Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

 

 

Idiotisk at vi får lette kamper på rekke og rad på slutten av sesongen. Hvorfor kan ikke amøbene som driver med kampoppsett være litt fair?

 

Er jo bare å rykke ut i gruppespillet i CL og i 3. runde i FA-cupen, så slipper man sånt.. ;)

 

Ja, huff, noe dritt å møte gode lag mot slutten av sesongen. Helt unikt for Arsenal dette.. United, Chelsea, Liverpool etc. har aldri opplevd det før..

 

 

Spar meg for den kvalmende serkasmen din. Har aldri sagt at det er unikt for Arsenal. "Kampoppsetterne" er noen amøber generelt, og denne sesongen går det ut over Arsenal.

 

Håper vi ryker ut mot Bayern i CL, fremfor å ryke ut i semifinale, finale etc. Klarer ikke å se at vi vinner der i år, så vi kan like gjerne drite i det og heller fokusere på de titlene vi kan ta.

 

 

Du skulle bare vist du hvor mye jobb de har med å sette opp kampene. De må ta hensyn til alt mulig, og mener å huske at helt ned til nPower Leageu 2 preger hvordan kampene spilles i PL.

 

Så kampoppsettet er slik det er for en grunn. Det er ikke noen forskjellsbehandling på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

Idiotisk at vi får lette kamper på rekke og rad på slutten av sesongen. Hvorfor kan ikke amøbene som driver med kampoppsett være litt fair?

Er jo bare å rykke ut i gruppespillet i CL og i 3. runde i FA-cupen, så slipper man sånt.. ;)

 

Ja, huff, noe dritt å møte gode lag mot slutten av sesongen. Helt unikt for Arsenal dette.. United, Chelsea, Liverpool etc. har aldri opplevd det før..

Spar meg for den kvalmende serkasmen din. Har aldri sagt at det er unikt for Arsenal. "Kampoppsetterne" er noen amøber generelt, og denne sesongen går det ut over Arsenal.

 

Håper vi ryker ut mot Bayern i CL, fremfor å ryke ut i semifinale, finale etc. Klarer ikke å se at vi vinner der i år, så vi kan like gjerne drite i det og heller fokusere på de titlene vi kan ta.

Du skulle bare vist du hvor mye jobb de har med å sette opp kampene. De må ta hensyn til alt mulig, og mener å huske at helt ned til nPower Leageu 2 preger hvordan kampene spilles i PL.

 

Så kampoppsettet er slik det er for en grunn. Det er ikke noen forskjellsbehandling på noen som helst måte.

På hvilken måte påvirker kamper ned i NPL2 kampene i BPL?

Lenke til kommentar

 

På hvilken måte påvirker kamper ned i NPL2 kampene i BPL?

 

 

Samme lag fra samme by osv. kan ikke spille samtidig mtp. trafikk og at folk skal ha mulighet til å komme seg til kamp. Er mye slik som preger når kampene skal spilles.

Endret av Dysfuncti
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

 

 

Hvor var du og klaget på oppsettet da United møtte Liverpool(B), City (B) og Chelsea (H) på fire runder i starten av sesongen?

 

Kampoppsettet er ikke noe jeg gidder å ta meg bryet med å klage noe særlig på, med mindre tidspunktene settes opp direkte urettferdig. Alle lag har perioder der man møter en del topplag over en kortere periode. Kommer man videre i cuper som FA-cupen og CL vil disse periodene på våren også inneholde en og annen cupkamp, og da som ofte gode lag. Sånn er det.

 

Så får vi se om Arsenal er klare for oppgaven. De har ikke imponert borte mot topplag i år, og siden både Liverpool, Chelsea, Tottenham og Everton er borte kan det jo bli tøft nok det.

 

Nå er ikke problemet ligaen for det må du møte alle uansett. Det gir jeg blanke f*** i, men trekningene til FA Cupen (Tottenham, og nå Liverpool), Ligacupen (Chelsea) og Champions League (2xBayern München) har ikke gått Arsenals vei akkurat.

 

Man trenger ikke møte de beste i cup sammenheng for å vinne. Man kan la de antatt gode lagene slå ut hverandre. Man United har møtt Swansea, Sunderland, Stoke, Norwich og snart Olympiakos i cuper i år. Det gjør veien til en finale utrolig mye lettere.

