Dapper Chap Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Vet ikke. Så ikke kampen. Lenke til kommentar
Tkse Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Angående Källström, så er jo dette helt latterlig tragisk. Kom ikke som noe sjokk for å si det slik heller. Arsenal er jo kjent for å drite seg ut når det gjelder skader. Lenke til kommentar
#Kroenkeout Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 jeg må bare gi et stort LOOOOOOOOL(!!!) for de 3 sidene som har blitt skrevet imens jeg har vært på jobb. 1 Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 (endret) "Vit at du snakker om supportere som har vært på dette forumet i en årrekke. Felles for alle er et genuint ønske om Arsenals beste. Å kalle deg for en bedre supporter enn andre er smått provoserende, fordi du baserer det på din egen oppfatning av god supporterånd. Hvorfor fortsetter vi å komme tilbake hit hvis vi har så dårlig supporterånd?" Å ha et ønske om at klubben skal gjøre det bra kan alle ha. Jeg ønsker at Cardiff skal gjøre det bra, men er på ingen måte noen Cardiff supporter. Det jeg mener kjennetegner en god supporter er en som har troen på at laget kan gjøre det bra, og støtter det gjennom tykt og tynt. Det er det svært få her inne som klarer selv etter denne fantastiske sesongen. Nå var det også du selv som spurte etter min defenisjon på hva jeg mener er god supporterånd, så du kan la være å si at jeg kaller meg for bedre supportere enn andre. Om man føler seg truffet av det jeg skrev har man bare etter min oppfatning svak supporterånd. "Kritikk mot klubben er ikke bare viktig, men helt essensielt. Intensjonen med den kritikken er et best mulig utfall og er med på å skape større forståelse og innsikt. I tillegg er dette et diskusjonsforum. Vi har mulighet til å dele meninger og synspunkter, det gjelder også det som går på tvers av dine oppfatninger." Uenig. Merk at jeg skrev usakelig kritikk. Konstruktiv kritikk kan for all del hjelpe, men det er uansett tvilsomt at noe av det dere skriver ikke allerde er blitt plukket opp og vurdert av styret og manager. Det er tross alt jobben deres. Usakelig kritikk er på sin side ikke annet enn skadene både for selvtillitten til spillerne og motivasjonen. Kritikk fra bedrevitere som for eksempel "Wenger har kastet bort sesongen med å ikke signere noen gode spillere i januarvinduet" er helt håpløs, og hjelper på ingen måte og ingen sannhet i det hele tatt. Del for all del deres meninger, men jeg har også lov til å lage mine meninger om hvem jeg synes er svake supportere og hvem som er ikke. "Det er vel få som tror de vet bedre enn manager og styre, men Wenger er et menneske han også og gjør feil som alle andre. Da må det være lov å stille kritiske spørsmål, uten å bli kalt for en dårlig- eller pretensiøs supporter. Å være nikkedukke for en klubb er naivt og helt meningsløst. Skal vi hylle salget av van Persie, Nasri, Clichy? Kjøpet av Santos, Squillacci? Det er gjort mange valg det er verdt å stille spørsmålstegn ved. Ingen har bedre innsikt enn styret. Men nå er det jo slik at god utsikt gir god innsikt. Over tid vil kritikk og spørsmål gavne klubben." Som sagt: å drive fotballklubben er jobben deres. Hver eneste overgang, lagoppstilling, eller hva det måtte være vurderes nøye og det er alltid en tanke bak hver enste situasjon. Wenger kan så klart gjøre feil, men han har særdeles lang erfaring og som du sier bedre innsikt enn hva alle bedreviterne har, og da gjelder det å stole på manageren sine valg. Still gjerne spørsmål til manageren og styret sine beslutninger, men har man ikke tillitt til klubbens overordrende og tror man vet bedre enn de, er man igjen, i mine øyne, en svak supporter. "Og hvis jeg er en dårlig supporter, gjør ikke det deg til en dårligere medsupporter hvis du hever deg over meg?" Nå har jeg ikke kalt deg en dårlig supporter direkte, men hvis du følte deg truffet er du i mine øyne det. "Med andre ord man skal ikke få ha egne meninger, og man MÅ støtte alt klubben gjør 100%. Jeg har ingen respekt for folk som ikke tenker selv, eller som ikke kommer med kritikk av klubben sin når den gjør feil. For meg viser det to ting, at man har såpass respekt for klubben at man tørr si ifra, og at man ALLTID vil at klubben skal gjøre ting best