Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis moderatorene først skal tillate personangrep her på forumet, kan vi ikke lage en egen tråd hvor folk kan hate på Mr. Brightside? Så kan vi la denne tråden handle om Arsenal. Begynner å bli kjedelig nå.

 

On topic: sjekk ut denne videoen av Ramsey: http://news.arseblog.com/2014/03/video-aaron-ramsey-the-complete-footballer/

 

Vanskelig å sette ord på hvor viktig det er for oss at han kommer tilbake i form så fort som mulig.

Endret av Le Professeur
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis moderatorene først skal tillate personangrep her på forumet, kan vi ikke lage en egen tråd hvor folk kan hate på Mr. Brightside? Så kan vi la denne tråden handle om Arsenal. Begynner å bli kjedelig nå.

 

On topic: sjekk ut denne videoen av Ramsey: http://news.arseblog.com/2014/03/video-aaron-ramsey-the-complete-footballer/

 

Vanskelig å sette ord på hvor viktig det er for oss at han kommer tilbake i form så fort som mulig.

 

La de holde på. Er bare morsomt med de som tror at jeg bryr meg, men er for at det kan lages en egen tråd slik at vi slipper det i denne tråden.

 

Kul video forresten. Ramsey er tilbake i full trening, og Wenger mener han skal være matchfit ganske snart. Perfekt timing med tanke på at Wilshere akkurat er skadet. Bare det ikke blir en ny setback, som hadde vært forbanna typisk.

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

On topic: sjekk ut denne videoen av Ramsey: http://news.arseblog.com/2014/03/video-aaron-ramsey-the-complete-footballer/

 

Vanskelig å sette ord på hvor viktig det er for oss at han kommer tilbake i form så fort som mulig.

 

Ramsey er vill, men det er helt sinnsykt hvor mange sittere vi har misset denne sesongen. Vi trenger en klassespiss som kan ta vare på de ballene fra Ramsey.

Lenke til kommentar

Tenkte det samme da jeg så videoen. Spissplassen er pdd vårt svakeste ledd. En verdensklassesignering her kan løfte oss enormt. Irriterer meg at vi ikke gikk for Sturridge da han var tilgjengelig.

 

Satser på Balotelli til sommeren.

 

Seriøst: Det er virkelig få verdensklassespisser (eller talenter på spissplass) der ute. Diego Costa er jeg ikke mye fysen på å få se i Arsenaltrøye så han er i mine øyne utelukket (+ mye rykter til Chelsea).

 

Ellers er det litt å utsette på laget vårt. Midtbanen vår med Ramsey og Flamini syntes jeg er meget god, men vi vet alle at Flamini er litt begrenset. Arteta er mer talentfull på områder hvor Flamini mangler litt, men til gjengjeld har han mangler der Flamini har styrkene sine. En "hybrid" av disse to ville virkelig løftet oss opp nok et hakk. William Carvalho er forøvrig en utrolig spennende spiller i den posisjonen (Pogba kan vi bare drømme om), men han blir vel neppe billig han heller. Ved siden av dette igjen så har vi en ubalanse på kantene da Cazorla ikke helt passer inn og altfor ofte trekker inn sentralt og går i veien for Özil. Chamberlain kan i mine øyne være en løsning her, men selvfølgelig skulle jeg helst sett at Wenger slo på stortromma for en viss tysker.

 

Lurer virkelig på hva som skjer i overgangsvinduet til sommeren. Blir ikke få posisjoner hvor vi trenger å få inn nye spillere akkurat. Vi trenger å styrke potensielt 3 posisjoner (spiss, venstrekant, sentralmidtbane) samt erstatte spillere som forsvinner ved siden av det igjen. Altså Fabianski Viviano, Sagna og Vermaelen.

 

For å si det slik: Wenger kan ikke og må ikke sitte på gjerdet til 31 august.

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

7 spillere inn? Det er Wenger vi snakker om.

 

Miquel erstatter Verm, Jenks erstatter Sagna og så blir Bellerin backup.

 

Skaffer en keeper på lån evt free transfer.

 

Diaby like a new signing. Walcott like a new signing. Campbell det samme. Sanogo og Giroud får knive om spissplass.