 

Jeg håper du skjønner hva jeg mener.

 

 

United møter så i alltid Premier League-lag i FA-cupen, så den tror jeg vi legger død. Vi har også en tendens til å møte topplagene, og du glemmer jo totalt at vi møtte Liverpool i vår første ligacupkamp denne sesongen. At vi møter Olympiakos og dere Bayern har vel noe med å gjøre at vi vant gruppa, mens dere ble nummer to ;)

 

 

United har møtt enkel motstand i hver eneste trekning i år, og det inkludert CL-gruppespillet. Du må huske på at det er 20 PL lag, Arsenal møter de fra topp 5.

 

Dette er vel de tøffeste trekningene Arsenal har hatt under Wenger noensinne. Jeg klager ikke på Man United og skulle ønske vi trakk Swansea, Norwich og Sunderland istedenfor Chelsea, Liverpool og Tottenham, men trekningen og flaks spiller en stor rolle i cuper. Man United har (heldigvis for de) de siste årene vært i så måte heldige, det må være lov til å si.

 

Husk at Arsenal også møtte Bayern München ifjor også (selv om Bayern kom på 2. plass i gruppa).

 

Det skulle kanskje vært seeding også i FA Cupen? Ligacupen kunne blitt fjernet. England er det eneste landet som har 2 hjemlige cuper. Jeg registrerer kun at Arsenal har en ekstrem tøff oppgave foran seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det håper jeg absolutt ikke skjer! Nå har jo sjefen gått ut å sagt at han er den mest kliniske avslutteren han noengang har jobbet med, og han har jo spilt veldig bra.

 

Hvis Arsenal skal absolutt kjøpe Draxler, håper jeg de betaler for han uten byttehandel (evt. kan de få Park Chu-Young + cash) :)

Endret av Vrinsk
Lenke til kommentar

United har møtt enkel motstand i hver eneste trekning i år, og det inkludert CL-gruppespillet. Du må huske på at det er 20 PL lag, Arsenal møter de fra topp 5.

 

Dette er vel de tøffeste trekningene Arsenal har hatt under Wenger noensinne. Jeg klager ikke på Man United og skulle ønske vi trakk Swansea, Norwich og Sunderland istedenfor Chelsea, Liverpool og Tottenham, men trekningen og flaks spiller en stor rolle i cuper. Man United har (heldigvis for de) de siste årene vært i så måte heldige, det må være lov til å si.

 

Husk at Arsenal også møtte Bayern München ifjor også (selv om Bayern kom på 2. plass i gruppa).

 

Det skulle kanskje vært seeding også i FA Cupen? Ligacupen kunne blitt fjernet. England er det eneste landet som har 2 hjemlige cuper. Jeg registrerer kun at Arsenal har en ekstrem tøff oppgave foran seg.

 

 

Artig at du trekker inn at Arsenal møtte Chelsea i Ligacupen, mens at United møtte Liverpool, det glemmer du å si eller kommentere. Convenient.

Endret av Dysfuncti
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Ryktes at vi tilbyr Podolski + penger for Draxler. Hva synes dere om det? Selv håper jeg det ikke skjer. Podolski er farlig målscorer som kan bli svært viktig resten av sesongen. Draxler har ikke prøvd seg i PL enda, så det ville vært en for stor risk å ta synes jeg.

Håper ikke det er tilfellet. Podolski er en viktig spiller.

Lenke til kommentar

Artig at du trekker inn at Arsenal møtte Chelsea i Ligacupen, mens at United møtte Liverpool, det glemmer du å si eller kommentere. Convenient.

 

Greit, ta med Liverpool. Det endrer fortsatt ikke min mening :)

Endret av Dysfuncti
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

United har møtt enkel motstand i hver eneste trekning i år, og det inkludert CL-gruppespillet. Du må huske på at det er 20 PL lag, Arsenal møter de fra topp 5.

 

Dette er vel de tøffeste trekningene Arsenal har hatt under Wenger noensinne. Jeg klager ikke på Man United og skulle ønske vi trakk Swansea, Norwich og Sunderland istedenfor Chelsea, Liverpool og Tottenham, men trekningen og flaks spiller en stor rolle i cuper. Man United har (heldigvis for de) de siste årene vært i så måte heldige, det må være lov til å si.

