Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Dette ble kanskje en smule selvmotsigende, men poenget mitt er at Wenger gjerne kan bli for min del om han forsterker stallen drastisk. Uten verdensklassespillere fungerer ikke spillestilen optimalt, og uten bredde får vi de samme gamle skadeproblemene. En ny manager kan muligens gjøre underverker, men det er også en stor risk å ta. Når det er sagt, kan ikke Wenger fortsette for alltid, og nå er kanskje det perfekte tidspunktet for et managerskifte. Vi har tydelige mangler i stallen, og en eventuell ny manager vil ha nok av ressurser til rådighet til å hente inn sine selvvalgte spillertyper i disse posisjonene.

 

 

Dette er du ikke alene om. De fleste vil ha Wenger, men en moderne Wenger som både forsterker stallen, endrer den naive spillestilen og gjør generelle grep på treningsmetodene/tilbakekomstfasen. Noe må i alle fall gjøres, fordi som det er pdd. er det rett og slett ikke godt nok mtp. ressursene våre.

 

Jeg er som deg for at Wenger skal bli sålenge han tar topp 4 + FA cup, og forsterker både startoppstillingen og bredden i sommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har samlet tankene etter kampen igår og funnet ut at jeg ikke har lyst på ny manager. Det kommer aldri i livet til å være noen bedre managere enn Wenger tilgjengelig.

 

Blir slettes ikke lei meg om han fortsetter, men jeg frykter at det må noe så drastisk som et managerskifte til for at ting skal forandre seg. Det er det samme som går igjen år etter år; skadeproblemer og taktiske ydmykelser mot andre topplag. Wengers filosofi er å gi spillerne sine en enorm kreativ frihet. Fabregas fikk nærmest et lite kultursjokk da han reiste hjem til Barcelona og fikk klare instruksjoner om hvordan han skulle spille, da han i Arsenal kunne gjøre omtrent akkurat det han ville med stor suksess. Det fungerte også aldeles utmerket med genier som Bergkamp, Henry, Pires og Vieira på banen, mens folk som Giroud, Podolski og Flamini ser helt clueless ut og ikke vet hvor de skal gjøre av seg.

 

Özil, Ramsey og Walcott er tre høyst intelligente spillere som har blomstret under sine frie tøyler. Så fort vi mistet alle disse, falt vi rett ut av gullkampen. Hvis Wenger forlenger og virkelig går inn for å forsterke stallen i sommer med både bredde og talent, tror jeg vi er gullkandidater neste sesong, men med det begrensede spillermaterialet vi har til rådighet for øyeblikket, tror jeg det er mange som kunne gjort en bedre jobb.

 

Dette ble kanskje en smule selvmotsigende, men poenget mitt er at Wenger gjerne kan bli for min del om han forsterker stallen drastisk. Uten verdensklassespillere fungerer ikke spillestilen optimalt, og uten bredde får vi de samme gamle skadeproblemene. En ny manager kan muligens gjøre underverker, men det er også en stor risk å ta. Når det er sagt, kan ikke Wenger fortsette for alltid, og nå er kanskje det perfekte tidspunktet for et managerskifte. Vi har tydelige mangler i stallen, og en eventuell ny manager vil ha nok av ressurser til rådighet til å hente inn sine selvvalgte spillertyper i disse posisjonene.

 

 

Den er jeg enig i. Men tviler pga erfaring som supporter under Wenger sitt styre. Time will tell! :)

Lenke til kommentar

Hvis han skal dra, må vi få inn en god manager som har bevist at han klarer å være manager for topplag, må spille underholdende fotball, ha karisma, være flink med talentutvikling, være lojal, ha en god fotball- og skadefisofi, god på overgangmarkedet, og så mye mer. Eneste jeg ser på som verdige erstattere for Wenger er Klopp og Simeone, men de to er nok ikke tilgjengelige og ser helst at Wenger fornyer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis han skal dra, må vi få inn en god manager som har bevist at han klarer å være manager for topplag, må spille underholdende fotball, ha karisma, være flink med talentutvikling, være lojal, ha en god fotball- og skadefisofi, god på overgangmarkedet, og så mye mer. Eneste jeg ser på som verdige erstattere for Wenger er Klopp og Simeone, men de to er nok ikke tilgjengelige og ser helst at Wenger fornyer.

 

Får vi ikke en erstatter av samme eller bedre kaliber, støtter jeg selvfølgelig det at Wenger skal fornye. Vi Arsenal-supportere går en spennende tid i møte.

Lenke til kommentar

For min del har det gått for langt. Wengers tid som toppmanager er over, noe måten han har blitt utklasset på gang på gang på gang denne sesongen viser. Et tap kan være vondt å svelge, men når det kommer på den ekstremt ydmykende måten de har gjort denne sesongen er det ekstremt vanskelig å godta. Og det er samme regla hvert eneste år med skader på nøkkelspillere og tap mot lagene rundt oss på tabellen.

