Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

 

“Diaby will return to the team this weekend, yes, he has a tremendous spirit and has fought with courage to return as an Arsenal player. He is like a new signing.”

“He has been out for a long time, but will start the game, to win this game is crucial and would mean we can stop looking over our shoulders and begin again looking forward”

“I am unsure as yet who he will replace, but expect to see him start, he is a top player at the club and an important one for us.’

“Abou plays really intricate & laudable football, objectively & overall [he is] like [a new] signing.” Wenger said.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært knall om Diaby hadde kommet tilbake og holdt seg skadefri til sesongslutt nå. Han er jo en jævlig god fotballspiller!

 

Enig!

Om han mot alle odds klarer å holde seg skadefri ville det tilført laget mye, men personlig ser jeg for meg et 15 minutters innhopp før han halter av igjen. Desverre.

Lenke til kommentar

Nå har jeg skrevet dette hundre ganger, men jeg får vel gjøre det igjen.

 

Diaby som fotballspiller fungerer ikke. Hvorfor? Jo fordi muskelfibrene hans klarer rett og slett ikke å takle de belastningene kroppen hans blir utsatt for på en daglig basis når han skal trene og spille fotball (dette er bekreftet av både Guy Roux og Arsene Wenger).

 

Så når Diaby sist spilte for oss (etter en lang lang rehabilitering med personlig trener og jobbet knallhardt med kjernemuskelaturen og fokus på å være i super form generelt sett) så ble han brukt sparsomt. Allikevel pådro han seg flere småskader og en litt større skade i muskelaturen i beinet som gjorde at han ble ute i et par måneder. Deretter etter nok en tid med opptrening så røk ACL-en hans.

 

Diaby er dessverre en spiller som kan spille 1/3 av kampene maks i løpet av en sesong med hell. Uansett hvor talentfull han er så er rett og slett kroppen hans ikke egnet for profesjonell fotball. Det er ikke et spørsmål om "hvis" han kommer til å bli skadet igjen, men "når".

 

Ufattelig kjipt selvfølgelig, men sånn er det bare. Og uansett hvor mye han prøver å rette opp dette ved å trene riktig og bygge opp muskelaturen sin så er det bare ikke nok som vist siden han var i starten av tenårene. Håpet var trolig at han i løpet av begynnelsen av 20-årene skulle klare å trene seg opp såpass at han kunne kvitte seg med problemene og stabilisere seg litt mer mtp. muskelmasse o.l., men Diaby er en av de få som dette ikke hjalp for.

 

Sitat fra Wenger angående Diaby:

 

“I can tell you as he has been everywhere in the world to be assessed. There is an explanation that he is quick, strong, has good stamina, good resistance to repeat, but his muscle strength is not good enough to deal with that.

 

“The muscle is pushed to the extreme and his individual fibres are not strong enough. Then sometimes little fibres go. That is basically his problem.

 

“When you play every three days, you cannot rebuild your strength, as you need to recover. When you don’t rebuild your strength, through the games you burn your fibres a bit and become weaker and weaker, so that means he gets injured.”

 

Som sagt så er det ufattelig synd, men Diaby som toppspiller og bærebjelke i Arsenal kommer aldri til å skje. Han er for skjør. Dessverre har jeg preiket dette i nå 6-7 sesonger, men av en eller annen grunn så blir han aldri gitt opp av Wenger på tross av problemene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

“When you play every three days, you cannot rebuild your strength, as you need to recover. When you don’t rebuild your strength, through the games you burn your fibres a bit and become weaker and weaker, so that means he gets injured.”

 

Ingen forventer at han skal spille fast, men han er et fantastisk alternativ å ha på benken om han mot formodning skulle klare å unngå de verste skadene neste sesong. At Wenger gav ham en ny kontrakt i 2010 er for øvrig helt forståelig. Han spilte 40 kamper den sesongen, og 36 sesongen før det. I tillegg var han bare 23 år gammel.
Lenke til kommentar

 

“When you play every three days, you cannot rebuild your strength, as you need to recover. When you don’t rebuild your strength, through the games you burn your fibres a bit and become weaker and weaker, so that means he gets injured.”

Ingen forventer at han skal spille fast, men han er et fantastisk alternativ å ha på benken om han mot formodning skulle klare å unngå de verste skadene neste sesong. At Wenger gav ham en ny kontrakt i 2010 er for øvrig helt forståelig. Han spilte 40 kamper den sesongen, og 36 sesongen før det. I tillegg var han bare 23 år gammel.

 

37 kamper var han involvert i 08/09 hvorav 12 var fra benken. I 09/10 var hans store "triumf" over skadene da han var involvert i 38 kamper totalt hvorav 34 var fra start. Dog er dette unntakene hans. Snittet hans er 14 kamper hver sesong de 7 andre sesongene.

 

Og en annen ting som er verdt å merke seg er at Diaby ikke er så fantastisk som folk skal ha det til. Dette skjer hver gang en spiller er fraværende (Diaby, Eduardo, Ramsey, Wilshere etc.) og vi er desperate etter en frelser. Vi romantiserer de spillerene som mangler noe voldsomt og de ender opp med å bli hypet noe vanvittig. Diaby er helt vanvittig talentfull, men han er ustabil som fy. Dette har han alltid vært. Både i hans beste sesonger i Arsenaltrøya var dette mye av argumentet med at vi trengte en midtbanespiller til av høy klasse.