 

Podolski blir solgt og vi forsøker å hente Draxler. Men det går i vasken når Real, City eller Chelsea melder interesse. Til slutt ender vi opp med en spiller med potensiale, men som Pdd ikke styrker oss. På deadline day får vi inn en spiller til på lån, men som skader seg i debuten og er ute i 6 mnd.

 

Forventer en stille sommer med en del spillere ut, 1-2 inn. Keeper og kant inn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Benbjo like optimistisk som alltid.

 

Si hva man vil, men han treffer spikeren oftere enn folk flest her inne generelt sett. Vel minus Özil overgangen, men til hans forsvar så var den faktisk et WTF moment angående Wenger.

 

@Benbjo

 

Jepp. Meget usannsynlig selvsagt, men skal dette laget virkelig være blant de beste så må det faktisk handles ovenpå det som inn. Det sier seg selv at en keeper må inn. Jeg tenker meg at Martinez blir 3 valg mens vi får inn en decent keeper som andrevalg.

 

Miquel er ikke god nok for 2-3 divisjon engang for øyeblikket, men det blir vel til at Wenger henter tilbake Djourou og mener at det holder med 3 midtstoppere som han har holdt på med i år (noe som jeg syntes er fryktelig svakt og som fører til at vi ikke har kunne hvile Mertesacker eller Koscielny nærmest i det hele tatt). Djourou og f.eks. et talent som Ginter ville i mine øyne vært ypperlig.

 

Bellerin er spennende, men enn så lenge så fungerer han og Jenkinson kun som 2-3 valg og ikke som førstevalg. Så her må det handles. Sebastian Jung f.eks. hadde vært et godt alternativ.

 

En spiss må inn uansett hva som skjer. Giroud er bare ikke god nok og det er ingen hemmelighet at Wenger gjerne vil ha inn en bedre spiss, men har mislykkes horribelt med det selvsagt. Er dog ikke så mange spisser i den klassen vi er på utkikk etter dessverre som nevnt tidligere.

 

Sentral midtbane og en ny kantspiller på venstre kan vi overleve uten, men det er en sperre for laget mtp. at det blir spillestiler (særlig Cazorla sin ovenfor Özil, Ramsey og Walcott + potensiell ny spiss) som går på tvers av hverandre og veldig ofte hindrer den andre motparten. Noe som har vist seg utallige ganger denne sesongen så langt.

 

Anyway: Personlig er jeg ikke optimistisk foran sommervinduet. Vi trenger en bøling med squadplayers + 1-4 spillere som er ment for førstelaget (1-3 hvis Sagna allikevel forlenger) og jeg ser på det som ekstremt usannsynlig at det blir gjort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Benbjo like optimistisk som alltid.

Det var stort sett sarkasme i det innlegget, men gjenspeiler greit vinduene i det siste. Også sist sommer minus Ozil. Som kom siste dagen. Fatter ikke hvorfor man må vente til etter preseason og sesongen har startet hvert eneste år. Nå var jo akkurat denne overgangen spesiell, men andre områder kunne blitt fokusert på tidligere i vinduet.

Lenke til kommentar

 

Benbjo like optimistisk som alltid.

 

Si hva man vil, men han treffer spikeren oftere enn folk flest her inne generelt sett. Vel minus Özil overgangen, men til hans forsvar så var den faktisk et WTF moment angående Wenger.

 

Har helt motsatt oppfatning. Et sjeldent skuddår ser jeg Benbjo ha rett på noe som helst. Spår selv et aktiv sommervindu for oss. Vi har ikke lengre så store økonomiske bengrensninger pluss at vi har denne glamoriøse puma-avtalen. Ozil var bare en smakebit på hva vi kommer til å se i det kommende vinduet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ozil var bare en smakebit på hva vi kommer til å se i det kommende vinduet.

 

Ja, det så vi jo i januar.

 

 

Januar er januar. Ingen vil bevege på seg midt i en sesong rett før VM. Ser for meg en meget aktiv sommer. Wenger er sta, men han er ikke dum. Vi har i snitt forsterket førstelaget med fem spillere per sommer de siste tre årene, og jeg tviler på at vi henter inn færre i år. Nå har vi i tillegg nok ressurser til at vi slipper å gamble på spillere som Park og Santos.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...