Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Det avhenger nok av hvordan det går i FAC. Håper og tror at han forlenger om vi vinner den.

 

Maktdemonstrasjon av Chelsea i dag. Vi får håpe på en gavepakke fra Fulham og Cardiff. Klarer vi topp 3 og FAC-gull, har vi i mine øyne hatt en kjempesesong. Håper spillerne våre klarer å legge dette resultatet bak seg så fort som mulig.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ryktes at Martinez er klar for å ta over for Wenger. Ingen tvil om at vi trenger friske ideer og tanker. Håper dog Wenger kan avslutte med et FA cup trofé.

 

Når det gjelder hvorfor vi plutselig spiller dårlig mot god motstand er det fordi vi ikke er bedre. Helt tydelig at spillerene ga opp på 2-0. Er jo ikke tilfeldig at vi kollapser gang på gang mot sterkere motstand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det avhenger nok av hvordan det går i FAC. Håper og tror at han forlenger om vi vinner den.

 

Problemet til Wenger er at selv om han vinner FAC så har jeg absolutt null tro på at han vil klare å omgjøre det laget vi har nå til mestere. Vi har en ekstremt god stamme i laget med Szczesy - Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs - Ramsey - Walcott og Özil + Cazorla. Samt lagspillere som Fabianski, Jenkinson, Vermaelen, Monreal, Flamini, Arteta, Rosicky, Chamberlain, Podolski, Giroud etc., men vi mangler fortsatt toppkvalitet på 2-3 plasser.

 

Og til sommeren blir det enda verre når vi mister Sagna, Fabianski og trolig Vermaelen. Så ved siden av å få inn en toppspiss med fart, en venstrekant med fart og teknikk og en skikkelig midtbanegeneral så må vi ha inn en ny høyreback som går rett inn i laget. En backup midtstopper (eller to) og det samme på keeperplassen.

 

At Wenger gjør det som trengs ser jeg absolutt på som ekstremt urealistisk.

Lenke til kommentar

Endelig er det jævelskapet over. Wenger gjør jobben sin, det er spillerne som svikter. Nokså naiv oppstilling, men Wenger er Wenger. Arteta klarer ikke å være eneste defensive midtbanespiller i toppoppgjør.

 

Håper vi legger denne kampen bak oss, håper at Liverpool vinner ligaen, håper at vi vinner FA cupen, håper at Wenger signerer ny kontrakt og håper at han gjør noen drastiske grep om laget i sommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå må man jo ikke glemme at vi har nøkkelspillere ute med skader. Langt ifra sterk nok tropp mot Chelsea i dag, som man tydelig fikk se.

 

Joda, men det er samtlige offensive spillere vi mangler. Det forklarer ikke hvorfor vi er pissræva bakover. Forsvaret er grunnmuren i et lag. Vakler den grunnmuren så vakler hele laget. Hver eneste gang vi møter topplagene så vakler forsvaret vårt fordi de blir altfor avslørt. Enten vi har nærmest skadefritt lag eller ikke.

Lenke til kommentar

Mot City vil jeg se flere ledere på banen, og mer fart offensivt. Vi startet alt for optimistisk i dag, og det straffet seg brutalt. Start heller rolig i første omgang, få et grep om kampen, og gå for seieren i andre.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Flamini

Chambo - Rosicky - Cazorla

Sanogo

Lenke til kommentar

Driter i kampen i dag. Fokuserer heller på å hylle legenden Wenger. For en mann! Håper alle andre goonere gjør det samme, og alle kritikerne venter til i morgen med å kritisere han. Denne dagen er viet til han, og det har han fortjent, uansett hvordan det gikk i dag.

 

Hyll, hyll Wenger! Nå skal jeg fappe til Wenger-videoer resten av kvelden!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forsvar er mer enn bare 1 keeper og 4 spillere. Med et skadefritt Arsenal hadde ikke denne kampen gått så til helvete som den gjorde. Men klart, vi har problemer baki der.

 

Joda, men når Wenger stiller med Chamberlain på midten som er defensivt veik og attpåtil kjører med ekstremt lite press på motstanderen så ber man om å bli "spanked". Arteta og Flamini burde ha startet i dag for å demme opp for tapet av Ramsey, Walcott og Özil. Hvis han ville gå inn offensivt så burde kunne han heller ha dyttet Rosicky inn sentralt som er langt mer erfaren og brukbar defensivt enn hva Chamberlain er.

 

Istedet så går han for en udisiplinert og urutinert Chamberlain sentralt sammen med Arteta i en kamp mot Chelsea på bortebane.

 

Sorry, men dette er bare ekstremt dårlig taktisk av Wenger og når jeg så lagoppstillingen i stad så ble jeg direkte kvalm og skjønte at dette kom til å gå dårlig.

Mot City vil jeg se flere ledere på banen, og mer fart offensivt. Vi startet alt for optimistisk i dag, og det straffet seg brutalt. Start heller rolig i første omgang, få et grep om kampen, og gå for seieren i andre.

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Arteta - Flamini

Chambo - Rosicky - Cazorla

Sanogo

 

Er dette laget som burde ha startet mot Chelsea også. Dog blir vel det røde kortet omgjort tenker jeg. Skal ikke se bortifra at Gibbs blir "fri" mens Chamberlain får det røde kortet og 3 kampers suspensjon fra nå av.

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Dagens Arsenal-tropp ~£110m

Dagens Chelsea-tropp ~£250m

Vi ligger potensielt 4p bak. Godt å tenke på på en dag som dette.

 

Uenig. Folk nå tildags skylder alt på manager når spillerne er feilen. Hadde spillerne møtt opp idag ville ikke taktikken sett så gyselig ut som den gjorde.

Så du hvor høyt vi presset med backene i starten? Ox har også vist mange ganger denne sesongen at han er sikker nok med ball til å spille sentralt. De fleste ønsket å se Flamteta på midten idag, og ikke Ox. Wenger ble helt klart outplayed idag, men for å være helt ærlig gjorde han det ikke spess vanskelig for Mourinho.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fy faen hvor treg Arteta har blitt egentlig. Er det bare meg eller? kanskje motspillerene har blitt raskere :hmm:

 

Han var treg forrige sesong og året før der også, men han har vel kanskje blitt enda tregere denne sesongen. Enda verre er det at han har blitt langt mer aggressiv i spillet sitt så han havner langt oftere på feil side når han prøver å være tidlig ute og snappe opp ballen. For han har rett og slett ikke fart nok til å komme tilbake på rett side.

 

Tapet av Ramsey for Arteta sin del har vært ekstremt stort og selv skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor Arteta blir valgt fremfor Flamini.

Lenke til kommentar

Fy faen hvor treg Arteta har blitt egentlig. Er det bare meg eller? kanskje motspillerene har blitt raskere :hmm:

 

Han har spilt mye sammen med Wilshere og Chambo i det siste. Begge disse er svært posisjoneringssvake, noe som gjør jobben veldig vanskelig for Arteta som aldri har vært noen sprinter. Jeg mener fremdeles at Arteta er et langt bedre alternativ enn Flamini, men da er han avhengig av å ha en makker som utfyller ham. Det samme gjaldt Mertesacker da han spilte sammen med Vermaelen. Sistnevnte var alt for aggressiv og hodeløs, noe som fikk Per til å fremstå som en svak spiller da han ikke klarte å rydde opp etter Vermaelens feil. Så fort vi begynte å spille ham sammen med Koscielny, ble det andre boller.

 

Edit: TLDR; Arteta savner Ramsey.

 

Edit 2: Get in, Cardiff.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...