mulig og at det er plass til forbedring. Å gud hjelpe meg du kan umulig være seriøs." Dette har jeg aldri sagt. Stoler man ikke på at manageren og styret gjør en god jobb, hva er vitsen? Still gjerne spørsmål, men som sagt: alt dere blir for eksempel skuffet over i en kamp er allerede vurdert av overordrende. "Fotball er følelser og det er en selvfølge at det blir skrevet og sagt mye usakligt underveis i en kamp." Jeg dømmer aldri folk etter hva de skriver under kamper. Jeg vet like godt som alle andre hvor frustrert eller glad man kan bli, og hvor mye dumt man kan skrive i kampens hete. Å ha et ønske om at klubben gjør det bra, er selve nerven i supporteren. Troen er betinget av forholdene, håpet er det som består. Den idiotiske Cardiff-sammenligningen gir ingen mening. Vi snakker om helt andre premisser. Den dagen jeg tror mer enn jeg håper, kaller jeg meg ikke Arsenal-supporter. Føler jeg meg truffet? Absolutt ikke. Men jeg reagerer på at du kategorisk setter "de fleste arsenalsupporterne her inne" (dine egne ord) i bås som dårlige supportere. Jeg og mange andre her inne bruker store deler av dagen på å oppdatere oss, lese oss opp, dele meninger og få mest mulig innsikt i det som skjer innad klubben. Interessen går dypere enn bare det som som skjer på banen, og den sanne supporteren tar seg råd til kritikk og spørsmål mot det som måtte skje bak lukkede dører. Wenger har gått på flere blemmer før, og det må da virkelig være lov å ytre misnøye da flere av beslutningene hans har vært mislykket. Veldig ofte viser han seg som genial, andre ganger ikke. Folk er ofte kritiske, men det går ikke utover støtten til klubben. På et internett-forum vil alltid uttrykksformene være annerledes enn tilsvarende samtale over en kopp kaffe. Hadde vi signert Draxler i dette vinduet hadde du totalt freaket ut av glede, du hadde garantert gullet og hadde Wenger brukt 40m på ham hadde du forsvart det ned til roten av emnet. Nå som han har hentet inn en skadet svenske er det helt greit fordi Draxler er overpriset og stallen er dyp nok. (Jeg er klar over at Schalke mest sansynlig var de som var ansvarlige for at det ikke ble en overgang, men jeg lar det stå som et eksempel) Det er helt fair, og det er kult at du er positiv. Men ikke la det gå utover integriteten til oss som føler misnøye eller stiller spørsmål rundt dette. Jeg har flere ganger genierklært Wenger, og hvis du blar noen sider tilbake har jeg flere innlegg der jeg hyller arbeidet hans gjennom de tunge årene. Jeg prioriterer kamper foran det aller meste, og har brukt enorme antall timer på denne klubben. Jeg tror ikke vi er sterke nok for gullet i år, med tanke på hvordan City spiller om dagen, men jeg håper det mer enn noe annet. Er jeg en dårlig supporter? Du gir meg kardemommeby-versjonen av god supporterånd, men glemmer helt hvilken nerve, interesse, støtte, tid og kjærlighet mange av brukerne her har brukt og kommer til å gi klubben fremover. DET er god supporterånd mener nå jeg. Endret 1. februar 2014 av Liquidkey 9 Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 1. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2014 Aneke med to mål til pause for Crewe. 7 mål på de 11 siste, om han ikke putter flere i andreomgang. Ikke verst for en midtbanespiller. Tipper han kommer til å bli en god PL-spiller en dag, selv om det neppe blir hos oss. Målene om noen er interessert i å se de. Sjokk at de er pene, da... 1 Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Vet ikke hvor lang kontrakt han har, men håper han får sjansen til å prøve seg i en PL-klubb før vi eventuelt selger ham. Fortsatt bare 20 år gammel. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 1. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2014 Husker han spilte stopper på Asia touren. Spiller bak spissen i Crewe så vidt jeg har fått med meg, og der får han dessverre aldri sjansen, hos oss. Han blir spennende å følge med på fremover. Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Aneke med to mål til pause for Crewe. 7 mål på de 11 siste, om han ikke putter flere i andreomgang. Ikke verst for en midtbanespiller. Tipper han kommer til å bli en god PL-spiller en dag, selv om det neppe blir hos oss. http://www.youtube.com/watch?v=5wHCA8vwb8g&feature=youtu.be Målene om noen er interessert i å se de. Sjokk at de er pene, da... Jøss. Han fortsetter å imponere meg. Som nevnt over hadde det vært veldig spennende å se hvordan han hadde gjort det på utlån i PL. Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 (endret) snip Nå begynner du å dra ting ut av kontekst. Ingenting av det du ramser opp her strider imot innlegget mitt hvor jeg presiserer hva jeg mener kjennetegner god supporterånd (Merk også at jeg sier god supporterånd. Om man ikke oppfyller listen min betyr det ikke nødvendigvis at jeg mener det er dårlig supporterånd. Det finnes tross alt mellomting.) Oppfatningen min av at de fleste Arsenal-supporterne her inne er dårlige supportere er basert på det jeg har lest det halvåret jeg har vært aktiv på dette forumet. Blant det har jeg lest utallig mye negativitet, krass usakelig kritikk av styret og manager, hvorfor alle andre lag er bedre enn våres, hvorfor Wenger ikke har større ambisjoner enn 4 plass, hvorfor vi ikke har sjans... listen går videre og videre. Det virker som mange her har ingen tillitt eller tro på at laget sitt, og ingen klarer å vise litt glede over den fantastiske sesongen vi har hatt og mener at herifra går det bare nedover. Det er i mine øyne dårlig supporterånd. Samtidig virker det som det å holde seg positiv er tabu. At folk skal kritisere andre som har troen på laget sitt og håper på det beste er bare helt idiotisk, og dyrker igjen det usmakelige negativiteten som eksisterer her. At det å elske og ha troen på laget sitt, om det måtte være urealistisk eller ei, blir sett ned på er bare håpløst. Det er det som kjennetegner en god gammeldags supporter. Liker ikke utviklingen med at supportere skal være mer "nøktern" og "realistiske". Endret 1. februar 2014 av Mr. Brightside 1 Lenke til kommentar
Liquidkey Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 (endret) snip snapp snute Jeg drar ikke ting ut av kontekst, men eksemplifiserer påstandene dine, og gir deg et fyldig svar på det du skrev og forsåvidt det du skriver her. Uansett så er diskusjonen totalt meningsløs og dette bærer ingen vei. Vi får være enige om å være uenige, så får vi heller glede oss til kamp på søndag. Edit: skrivefeil Endret 1. februar 2014 av Liquidkey 3 Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Husker han spilte stopper på Asia touren. Spiller bak spissen i Crewe så vidt jeg har fått med meg, og der får han dessverre aldri sjansen, hos oss. Han blir spennende å følge med på fremover. Wenger sammenlignet han med både Yaya Touré og Diaby i fjor. Syntes det var ekstremt frusterende å se han som midtstopper under Asia turneen forrige sommer. Året før der igjen var han meget god på midtbanen når han fikk et par innhopp i preseason. Han får nok neppe spilt så offensivt i Arsenal for å si det slik, men han er godt egnet til den sentrale midtbanen også. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Kallstrøm skadet på trening? Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Kallstrøm skadet på trening? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hvorfor signere en skadet erstatter til spillere som er ute med skade? Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Hvorfor signere en skadet erstatter til spillere som er ute med skade? Källström ble vel teknisk sett hentet inn som erstatter for Frimpong i stallen og Källström > Frimpong, men med Ramsey og Wilshere ute med skade + Flamini med suspensjon så er jeg ikke akkurat imponert over denne avtalen nei. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Hvorfor signere en skadet erstatter til spillere som er ute med skade? Wenger knows best... 3 Lenke til kommentar
Dapper Chap Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Tror ikke på at han var skadet da han ble signert. Han ble nok skadet på trening. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 2. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2014 Rosicky er seriøst verdens beste fotballspiller. 1 Lenke til kommentar
Tekk Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 (endret) Vi deler vist lønnskostnadene til Källström med Spartak Moskva. Greit å høre Ble ifølge Wenger også skadet 2 dager før medical. Endret 2. februar 2014 av Skjj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå