Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

 

 

Ryktes om Sagna til City på twitter nå.

Tviler. Håper han er lojal nok til klubben til å ihvertfall reise ut av landet om han først skal reise.

Håper på det samme, men jeg blir faktisk ikke overrasket om han spiller med City-trøye neste år.

 

Lojalitet er et fremmedord i moderne fotball.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakk om lojalitet fra klubben angående Sagna. Fyren har vært en fantastisk bidragsyter og en bærebjelke i forsvaret vårt siden han ble hentet i 2007. Har vært fast i 7 år og prestert veldig godt i nærmest samtlige sesonger (minus sesongen etter han pådro seg dobbelt beinbrudd, men han kom seg i andre halvdelen av sesongen) og fortsatt så har spillere som Walcott, Ramsey, Podolski, Arteta etc. nærmest dobbelt så høy lønning som han.

 

Til og med Diaby har like høy lønn som Sagna på tross av at han er yngre og spilt en brøkdel av de kampene Sagna har gjort.

Lenke til kommentar

Jeg mener hvis Wenger hadde gjort grep i januar hadde dette vært et ikke tema, men når man bare henter inn en skadet svenske på lån på en plass vi egentlig har god dekning fra før av, er ikke dette en langsiktig løsning. Hvorfor henter vi ikke inn spillere som går direkte inn i første elveren?

 

Tilgjengelighet er vel nøkkelordet her. Samt frykten for å hente inn en ny middelmådighet som man senere blir nødt til å kvitte seg med. Vi trengte en spiss. Det samme gjorde Chelsea, men de klarte heller ikke å finne noen. På sentral midtbane, er Matic den eneste spilleren som beveget på seg som jeg virkelig kunne tenkt meg, men det var vel aldri sannsynlig med tanke på hans Chelsea-fortid. Sånn sett var lånet av Källström fornuftig. En helt ok midlertidig løsning i en posisjon hvor vi nå har behov for ekstrahjelp. I sommer er det derimot innen unnskyldninger. Vi MÅ forsterke.

 

Hvis vi ser på januarvinduet hadde vi en het kandidat, Draxler. Men da var det jo snakk om risiko og andre unnskyldninger som om han var blitt invalig bare på grunn av at han hadde en skade. Har vi hentet draxler i januar kunne vi ha brukt han i PL og dermed rotert mye mer på spillerne.

 

Evt at Schalke ikke ville selge sin beste spiller. Han har en utkjøpsklausul på £37m i sommer. De var neppe villige til å gå noe lavere enn det. Dessuten kan det godt være at han selv ville være sikret førstelagsspill på vårsesongen rett før VM.

 

Selv om det har ingenting å si, men bare ren nysgjerrighet, hvem trur du han henter?

 

Er redd for å nevne navn, da de spillerne jeg foreslår ofte blir hentet av andre klubber hvor de flopper. Tror og håper dog at vi henter en GK, RB, CB (backup), DM og ST.

 

 

Helt enig, det er veldig skuffende. Men han fikk faktisk et ultimatum fra de seneste spillerne som har forlatt. Det var å hente inn kvalitet eller så dro de og det er faktisk lov å stille spørsmål til sin manager handlinger.

 

Hvorfor skal Wenger bøye seg etter spilleres ultimatum? De er ikke på noen måte kvalifiserte til å komme med innspill til klubbens overgangspolitikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående Sagna-ryktene: Inters president har uttalt at de ikke kommer til å hente Sagna, da han har bestemt seg for å bli i England. Om dette betyr at han forlenger eller går til en annen klubb gjenstår å se. Skal ikke se bort i fra at City-ryktene er "agent talk" for å legge press på Arsenal i kontraktsforhandlingene.

Lenke til kommentar

 

Dere kan si at vi ikke har hatt penger til å bruke på spillere på grunn av at vi har en gjeld å betale ned. Ja dette stemmer, for 2 år siden. Men de siste to somrene har vi hatt penger i banken(dette er dokumentert) og har hatt muligheter til å forsterke stallen kraftig.

 

Hvor er denne dokumentasjonen på at vi hadde penger i banken i 2012? Kan godt hende at du har rett, men personlig har jeg ikke fått med meg dette. Det var et bra innlegg på arsenalvision.com i starten av sesongen som påpekte at vi hadde £154m i banken i sommer, men "kun" £70m av disse var igjen om vi trakk fra alle utgifter de skulle dekke. I 2006 hadde vi derimot bare £53m totalt sett, før disse utgiftene. Regner med at dette tallet var ganske mye høyere i 2012, men husk at våre nye gigaavtaler trer i kraft først nå.

 

Ellers er jeg selvsagt enig i at Wenger er nødt til å ta de nødvendige grepene i sommer. La oss håpe at han gjør dette.

 

Har ikke tid til å finne det akkurat nå, men kan komme med det senere i kveld når jeg får satt meg på PCen. :)

Lenke til kommentar

Tilgjengelighet er vel nøkkelordet her. Samt frykten for å hente inn en ny middelmådighet som man senere blir nødt til å kvitte seg med. Vi trengte en spiss. Det samme gjorde Chelsea, men de klarte heller ikke å finne noen. På sentral midtbane, er Matic den eneste spilleren som beveget på seg som jeg virkelig kunne tenkt meg, men det var vel aldri sannsynlig med tanke på hans Chelsea-fortid. Sånn sett var lånet av Källström fornuftig. En helt ok midlertidig løsning i en posisjon hvor vi nå har behov for ekstrahjelp. I sommer er det derimot innen unnskyldninger. Vi MÅ forsterke.

 

Svar:

Direkte sitat fra wenger i intervju var at det var ikke mangel på tilgjengelighet, men spillere med rett talent. ehehe...

 

Evt at Schalke ikke ville selge sin beste spiller. Han har en utkjøpsklausul på £37m i sommer. De var neppe villige til å gå noe lavere enn det. Dessuten kan det godt være at han selv ville være sikret førstelagsspill på vårsesongen rett før VM.

Svar:

Ja, slik er det desverre blitt i fotballen. Du kan få det meste men til rett pris selvfølgelig, særlig når det kommer til talenter og wonderkids.

 

Er redd for å nevne navn, da de spillerne jeg foreslår ofte blir hentet av andre klubber hvor de flopper. Tror og håper dog at vi henter en GK, RB, CB (backup), DM og ST.

Svar:

spiss: Diego Costa, CB/DM: Flavio Ferreira, RB: Micah Richards. Håper fabianski ikke flytter på seg.

 

Hvorfor skal Wenger bøye seg etter spilleres ultimatum? De er ikke på noen måte kvalifiserte til å komme med innspill til klubbens overgangspolitikk.

 

Svar:

I enhver organisasjon ville ansatte stilt det samme spørsmålet, jeg mener hvorfor skal ikke dette skje i fotballen?

 

Lenke til kommentar

Direkte sitat fra wenger i intervju var at det var ikke mangel på tilgjengelighet, men spillere med rett talent. ehehe...

Så vi burde ha hentet inn spillere som ikke var gode nok?

I enhver organisasjon ville ansatte stilt det samme spørsmålet, jeg mener hvorfor skal ikke dette skje i fotballen

 

Faktum er at vi ikke har hatt råd til å hente inn spillere i Özil-klassen før nå. Spillere kan stille så mange ultimatum de bare vil, men det endrer ikke på dette.

Lenke til kommentar

 

Direkte sitat fra wenger i intervju var at det var ikke mangel på tilgjengelighet, men spillere med rett talent. ehehe...

Så vi burde ha hentet inn spillere som ikke var gode nok?

I enhver organisasjon ville ansatte stilt det samme spørsmålet, jeg mener hvorfor skal ikke dette skje i fotballen

 

Faktum er at vi ikke har hatt råd til å hente inn spillere i Özil-klassen før nå. Spillere kan stille så mange ultimatum de bare vil, men det endrer ikke på dette.

 

Vet godt hva du sikter til, men problemet var at klubben skrudde forventningene til fansen skyhøyt, med å gå ut å si i media at styret hadde bevilget mye penger for å bruke på overgangsvinduet.

Lenke til kommentar

Vet godt hva du sikter til, men problemet var at klubben skrudde forventningene til fansen skyhøyt, med å gå ut å si i media at styret hadde bevilget mye penger for å bruke på overgangsvinduet.

