Gå til innhold

Highbury - Proud to be a Gooner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor mener du at det ikke er en imponerende prestasjon? Det var mange sterke lag på den tiden, og Porto var en stor underdog.

 

Nå var jeg 10 år på den tiden så jeg så ikke så mye på fotball, men hvis man ser blant annet på resultatene ser man at de var heldig med motstanden, mens andre storlag møtte hverandre og slo hverandre ut. Synes det er imponerende, men ikke i nærheten av så imponerende som enkelte skal ha det til.

Lenke til kommentar

Helt unødvendig av Mr.B og holde på slik.

 

Prøv å se situasjonen ifra et mer nøytralt sted og få av deg Arsenal-brillene...

 

Ja herregud! Er så unødvendig å mene noe annet! Fy meg!

 

..

 

Lol, de fleste fotballsupporterne, inkludert arsenalfansen, på dette forumet er så smålige. Her skal alle være forent på tvers av klubbene og gi skryt og smigre hverandre, men pass på! Vær forsiktig med å snakke fint om ditt eget lag, det overlater man til fans fra andre klubber. Snakk heller stygt om ditt eget lag som en tenåringsjente som kaller seg selv tjukk for at andre skal gi henne komplimenter. Veldig få respektable fotballfans her. Hvor er det blitt av god gammeldags supporterånd?

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor mener du at det ikke er en imponerende prestasjon? Det var mange sterke lag på den tiden, og Porto var en stor underdog.

Nå var jeg 10 år på den tiden så jeg så ikke så mye på fotball, men hvis man ser blant annet på resultatene ser man at de var heldig med motstanden, mens andre storlag møtte hverandre og slo hverandre ut. Synes det er imponerende, men ikke i nærheten av så imponerende som enkelte skal ha det til.

Vell, vell.. Kan ikke si at jeg er helt enig med deg å dette. Porto møtte Monaco som på den tiden var et veldig godt fotballag. De hadde slått ut bl.a. Real Madrid og Chelsea i utslagsrunder.

 

Porto på sin side var heller ikke heldig, å møtte lett motstand. I gruppespillet måtte de ut mot Real Madrid, Marseille og Partizan. Ingen lett motstand. I utslagsrundene møtte Porto: Manchester United, Lyon og Deportive - ingen lett motstand.

 

Jeg vil påstå at det var en stor bragd av Mourinho å klare dette, men du skal selvfølgelig få lov til å være uenig :)

Endret av ESPP
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Helt unødvendig av Mr.B og holde på slik.

 

Prøv å se situasjonen ifra et mer nøytralt sted og få av deg Arsenal-brillene...

 

Ja herregud! Er så unødvendig å mene noe annet! Fy meg!

 

..

 

Lol, de fleste fotballsupporterne, inkludert arsenalfansen, på dette forumet er så smålige. Her skal alle være forent på tvers av klubbene og gi skryt og smigre hverandre, men pass på! Vær forsiktig med å snakke fint om ditt eget lag, det overlater man til fans fra andre klubber. Snakk heller stygt om ditt eget lag som en tenåringsjente som kaller seg selv tjukk for at andre skal gi henne komplimenter. Veldig få respektable fotballfans her. Hvor er det blitt av god gammeldags supporterånd?

 

Tror høydryrking av eget lag(mitt lag er best no matter what) gikk av moten på slutten av 90tallet.

Supportere nå til dags prøver å være mer nyansert enn som så. Med større rot i realitet og

saklighet.

 

Lenke til kommentar

 

 

Helt unødvendig av Mr.B og holde på slik.

 

Prøv å se situasjonen ifra et mer nøytralt sted og få av deg Arsenal-brillene...

 

Ja herregud! Er så unødvendig å mene noe annet! Fy meg!

 

..

 

Lol, de fleste fotballsupporterne, inkludert arsenalfansen, på dette forumet er så smålige. Her skal alle være forent på tvers av klubbene og gi skryt og smigre hverandre, men pass på! Vær forsiktig med å snakke fint om ditt eget lag, det overlater man til fans fra andre klubber. Snakk heller stygt om ditt eget lag som en tenåringsjente som kaller seg selv tjukk for at andre skal gi henne komplimenter. Veldig få respektable fotballfans her. Hvor er det blitt av god gammeldags supporterånd?