 

Husk at Arsenal også møtte Bayern München ifjor også (selv om Bayern kom på 2. plass i gruppa).

 

Det skulle kanskje vært seeding også i FA Cupen? Ligacupen kunne blitt fjernet. England er det eneste landet som har 2 hjemlige cuper. Jeg registrerer kun at Arsenal har en ekstrem tøff oppgave foran seg.

Som Hargo sier: Morsomt at du bevisst hopper over det faktum at United møtte Liverpool i ligacupen, men samtidig tar med Arsenals kamp mot Chelsea i samme cup og møtet med Liverpool i neste FAC-runde. Ser finere ut på den måten, ikke sant?

 

De sju siste kampene til United i ligacupen (blant annet mot Chelsea og Liverpool) og de elleve siste i FA-cupen (inkluderer 2xChelsea, 2xCity, Arsenal, Liverpool) har alle vært mot PL-lag. United har ikke møtt et lag fra lavere divisjoner i noen av cupene siden 2011. Når var sist gang Arsenal gjorde det? Oh wait, 48 timer siden. For å ikke nevne flausene mot Bradford og Blackburn forrige sesong (runden før Blackburn holdt dere på å ryke mot Brighton).

 

Og Arsenal fikk Bayern i fjor? So what? Vet du i det hele tatt hvordan trekningen foregår? Gruppevinnerne møter gruppetoerne. Bayern vant gruppa både i år og i fjor (selv om du påstår at de kom på 2.), mens Arsenal endte på 2. plass begge gangene. Sier seg selv at trekningen videre blir vanskeligere om man ikke vinner gruppa. United vant faktisk gruppa i fjor, men trakk Real som ble toer i sin gruppe (maks uheldig trekning). At dere fikk Bayern igjen i år kan dere takke dere selv for, alt lå til rette for at Arsenal skulle vinne gruppa før siste kamp. Alle har like forutsetninger; vinn gruppa og få en betydelig enklere trekning i neste runde. Det har ingenting med flaks å gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

United har møtt enkel motstand i hver eneste trekning i år, og det inkludert CL-gruppespillet. Du må huske på at det er 20 PL lag, Arsenal møter de fra topp 5.

 

Dette er vel de tøffeste trekningene Arsenal har hatt under Wenger noensinne. Jeg klager ikke på Man United og skulle ønske vi trakk Swansea, Norwich og Sunderland istedenfor Chelsea, Liverpool og Tottenham, men trekningen og flaks spiller en stor rolle i cuper. Man United har (heldigvis for de) de siste årene vært i så måte heldige, det må være lov til å si.

 

Husk at Arsenal også møtte Bayern München ifjor også (selv om Bayern kom på 2. plass i gruppa).

 

Det skulle kanskje vært seeding også i FA Cupen? Ligacupen kunne blitt fjernet. England er det eneste landet som har 2 hjemlige cuper. Jeg registrerer kun at Arsenal har en ekstrem tøff oppgave foran seg.

Som Hargo sier: Morsomt at du bevisst hopper over det faktum at United møtte Liverpool i ligacupen, men samtidig tar med Arsenals kamp mot Chelsea i samme cup og møtet med Liverpool i neste FAC-runde. Ser finere ut på den måten, ikke sant?

 

De sju siste kampene til United i ligacupen (blant annet mot Chelsea og Liverpool) og de elleve siste i FA-cupen (inkluderer 2xChelsea, 2xCity, Arsenal, Liverpool) har alle vært mot PL-lag. United har ikke møtt et lag fra lavere divisjoner i noen av cupene siden 2011. Når var sist gang Arsenal gjorde det? Oh wait, 48 timer siden. For å ikke nevne flausene mot Bradford og Blackburn forrige sesong (runden før Blackburn holdt dere på å ryke mot Brighton).

