så tror jeg ikke han ville signert ny kontrak.t

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at dere henter Benzema i sommer. En spiss som kan passe inn i klubben deres, forutsatt at Real Madrid snapper opp Suarez. Uansett så burde Wenger, som Mourinho må, vise ambisjoner ved å kjøpe inn en spiss. Tabellen preges av at to av London klubbene ikke har spisser som er på nivået klubben skal ligge på.

 

Hvis Reus ønsker å flytte til England anser jeg oss som den heteste kanditaten, med mindre han bare bryr seg om penger. Om vi kommer i budekrig med f.eks. United, klarer jeg ikke se at han velger de over oss. Han har sagt at han er Arsenalfan, beundrer alle unge talentene som kommer herifra og at Rosicky er yndlingsspilleren hans. I tillegg får han CL fotball + en bedre manager. Så jeg ser på han som en mulighet dersom han vil flytte på seg. Han slår meg ikke som typen som bare er interessert i penger.

 

Ser for meg at vi muligens også henter Lars Bender, eller kanskje Griezmann istedet for Reus. Draxler dealen tror jeg er død. Usikker på hvilken spiss vi henter, men jeg er temmelig sikker på at vi henter ny spiss. Drar Sagna tror jeg vi henter Aurier/Jung.

Lenke til kommentar

Anser ikke Berbatov som bedre enn Giroud. Han er gammel og lat. Kunne vært en grei backup, ja, men jeg ser ikke hvordan det hadde vært ambisiøst eller hjulpet oss til ligagull. Dessuten er det smartere å gå for en bedre spiss til sommeren enn det som er tilgjengelig i januarvinduet.

 

Du må også huske at det er mye som skjer bak kulissene. Det har jo blitt bekreftet at vi fikk et bud på Draxler avslått i januar mener jeg å huske, i tillegg er jo det rapportert at vi bydde på både Suarez og Higuain i sommer. Wenger er kanskje en smule sta, men han er ihvertfall aktiv. Nå har Wenger bekreftet at han har tenkt til å bli, og det tolker jeg som at han har planer om å bruke mye penger i sommer. Hvis han ikke har noen større amibsjoner en der klubben er for øyeblikket så tror jeg ikke han ville signert ny kontrak.t

 

At han er rimelig gammel går jeg med på, men at han er lat er en myte. Berbatov jobber minst like hardt som Giroud og på tross av alderen så er han raskere til beins enn Giroud også. En bedre avslutter er han definitivt og teknikken/link up spillet hans er til tider ekstraordinært. Problemet var bare at han i Fulham spilte med en bøling som rett og slett ikke var i nærheten av hans nivå eller på samme bølgelengde. At Fulham har byttet managere i hytt og pine de siste årene har heller ikke hjulpet. At han er bedre enn Giroud (og da særlig i et lag som Arsenal) mener jeg klart at han er.

 

Jeg må også si at jeg ikke skjønner hvordan du klarer å resonnere deg til at det er smartere å ikke gå for en spiss i januar og heller vente til sommeren når det gjaldt å vinne ligagullet? Skal spissen vi kjøper i sommer (hvis vi kjøper en) dra tilbake i tid for å sikre oss gullet? Berbatov er og blir et kortsiktig alternativ. Berbatov på 1,5 år med en overgangssum på rundt £2m ville vi lett ha klart å ha ved siden av et spisskjøp til sommeren. Så akkurat den der kjøper jeg virkelig ikke.

 

Joda. Vi prøvde oss visstnok på Draxler i vinter, men det var aldri aktuelt uansett. Det kan jeg som supporter sitte her og si fordi Schalke aldri ville hatt noe å tjene på det å selge han i januar såfremt det ikke var snakk om et bud på over £70m mtp. at de kjempet om CL plass (altså £30m) og fortsatt var med i CL. Det var totalt urealistisk med Draxler i januar og det virket mer som om det var et spill for galleriet fra klubben sin del mtp. at det var en supportergruppe som var rimelig misfornøyde i januar med mangel på aktivititet i januarvinduet fra Arsenal sin side på tross av at Gazidis skrek rundt bare et par måneder tidligere at vi hadde så jævlig mye penger.

 

Når det gjelder Higuain så hadde vi ikke engang lagt inn et konkret bud ifølge mannen selv. Suarez vet vi alle at vi prøvde å hente, men bortsett fra han så tror jeg ikke vi prøvde å hente noen andre spisser sommeren som var.

 

Ellers har jo også Mata selv fortalt at han trodde at han skulle til Arsenal i 2011 før han ble fortalt at Chelsea hadde kommet med et bud og at han deretter gikk dit. I ettertid har det "kommet ut" at Arsenal og Valencia hadde kommet til enighet om en avtale på rundt £19-20m og at alt var så og si i orden, men at Wenger ville avvente situasjonen litt fordi han var usikker på om Mata var den riktige spilleren for klubben.

 

Det samme skjedde jo blant annet med Xabi Alonso også hvor vi "visstnok" hadde kommet til enighet med Liverpool og spilleren, men at den siste godkjenningen fra Wenger ikke kom før det var for sent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle ha hentet David Villa i 2008 når han var tilgjengelig og ville til Arsenal + at Cesc gjerne ville ha han til klubben, men men. Shit happens. Er ikke noe vits å grine over det nå, men er derfor jeg er ekstremt skeptisk til Wenger nå. Tror ikke han har det som skal til for å ta oss fra det nivået vi er nå til det neste nivået.

Lenke til kommentar

Skulle ha hentet David Villa i 2008 når han var tilgjengelig og ville til Arsenal + at Cesc gjerne ville ha han til klubben, men men. Shit happens. Er ikke noe vits å grine over det nå, men er derfor jeg er ekstremt skeptisk til Wenger nå. Tror ikke han har det som skal til for å ta oss fra det nivået vi er nå til det neste nivået.

sant så sant!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...