Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt som forventet, men unntak av Walcott! Overraskende mange sjanser skapt med tanke på det begrensende antallet kamper han har spilt denne sesongen. Synes det er utrolig synd Walcott er skadet. Han har en egen dimensjon til spillet vi sårt hadde trengt. Håper han kommer sterkt tilbake!

Lenke til kommentar

Helt som forventet, men unntak av Walcott! Overraskende mange sjanser skapt med tanke på det begrensende antallet kamper han har spilt denne sesongen. Synes det er utrolig synd Walcott er skadet. Han har en egen dimensjon til spillet vi sårt hadde trengt. Håper han kommer sterkt tilbake!

 

Enig angående Walcott. Ellers er det også verdt å peke ut Ramsey.

Antall sjanser skapt + antall mål han har scoret. Vi alle vet at han er betydelig bedre enn Wilshere defensivt, men herregud så god han har vært offensivt denne sesongen.

 

Er så ufattelig frusterende med to langtidsskader på to av våre viktigste og blant våre beste spilere.

Lenke til kommentar

Ramsey har utvilsomt vært savnet siden han ble skadet, men jeg har en følelse av at Chambo kan klare å ta på seg rollen hans fremover. Wenger har sammenlignet de to tidligere. De to målene hans i går var fantastiske. Tror han blir en nøkkelspiller for oss i innspurten.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Ramsey har utvilsomt vært savnet siden han ble skadet, men jeg har en følelse av at Chambo kan klare å ta på seg rollen hans fremover. Wenger har sammenlignet de to tidligere. De to målene hans i går var fantastiske. Tror han blir en nøkkelspiller for oss i innspurten.

 

Chambo klarer nok å komme på løpene som Ramsey gjør, men han er ikke i nærheten av å være en like god pasningsspiller og det samme gjelder på det defensive generelt sett. Chamberlain er bedre slik sett enn Wilshere, men i pasningsspillet så er han et godt stykke unna. En annen ting som er med Chamberlain er at han ser ut som en kantspiller som er plassert i midten når han spiller der. Han skal som oftest prøve å gå forbi en mann og mister derfor ballen mye. Noe som for en sentral midtbanespiller ikke akkurat er særlig bra. Mye positivt, men i mine øyne burde han bli plassert ute på høyre for å erstatte Walcott når Wilshere & Ramsey er tilbake igjen.

 

Syntes forøvrig at han er best ute på venstrekanten. Har sammenlignet han med Ribery før og jeg står for det. Tror han kunne vært fantastisk for oss der med Özil i midten og Walcott på høyre. Mangler dog en litt bedre spiss enn Giroud på topp for å få det til å fungere, men hadde Draxler blitt hentet inn for spissrollen så hadde det vært et ypperlig oppsett i mine øyne.

 

Er forøvrig verdt å ta en titt på denne analysen om kampen til Chamberlain fra SkySports.

Lenke til kommentar

Chambo ble ikke fratatt ballen en eneste gang mot Palace. Ramsey er selvsagt vår beste i den posisjonen, men Chambo er imo vårt beste alternativ nå som han er skadet. Herlig å ha en som kan passere motspillere på midtbanen. Så hvor mye vi savnet det mot Southampton.

 

Det gjorde han jo. Den ene gangen ble ballen plukket opp av Cazorla og den andre gangen var når han skulle drible av to mann, men det var heldigvis litt lenger ut mot kanten. Kunne ført til en kontring for Palace, men han jobbet hardt hjemover igjen og vant tilbake ballen. Ellers hadde han ganske mange pasningsfeil som førte til tap av ballen. 12 alene i førsteomgangen.

 

I fraværet til Ramsey og Wilshere er jeg enig (som jeg sier i innlegget mitt også), men jeg ser heller Wilshere på midten sammen med Flamini og Chamberlain ute på kant da jeg anser det som betydelig sterkere enn det vi kan stille med nå.

 

Er forøvrig også verdt å nevne at Rosicky ved siden av Arteta/Flamini trolig også fungerer bra.

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Top of the leaaaaguee!! City helt ræva idag, Chelsea lite fryktinngytende... igjen. Deilig med City tap på hjemmebane selv om uavgjort hadde vært det beste. Forhåpentligvis klarer andre lag å ta noen poeng på den banen nå. Vi tar gullet i år, im calling it.

Liverpool til helgen. Kanskje, men blir en stor utfordring,

 

United helgen etter. Tror vi alle vet hvordan den kommer til å ende.

Lenke til kommentar

Det gjorde han jo. Den ene gangen ble ballen plukket opp av Cazorla og den andre gangen var når han skulle drible av to mann, men det var heldigvis litt lenger ut mot kanten. Kunne ført til en kontring for Palace, men han jobbet hardt hjemover igjen og vant tilbake ballen. Ellers hadde han ganske mange pasningsfeil som førte til tap av ballen. 12 alene i førsteomgangen.

 

I fraværet til Ramsey og Wilshere er jeg enig (som jeg sier i innlegget mitt også), men jeg ser heller Wilshere på midten sammen med Flamini og Chamberlain ute på kant da jeg anser det som betydelig sterkere enn det vi kan stille med nå.

 

Er forøvrig også verdt å nevne at Rosicky ved siden av Arteta/Flamini trolig også fungerer bra.

 

 

Rart, dispossessed 0 ganger i følge Opta/Whoscored. Wilshere og Rosicky er gode alternativer, men vi er så uendelig mye mer uforutsigbare med en spiller som kan gå på dype løp inn i boksen fra midtbanen. En glimrende avslutter er han og. Husk at han vært lenge ute, og ikke har spilt så mye i denne posisjonen enda. Kan vokse seg stor der fremover om han får tillit. Dog er det kanskje tryggest å satse på Jack mot topplagene.

Lenke til kommentar

 

Det gjorde han jo. Den ene gangen ble ballen plukket opp av Cazorla og den andre gangen var når han skulle drible av to mann, men det var heldigvis litt lenger ut mot kanten. Kunne ført til en kontring for Palace, men han jobbet hardt hjemover igjen og vant tilbake ballen. Ellers hadde han ganske mange pasningsfeil som førte til tap av ballen. 12 alene i førsteomgangen.

 

I fraværet til Ramsey og Wilshere er jeg enig (som jeg sier i innlegget mitt også), men jeg ser heller Wilshere på midten sammen med Flamini og Chamberlain ute på kant da jeg anser det som betydelig sterkere enn det vi kan stille med nå.

 

Er forøvrig også verdt å nevne at Rosicky ved siden av Arteta/Flamini trolig også fungerer bra.

 

 

Rart, dispossessed 0 ganger i følge Opta/Whoscored. Wilshere og Rosicky er gode alternativer, men vi er så uendelig mye mer uforutsigbare med en spiller som kan gå på dype løp inn i boksen fra midtbanen. En glimrende avslutter er han og. Husk at han vært lenge ute, og ikke har spilt så mye i denne posisjonen enda. Kan vokse seg stor der fremover om han får tillit. Dog er det kanskje tryggest å satse på Jack mot topplagene.

 

Usikker på hva som regnes som "dispossessed" ifølge Opta/Whoscored også. Ox rotet seg inn i et par tre spillere ved begge anledninger. Altså ikke taklet slik at han mistet ballen på klassisk måte som de trolig regner som å bli "dispossessed".

 

Jeg er enig i den, men Wilshere har gjort dette litt han også. Og han er ikke akkurat ukjent med å dra av en mann eller tre. Syntes han endelig begynte å komme seg opp på nivået igjen som han holdt før skaden for et par-tre år siden. Partnerskapet han også dannet med Flamini var i mine øyne meget godt. Fungerer dog ikke særlig med Arteta mtp. at han er betydelig svakere enn Ramsey og Chamberlain defensivt sett, men han fungerte godt med Flamini og var en av de som alltid så ut til å skape noe. Og det uten Walcott på høyrekanten som outlet.

 

Med Chamberlain på enten venstre eller høyre så vil han uansett trekke inn sentralt som kantspillerene våre gjør og komme opp på løp. Attpåtil vil han også få utnytte farten sin mer der enn hva han gjør sentralt. Attpåtil vil heller ikke pasningsspillet hans være like viktig der ute da han ikke er en av de 2 på midten som skal styre spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...