 

Og Arsenal fikk Bayern i fjor? So what? Vet du i det hele tatt hvordan trekningen foregår? Gruppevinnerne møter gruppetoerne. Bayern vant gruppa både i år og i fjor (selv om du påstår at de kom på 2.), mens Arsenal endte på 2. plass begge gangene. Sier seg selv at trekningen videre blir vanskeligere om man ikke vinner gruppa. United vant faktisk gruppa i fjor, men trakk Real som ble toer i sin gruppe (maks uheldig trekning). At dere fikk Bayern igjen i år kan dere takke dere selv for, alt lå til rette for at Arsenal skulle vinne gruppa før siste kamp. Alle har like forutsetninger; vinn gruppa og få en betydelig enklere trekning i neste runde. Det har ingenting med flaks å gjøre.

 

 

Jeg hoppet ikke bevisst over det, og når du sier at det ser "finere ut på den måten" putter du ord i munnen på meg. Jeg er fullt klar over at Man United har møtt PL motstand, det skulle bare mangle. Men jeg prøver å illustrere hvor tøff trekning Arsenal har og har fått i det siste.

 

Selv en Man United supporter må innrøme at årets trekninger i diverse turneringer har vært heldige for Manchester United og desto uheldig for Arsenal. De hadde begge like forutsetninger i både liga og FA cupen i år.

 

Kanskje dette illustrerer det for deg på en bedre måte:

 

Arsenal

3. runde Ligacup - WBA

4. runde Ligacup - Chelsea (tap)

3. runde FA Cup - Tottenham

4. runde FA Cup - Coventry

5. runde FA Cup - Liverpool

 

Manchester United

3. runde Ligacup - Liverpool

4. runde Ligacup - Norwich

5. runde Ligacup - Stoke

Semifinale Ligacup - Sunderland (tap)

3. runde FA Cup - Swansea (tap)

 

Når har jeg tatt med Arsenals kamper i FA Cupen, og Man Uniteds i Ligacupen for sammenlikning. Av de 5 kampene (hver), har Arsenal møtt eller møter 3 av topp 5, Man United møter 1 lag fra topp 5. De har faktisk møtt 12, 14, 15 og 19 plass i ligaen, altså antatt dårlige lag.

 

Om vi så skal trekke inn CL så kan det nevnes at Arsenal og Man United begge seedet i pot 1 (og har vært det de siste 10 år sammen), altså like forutsetninger for gruppespillet. Her har Man United også vært heldige mener jeg (og det er det jeg mener med at de har vært heldige i de senere år).

 

Dette er gruppene fra 2011 til idag:

 

Man United

 

CL 2011/2012

Man United

Benfica

Basel

Otelul Galati

 

CL 2012/2013

Man United

Galatasaray

Cluj

Braga

 

CL 2013/2014

Man United

Sjaktar Donetsk

R.Sociedad

B. Leverkusen

 

Arsenal

 

CL 2011/2012

Arsenal

B. Dortmund

Marseille

Olympiakos

 

CL 2012/2013

Arsenal

Schalke 04

Olympiakos

Montpellier

 

2013/2014

Arsenal

B. Dortmund

Marseille

Napoli

 

Av de 3 gruppene hver, har Arsenal hatt det tøffere i hver og en. Det ser du vel? Du nevner jo at Man United var "maks uheldige" med å trekke Real Madrid ifjor, da kan jeg nevne at vi var "maks uheldige" som endte i den gruppa vi gjorde, når vi hadde akkurat like forutsetninger som dere (CL-gruppespillet 2013/2014).

 

Jeg prøver på ingen måte å legge skyld i Man United, og jeg nevner heller ikke hvordan de har gjort det. Det er noe som heter flaks eller tur om du vil. Nå I år, har Arsenal definitivt ikke hatt det, og CL-gruppespill trekningene har vi heller ikke hatt flaksen på vår side. Jeg synes systemet med seeding i CL fungerer bra det.

 

:)

Endret av Vrinsk
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synd, men levde aldri opp til potensialet han viste for noen sesonger siden. Helt greit at han forsvinner.

 

Vi har en del spillere i sjiktet 20-22 år som jeg tror forsvinner ila sommeren.

Jepp, den neste ut døren er nok Frimpong.

 

Også spennende å se hva vi gjør med Thomas Eisfeld. Begynner å bli gammel nå og er ikke i nærheten av å være på førstelaget.

 

EDIT:

 

 

 

Da er det offisielt!

Endret av cfthompson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...