Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, ser at jeg glemte det.

Han er også ute til slutten av februar/midten av mars.

Da spørs det om hvor mye han får spille, da Flamini, Wilshere og Ramsey muligens er tilbake til den tid.

Endret av Skjj
Lenke til kommentar

Wenger om skader etter dagens kamp:

Ox hadde kramper, men er tilsynelatende OK

Gibbs er/var småskadet og starter derfor ikke. Wenger sier han er OK.

Arteta er muligens skadet. Har vondt i ankelen visstnok, men Wenger håper det ikke er alvorlig

http://ladyarse.co.uk/2014/02/wenger-allays-fears-over-oxlade-chamberlain-injury-gibbs-update/?

Frimpong ble forøvrig utvist i sin første kamp for Barnsley i helgen :p

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Vi møter med andre ord tøff motstand hvis vi prøver oss igjen til sommeren. Mot sommervinduet er uansett storklubbene i kø, spesielt med tanke på VM.

Dette blir jo selvsagt bare spekulasjoner, men virkelig synd vi ikke fikk uttelling på denne dealen.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Ville han fått spilletid i Bayern? Og hvorfor skulle Schalke ville solgt til en konkurrent?

Hvorfor kjøpte de Götze? Hvorfor henter de Lewandowski? Heller ikke disse er spillere Bayern "trenger", men de henter dem fordet.

Tyske spillere drar ofte til Bayern uansett. Bare se på Neuer også. Han kunne blitt United-spiller, men endte i Bayern. Bayern styrker laget sitt som oftest fra andre tyske lag, og svekker dermed konkurrentene sine. Jeg blir ikke overrasket om Draxler ender i Bayern han også, selv om mye tyder på at Arsenal er favoritt i den kampen der. Tyske spillere vil ofte gå dit også, selv om de oppvokst i rivaliserende klubb. Litt som Rosenborg i mange år i Norge, bortsett fra at tyske spillere ofte velger Bayern over andre europeiske storlag. Spesielt nå, som de er så vanvittig gode.

Lenke til kommentar

Ville han fått spilletid i Bayern? Og hvorfor skulle Schalke ville solgt til en konkurrent?

Hvorfor solgte vi van Persie til United? Det er flere faktorer inne i bildet, og det hadde ikke akkurat vært første gangen en tysk spiller hadde byttet klubb i samme liga. Ettersom Schalke var de som ikke ville inngå en avtale er det tydelig at de vil ha flere klubber på banen og presse prisen høyest mulig. De venter taktisk mot sommeren og VM for å heve markedsprisen, og hvis Draxler ønsker det, og Bayern byr nok, ser jeg ikke bort i fra at han ender opp i Müncen.

Hvorfor kjøpte de Götze? Hvorfor henter de Lewandowski? Heller ikke disse er spillere Bayern "trenger", men de henter dem fordet.

Tyske spillere drar ofte til Bayern uansett. Bare se på Neuer også. Han kunne blitt United-spiller, men endte i Bayern. Bayern styrker laget sitt som oftest fra andre tyske lag, og svekker dermed konkurrentene sine. Jeg blir ikke overrasket om Draxler ender i Bayern han også, selv om mye tyder på at Arsenal er favoritt i den kampen der. Tyske spillere vil ofte gå dit også, selv om de oppvokst i rivaliserende klubb. Litt som Rosenborg i mange år i Norge, bortsett fra at tyske spillere ofte velger Bayern over andre europeiske storlag. Spesielt nå, som de er så vanvittig gode.

Nettopp.

Blir uansett spennende å følge med på. Draxler er en spiller jeg har fulgt siden han først ble linket til oss, og Wenger viste interesse. Tror han hadde passet perfekt inn, og spesielt i link-up med Özil. Spilletid og forhåpentligvis trofé i år kan være gode argumenter, men ser ikke for meg at Wenger orker et bud-hysteri i sommer for en som ikke kan garantere resultat for en eventuell overpris.

Lenke til kommentar

Hvorfor solgte vi van Persie til United? Det er flere faktorer inne i bildet, og det hadde ikke akkurat vært første gangen en tysk spiller hadde byttet klubb i samme liga. Ettersom Schalke var de som ikke ville inngå en avtale er det tydelig at de vil ha flere klubber på banen og presse prisen høyest mulig. De venter taktisk mot sommeren og VM for å heve markedsprisen, og hvis Draxler ønsker det, og Bayern byr nok, ser jeg ikke bort i fra at han ender opp i Müncen.

Eller.. så er grunnen til at de ikke solgte Draxler i januar fordi de uansett har en utkjøpsklausul på Draxler som de trolig kan selge han for. Attpåtil er sjansen for å få £30m ekstra ved å kvalifisere seg til CL spill langt større ved at Draxler blir enn ikke.

For Schalke så var alltid den beste dealen å beholde Draxler så lenge han selv ikke gjorde seg til en pest og en plage. Det siste der gjør han definitivt ikke og da er det bare vinn-vinn for Schalke sin del.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eller.. så er grunnen til at de ikke solgte Draxler i januar fordi de uansett har en utkjøpsklausul på Draxler som de trolig kan selge han for. Attpåtil er sjansen for å få £30m ekstra ved å kvalifisere seg til CL spill langt større ved at Draxler blir enn ikke.

For Schalke så var alltid den beste dealen å beholde Draxler så lenge han selv ikke gjorde seg til en pest og en plage. Det siste der gjør han definitivt ikke og da er det bare vinn-vinn for Schalke sin del.

Absolutt helt enig. Og utkjøpsklausulen kan jo gjøre nettopp det jeg påpeker; presse markedsprisen opp, og åpne for forhandling. Da tror jeg vi kan få se en budkrig blant storklubbene, spesielt hvis han får et suksessfullt VM. Utkjøpsklausulen er imidlertid svært høy, så spørs jo selvsagt hvor langt klubbene er villige til å gå.

Uansett det er som du sier: en vinn-vinn situasjon for Schalke.

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...