Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wenger kommer ikke til å dra noen steder, så dere kan roe ned praten om hvem som skal erstatte han. Hvis vi ikke vinner FA-cupen (noe jeg ikke tror skjer), så kan jeg se for meg at han kommer til å vurdere det.

 

Alt tyder på at vi kommer til å choke mot Wigan. De spillerene vi stilte med i går er ikke kapable til å slå et lag som ikke har noe å tape. Wenger tørr ikke sette ut de etablerte som ikke presterer heller. Og når Wilshere, Walcott, Ramsey, Ozil, Kos ikke er tilbake til kampen så tror jeg vi skal få det veldig vanskelig. Spesielt etter ingen seire på 5 kamper. 0 selvtillit, 0 vilje

Lenke til kommentar

Uansett hvilken manager som tar over etter Wenger vil motgangen vi opplever nå bli som en sval bris i forhold til den vi vil oppleve da er jeg redd.

Se bare til de røde i Manchester for å se hva det betyr med en så lengesittende manager som forlater skuta.

Var jo flere her inne som mente Moyes var rett man til å erstatte Wenger i fjor på denne tiden f.eks..

 

Jeg personlig håper Wenger æraen fortsetter i enda mange sesonger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Beholder vi Wenger i 2 år til så blir det samme problemene og samme målsettingen de neste 2 årene. En ny manager kan tilføre oss noe nytt og spennende og ta oss til nye høyder eller så kan han gjøre som Moyes og dra oss ned i søla.

 

Personlig heller jeg mot noe nytt. Wenger er "trygg og god", men han er så altfor forutsigbar og hvert eneste år så er det topp 4. som teller og det er ofte med nødskrik at vi klarer å kapre den siste CL plassen. Hvor er progresjonen? En god sesong for oss er når vi "safer" oss CL til neste sesong allerede i mars/april tydeligvis.

 

Jeg har ingenting imot å være en del av et lag som prøver så hardt det kan og feiler, men den følelsen av at "vi har gitt alt" får jeg ikke fra Arsenal sitt lag. I mine øyne (som jeg har uttalt tidligere også) så syntes jeg Wenger får mindre ut av flere av spillerene sine enn det han burde. F.eks. Podolski, Giroud, Cazorla, Özil, Wilshere og Chamberlain mener jeg at har mer å gi, men at under Wenger så får de det rett og slett ikke til. Attpåtil så er det også flere av spillerene her som er direkte motparter til hva slags spillestil som passer de best. Spillere som Özil, Ramsey, Walcott og Chamberlain passer best til kontringsfotball. Cazorla, Arteta, Wilshere, Giroud o.l. passer best til lag som ønsker å ha ballen mye i laget.

 

Jeg sliter virkelig med å se planen og ambisjonene til Wenger ved å vinne noe også når han i januar er fullt klar over at Walcott er ute resten av sesongen og Ramsey trolig er ute i minst 2 måneder og alt han gjør på markedet er å hente en skadet Källström. Ved siden av dette har han også nå gjennom 4 overgangsvinduer (sommeren 2012, vinteren 2013, sommeren 2013 og vinteren 2014) ikke evnet å få tak i en bedre spiss enn Giroud på topp. Og det er rett og slett uakseptabelt. Særlig i januar så burde han ha presset på for å få tak i en brukbar spiss på lån i det minste eller en korttidsavtale. Skjedde det? Nei. Istedet så har vi hatt et spissproblem og har måtte ty til Sanogo (!) på topp fordi Giroud har vært generelt sett ræva.

 

En så erfaren manager som Wenger som tidligere har presisert at det å ha en "toppspiss" kan vinne deg kamper burde ha fått til bedre. Det samme gjaldt forøvrig for noen år tilbake med Almunia i mål og Denilson på midten. Eller før det Clichy på venstreback eller midtforsvaret generelt sett.

 

Etter Wenger sitt siste trofé så har det konstant vært åpenbare svakheter i førstelaget. Og det har alltid tatt han minst en sesong eller to før han har gjort noe med det.