 

Tror høydryrking av eget lag(mitt lag er best no matter what) gikk av moten på slutten av 90tallet.

Supportere nå til dags prøver å være mer nyansert enn som så. Med større rot i realitet og

saklighet.

 

 

Det er ikke slik i England.

 

Norge har dog jantelov....

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor mener du at det ikke er en imponerende prestasjon? Det var mange sterke lag på den tiden, og Porto var en stor underdog.

Nå var jeg 10 år på den tiden så jeg så ikke så mye på fotball, men hvis man ser blant annet på resultatene ser man at de var heldig med motstanden, mens andre storlag møtte hverandre og slo hverandre ut. Synes det er imponerende, men ikke i nærheten av så imponerende som enkelte skal ha det til.

Vell, vell.. Kan ikke si at jeg er helt enig med deg å dette. Porto møtte Monaco som på den tiden var et veldig godt fotballag. De hadde slått ut bl.a. Real Madrid og Chelsea i utslagsrunder.

 

Porto på sin side var heller ikke heldig, å møtte lett motstand. I gruppespillet måtte de ut mot Real Madrid, Marseille og Partizan. Ingen lett motstand. I utslagsrundene møtte Porto: Manchester United, Lyon og Deportive - ingen lett motstand.

 

Jeg vil påstå at det var en stor bragd av Mourinho å klare dette, men du skal selvfølgelig få lov til å være uenig :)

 

 

De kunne hatt det verre :)

Lenke til kommentar

 

 

Helt unødvendig av Mr.B og holde på slik.

 

Prøv å se situasjonen ifra et mer nøytralt sted og få av deg Arsenal-brillene...

 

Ja herregud! Er så unødvendig å mene noe annet! Fy meg!

 

..

 

Lol, de fleste fotballsupporterne, inkludert arsenalfansen, på dette forumet er så smålige. Her skal alle være forent på tvers av klubbene og gi skryt og smigre hverandre, men pass på! Vær forsiktig med å snakke fint om ditt eget lag, det overlater man til fans fra andre klubber. Snakk heller stygt om ditt eget lag som en tenåringsjente som kaller seg selv tjukk for at andre skal gi henne komplimenter. Veldig få respektable fotballfans her. Hvor er det blitt av god gammeldags supporterånd?

 

Tror høydryrking av eget lag(mitt lag er best no matter what) gikk av moten på slutten av 90tallet.

Supportere nå til dags prøver å være mer nyansert enn som så. Med større rot i realitet og

saklighet.

 

 

 

Nå er ikke høydyrking det jeg forbinner med supporterånd, men det er mulig å vise et snev av å være supporter når man kaller seg selv for det, noe de fleste her inne ikke klarer.

Lenke til kommentar

Mourinho vant CL med Porto ja, men hadde aldri klart det om linjedommeren ikke hadde vært rævdårlig på utrolig viktig tidspunkt på returkampen på OT. Mange som ofte glemmer det.

Stor tabbe av Howard var det også som var rett og slett flaks også, ellers hadde vi vunnet 1-0, 2-2 sammenlagt og gått videre. Men det er ikke argumentet, offside avgjørelsen var faen meg det.

 

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/europe/7988272.stm

 

"In 2004, a certain Jose Mourinho announced himself to the English public with a manic touchline dash at the same ground to congratulate his players after Francisco Costinha's injury-time goal had knocked United out of that season's Champions League.

 

Roy Keane was sent off as Mourinho's men won 2-1 in Portugal, with Benni McCarthy scoring twice after Quinton Fortune had put United ahead.

United led in the return too, thanks to Paul Scholes' header, but the midfielder had another strike wrongly ruled out for offside before half-time and Porto snatched the draw they needed to progress when Tim Howard failed to deal with McCarthy's free-kick and Costinha was first to the loose ball, triggering Mourinho's joyful reaction."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei, la oss ta det bit for bit her.