 

Tror man skal passe seg litt for "alt nytt er bedre"

Mange av disse spillerne har enorm tiltro til Wenger, og mange av signeringene vi har hatt, inkludert Özil har nevnt Wenger som en stor grunn til overgangen. Wenger er også mannen som har løftet talenter til verdensklasse. Hvis vi ikke får inn en manager av ypperste kvalitet med stor autoritet og respekt og ikke minst taktisk kompetanse, frykter jeg spillerflukt og en sportslig nedtur.

Jeg vil se et at vi bygger videre på den stammen vi har, og med noen signeringer og en ny kvalitetsmanager tror jeg vi for alvor kan kjempe om ligatrofeet igjen.

Jeg tror Klopp ville vært en perfekt erstatter.

 

Ingen garanti for at en ny manager kommer til å gjøre det bedre nei, men vil mye heller havne lenger ned på tabellen og vite at vi gjorde et forsøk på å gjøre noe nytt, enn en ny 4.-plass nedtur med Wenger.

 

Og når det kommer til sportslig nedtur så har vi jo hatt det hvert eneste år de siste 8 årene. Vet ikke om jeg kommer til å se på sesongen som en suksess om vi vinner FA-cupen og tar 4.-plassen heller, etter den totale, ydmykende kollapsen vi har hatt i serien.

 

Wenger kommer aldri til å vinne PL igjen. Han kommer aldri til å ta nok poeng mot de jevngode lagene. Det er mye bedre at han går denne sommeren og at vi kan begynne fra start og bli konkurransedyktige igjen.

Endret av jlf
Lenke til kommentar

Hvis han skal dra, må vi få inn en god manager som har bevist at han klarer å være manager for topplag, må spille underholdende fotball, ha karisma, være flink med talentutvikling, være lojal, ha en god fotball- og skadefisofi, god på overgangmarkedet, og så mye mer. Eneste jeg ser på som verdige erstattere for Wenger er Klopp og Simeone, men de to er nok ikke tilgjengelige og ser helst at Wenger fornyer.

Sherwood blir sikkert ledig snart. Match made in heaven, han er jo akkurat slik du beskriver :)

Lenke til kommentar

La Wenger fullføre prosjektet han har startet på. Dette er den første sesongen hvor vi virkelig har hatt midlene vi trenger tilgjengelig, og vi ga signaler om at vi vil kjempe når vi kjøpte Özil. Han kommer til å vise i sommer at vi gjør rett i å fortsette med ham som manager. Gi han minst ett år til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Tror man skal passe seg litt for "alt nytt er bedre"

 

Mange av disse spillerne har enorm tiltro til Wenger, og mange av signeringene vi har hatt, inkludert Özil har nevnt Wenger som en stor grunn til overgangen. Wenger er også mannen som har løftet talenter til verdensklasse. Hvis vi ikke får inn en manager av ypperste kvalitet med stor autoritet og respekt og ikke minst taktisk kompetanse, frykter jeg spillerflukt og en sportslig nedtur.

 

Jeg vil se et at vi bygger videre på den stammen vi har, og med noen signeringer og en ny kvalitetsmanager tror jeg vi for alvor kan kjempe om ligatrofeet igjen.

 

Jeg tror Klopp ville vært en perfekt erstatter.

Ingen garanti for at en ny manager kommer til å gjøre det bedre nei, men vil mye heller havne lenger ned på tabellen og vite at vi gjorde et forsøk på å gjøre noe nytt, enn en ny 4.-plass nedtur med Wenger.

 

Og når det kommer til sportslig nedtur så har vi jo hatt det hvert eneste år de siste 8 årene.

Totalt uenig i det første du skriver. For meg blir dette desperasjon. Dagen Wenger blir erstattet må det være en klar plan og en visjon fremfor "å prøve noe nytt". En ny manager må velges med presisjon på grunnlag av prestasjoner, en klar filosofi og en som kan drive klubben i mange år. Ikke et "spennende navn". All den sportslige suksessen vi evt vil få under en ny manager har Wenger lagt fundamentet for. Nøkkelen blir da å bygge videre på det som har tatt 9 år å bygge opp, og utvikle klubben der ifra.

 

Angående sportslig nedtur i åtte år, så blir det relativt. Skulle vi satse på noe helt nytt vil det kanskje bli sett på som suksess om noen år, hvis Moyes-effekten inntrer. Her finnes det selvsagt ingen garanti, men vi er nødt til å bygge videre og forbedre det vi allerede har.

Endret av Liquidkey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

La Wenger fullføre prosjektet han har startet på. Dette er den første sesongen hvor vi virkelig har hatt midlene vi trenger tilgjengelig, og vi ga signaler om at vi vil kjempe når vi kjøpte Özil. Han kommer til å vise i sommer at vi gjør rett i å fortsette med ham som manager. Gi han minst ett år til.

 

Helt enig.

 

 

jeg har hatt lyst til å slå både infinety og brightside, så jeg kan vikariere som fredsmegler. PS. Spanderer øl på begge om dere blir med ut (i Oslo) og se en match (feks Bayern-United på ons. Veit du hater BM, BS.)

 

Jeg er at peace. Bare dingler en gulrot forran infinety ettersom han er en liten surpromp. hvis du spanderer flybilletten så kan jeg godt bli med.

Lenke til kommentar

 

 

Tror man skal passe seg litt for "alt nytt er bedre"

 

Mange av disse spillerne har enorm tiltro til Wenger, og mange av signeringene vi har hatt, inkludert Özil har nevnt Wenger som en stor grunn til overgangen. Wenger er også mannen som har løftet talenter til verdensklasse. Hvis vi ikke får inn en manager av ypperste kvalitet med stor autoritet og respekt og ikke minst taktisk kompetanse, frykter jeg spillerflukt og en sportslig nedtur.

 

Jeg vil se et at vi bygger videre på den stammen vi har, og med noen signeringer og en ny kvalitetsmanager tror jeg vi for alvor kan kjempe om ligatrofeet igjen.

 

Jeg tror Klopp ville vært en perfekt erstatter.

Ingen garanti for at en ny manager kommer til å gjøre det bedre nei, men vil mye heller havne lenger ned på tabellen og vite at vi gjorde et forsøk på å gjøre noe nytt, enn en ny 4.-plass nedtur med Wenger.

 

Og når det kommer til sportslig nedtur så har vi jo hatt det hvert eneste år de siste 8 årene.

Totalt uenig i det første du skriver. For meg blir dette desperasjon. Dagen Wenger blir erstattet må det være en klar plan og en visjon fremfor "å prøve noe nytt". En ny manager må velges med presisjon på grunnlag av prestasjoner, en klar filosofi og en som kan drive klubben i mange år. Ikke et "spennende navn". All den sportslige suksessen vi evt vil få under en ny manager har Wenger lagt fundamentet for. Nøkkelen blir da å bygge videre på det som har tatt 9 år å bygge opp, og utvikle klubben der ifra.

 

Angående sportslig nedtur i åtte år, så blir det relativt. Skulle vi satse på noe helt nytt vil det kanskje bli sett på som suksess om noen år, hvis Moyes-effekten inntrer. Her finnes det selvsagt ingen garanti, men vi er nødt til å bygge videre og forbedre det vi allerede har.

 

 

Har aldri ment at vi skal ansette hvem som helst, og at det er bedre. Sier bare at selv om det ikke er noen garanti for at f.eks. Martinez kommer til å gjøre det bedre enn Wenger gjør det idag, mener jeg det er verdt risken å gjøre et skifte. Wenger = stabilitet i form av CL-fotball. Ny manager garanterer ikke CL-fotball, men jeg mener det er verdt noen år uten hvis det betyr muligheten for en fremtid som inneholder mer enn det Wenger bringer til klubben. Er selvsagt enig i det du skriver om at en ny manager må plukkes ut nøye.

 

Jeg har hvertfall innsett nå at Wenger aldri kommer til å vinne PL igjen. Hans tid er over, og han har vært så lenge i klubben nå at folk ikke innser det og er livredde for en fremtid uten 4.-plassgarantien.

Endret av jlf
Lenke til kommentar

Cazorla bekrefter det jeg har sagt lenge: Klubben har ingen vinnermentalitet:

 

 

 

“We haven’t got a winning mentality and we have to believe in ourselves (more),” said Cazorla. “Sometimes you can get used to not fighting, but we can’t do that. Arsenal is and will always be a historic football club, we have to look forward."

 

I samme intervju sier han at spillerene ga opp etter tapet mot Stoke:

 

 

“And the defeat against Stoke finished us. You can’t lose against Stoke if you aspire to be the next champion.”

 

Kritikk mot klubbens passivitet i overgangsvinduene:

 

But we have to improve at crucial moments and sign the best football players because if you don’t do that, you may lag behind others.

“That is what makes it different at other clubs. You’ve a good example in Manchester City who signed Fernandiho, (Alvaro) Negredo... or even Manchester United with (Robin) Van Persie and (Juan) Mata.

 

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/10754222/Santi-Cazorla-admits-Arsenal-lack-winning-mentality-as-they-prepare-for-FA-Cup-semi-final-contest-against-Wigan.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe jeg også har sagt veldig lenge. Spørsmålet er hvem er det som har ansvaret for mentaliteten? spillerne eller manager? Hvem er det som har ansvaret for at vi ikke er mer aktive i overgangsvinduene? manager eller styret?

 

Det er selvsagt manageren som har ansvaret for lagets mentalitet. Det er hans jobb å inspirere og motivere spillerne sine og sette krav til dem, og gi spillerne konsekvenser om de ikke har riktig holdning. Kan ta United som eksempel, og den ekstreme forskjellen på hvordan laget fremstod under SAF og hvordan de fremstår nå. Wengers metode har funket med tidligere lag, men funker desverre ikke nå. Mulig det er fordi spillerne ikke holder høyt nok nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...