 

Med Wenger så er det dessverre et mønster av dette. Og for de som tror at hvis Wenger blir sittende neste sesong at han kommer til å utrede de også: Det kommer ikke til å skje. Vi kommer til å være et skritt eller to unna neste sesong også. Deretter det samme sesongen etter der.

 

Wenger som "toppmanager" er over. Ja han er fortsatt en veldig god manager, men han kommer aldri til å vinne ligaen igjen eller noensinne vinne Champions League. Er dette noe vi burde ta til takke med? Er dette målet vårt? Burde vi ikke gå etter en manager som faktisk evner å vinne noe? Eller som viser viljen og begjæret til å vinne noe?

At Wenger har en høy stjerne og vekker sentimentalitet i de fleste Gooners er utvilsomt. Og det skal han jaggu ha, men man kan ikke fortsette å ha en manager som ikke presterer bare fordi han tidligere har gjort så mye bra. Målet vårt burde være å forbedre oss sesong etter sesong. Dette skjer ikke under Wenger.

 

Når det gjelder kandidater til å ta over for Wenger så har jeg 3 stykker som jeg mener burde være gode kandidater. Dette er Jürgen Klopp, Diego Simeone og Roberto Martinez. Sistnevnte er den jeg ønsker minst av disse 3, men som jeg samtidig syntes er en veldig spennende manager og som jeg tror ville ha løftet seg ennå et hakk hvis han tok over Arsenal, men er også en del usikkerhet med han. Han står for veldig underholdende fotball, men samtidig så kan han også bare være et "one season wonder" som manager på dette nivået.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Angående progresjon: denne sesongen vinner vi sannsynligvis vårt første trofé siden 2005, og vi har hengt med i toppkampen helt til de siste rundene av sesongen. Vi har blitt rammet av et skadehelvete uten like, og selv om det ikke er en unnskyldning for 6-0 og 5-1, er det i hvert fall forståelig at vi ikke sitter igjen med ligagullet når sesongen er omme.

 

Hvis vi ikke kan gjøre noe med skadeproblemene, er vi i hvert fall nødt til å forsterke stallen i sommer. Ser at mange stiller spørsmål rundt Wengers vilje til å gjøre dette, men jeg er ikke i tvil. I løpet av de tre siste sesongene har vi forsterket førstelaget permanent med Gervinho, Mertesacker, Chamberlain, Santos, Park, Jenkinson, Cazorla, Podoloski, Monreal, Giroud, Özil, Sanogo og Flamini, i tillegg til noen lån og en del juniorspillere. Det er naivt å tro at han ikke vil at stallen hans skal være best mulig.

 

Det er altså ingen mangel på intensjon til å forsterke stallen. Problemet har vært at for mange av disse spillerne ikke har holdt mål. Forskjellen nå er at vi har råd til å hente inn topp kvalitet, i stedet for å gamble på middelmådigheter. Derfor sprengte vi overgangsrekorden vår i fillebiter ved å hente Özil. Derfor utløste vi utkjøpsklausulen til Suarez. Dessverre ble vi royally fucked av Liverpool, som nektet å forholde seg til kontrakten. Det som er mest frustrerende med dette er at vi i tillegg mistet Higuain, som ikke var fornøyd med å være andreprioriteten vår.

 

Jeg tror Wenger er fast bestemt på å hente inn det som trengs i sommer. For bare få uker siden følte jeg at han var i ferd med å bygge noe spesielt, og selv om vi har hatt noen begredelige resultater i det siste, føler jeg likevel at vi er på riktig spor. Med unntak av en aldrende Sagna, kommer vi ikke til å miste noen nøkkelspillere i sommer. Vi får tilbake Ramsey og Walcott, som har vært fraværende denne sesongen, Özil har fått en tilvenningssesong og kommer forhåpentligvis til å blomstre med en ny spiss, og våre unge spillere har blitt ett år eldre.

 

Wenger har blitt sviktet gang på gang av nøkkelspillere som han har investert utrolig mye tid i. Han fortjener denne sjansen til å bygge sitt siste Arsenal-lag. Det er tross alt takker være han at situasjonen vår er såpass god som den strengt tatt er i dag. Selv om denne sesongen virker skremmende lik de forrige, ser vi på totalfangsten av poeng at vi har hatt fremgang. Vi fikk totalt 68 poeng i 2010/2011, 70 poeng i 2011/2012 og 73 poeng i 2012/2013. Vi trenger bare 11/21 poeng på våre syv siste kamper for å overgå dette. Klarer vi i tillegg å finne FA-cupen, har vi i tillegg brutt en enorm psykologisk barrière.

 

Dette ble rotete. Skulle egentlig bare skrive den første setningen, men jeg ble visst revet med.

Endret av Le Professeur
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Interessant at folk fortsatt tror vi kan vinne FA cupen, og atpåtil mener det er sannsynlig. Dette laget viser at det overhodet ikke takler press. Choker med en gang muligheten til å vinne noe byr seg. Vi slår kanskje Wigan, men jeg tror det er en god mulighet for å ryke allerede der. Kommer vi til finalen kommer spillerene til å være preget av stundens alvor. De har alt å tape. Motstanderen har alt å vinne. Gang på gang på gang har Arsenal vist at det er en situasjon de ikke takler.

 

Selv om vi naturligvis på papiret skal kunne slå de lagene som er igjen 9/10 ganger.

Lenke til kommentar

Dere kan si at vi ikke har hatt penger til å bruke på spillere på grunn av at vi har en gjeld å betale ned. Ja dette stemmer, for 2 år siden. Men de siste to somrene har vi hatt penger i banken(dette er dokumentert) og har hatt muligheter til å forsterke stallen kraftig.

 

Alt vi har hentet er en god spiller i Özil, men samtidig solgt vår soleklart beste spiller til en stor rival. Dette er rett og slett pinlig.

 

Vi leder faen meg ligaen fra og med september til og med midten av januar, der vi får skader på nøkkelspillere. Hva gjør vi? Nada. Det er latterlig at vi kaster bort ligaen nok en gang fordi "vi ikke har penger" som er ren bullshit.

 

Som sagt, til sommeren bør noe skje. Enten bør Wenger få fingern ut av rævva til Silent Stan, eller så må Wenger bort. Frank de Boer, Klopp eller Conte er tre jeg gjerne ser på som Wengers etterkommere. Hvor sannsynlig det er at de to sistnevnte vil komme her vet jeg ikke, men gir du de nok penger(er vel bare å gi de en like så gigantisk kontrakt som Wengers...) så kommer de.

 

Jeg ønsker gjerne at Wenger blir, men da må han begynne å innse virkeligheten og slutte med staheten sin. Middelmådig taktiker.

 

 

Lenke til kommentar

Helt enig med Le Professeur. Som jeg har nevnt tidligere har skadene (igjen) ødelagt sesongen for oss. Jeg er bombesikker på at hadde vi ikke mistet våres beste spillere med langtidsskader så hadde vi kjempet om gullet til siste stund. Vi trenger en ny spiss, en ny midtbanespiller, bredere stall, nytt medisinsk personell og nye treningsmetoder. Det vi derimot ikke trenger er ny manager.

 

Alt dette er noe som jeg tror kommer til å bli lagt vekt på av klubben i nærmeste fremtid. Wenger er godt i gang med å bygge et nytt lag, og vi har økonomien til å styrke laget der det trengs. Wenger er heller ikke så sta ved pengebruken som enkelte skal ha det til heller, noe som han har vist flere ganger.

 

Noe som også må endres er psyken til spillerne. Folk snakker om at Wenger ikke lenger klarer å motivere spillerne. Husk at spillerne er egne selvstendige mennesker, som kontrollerer sine egne tanker og følelser. Wenger er 64 år; man kan ikke forvente at han skal stå og skrike på sidelinjen til han får blodpropp. Det er rett og slett spillerne som ikke klarer å motivere hverandre. Alle står bare og rister på hodet og sutrer hver gang de mister ballen eller bommer på mål. Vi trenger en ledertype utpå banen. En som kan motivere laget i motgang og plukke det opp.

Lenke til kommentar
Mjau 1. Beholder vi Wenger i 2 år til så blir det samme problemene.

 

Svar:

Ja, jeg synes Wenger blir veldig forutsigbar. Jeg mener dette er på grunn av at han er dårlig til å planlegge og er mer reaktiv enn proaktiv.

 

 

Mjau 1. Vi har blitt rammet av et skadehelvete uten like

 

Svar:

Jeg mener hvis Wenger hadde gjort grep i januar hadde dette vært et ikke tema, men når man bare henter inn en skadet svenske på lån på en plass vi egentlig har god dekning fra før av, er ikke dette en langsiktig løsning. Hvorfor henter vi ikke inn spillere som går direkte inn i første elveren?

 

Mjau 2. Det er altså ingen mangel på intensjon til å forsterke stallen. Problemet har vært at for mange av disse spillerne ikke har holdt mål. Forskjellen nå er at vi har råd til å hente inn topp kvalitet

 

Hvis vi ser på januarvinduet hadde vi en het kandidat, Draxler. Men da var det jo snakk om risiko og andre unnskyldninger som om han var blitt invalig bare på grunn av at han hadde en skade. Har vi hentet draxler i januar kunne vi ha brukt han i PL og dermed rotert mye mer på spillerne.

 

Mjau 3. Jeg tror Wenger er fast bestemt på å hente inn det som trengs i sommer.

 

Svar: Selv om det har ingenting å si, men bare ren nysgjerrighet, hvem trur du han henter?

 

Mjau 4. Wenger har blitt sviktet gang på gang av nøkkelspillere som han har investert utrolig mye tid i. Han fortjener denne sjansen til å bygge sitt siste Arsenal-lag.

Helt enig, det er veldig skuffende. Men han fikk faktisk et ultimatum fra de seneste spillerne som har forlatt. Det var å hente inn kvalitet eller så dro de og det er faktisk lov å stille spørsmål til sin manager handlinger.

 

 

Mjau 1. Interessant at folk fortsatt tror vi kan vinne FA cupen, og atpåtil mener det er sannsynlig.

 

Svar:

Jeg tror vi vinner FA, men hvis vi spiller slik vi gjør nå er det ikke sannsynlig at vi vinner. Jeg tror og håper vi skjerper oss.

Lenke til kommentar

Hei infinety. Jeg har et spørsmål. Hvem tror du vi kunne hentet i januar som virkelig kunne hjelpet oss i gullkampen? Det er allerede vanskelig nok å hente gode, etablerte spillere i januar vinduet, men det er desto vanskeligere i å hente spillere i januarvinduet før VM. Husk at det er flere faktorer som spiller inn i en overgang. Det handler ikke bare om hvor mye penger klubben kaster ut. Finurlig nok må også spilleren det er snakk om ha lyst til å flytte på seg, klubben vi kjøper fra må være villig til å selge osv. Alle gode spillere er skeptisk til å flytte på seg halveis i en sesong. Spesielt når VM er like rundt hjørnet. De kjører safe, har ikke lyst til å ta noen sjanser og vil sikre plassen sin i VMtroppen. Ser virkelig ikke hvem som kunne hjelpet oss. Schalke var ikke villig til å selge Draxler, noe som er blitt bekreftet.

Lenke til kommentar

Dere kan si at vi ikke har hatt penger til å bruke på spillere på grunn av at vi har en gjeld å betale ned. Ja dette stemmer, for 2 år siden. Men de siste to somrene har vi hatt penger i banken(dette er dokumentert) og har hatt muligheter til å forsterke stallen kraftig.

 

Hvor er denne dokumentasjonen på at vi hadde penger i banken i 2012? Kan godt hende at du har rett, men personlig har jeg ikke fått med meg dette. Det var et bra innlegg på arsenalvision.com i starten av sesongen som påpekte at vi hadde £154m i banken i sommer, men "kun" £70m av disse var igjen om vi trakk fra alle utgifter de skulle dekke. I 2006 hadde vi derimot bare £53m totalt sett, før disse utgiftene. Regner med at dette tallet var ganske mye høyere i 2012, men husk at våre nye gigaavtaler trer i kraft først nå.

 

Ellers er jeg selvsagt enig i at Wenger er nødt til å ta de nødvendige grepene i sommer. La oss håpe at han gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...