 

Jeg ser ikke at det er verdt å bruke £60k i uka på å beholde en spiller som kanskje bidrar med 56 kamper de neste 4 sesongene. De siste 3 sesongene har han forøvrig vært involvert i 20 kamper. Altså har skadeproblemene hans faktisk forverret seg.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe annen løsning enn at vi kvitter oss med fyren.

Hva er vitsen med å kaste vekk penger til en spiller som ikke kan:

 

1) spille i 90 minutter

2) spille fast

3) risiko for gjentagende skader, ergo ute av deler av eller en hel sesong

4) Hvor lenge han kan spille fotball før kroppen sier nok er nok, ergo usikker framtid

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poenget mitt var at Diaby var ung og så ut til å være kvitt skadeproblemene sine da han fikk ny kontrakt. De siste fire sesongene har lønningene hans vært så godt som bortkastet, men det kunne hverken jeg, du eller Wenger forutse. At du har preiket om at Diaby er for skjør i 7 år tror jeg rett og slett ikke på.

 

Jeg er helt enig i at Diaby blir glorifisert under sine fravær, men som du sier er han vanvittig talentfull. Hadde det ikke vært for skadene, kunne han blomstret for fullt og blitt den bautaen på midtbanen vi ikke har hatt siden Vieira. At Wilshere og Ramsey har blitt oppskrytt under sine skadefravær er jeg dog ikke enig i. Wilshere ble som 19-åring kåret til sesongens beste spiller på Arsenal.com, og ble også PFA young player of the year samme sesongen. Han var rett og slett fantastisk, og har enda ikke funnet tilbake til det samme nivået. Ramsey viste også skyhøyt potensial, og har igjen vist denne sesongen (og ellers i 2013) at han har alle muligheter til å bli en av de store profilene i ligaen fremover.

 

Hvor har du det forresten fra at Diaby tjener £60k i uka? Nekter å tro at han tjener mer enn £50k (selv om dette også selvsagt har vært bortkastede penger de siste sesongene).

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diaby-sitatene fra Benjbo:

Starte??? Etter å ha vært ute i flere år(...)?! Hva faen, vanligvis er det touch and go i en slik situasjon om en spiller får vært med på benken i det hele tatt jo...

 

Godt mulig det var en April-spøk, men artikkelen med sitatene var datert i dag.

Lenke til kommentar

Poenget mitt var at Diaby var ung og så ut til å være kvitt skadeproblemene sine da han fikk ny kontrakt. De siste fire sesongene har lønningene hans vært så godt som bortkastet, men det kunne hverken jeg, du eller Wenger forutse. At du har preiket om at Diaby er for skjør i 7 år tror jeg rett og slett ikke på.

 

Det kan jeg forsåvidt være enig i at var vanskelig å forutse fordi han fortsatt var rimelig ung og i begynnelsen av 20-årene når han fikk ny kontrakt, men jeg har preiket om det siden slutten av 07/08 sesongen. Så er faktisk 6 år siden.

 

Jeg er helt enig i at Diaby blir glorifisert under sine fravær, men som du sier er han vanvittig talentfull. Hadde det ikke vært for skadene, kunne han blomstret for fullt og blitt den bautaen på midtbanen vi ikke har hatt siden Vieira. At Wilshere og Ramsey har blitt oppskrytt under sine skadefravær er jeg dog ikke enig i. Wilshere ble som 19-åring kåret til sesongens beste spiller på Arsenal.com, og ble også PFA young player of the year samme sesongen. Han var rett og slett fantastisk, og har enda ikke funnet tilbake til det samme nivået. Ramsey viste også skyhøyt potensial, og har igjen vist denne sesongen (og ellers i 2013) at han har alle muligheter til å bli en av de store profilene i ligaen fremover.

 

Enig angående Diaby, men uenig i deg angående Wilshere og Ramsey. Wilshere var ikke så fantastisk som folk skulle ha det til. Han var like ræva defensivt som han har vært de siste 2 sesongene og heller ikke fantastisk offensivt når han slo gjennom den sesongen og den eneste grunnen til at han vant de kåringene var fordi han var engelsk og "homegrown". Noe som ga engelskmenn og Gooners ståtiss så det sang. Han hadde en helt fantastisk kamp mot Barcelona (noe som blir dratt frem gang på gang på gang), men generelt sett var han rimelig middelmådig. Ramsey viste stort potensial ja, men på samme måte som Wilshere så skulle han bli løsningen på alle problemene våre når han kom tilbake ifølge ganske mange Gooners. Og det på tross av at han egentlig ikke hadde hatt mer enn 2 måneder med godt spill for førstelaget.

 

Ramsey forøvrig overrasket også Wenger denne sesongen. Han selv forventet ikke at Ramsey skulle ta av så mye som han gjorde. Dette nivået trodde jeg virkelig ikke han hadde inne for å være ærlig. Så aldri på han som en "målmaskin" på tross av at han ofte kom seg til gode posisjoner.

 

Hvor har du det forresten fra at Diaby tjener £60k i uka? Nekter å tro at han tjener mer enn £50k (selv om dette også selvsagt har vært bortkastede penger de siste sesongene).

 

Han og Song lå visstnok på veldig like kontrakter. Song lå på £60k i uka og mtp. at Diaby akkurat hadde gjennomført en rimelig brukbar sesong + var året eldre enn Song så vil jeg nok gjette på at ukeslønna hans neppe var lavere hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...