Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

"Vit at du snakker om supportere som har vært på dette forumet i en årrekke. Felles for alle er et genuint ønske om Arsenals beste. Å kalle deg for en bedre supporter enn andre er smått provoserende, fordi du baserer det på din egen oppfatning av god supporterånd. Hvorfor fortsetter vi å komme tilbake hit hvis vi har så dårlig supporterånd?"

Å ha et ønske om at klubben skal gjøre det bra kan alle ha. Jeg ønsker at Cardiff skal gjøre det bra, men er på ingen måte noen Cardiff supporter. Det jeg mener kjennetegner en god supporter er en som har troen på at laget kan gjøre det bra, og støtter det gjennom tykt og tynt. Det er det svært få her inne som klarer selv etter denne fantastiske sesongen. Nå var det også du selv som spurte etter min defenisjon på hva jeg mener er god supporterånd, så du kan la være å si at jeg kaller meg for bedre supportere enn andre. Om man føler seg truffet av det jeg skrev har man bare etter min oppfatning svak supporterånd.

 

"Kritikk mot klubben er ikke bare viktig, men helt essensielt. Intensjonen med den kritikken er et best mulig utfall og er med på å skape større forståelse og innsikt. I tillegg er dette et diskusjonsforum. Vi har mulighet til å dele meninger og synspunkter, det gjelder også det som går på tvers av dine oppfatninger."

 

Uenig. Merk at jeg skrev usakelig kritikk. Konstruktiv kritikk kan for all del hjelpe, men det er uansett tvilsomt at noe av det dere skriver ikke allerde er blitt plukket opp og vurdert av styret og manager. Det er tross alt jobben deres. Usakelig kritikk er på sin side ikke annet enn skadene både for selvtillitten til spillerne og motivasjonen. Kritikk fra bedrevitere som for eksempel "Wenger har kastet bort sesongen med å ikke signere noen gode spillere i januarvinduet" er helt håpløs, og hjelper på ingen måte og ingen sannhet i det hele tatt. Del for all del deres meninger, men jeg har også lov til å lage mine meninger om hvem jeg synes er svake supportere og hvem som er ikke.

"Det er vel få som tror de vet bedre enn manager og styre, men Wenger er et menneske han også og gjør feil som alle andre. Da må det være lov å stille kritiske spørsmål, uten å bli kalt for en dårlig- eller pretensiøs supporter. Å være nikkedukke for en klubb er naivt og helt meningsløst. Skal vi hylle salget av van Persie, Nasri, Clichy? Kjøpet av Santos, Squillacci? Det er gjort mange valg det er verdt å stille spørsmålstegn ved. Ingen har bedre innsikt enn styret. Men nå er det jo slik at god utsikt gir god innsikt. Over tid vil kritikk og spørsmål gavne klubben."

 

Som sagt: å drive fotballklubben er jobben deres. Hver eneste overgang, lagoppstilling, eller hva det måtte være vurderes nøye og det er alltid en tanke bak hver enste situasjon. Wenger kan så klart gjøre feil, men han har særdeles lang erfaring og som du sier bedre innsikt enn hva alle bedreviterne har, og da gjelder det å stole på manageren sine valg. Still gjerne spørsmål til manageren og styret sine beslutninger, men har man ikke tillitt til klubbens overordrende og tror man vet bedre enn de, er man igjen, i mine øyne, en svak supporter.

"Og hvis jeg er en dårlig supporter, gjør ikke det deg til en dårligere medsupporter hvis du hever deg over meg?"

 

Nå har jeg ikke kalt deg en dårlig supporter direkte, men hvis du følte deg truffet er du i mine øyne det.

 

"Med andre ord man skal ikke få ha egne meninger, og man MÅ støtte alt klubben gjør 100%. Jeg har ingen respekt for folk som ikke tenker selv, eller som ikke kommer med kritikk av klubben sin når den gjør feil. For meg viser det to ting, at man har såpass respekt for klubben at man tørr si ifra, og at man ALLTID vil at klubben skal gjøre ting best mulig og at det er plass til forbedring. Å gud hjelpe meg du kan umulig være seriøs."

Dette har jeg aldri sagt. Stoler man ikke på at manageren og styret gjør en god jobb, hva er vitsen? Still gjerne spørsmål, men som sagt: alt dere blir for eksempel skuffet over i en kamp er allerede vurdert av overordrende.

"Fotball er følelser og det er en selvfølge at det blir skrevet og sagt mye usakligt underveis i en kamp."

Jeg dømmer aldri folk etter hva de skriver under kamper. Jeg vet like godt som alle andre hvor frustrert eller glad man kan bli, og hvor mye dumt man kan skrive i kampens hete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hva Wenger sier så vet jeg at det var interesse fra Arsenal sin side, men får håpe det i så fall var fordi Schalke virkelig ikke ville selge nå i januar pga. CL spill og håpet om å beholde CL plass til neste år.

 

Håper bare at vi prøver å hente Draxler til sommeren igjen så tidlig som mulig. Skulle egentlig sett at han var på plass før VM startet, men det blir nok litt urealistisk.

Lenke til kommentar

Satser på at det ikke blir så veldig lenge, men herregud så latterlig. Bra vi har flaks på skadefronten og har særdeles få spillere ute med skade.

 

Källström er forøvrig en erketypisk Arsenalspiller ser det ut som. Tror ikke han vil ha problemer med å tilpasse seg laget!

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...