 

Det er jeg 100 % enig i. Det er styret som har lagt et helt vanvittig stort press på Wenger fra starten av, og på mange måter brukt hans høye status blant supporterne som et skjold. De har gått ut hver sommer og sagt at vi har penger til rådighet, til tross for at alle regnskap viser at dette ikke har vært tilfellet. Det er i stor grad derfor jeg så gjerne ønsker at Wenger skal bygge sitt tredje store Arsenal-lag. Han har måttet finne seg i mye dritt, og fått enormt med kritikk. Jeg unner ham virkelig et par år med suksess før han legger boblefrakken på hylla.

Lenke til kommentar

Serge Aurier RTer Arsenal-fans på twitter for ørtende gang. Ingen tvil om at han er interessert i å bli Sagnas arvtager. 21 år gammel ivoriansk høyreback som også kan spille stopper. 5 mål og 6 assists i Ligue 1 viser at han kan bidra offensivt. Bra defensive stats også. Syv landskamper. Erketypisk Wenger-signering.

 

Ellers blir vi atter en gang linket til Lars Bender i diverse engelske tabloider. Hadde vært en drømmesignering imo. Etter mitt inntrykk ikke like pasningssikker som Arteta, men langt mer mobil og defensivt anlagt. På papiret Ramseys perfekte partner.

 

Edit: Aurier-bildet i spoiler. Ingen tvil om at han er en gooner, i hvert fall. Kommer visstnok bare til å koste £3m. Vedder dog 100 spenn på at han ender opp som en middelmådighet i Newcastle.

 

 

 

 

BjKgmd5CEAEiqWu.jpg

 

BjSEOQlIQAAkHqq.jpg

 

BjSA7x1CcAAufO0.jpg

 

 

 

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Serge Aurier RTer Arsenal-fans på twitter for ørtende gang. Ingen tvil om at han er interessert i å bli Sagnas arvtager. 21 år gammel ivoriansk høyreback som også kan spille stopper. 5 mål og 6 assists i Ligue 1 viser at han kan bidra offensivt. Bra defensive stats også. Syv landskamper. Erketypisk Wenger-signering.

 

Ellers blir vi atter en gang linket til Lars Bender i diverse engelske tabloider. Hadde vært en drømmesignering imo. Etter mitt inntrykk ikke like pasningssikker som Arteta, men langt mer mobil og defensivt anlagt. På papiret Ramseys perfekte partner.

 

Aurier er etter Coleman mitt førstevalg på høyreback, men mtp. at Coleman trolig blir ekstremt dyr så blir han i realiteten førstevalget mitt. Meget god back som faktisk minner en god del om Sagna både i fysikk og generell spillestil. Dog er han mer kapabel fremover enn Sagna. Billig er han også.

 

Bendner er ikke min drømmesignering, men han ville vært et veldig godt kjøp. Pogba er mitt drømmekjøp, men det er ingen tvil om at han er utenfor vår rekkevidde. Bender ville fungert godt sammen med Ramsey, Wilshere, Chamberlain og generelt sett alle. Som Ramsey kan han løpe hele dagen lang og generelt sett er han en god spiller som kan gjøre litt av alt selv om han er mest fokusert på det defensive. Dog ikke like defensiv som sin bror Sven.

 

Bendner/Gonalons er i mine øyne to gode kandidater som forsterkning på midten. Gonalons minner mer om Arteta i spillestilen bare at han er betydelig mer kapabel til å ankre midtbanen alene samt at fysikken hans overgår Arteta sin betraktelig. Er vel også ute av kontrakt til sommeren mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

 

Serge Aurier RTer Arsenal-fans på twitter for ørtende gang. Ingen tvil om at han er interessert i å bli Sagnas arvtager. 21 år gammel ivoriansk høyreback som også kan spille stopper. 5 mål og 6 assists i Ligue 1 viser at han kan bidra offensivt. Bra defensive stats også. Syv landskamper. Erketypisk Wenger-signering.

 

Ellers blir vi atter en gang linket til Lars Bender i diverse engelske tabloider. Hadde vært en drømmesignering imo. Etter mitt inntrykk ikke like pasningssikker som Arteta, men langt mer mobil og defensivt anlagt. På papiret Ramseys perfekte partner.

 

Aurier er etter Coleman mitt førstevalg på høyreback, men mtp. at Coleman trolig blir ekstremt dyr så blir han i realiteten førstevalget mitt. Meget god back som faktisk minner en god del om Sagna både i fysikk og generell spillestil. Dog er han mer kapabel fremover enn Sagna. Billig er han også.

 

Bendner er ikke min drømmesignering, men han ville vært et veldig godt kjøp. Pogba er mitt drømmekjøp, men det er ingen tvil om at han er utenfor vår rekkevidde. Bender ville fungert godt sammen med Ramsey, Wilshere, Chamberlain og generelt sett alle. Som Ramsey kan han løpe hele dagen lang og generelt sett er han en god spiller som kan gjøre litt av alt selv om han er mest fokusert på det defensive. Dog ikke like defensiv som sin bror Sven.

 

Bendner/Gonalons er i mine øyne to gode kandidater som forsterkning på midten. Gonalons minner mer om Arteta i spillestilen bare at han er betydelig mer kapabel til å ankre midtbanen alene samt at fysikken hans overgår Arteta sin betraktelig. Er vel også ute av kontrakt til sommeren mener jeg å huske.

 

 

Er du Bendtner fan? :p

Endret av TheGooner
Lenke til kommentar

 

Dere kan si at vi ikke har hatt penger til å bruke på spillere på grunn av at vi har en gjeld å betale ned. Ja dette stemmer, for 2 år siden. Men de siste to somrene har vi hatt penger i banken(dette er dokumentert) og har hatt muligheter til å forsterke stallen kraftig.

 

Hvor er denne dokumentasjonen på at vi hadde penger i banken i 2012? Kan godt hende at du har rett, men personlig har jeg ikke fått med meg dette. Det var et bra innlegg på arsenalvision.com i starten av sesongen som påpekte at vi hadde £154m i banken i sommer, men "kun" £70m av disse var igjen om vi trakk fra alle utgifter de skulle dekke. I 2006 hadde vi derimot bare £53m totalt sett, før disse utgiftene. Regner med at dette tallet var ganske mye høyere i 2012, men husk at våre nye gigaavtaler trer i kraft først nå.

 

Ellers er jeg selvsagt enig i at Wenger er nødt til å ta de nødvendige grepene i sommer. La oss håpe at han gjør dette.

 

 

Her har du blant annet en link som bekrefter at vi hadde mulighet til å bruke penger sommeren 2012(Gazidis og co gikk i tillegg ut å si at vi hadde 70 mill å bruke, noe som viste seg å være feil).

 

http://arsenaltrust.org/news/2012/ast-analysis-of-arsenal-holdings-plc-accounts-for-year-ending-may-31-2012

 

Financial outlook - can we afford that top, top player?

-----

This current outlook and future income potential demonstrate that Arsenal could, if they wished, certainly afford to invest in the next transfer windows in two players who would cost £25m and secure six figure weekly wages.

I stedet endte vi opp med å selge RvP og tjene på overgangsmarkedet. Men gjort er gjort, og til sommeren vil jeg se endringer. Inn skal en meget god sentral midtbanespiller inn, en som minner litt om Gilberto Silva. Det skal også komme inn en ny spiss. En som er bevegelig, og passer inn i spillestilen vår.

Må nok inn med en ny høyreback også siden det er veldig usannsynlig at Sagna blir(håper vi dog klarer å få han til å bli). Er ikke Wenger villige til å fikse minst disse problemene, så kan han ta hatten sin å gå, uavhengig om vi vinner FA-cupen eller ikke.

Noe må også gjøres med medic-staffet/treningsmetodene, men det har allerede blitt rapportert at Wenger har planer om å gjøre noe med det igjen.

Lenke til kommentar
Er du Bendtner fan? :p

 

Oh yes. Danskepølsa er min absolutte favoritt.

 

Nei. Dette er nok bare et resultat av årevis med skriving av navnet "Bendtner" av diverse grunner. Planen var å skrive Bender, men istedet endte jeg opp med verken av de. Kanskje drømmen av alle drømmer er en kryssblanding av Bender og Bendtner? :tease:

Lenke til kommentar

 

Er du Bendtner fan? :p

 

Oh yes. Danskepølsa er min absolutte favoritt.

 

Nei. Dette er nok bare et resultat av årevis med skriving av navnet "Bendtner" av diverse grunner. Planen var å skrive Bender, men istedet endte jeg opp med verken av de. Kanskje drømmen av alle drømmer er en kryssblanding av Bender og Bendtner? :tease:

 

 

Utfallet av den blandinga vet jeg ikke om er positiv eller negativ :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...