 

- Porto skulle ha røket ut i kvartfinalen etter et perfekt mål av Paul Scholes som ble dømt feilaktig offside. Å møte Deportivo i semien og Monaco i finalen er alle manageres våte drøm. Flaks har spilt en stor rolle. Men du kan kun slå ut de som er foran deg, og det gjorde Porto. At dette var en bra utrettelse er det ingen tvil om, men at det er ekstremt, ikke i det hele tatt. Dette var også første året Champions League fjernet mellomspill grupperunde, slik at det ble mer "cup" og ikke "liga". Dette kan være en av grunnene også.

 

- Mourinho har tatt over noen av de dyreste sammensatte stallene i fotballhistorien. Da krever man resultater kvikt.

 

- Hans tilnærming til andre managere og spillere synes jeg er helt på jordet! Kommer ofte med krass, undøvendig og usmakelige kommentarer og kritikk. Store managere holder seg unna dette. Arsene Wenger blir feilsitert på daglig basis, og snakker aldri nedverdigende ovenfor andre.

 

Wenger måtte lose laget iløpet av de 8 trofeløse årene med økonomisk gevinst og positive resultater. Utbyggingen av Emirates (som han også har vært med å tegnet) var den store grunnen. Det koster å bygge ny stadion, og Wenger har bemerkelsesverdige resultater i denne 8 års perioden. I løpet av denne perioden brukte til og med "lowbudget David Moyes" mer penger enn Wenger. Arsenal konkurrerte i alle turneringer og kom langt, og spilte bra. De spilte ikke best - og det er problemet mange har pekt på. Under Wenger har de aldri gjort det dårligere enn en 4. plass og alltid kvalifisert seg til CL. De har også kvalifisert seg fra gruppespillet hvert eneste år.

 

Alt er satt på spissen, og sammenligningen er sikkert unødvendig, men det jeg syns at mye av kritikken Wenger har fått er urimelig. Jeg lurer på hva som hadde skjedd om de fortsatt hadde holdt seg til Highbury..

 

Mourinho er en bra manger i likhet med Wenger, men det at han skal drive å kritisere Arsenal sjefen gang etter gang synes jeg er helt idiotisk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan fort å få en downperiode, men det kommer vel litt an på hva Wenger etterlater seg. Det ser jo bra ut nå uansett. Guardiola tror jeg kommer antageligvis til å være høyaktuell når den tid kommer. Han har jo snakket om sin beundring for Wenger og Arsenal. Han tok jo deler av trenerutdannelsen hos Arsenal og Wenger, og har visstnok spurt Wenger om mye råd opp gjennom.

 

Det hadde vært artig. Mye av den samme spillestilen.

 

Men den tid, den sorg.

Endret av Vrinsk
Lenke til kommentar

Helt enig med innlegget ditt Vrinsk.

 

 

men det at han skal drive å kritisere Arsenal sjefen gang etter gang synes jeg er helt idiotisk!

 

Wenger's respons til Mourinho's kommentar: "I speak about facts and ideas. Never about people."

 

Føler dette sitatet passer bra inn her:

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

- Eleanor Roosevelt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan fort å få en downperiode, men det kommer vel litt an på hva Wenger etterlater seg. Det ser jo bra ut nå uansett. Guardiola tror jeg kommer antageligvis til å være høyaktuell når den tid kommer. Han har jo snakket om sin beundring for Wenger og Arsenal. Han tok jo deler av trenerutdannelsen hos Arsenal og Wenger, og har visstnok spurt Wenger om mye råd opp gjennom.

 

Det hadde vært artig. Mye av den samme spillestilen.

 

Men den tid, den sorg.

Guardiola hadde jo vært meget spennende å se i PL, og desverre for oss et godt valg, men spørs jo om han er villig til å forlate Munchen relativt fort (avhengig av når Wenger gir seg så klart).

 

Guardiola og Mourinho i samme liga igjen, for rivaler?

Ferguson vs Wenger v2.

Eller Mourinho vs Guardiola v2 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...