Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wilshere har strengt tatt vært veldig svak sentralt i det minste. Vil dog savne ham som et alternativ på høyrekant, hvor han stort sett har vært meget imponerende. Håper Rosicky får sjansen sentralt frem til Ramsey blir klar. Ox er også god i denne rollen, som infinety sier.

Lenke til kommentar

Wilshere har strengt tatt vært veldig svak sentralt i det minste. Vil dog savne ham som et alternativ på høyrekant, hvor han stort sett har vært meget imponerende. Håper Rosicky får sjansen sentralt frem til Ramsey blir klar. Ox er også god i denne rollen, som infinety sier.

 

Enig angående Rosicky. Burde i mine øyne danne den sentrale midtbanen med Flamini inntil Ramsey er fit for fight igjen. Chamberlain syntes jeg er en brukbar spiller sentralt, men duellstyrke, posisjonering og pasningsfoten hans er generelt sett ikke helt opp til standarden der ennå. Gir oss dog en klar måltrussel fra midtbanen som vi har savnet i fraværet til Ramsey, men jeg syntes han pdd. er klart best på kanten.

 

Håper på denne lagoppstillingen mot Everton bla.:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Rosicky

Gnabry - Özil - Chamberlain

Sanogo

Adskillig mer fart og bevegelse i laget samt arbeidsetikken til samtlige er meget god. Det er ingen "passasjerer" i det laget her som blant annet Wilshere veldig ofte er. Rosicky sine løp og evne til å passere de forskjellige midtbaneleddene tror jeg også ville gitt oss en dimensjon vi har savnet i en god stund.

Lenke til kommentar

 

 

 

Usikker på hvor lurt det er å gjøre så mange forandringer på en gang. Null garanti for at det der kommer til å klikke raskt nok, noe som er kritisk nå som vi har viktige kamper foran oss.

 

Ønsker heller å se

Flamini - Rosicky

Ox - Oz - Caz

Giroud

 

Keeperplass og forsvarsrekke sier seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Usikker på hvor lurt det er å gjøre så mange forandringer på en gang. Null garanti for at det der kommer til å klikke raskt nok, noe som er kritisk nå som vi har viktige kamper foran oss.

 

Ønsker heller å se

Flamini - Rosicky

Ox - Oz - Caz

Giroud

 

Keeperplass og forsvarsrekke sier seg selv.

 

Vel vi vet alle at Sanogo glir sømløst inn. Gnabry også har heller ingen problemer med å fungere med Rosicky eller Özil. Chamberlain fungerer like godt på venstre som høyre (best på venstre i mine øyne dog). Det eneste spørsmålstegnet er egentlig Flamini - Rosicky i mine øyne, men jeg er bombesikker på at det vil fungere også.

Lenke til kommentar

 

Vel vi vet alle at Sanogo glir sømløst inn. Gnabry også har heller ingen problemer med å fungere med Rosicky eller Özil. Chamberlain fungerer like godt på venstre som høyre (best på venstre i mine øyne dog). Det eneste spørsmålstegnet er egentlig Flamini - Rosicky i mine øyne, men jeg er bombesikker på at det vil fungere også.

 

 

Enig i at forandringene kan forsvares en og en, men alle samtidig er ufattelig mye mer risky. Sanogo, Ox og Gnabry har alle få kamper denne sesongen + Rosicky i en uvant posisjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vel vi vet alle at Sanogo glir sømløst inn. Gnabry også har heller ingen problemer med å fungere med Rosicky eller Özil. Chamberlain fungerer like godt på venstre som høyre (best på venstre i mine øyne dog). Det eneste spørsmålstegnet er egentlig Flamini - Rosicky i mine øyne, men jeg er bombesikker på at det vil fungere også.

 

Enig i at forandringene kan forsvares en og en, men alle samtidig er ufattelig mye mer risky. Sanogo, Ox og Gnabry har alle få kamper denne sesongen + Rosicky i en uvant posisjon.

 

Har Chamberlain få kamper? Enig i at Sanogo og Gnabry er rimelig usikre slik sett, men Rosicky spiller sentral midtbane for Tsjekkia blant annet. Dette er en rolle han er ekstremt vant til. Dog ikke for Arsenal selvfølgelig, men ved siden av Flamini fremfor Arteta så vil han gå betydelig bedre hjelp defensivt også.

 

Rimelig garantert at Wenger ikke flytter Rosicky ned på midtbanen. Kommer ikke på i farten at det noen gang har skjedd.

 

Blir sjokkert om det er noen andre enn Arteta og Flamini som danner midtbanen på lørdag

 

Rosicky spilte sentral midtbane sammen med Arteta mot Marseille i CL for noen år tilbake faktisk. ;)

 

Men, ja er rimelig bombesikker på at det blir Arteta - Flamini selv, men jeg er ingen fan. :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Vel vi vet alle at Sanogo glir sømløst inn. Gnabry også har heller ingen problemer med å fungere med Rosicky eller Özil. Chamberlain fungerer like godt på venstre som høyre (best på venstre i mine øyne dog). Det eneste spørsmålstegnet er egentlig Flamini - Rosicky i mine øyne, men jeg er bombesikker på at det vil fungere også.

 

Enig i at forandringene kan forsvares en og en, men alle samtidig er ufattelig mye mer risky. Sanogo, Ox og Gnabry har alle få kamper denne sesongen + Rosicky i en uvant posisjon.

 

Har Chamberlain få kamper? Enig i at Sanogo og Gnabry er rimelig usikre slik sett, men Rosicky spiller sentral midtbane for Tsjekkia blant annet. Dette er en rolle han er ekstremt vant til. Dog ikke for Arsenal selvfølgelig, men ved siden av Flamini fremfor Arteta så vil han gå betydelig bedre hjelp defensivt også.

 

Chambo har vel rundt 5 kamper fra start i år, mens Santi har 25+. Poenget er uansett at å gjøre så mange rokkeringer innad i laget samtidig er risky uavhengig av hvor god hver enkelt spiller er, eller hvor vant han er til rollen i et annet lag.

 

Er seff en mulighet for at det funker, men jeg synes det er stor risiko for at spillet ikke sitter. Er for friske pust inn i laget, men skeptisk til å omrokkere på alt fra forsvarsrekka og opp i en og samme kamp.

Lenke til kommentar

 

Blir sjokkert om det er noen andre enn Arteta og Flamini som danner midtbanen på lørdag

 

Ox? Wenger har jo selv sagt at han vil spille Ox som sentral midtbane.

 

 

Det er en mulighet, men jeg tror ikke Wenger gambler med det nå på lørdag. Mot mindre gode lag der vi har ballen mest så er det mer sannsynlig.

Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2014/03/07/sport/fotball/premier_league/arsenal/liverpool/32183312/

 

 


Kampanje

Samtidig som Wenger og Co er forbanna, prøver nå Gunners-fansen å ta grep. Arsenal-supporteren Sam Navret har nemlig startet enunderskriftskampanje på internett for å få Daniel Agger utestengt.

Han er åpenbart av den optimistiske typen.

Navret ber Det engelske fotballforbundet om å undersøke Aggers takling på Wilshere og se på muligheten for å utestenge dansken i seks kamper.

 

:ninja:

Lenke til kommentar

Var akkurat på vei til å poste den artikkelen der..

 

Dette kan da ikke stemme, ja det er helt unødvendig av Agger å gå inn med en såpass takling, men når man ser reprise, så er det faktisk Wilshere som er borti benet til Agger og dermed ødelegger for seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...