Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bg3jLXgCUAAJ0MR.jpg

Fantastisk innsats i dag. Synd at det røde kortet ødela kampen, men hvem vet hva som kan skje om vi putter et tidlig mål i Tyskland. Vi har ingenting å tape.

Sanogo er en spiller etter mitt hjerte. Håper han starter igjen til helgen, men han trenger nok en hvil etter innsatsen i dag. Wenger ser i hvert fall ut til å ha klokketro på ham. Vi har skreket ut etter en bevegelig spiss hele sesongen, men Sanogo ble avskrevet av de aller fleste. Kan bli en joker for oss i gullkampen.

Özil får mye kritikk i dag, men han er ikke akkurat typen til å spille venstrekant med ti mann bak ballen. Statistikken viser at det i hvert fall ikke sto på innsatsen. Han var en av våre aller beste mot United og Liverpool, og kommer garantert tilbake sterkere mot Sunderland på lørdag.

Endret av Le Professeur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare fordi han ikke scorer mål eller ikke har målgivende pasninger betyr ikke det at han ikke spiller bra. Litt laber defensivt i dag, mtp å følge løp osv. Men han ga oss en veldig bra innsats, samt resten av laget. Ser frem til neste møte med BM med tro på at laget kan oppnå avansement.

Lenke til kommentar

Så utrolig synd Scz ikke gjorde det bedre. husker dere fabianski mot sturridge? mener virkelig fab hadde gjort det bedre i den situasjonen!

Szczesny har vært i utallige sånne situasjoner denne sesongen beregnet de til punkt og prikke. Kanskje Fabianski hadde vært på den, men til gjengjeld så hadde kanskje Fabianski sluppet inn skuddet som Szczesny reddet mesterlig tidlig i kampen også?

Blir for dumt å spekulere slik. Det eneste jeg vil si er at både Szczesny og Fabianski er meget meget gode keepere. Fabianski har endelig modnet og kommet seg over en selvtillitskrise som varte i 4-5 år. Utrolig synd at han forsvinner til sommeren, men Lukasz fortjener virkelig å være førstevalg på keeperplass i en klubb, men det skjer ikke i Arsenal.

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Veldig stolt av det gutta presterte i går. Var fullt på høyde med Bayern frem til det røde kortet. Synd Boateng ikke fikk sitt andre gule. Stor forbedring fra i fjor, selv om resultatet viser noe annet (men 2-0 tap er bedre enn 3-1).

Sanogo er jævlig spennende. Gjorde mye bra i går. Blir nok veldig bra i kamper vi dominerer.

Lenke til kommentar

Hadde han skutt et tilsvarende skudd i det ande "hjørnet", hadde ingen engang nevnt noe om dårlig straffe. Jeg er ikke uenig om at det var en dårlig straffe, men man ser slike straffer "all the time" Noen ganger går keeper riktig, andre ganger ikke. Det er ikke alt for mange av de straffeskytterne som kliner den i hjørnene hver gang, ala f. eks: Lampard, Gerrard, Le tissier og Alan Shearer

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde han skutt et tilsvarende skudd i det ande "hjørnet", hadde ingen engang nevnt noe om dårlig straffe. Jeg er ikke uenig om at det var en dårlig straffe, men man ser slike straffer "all the time" Noen ganger går keeper riktig, andre ganger ikke. Det er ikke alt for mange av de straffeskytterne som kliner den i hjørnene hver gang, ala f. eks: Lampard, Gerrard, Le tissier og Alan Shearer

Folk hadde nok sagt det var en dårlig straffe om han hadde valgt det andre hjørnet også. Selv om det hadde blitt mål så hadde man sagt det var en svak straffe av Øzil og i keeperhøyde så keeper hadde lett tatt den om han hadde valgt riktig hjørnet. Forskjellen er vel at den ikke hadde blitt diskutert dagen derpå.

Uansett, selv om Øzil løp mye i går (ref: le prof sitt bilde) så tilsier ikke det at arbeidsinnsatsen var like bra. Jeg fikk inntrykk av at Øzil bare løp i mellom uten å være aggressiv nok, og i tillegg hadde han en dårlig kroppsholdning. Tror Mourinho, blant annet, hadde tatt ut Øzil etter 20 min om han hadde vist en så dårlig arbeidsinnsats.

Lenke til kommentar

Folk hadde nok sagt det var en dårlig straffe om han hadde valgt det andre hjørnet også. Selv om det hadde blitt mål så hadde man sagt det var en svak straffe av Øzil og i keeperhøyde så keeper hadde lett tatt den om han hadde valgt riktig hjørnet. Forskjellen er vel at den ikke hadde blitt diskutert dagen derpå.

Uansett, selv om Øzil løp mye i går (ref: le prof sitt bilde) så tilsier ikke det at arbeidsinnsatsen var like bra. Jeg fikk inntrykk av at Øzil bare løp i mellom uten å være aggressiv nok, og i tillegg hadde han en dårlig kroppsholdning. Tror Mourinho, blant annet, hadde tatt ut Øzil etter 20 min om han hadde vist en så dårlig arbeidsinnsats.

Enig i alt du sier Emils. Det er ikke så ofte, hehe! Haha ;)

Det jeg lurer på er hvorfor Özil er betraktelig mer usikker som straffeskyter for Arsenal enn det han er for Tyskland f.eks. Han har også tatt en del straffer for landslaget og der er han som regel sikker som banken.

Når det gjelder byttet Chamberlain ut for Rosicky fremfor Özil så var det visstnok snakk om en skade på Chamberlain så det vil i så fall forklare den litt. Syntes Özil løper mye, men han løper ofte i feil område defensivt. Han blir stående mellom og feilplassert ofte slik sett. Jobber mye, men han burde få litt trening i hvordan han skal posisjonere seg og når han burde presse o.l.

Lenke til kommentar

Og ikke minst hvordan den defensive markeringen fungerer! Rooney er et klassisk eksempel på hvordan man skal følge mann. Jeg så flere ganger at Özil slapp markeringen defensivt i går, og hadde BM spilt riktig i de øyeblikkene, ville resultatet vært styggere. Vi ble ikke direkte straffet for det i går, men det er helt sikkert at vi blir i fremtiden hvis han ikke skjerper seg. Er ellers enig i begge innleggene over.

Lenke til kommentar

Enig med Lasse ang. straffen til Özil.

Synd å se utviklingen hans de siste ukene. Er fortsatt en av mine favorittspillere, men delvis trist å se han de siste kampene. Har en 10 sekunders film på mobilen av en "duell" mellom han og Coutinho fra FAC-kampen som er helt krise i mine øyne. Om noen tipser meg om enkleste sted å slenge den ut, så kan jeg dele den her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...